رواية ابنه عمي الفصل الخامس عشر 15 بقلم ثراء فكري
رواية ابنه عمي الجزء الخامس عشر
رواية ابنه عمي البارت الخامس عشر
رواية ابنه عمي الحلقة الخامسة عشر
كان في الطريق لذهاب الي البيت
ولكن ضغط علي الفرامل بعنف
عندما ظهرت فتااه بشكل مفاجئ فتح عينه بذهول كيف حدث هذا نزل بسرعه ليري ماذا
حدث لها
جاسر :انتي كويسه يا انسه ردي علياا انت كويسه
مسك وجههها ورفعه اليه ليتفحصها
صعق من جمالها تاه في خضراء عينيهاااا كانت تنظر اليه ببرائه كالقطط بل عينيها اجمل كان جمالها فتنه بنظره شعر بتغدير عندما اقتربت منه وهي تقول برقه
الحمد لله
فاق من شروده عندما تأوهت بخفوت وهي تحاول ان تقف علي قدميها بصعوبه احاط خصرها بشكل عفوي وهو يقول
جاسر :براحه لازم اوديكي المستشفي
نظرت اليه باعجاب
وقالت :ملوش لزوم بس ممكن صمتتت بمكر
قال بتسائل :ممكن اي
توصلني البيت عشان مش هقدر امشي قالتها وهي تتمسك بمقدمه قميصه بضعف ودلع
ابتلع ريقه بصعوبه من جرأتها
ولكن لامجال للهرب
جاسر :حاضر قالها بتنهيده غير مطمئنه
ابتسمت باتساع وهي ترمي ثقلها كله علي صدره وتحيط عنقه وهي تقول
ممكن تشيلني عشان مش قدره امشي
حملها بخفه دون النظر الي عينها
ومهو يتمتم
جاسر :ده الي كان ناقصني
حرب اعصاب وثبات النفسي
بعد مده قصيره وقف امام عماره راقيه جدا
وصلنا قالتها ببتسامه ساحره
جاسر:طب الحمد لله اتفضلي يا انسه واسف مره تانيه
ايه ده مش هتيجي معايا
جاسر :لاااا اجي فين لحد هنا وكويس اووي
نظرت اليه بحزن وصمتت
تنهد بضيق
جاسر :في ايه بس
البنت :مش هعرف اطلع لوحدي
رجلي بتوووجعني اوووي قالتها بدلع والم مصطنع
نظر اليها بضيق كبيررر ولكن لايوجد حل اخر بعد دقائق بسيطه كان ينزلها بهدوء امام باب الشقه وكاد ان يغادر وهو يقول
جاسر :الف سلا ولكن قاطعته وهي تسحبه من الجاكيت الي داخل المنزل وتغلق الباب
صعق من حركتها
قالت لهو بجرأ :علي جثتي تخرج من هنا من غير متشرب حاجه ده يبقي عيب في حقي ده اقل واجب
نهض بتوتر :انا لازم امشي
البنت :والله ابدا لازم تشرب حاجه ثانيه ورجعالك
تنفس الصعداء عندما اختفت من امامه
في الداخل نظرت الي الحبوب التي لديه بمكر تذكرت كلام زين ان تضع حبه واحد ولكن هيئته الساحره فقد اعجبت به ووضعت ثلاث حبات في العصير تنهدت بسعاده وخرجت كان يهم بالخروج من الشقه
ولكن اوقفته بالهفه
البنت :رايح فين والعصير قالتها وهي ترفع الكاس امامه
اخذته من يديه ثم اجلسته واعطت له العصير
شرب العصير باكمله
ابتسمت بخبث لنجاح خطتهاا
بعد ساعه
رفع رأسه ونصدم بها امامه
همس بصوت غير مسموع :ملك
نهض بسرعه يرتدي ثيابه وهو يصرخ باسمها عندما رأها تخخرج بنهيار لحق بها ومسك ذراعها لكي تتوقف ولكن تفاجئ بصفعه قويه جدا لدرجه جعلت رأسه يستدير
ملك :اوعي تلمسني مره تانيه انت فاهم قالتها بعنف وهي تسحب ذراعها منه بعنف واخذت تضربه بقوه بشكل هستيري
ملك :انت ااايه حرااام عليك ليه كده ليه تطعني في ضهري لي تكسرني في اليوم اللي كل بنت بتتمنا ويكون احلا يوم في حايتها لي خليتو كابوس هونت عليك هان عليك حبنا قالت الاخيره ببكاء يمزق القلوب واخذت تتمتم
ملك :انا بكرهك بكرهههههك كادت انت تستدير لتذهب ولكن منعها وهو يقف امامها ويقول بلهفه
جاسر : فاهمه غلط يا حبيبتي اانا
قاطعته بشراسه :انا مش حبيبتك بلااااش كدب علي الاقل كون راجل واعترف بغلطك ده لو كنت راحل بجد
جاسر :ممللللك!! انا مش هاخد علي كلامك دلوقتي عشان مقدر حالتك بس بس ماينفعش تحكمي عليا من غير ماتسمعيتي مان يتكلم بألم وهو يمسك صدره
ملك وهي تنظر الي البنت التي واقفه عند باب الغرفه وتلف نفسها بملائه
اغمضت عينيها بكسره قلب وهي تقول
ملك :اسمع ايه اسمع ايه ما كل حاجه باينه مستحملتش تمنع قذرتك دي ليوم واحد ههه حتي يوم فرحك بس خلااص كل شئ انتها وانت كنت صفحه سودا في حياتي وهقفلها عملتك دي عمري ما هسمحك عليها يا خساره حبيتك من كل قلبي بس طلعت مابتستهلش قالت الاخيره بحرقه قلب
نظرت اليه بأسف وقرف فكان يرتدي البنطال فقط كادت ان تخرج ولكن مسكها مره اخري ف دفعته عنها بقوه وركضت تنزل علي السلم
خرجت من العماره وهي منهاره
اوقفت تاكسي
ملك :امشي بسرعه
زاد بكائها عندما سمعته وهو يناديها
كانت حالتها يرثي لها تبكي بدموع تحرق قلبها قبل وجنتيها
ملك :وديني الكورنيش لو سمحت
السائق :حاضر يبنتي
نزلت ملك وجلست امام الكورنيش وهي تبكي وتدعو ربها فجاءه احست بشخص يلمس كتفها ويقول بزهول
ملك مالك بتعيطي ليه
ملك بخضه :زين انت بتعمل اي هنا
زين :كنت بشتري حاجه من سوبر ماركت ونا خارج لمحتك قاعده بتعيطي
ملك بحزن :ونت عايز مني اي يزين
زين :عايزك انتي انا بحبك يا ملك
ملك : مش تغير الاستوانه دي الكلام دا معتش بيأكل عيش معايا لو بتحبني لازم تسبتلي
زين بلهفه :ونا مستعد اي حاجه اعملهالك بس تكوني معايا
ملك:عايز اسافر انهارده والجن الازرق ميعرفش مكاني
زين:وانا موافق
ذهب جاسر بسرعه جنونيه الي المنزل كان الحميع يغنون ويمرحون فاليوم عرس اغلي مالديهم جاسر وملك
جاسر بجنون :فين ملك
صفاء بخضه : شكلك عامل كدا لي ياجاسر
جاسر بنفاذ صبر :ملك فين
صفاء :اكيد فوق بتجهز نفسها للفرح
صعد جاسر بسرعه خرافيه الي غرفه ملك لم يدجها بداخلها وخذ يبحث عنها في جميع انحاء البيت لا يوجد لها اثر
جاسر بحزن وخوف :ملك حبيبتي انتي فين متوجعيش قلبي والله مكنت في وعيي
كان في الطريق لذهاب الي البيت
ولكن ضغط علي الفرامل بعنف
عندما ظهرت فتااه بشكل مفاجئ فتح عينه بذهول كيف حدث هذا نزل بسرعه ليري ماذا
حدث لها
جاسر :انتي كويسه يا انسه ردي علياا انت كويسه
مسك وجههها ورفعه اليه ليتفحصها
صعق من جمالها تاه في خضراء عينيهاااا كانت تنظر اليه ببرائه كالقطط بل عينيها اجمل كان جمالها فتنه بنظره شعر بتغدير عندما اقتربت منه وهي تقول برقه
الحمد لله
فاق من شروده عندما تأوهت بخفوت وهي تحاول ان تقف علي قدميها بصعوبه احاط خصرها بشكل عفوي وهو يقول
جاسر :براحه لازم اوديكي المستشفي
نظرت اليه باعجاب
وقالت :ملوش لزوم بس ممكن صمتتت بمكر
قال بتسائل :ممكن اي
توصلني البيت عشان مش هقدر امشي قالتها وهي تتمسك بمقدمه قميصه بضعف ودلع
ابتلع ريقه بصعوبه من جرأتها
ولكن لامجال للهرب
جاسر :حاضر قالها بتنهيده غير مطمئنه
ابتسمت باتساع وهي ترمي ثقلها كله علي صدره وتحيط عنقه وهي تقول
ممكن تشيلني عشان مش قدره امشي
حملها بخفه دون النظر الي عينها
ومهو يتمتم
جاسر :ده الي كان ناقصني
حرب اعصاب وثبات النفسي
بعد مده قصيره وقف امام عماره راقيه جدا
وصلنا قالتها ببتسامه ساحره
جاسر:طب الحمد لله اتفضلي يا انسه واسف مره تانيه
ايه ده مش هتيجي معايا
جاسر :لاااا اجي فين لحد هنا وكويس اووي
نظرت اليه بحزن وصمتت
تنهد بضيق
جاسر :في ايه بس
البنت :مش هعرف اطلع لوحدي
رجلي بتوووجعني اوووي قالتها بدلع والم مصطنع
نظر اليها بضيق كبيررر ولكن لايوجد حل اخر بعد دقائق بسيطه كان ينزلها بهدوء امام باب الشقه وكاد ان يغادر وهو يقول
جاسر :الف سلا ولكن قاطعته وهي تسحبه من الجاكيت الي داخل المنزل وتغلق الباب
صعق من حركتها
قالت لهو بجرأ :علي جثتي تخرج من هنا من غير متشرب حاجه ده يبقي عيب في حقي ده اقل واجب
نهض بتوتر :انا لازم امشي
البنت :والله ابدا لازم تشرب حاجه ثانيه ورجعالك
تنفس الصعداء عندما اختفت من امامه
في الداخل نظرت الي الحبوب التي لديه بمكر تذكرت كلام زين ان تضع حبه واحد ولكن هيئته الساحره فقد اعجبت به ووضعت ثلاث حبات في العصير تنهدت بسعاده وخرجت كان يهم بالخروج من الشقه
ولكن اوقفته بالهفه
البنت :رايح فين والعصير قالتها وهي ترفع الكاس امامه
اخذته من يديه ثم اجلسته واعطت له العصير
شرب العصير باكمله
ابتسمت بخبث لنجاح خطتهاا
بعد ساعه
رفع رأسه ونصدم بها امامه
همس بصوت غير مسموع :ملك
نهض بسرعه يرتدي ثيابه وهو يصرخ باسمها عندما رأها تخخرج بنهيار لحق بها ومسك ذراعها لكي تتوقف ولكن تفاجئ بصفعه قويه جدا لدرجه جعلت رأسه يستدير
ملك :اوعي تلمسني مره تانيه انت فاهم قالتها بعنف وهي تسحب ذراعها منه بعنف واخذت تضربه بقوه بشكل هستيري
ملك :انت ااايه حرااام عليك ليه كده ليه تطعني في ضهري لي تكسرني في اليوم اللي كل بنت بتتمنا ويكون احلا يوم في حايتها لي خليتو كابوس هونت عليك هان عليك حبنا قالت الاخيره ببكاء يمزق القلوب واخذت تتمتم
ملك :انا بكرهك بكرهههههك كادت انت تستدير لتذهب ولكن منعها وهو يقف امامها ويقول بلهفه
جاسر : فاهمه غلط يا حبيبتي اانا
قاطعته بشراسه :انا مش حبيبتك بلااااش كدب علي الاقل كون راجل واعترف بغلطك ده لو كنت راحل بجد
جاسر :ممللللك!! انا مش هاخد علي كلامك دلوقتي عشان مقدر حالتك بس بس ماينفعش تحكمي عليا من غير ماتسمعيتي مان يتكلم بألم وهو يمسك صدره
ملك وهي تنظر الي البنت التي واقفه عند باب الغرفه وتلف نفسها بملائه
اغمضت عينيها بكسره قلب وهي تقول
ملك :اسمع ايه اسمع ايه ما كل حاجه باينه مستحملتش تمنع قذرتك دي ليوم واحد ههه حتي يوم فرحك بس خلااص كل شئ انتها وانت كنت صفحه سودا في حياتي وهقفلها عملتك دي عمري ما هسمحك عليها يا خساره حبيتك من كل قلبي بس طلعت مابتستهلش قالت الاخيره بحرقه قلب
نظرت اليه بأسف وقرف فكان يرتدي البنطال فقط كادت ان تخرج ولكن مسكها مره اخري ف دفعته عنها بقوه وركضت تنزل علي السلم
خرجت من العماره وهي منهاره
اوقفت تاكسي
ملك :امشي بسرعه
زاد بكائها عندما سمعته وهو يناديها
كانت حالتها يرثي لها تبكي بدموع تحرق قلبها قبل وجنتيها
ملك :وديني الكورنيش لو سمحت
السائق :حاضر يبنتي
نزلت ملك وجلست امام الكورنيش وهي تبكي وتدعو ربها فجاءه احست بشخص يلمس كتفها ويقول بزهول
ملك مالك بتعيطي ليه
ملك بخضه :زين انت بتعمل اي هنا
زين :كنت بشتري حاجه من سوبر ماركت ونا خارج لمحتك قاعده بتعيطي
ملك بحزن :ونت عايز مني اي يزين
زين :عايزك انتي انا بحبك يا ملك
ملك : مش تغير الاستوانه دي الكلام دا معتش بيأكل عيش معايا لو بتحبني لازم تسبتلي
زين بلهفه :ونا مستعد اي حاجه اعملهالك بس تكوني معايا
ملك:عايز اسافر انهارده والجن الازرق ميعرفش مكاني
زين:وانا موافق
ذهب جاسر بسرعه جنونيه الي المنزل كان الحميع يغنون ويمرحون فاليوم عرس اغلي مالديهم جاسر وملك
جاسر بجنون :فين ملك
صفاء بخضه : شكلك عامل كدا لي ياجاسر
جاسر بنفاذ صبر :ملك فين
صفاء :اكيد فوق بتجهز نفسها للفرح
صعد جاسر بسرعه خرافيه الي غرفه ملك لم يدجها بداخلها وخذ يبحث عنها في جميع انحاء البيت لا يوجد لها اثر
جاسر بحزن وخوف :ملك حبيبتي انتي فين متوجعيش قلبي والله مكنت في وعيي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ابنه عمي)