روايات

رواية ابنه عمي الفصل العشرون 20 بقلم ثراء فكري

رواية ابنه عمي الفصل العشرون 20 بقلم ثراء فكري

رواية ابنه عمي الجزء العشرون

رواية ابنه عمي البارت العشرون

رواية ابنه عمي الحلقة العشرون

بعد مرور يومين
من مراقبه جاسر لخالد استدعاه الي مكتبه لكشف الحقائق المخفيه اخيرا وصل خالد وكرق الباب ليسمح له جاسر بالدخول
خالد :دي الملفات اللي حضرتك طلبتها يا جاسر بيه
جاسر :حطها عندك وتعالي اقعد
خالد بارتباك :في حاجه يا جاسر بيه
جاسر وهو يدور بكرسي مكتبه الفخم
جاسر :الا قولي يا خالد اي السبب اللي خلاك تسيب شغلك القديم
ابتلع الاخر ريقه بتوتر قائلا
خالد :ب ب بسبب
قاطعه جاسر
جاسر :انت حرامي ونصاب ومطلوب علي زمه التحقيق عندك قضايا الواحده منهم تخليك تخلل في السجن دا غير سرقتك لاوراق الصفقه من خزنه مكتبي وغيرقضيه اغ**** السكرتيره اللي كانت بتشتغل في مكتبك
انتفضا واقفا برعب
خالد :ابوس ايديك يا جاسر بيه انا مليش دعوه
اومال مين اللي لي دعوه يا خالودي التفت لمصدر الصوت ليجد مراد يطالعه بنظره خبيثه يرفع رأسه بشموخ
جاسر :اوعي تفكر اني ممكن اشك في صاحب عمري دا انا اشك في نفسي ولا اشك فيه هتقول مين اللي حرضك ولا لاء علي فكره انا زعلي وحش
مراد وهو ماسك فكه

 

 

مراد :اوي اوي اوي
ليهجم جاسر على خالد ويمسكه بقوه ويسدد له العديد من اللكمات القويه التي جعلت معالم وجهه تختفي من كثره الدماء التي تتساقط منه فقال بصوت متقطع لاهث
خالد : خلاص هقول والله تركه ساقطا ارضا يتألم من شده الضرب
جاسر :كده تعجبني انا سامعك
خالد :نسرين هيا اللي قالتلي اعمل كدا مقابل مبلغ ٤٥ الف جنيه وتهربني برا مصر عشان ميتحكمش عليا قالت انها عايزه تخسركو الثفقه دي عشان الصفقه دي لو ابوها هو الي خدها هيبقا هو اللي ماسك السوق
مراد :يبنت ال*** مش مستريحلها من الاول
جاسر :طيب غور من وشي بس لو شفتك قدامي تاني هقتلك
خرج خالد مسرعا خائفا من بطش هذا الجاسر
بعد مرور عده ساعات
مضي جاسر علي عده اوراق وقام الطرف الاخر ايضا بالامضاء قام جاسر بمصافحه شريكه وقال
جاسر :حظ موفق لينا انشاء الله انا بشكرك انك استنيت يرمين
شريمه :احنا اللي يشرفنا ان احنا نخش الصفقه دي معاك يا جاسر
جاسر :الشرف ليا اتفضل نكل اكلنا
قامو بتناول الطعام وتوديع بعضهم وذهب كل واحد اللي اتحاه مختلف
قام حاسر بإخراج هاتفه والضغط علي بعض الارقام
مراد :بتعمل اي
جاسر :جه وقت الحساب
وصلو مره اخري الي شركه وجدو نسرين هناك
نسرين بخبث :حبيبي خيرها في غيرها الصفقه دي تتعوض في حاجه تانيه
جاسر :ومين قالك ان الصفقه متمتش
نسرين بصدمه :نعم ازاي يعني
جاسر :زي الناس عملك مفجآه عشان الصفقه تمت
نسرين بغل :اي هيا
قام جاسر بأشاره باصبعه علي الباب الرئيسي للشركه ليدخل مجموعه من ظباط الشرطه
الضابط :مطلوب القبض علي حضرتك يا أنسه نسرين بتهمه تسريب المخدرات والمتجره بأعضاء البشر غير تحريض شخص علي سرقه بعض الملفات من مكتب جاسر بيه
صدمه اصابت نسرين وقف مزهوله

 

 

نسرين :اكيد غلطان انا معملتش حاجه جاسر حبيبي
جاسر بغمزه :متخفيش هبقا اقلهم يجبلك عيش وحلاوه see you خدوها
نسرين بصريخ :والله ماسيباك يا جاسر هقتلك
قام مراد بضم جاسر وقال الف مبروك يا صحبي علي صفقه
جاسر :الله يبارك فيك جهزت اللي قولتيلك عليه
مراد : عيب عليك يا صحبي.
في الليل
كانت ليلي وملك بالخارج من الصباح لتسوق فذهبو الي البيت ولاكن كان شاغل بال ملك كيف سمح لها جاسر بالخروج كل هذا الوقت فمنذ صغرها لم يسمح لها الخروج بدونه حتي اذا خرجت مع اصدقائها يجب ان تأتي قبل اذان المغرب وصلو الي القصر كان القصر معتم
ملك لليلي
ملك :هوا في ايه النور قاطع ولا ايه
ليلي :مش عارفه والله دخلو الي القصر وبمجرد دخولها فتحت الانوار وصدمت ملك مما تراه فرأت اعداد كثيره من الناس امامها يصفقون لها بحراره ويغني لها خاطف قلبها
جاسر :سنه حلوه يا جميل
نظرت ملك بجواره وجدت جاسر يخرج من المطبخ ويزق عربه يوجد عليها ترته اربع ادوار لم تري بجمالها من قبل فرحت ملك كثيرا بهذه المفأجاه وقاموا بأطفاء الشمع وتهنأه كل من في الحفله له فجأه وجدت احد يضع يده علي عينيها علمت ملك فورا انها صديقتها امنيه لان لا احد يفعل هذه الحركه معها سواها
ملك بفرحه :امنيه
لفت ملك وجهها وجدتها كما ظنت امنيه قامت ملك بضمها بقوه
ملك :وحشتيني يا قلبي
امنيه :وانتي اكتر بس انا زعلانه منك كل دا ومتعبرنيش ولاتفتكرني
ملك :والله اسفه حصل ظروف ومبيلي ماخدتوش معايا وانا مسافره فمفيش عليه ارقام
امنيه :ولا يهمك عايزه اعرفك عن حد
ملك :مين
قامت بالاشاره الي رجل واقف
امنيه :شوفتي الراجل الي واقف وشايل بنت دا
ملك :ايوه شايفاه
امنيه :دي بنتي ملك واللي شايلها ابوها محمود
صدمه اصابت ملك
ملك :انتي اتجوزتي لاء وكمان خلفتي اشمعنا سميتيها علي اسمي عايزاه تطلع حلوه زي عارفه عارفه
امنيه بضحك :لاء عشان انا كنت فكره مش هشوفك تاني وكنت زعلانه لانك صحبيتي الوحيده فقررت اسامي بنتي علي اسمك عشان كل لما اشوفها افتكرك
دمعت عين ملك وقامت بضم امنيه بقوه
ملك :خلاص معدناش عندبعد يا قلبي

 

 

بعد مرور بعض من الوقت
ذعب كل شخص بزوجته للرقص سلو علي اغنيه (حبه جنه انا عشت فيها) لشرين
ذهب جاسر وملك ومراد وليلي وزين وريم محمود وامنيه وغيرهم من من المعازيم بالحفله
كان بعض رجل يتغزل في معشوقته بطريقه مختلفه والبعض الاخر يتحدث بلغه العين
انتهت الحفله وذهب كل شخص الي بيته
في غرفه جاسر وملك
قات ملك بضم جاسر وقالت
ملك :شكرا علي المفجأه الحلوه دي
جاسر :قلت مفيش شكر بين واحد وامراته
ملك :انا بحبك
جاسر :وانا بعشقك
وذهبو معا الي عالم خاص لايوجد بيه احد سواهم

تمت..

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ابنه عمي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى