روايات

رواية ابن الأكابر الفصل التاسع 9 بقلم أوشا مصطفى

رواية ابن الأكابر الفصل التاسع 9 بقلم أوشا مصطفى

رواية ابن الأكابر الجزء التاسع

رواية ابن الأكابر البارت التاسع

رواية ابن الأكابر
رواية ابن الأكابر

رواية ابن الأكابر الحلقة التاسعة

وبعد مرور اربع سنين
“ايوا بسببك قادر اكمل وقت مبتعب ليكي بروح”
“يلي عيونك وقت م بغرق بلنسبالي دي مركب نوح🫀”
قمر:حلوتوا حلوتوا
حمزه:نايم ننه ننه
قمر:يخرابي علي حبيب ماما وقلب ماما وروحقلب ماما من جوا جوا
نوح بقرف:واقسم بالله دا تلزيق
قمر:اطلع منها يا ابن السيوفي….
حمزه:ماما هتتخرجي انهارده وهتبقي دكتوره قد الدنيا
قمر:وهنبنج نوح كل خمس دقايق علشان ميسبناش ويمشي
حمزه بصوت واطي:دا سر؟
قمر بهمس:سر سر ويله ألبس
نوح خرج وكان لابس جلبيه صعيدي جميله اوي لونها ابيض علشان يعمل us مع قمر وحمزه ولابس العمه
وقمر كانت لبسه فستان ابيض رقيق خالص …وطرحه بيضاء
نسعي لنكون الافضل ياحموزه
نوح:ست البنات اقسم بالله ومسك ايديها وهي لفت بروته…
حمزه كان بيضحك وفرحان خالص
……
نوح حضن قمر ورفعها من علي الأرض وهي ضحكت بصوت عالي واتعلقت ف رقبته وهو لف بيها….
حمزه:بابا وانا كمان وانا كمان
نوح:قلب بابا
وفضلوا يهزروا لحد م قمر راحت الحفله واتخرجت
وفضلوا يتصوروا كتير اوي ويهزروا ويلعبوا….
والناس كانت بتبصلهم بكل بهجه وحب
“كل حب الدنيا دي ف قلبي ليك د أنت أغلي الناس عليا روحي فيك د انت لو قدام عنيا أشتاق إليك علي بالي ولا انت داري ب الي جاري والليالي سنين طويل عشتهالي….”….
الكل اتجمع علشان ياخدوا صوره جماعيه…..
واتصورا ونوح بيبو’س قمر…وحمزه واقف بيبصلهم وبيضحك………
والصوره دي اتبروزت واتعلقت ف غرفه نوح وقمر…
نوح اخد قمر وقالها تعالي ياقمر عاوز اوديكي مكان كنا لازم نروحه من زمان
قاسم فهم ابنه وقال: حمزه نام هناخده ونروح البيت
وانتوا ابقوا اسبقونا…
نوح ركب العربيه هو وقمر ووصلوا المدافن…
قمر قرأت الاسم
“مدافن عائله السيوفي”
قمر بدموع:هنا بابا يانوح
نوح:ايوا ياقمر..
قمر بدموع وقفت قصاد التر..به وفضلت تدعيله ب الرحمه والمغفره وقرأتله الفاتحه…
نوح:صدق الله العظيم
ومسك ايد قمر
نوح:قمر انا جبتك هنا لأن هنا سبب كل حاجه بدونها سوا
من يوم م اتجوزتك واخدت عهد علي نفسي اني اكون
ليكي كل حاجه ف دنيتك وانتي كل دنيتي يا قمر
ومستعد اتنازل عن أي حاجه علشانك بس…
قمر :ربنا يديمك ليا يانوح وانا مسامحه بابا علي اي حاجه عملها زمان
نوح ثواني ياقمر
وخرج وجاب بلالين كتر
نوح هنطير البلالين دي ومعاها هيطير الماضي وكل الحزن وهنبدأ حياه جديده وهنعوض بعض ….
قمر طيرت البلالين وحضنت نوح ووقفت تتفرج عليهم …
نوح:يله نروح
قمر:يله….
ف البيت
حمزه:جدو فين سنانك
الجد الكبير:حمزه اكلهم
حمزه:كلتهم؟ كلتهم ازاي يعني انت بتضحك عليا صح؟
الجد الكبير:صح يا بكاش
حمزه :طب انتوا جدو وجدو وجدو وجدو وجدو ٢ جدو طب وانا اي
قاسم؛حفيد جدو
حمزه:عاوز انام تيتا حنان احكيلي قصه يله وتيتا
ساجده تعملي حاجه حلوه علشان اعرف اذاكر واطلع
ظابط كبير قد الدنيا
الكل ف نفس واحد ظابط تاني لاء
نوح بضحك:وليه ميكنش ظابط وابوه اللواء نفسه..
قمر:عملتها يانوح؟
نوح:مقدرش ابعد عن شغلي ياقمري ..وغمزلهم
قاسم:اه ياسوسه بقا الي يزعلك تقوم ممشيه من شغله وتمسك مكانه
نوح:انا قدمتله اختيارات يا يوافق علي استقالتي او
ميوافقش وهو مرضاش يوافق علشان انا ظابط
متعوضتش وهنا بقا الظابط الي ميتعوضتش كشف
حقيقته وهو الي كان تبع جاسر وبيساعده ف كل ده
هو ونادر وانا اترقيت من ظابط ميتعوضتش ل لواء صغير ف السن ووسيم زاي والف مين يتمناني
قمر:في الف مين يتمناك بس انت مستثني اميرتك عن الكل ولا اي
نوح :انتي ست البنات وام الواد الغلباوي ابو نص لسان ددا
حمزه:يلهوي انا بنص لسان فين لساني يانوح الحقيني ياقمر
وقعد يعيط وكلهم فضلوا يضحكوا عليه
قمر بحب:انا عندي بغبغان غلباوي بنص لسان ..😂♥️
“””وبكده تمت الروايا ع خير ياحبايب قلبي دمتم سالمين”😍🩷.

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ابن الأكابر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى