روايات

رواية ابنة الخادمة أوقعتني في حبها الفصل الثاني 2 بقلم يارا عبد العزيز

رواية ابنة الخادمة أوقعتني في حبها الفصل الثاني 2 بقلم يارا عبد العزيز

رواية ابنة الخادمة أوقعتني في حبها الجزء الثاني

رواية ابنة الخادمة أوقعتني في حبها البارت الثاني

رواية ابنة الخادمة أوقعتني في حبها الحلقة الثانية

: انتى مين

نظرت إليه بخجل شديد لتتبتعد عنه

: انا رؤى

: رؤى مين بنت دادة نادية

: ايوا

: كبرتى يا رؤى ما شاء الله انتى فى سنة كام دلوقتي

نظرت إليه بخجل

: انا كنت ثانوية عامة السنة دى عن اذن حضرتك

: طب استنى نتكلم انا معرفش حاجات كتير عنك

: مينفعش نبقى مع بعض فى نفس الاوضة كدا كتير

نظر لها بأببتسامة اعجاب

: احنا مبنعملش حاجه غلط

: عن اذن حضرتك

خرجت من الغرفة لتضع يديها على قلبها الذى كان ينبض بشدة من اثر قربه حتى بعدما ابتعدت عنه

رضوى : رؤى انتى كويسة

: ايوا انا تمام

: انتى كنتى جوا فى اوضة ادم

: ايوا كنت بنضفها عن اذنك يا هانم

: مش قولنا بلاش هانم دى مش احنا اخوات

: مامتك لو سمعتنى وانا بناديلك بأسمك من غير القاب فيها رفضى انا وامى

: طب لما ماما تبقى موجودة قولى هانم غير كدا قولى يا رضوى عادى

: تمام انا هنزل ماشى

: ماشى يحبيبتى

دخلت رضوى غرفة ادم لتجده مستلقى على الفراش مغمض عينه ويبتسم

تحدثت بخبث وهى تنظر إليه

: جميلة اوى رؤى صح

وهى ما زال مغمض عينيه وابتسامته أصبحت أكبر

: اوى اوى كبرت وبقيت قمر

:ابيه ادم فوق يحبيبى

ادم وهو يفتح عينه باستيعاب ما قاله منذ قليل

: ايه دا انتى هنا من امتى

نظرت لها بخبث

: من ايام اوى اوى كبرت وبقيت قمر هههههه

قام على الفراش وذهب إلى الثلاجة الصغيرة الموضوعة فى غرفته ليأخذ منها زجاجة المياه

: بقولك ايه كل اللى سمعتيه دا تلغيه خالص تمام

: ليه يا ابيه

: عشان انا اكبر منها بكتير انا ضعف عمرها يا رضوى وكمان دى دى بنت الخدامة

نظرت إليه بغضب

: ومالها يعنى بنت الخدامة ما هى بشر زيها زينا وكمان انت متعرفش انها هتدخل طب

: حتى لو دا ميمحيش اصلها انتى عايزة ادم النوبى يحب بنت خدامة مستحيل بقولك ايه يا رضوى اقفلى على الموضوع

بتنهيدة

: اوك

ذهبت إليه وحضنته بشدة

: انت وحشتنى اوى بجد

قبل رأسها وتحدث بأببتسامة

: وانتى كمان يحبيبتى

ذهبت رؤى الى غرفتها واستغفرت الله عما حدث وشردت فيما حدث فى الماضى

Flash back

بزعل : ايه دا ادم انت مسافر متمشيش يا آدم

: ايوا يا رؤى انا ماشى وبعدين مش انا قولتلك قبل كدا ابيه ادم زى رضوى ما بتقول

تحدثت بزعل طفولى وهى تربع يديها

: وليه بقى رضوى بتقولك ابيه ادم عشان هى اختك إنما انما انت حبيبي

نظر اليها وتحدث بعصبية

: انا مش حبيبك يا رؤى انتى لسه صغيرة وانتى بس تحبينى عشان انا زى اخوكى مش اكتر وبطلى الكلام الاهبل دا عشان انتى لسه صغيرة على الكلام دا ركزى فى دراستك احسن

نظرت إليه بعتاب وعيونها مليائة بالدموع ثم تركته وذهبت الى غرفتها تبكى بشدة

Back

: رؤى رؤى

: هاا ايوا يماما

: ايه يحبيبتى مالك انتى كويسة

: ايوا يماما انا تمام

فى المساء

استيقظ ادم من شعوره بالجوع فهو لم يأكل شىء منذ عودته من سفره نزل إلى المطبخ ليجد النور مطفئ ذهب إلى التلاجة وكاد أن يفتحها حتى أنصدم من تلك التى تجلس على الرخامة فى المطبخ وتبكى

نظر اليها بخوف شديد وتحدث بحنية

: مالك انتى كويسة

لم ترد عليه اكتفت بأن تنظر له بعيون ممتلئة بالدموع

: انا بقولك مالك مش بتردى ليه حد زعلك فى حاجة طيب ما تتكلمى يا رؤى

: مفيش حاجه انا هقوم عن اذنك

كادت أن تمشى حتى مسك يديها وقرب منها بشدة

: مالك

: مفيش وابعد لو سمحت انا عايزة امشى وبعدين انت ملكش دعوة إن شاء الله حتى أشد فى شعرى

وضع اصبعه على خدها ونظر لها بحب

: والله وايه بقى الأسلوب دا من امتى وانتى بتتكلمى معايا كدا

أزاحت يده من عليها بع.. نف

: ابعد

همس بجانب اذنها

: مش باعد

قرب منها وكاد أن يق..بلها استسلمت له رؤى واغمضت عينيها حتى استيقظت رؤى من شرودها لتفتح عينيها وتصف…عه بشدة تحدثت بعيون مليائة بالدموع ونبرة بكاء فى صوتها

: انت انت ق..ليل الادب

كادت أن تبتعد حتى مسك يديها بشدة وتحدث بعصبية شديدة

: انا مش ق..ليل الادب واللى كنت هعمله دا مش غلط انتى مراتى

نظرت له بصدمة من ما تفوه به

: ايه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ابنة الخادمة أوقعتني في حبها

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى