رواية إليك سكن فؤادي الفصل الحادي عشر 11 بقلم نورهان محمد
رواية إليك سكن فؤادي الجزء الحادي عشر
رواية إليك سكن فؤادي البارت الحادي عشر
رواية إليك سكن فؤادي الحلقة الحادية عشر
لتكمل استني معايا مكالمه خليك معايا علي الانتظار
رنا بهدوء الووو
عمرو بحزن رنا
رنا باستغراب وهي تنظر نحو الرقم ومن ثم تعود الي وضع الهاتف علي اذنها من جديد هاتفه باستغراب ايوه مين
عمرو بحزن انا عمرو يارنا
رنا بتوتر نعم يادكتور
عمرو بتردد ممزوج بخوف رامي عمل حادثه
وانا في طريقي لمستشفي……
رنا بصريخ لا لا لا لا لا لا لا لا لا لا لا لا لا
ليدخل علي صوت صريخها والدها
سالم بخوف مالك يارنا
رنا بصويت رامي يابابا
سالم وشعر بان قلبه قبض من الخوف ليهتف بتوتر مالو رامي
رنا بزعر عمل حادثه حادثه يابابا اخويااا
سالم بصدمه رجع بظهره الي الخلف هاتفا بتعب رامي ابني
رنا بدموع وهي تمسك بيده هاتفه بصويت بابا احنا لازم نروحلو يابابا اخويا بيروح مني
سالم بخوف لا اخوك كويس متقلقيش
ليكمل وهو يلتفت حول نفسه بجنون يبحث عن هاتفه
ليهتف بغضب تليفوني فين
رنا يلا يابابا اجهز علشان نروحلو انا عارفه المستشفي
في المستشفي
ترجلت رنا مهروله الي الداخل وخلفها والدها
رنا بدموع لو سمحتي اخويا جه هنا في حادثه
السكرتيره بهدوء اسمه ايه
رنا بخوف اسمو رامي سالم
السكرتيره بهدوء هو حاليا في الدور التاني غرفه 7 دخل عمليات من ساعه تقريبا
لتهرول الي الاعلي وخلفها والدها
لتصل الي الدور الذي يوجد به ابيها لتجد عمرو جالسا علي احدي المقاعد واضعا رأسه بين يديه
رنا بدموع وهي تترجل نحوه بخوف من ان يكون اصاب اخيها اي مكروه هاتفه بخوف اخويا فين رامي حصلوا حاجه قولي
ليرفع عمرو رأسه نحوها هاتفا بحزن هو في العمليات ادعيلوا
لينتبه الي والدها هاتفا بحزن اتفضل يادكتور استريح لحد مايخرج
سالم بخوف انا مش هستريح الا لما اشوفوا قدامي
عمرو ان شاء الله خير متقلقوش
سالم هو ايه اللي حصل
عمرو بتذكر كنت بتكلم انا وهو علشان كنا هنتقابل ومره واحده لقيتوا بيقول لالالالا
فضلت انادي وانا مش عارف ايه اللي حصل لحد مالقيت شخص مسك التليفون لما لقي صوت انفعالي فيه وبيقولي ان صاحب التليفون عمل حادثه وواخدينو وطالعين بيه علي المستشفي وبعدين كلمت حضرتك مردتش روحت متصل علي رنا
رنا بدموع ياحبيبي يااخويا
سالم بحزن جلس علي احدي الارائك شاعرا بان قدماه غير قادرتان علي حمله
ليمر الوقت بين دموع رنا ورعب سالم وحركه عمرو وخوفه علي صديقه الذي يعتبره اكثر من اخ
ليقطع كل هذا خروج الدكتور
ليتجه عمرو ورنا وسالم نحوه بلهفه
عمرو بخوف ها يادكتور رامي عامل ايه دلوقتي
الدكتور بهدوء الحمد لله قدرنا نوقف النزيف وفي كسر في دراعه
سالم بخوف يعني بقا كويس
الدكتور بهدوء ايوه الحمد لله
ليكمل هيتنقل اوضه عاديه وبعد ساعه هيفوق وتقدروا تشوفوا
ليلتقط الجميع انفاسهم اخيرا
بقلم نورهان محمد
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••
في فيلا الكيلاني
عفاف بابتسامه صباح الخير
منصور بابتسامه متبادله صباح النور ياحبيبتي وانا اقول الفيلا نورت ليه
عفاف بضحك لسه زي ماانت يامنصور
لتكمل بابتسامه دي منوره بيكم
منصور بهدوء صحيتي بدري ليه داانا قولت اسيبك تنامي براحتك علي الرغم ان وحشني الفطار معاك
عفاف بابتسامه وحشني اجواء مصر في الصبح وبردو مجش ليا نوم لان تغيير المكان ببتعب اول فتره
منصور بهدوء فعلا عندك حق
ليكمل بحنان اقعدي نفطر مع بعض
لتجلس عفاف امامه يتبادلان فطارهم
عفاف باستغراب انت بقيت مش بتروح الشركه ولا ايه
منصور بضحكه بسيطه لا منا كبرت خلاص بقا وتعبت من الشغل
ليكمل وسلمت كل حاجه لسليم
عفاف باستغراب سليم
منصور بهدوء ايوه
عفاف بهدوء يبقا كده سليم هيستقر
منصور ايوه الحمد لله وكمان قولت اخطبلو بنت عمو علشان يتجوز وربنا يهديه وميرجعش يسافر تاني
عفاف ليه هو قال انو هيسافر
منصور لا هو لما رجع قال انو هيستقر
ليكمل وانتي عارفه الشباب كل شويه بيغيرو رأيهم
عفاف بتفكير عندك حق
ليقطع حديثهم دلوف سليم
سليم بهدوء صباح الخير
منصور وعفاف صباح النور
منصور باهتمام اقعد ياسليم افطر معانا
سليم باستعجال لا نعوضها مره تانيه انا همشي دلوقتي
عفاف بابتسامه هنستناك علي الغدا
سليم بابتسامه متبادله حاضر ياعمتي
بقلم نورهان محمد
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••
عند مصطفي
مصطفي بهدوء ايوه ياباشا انت فين
سليم بهدوء علي الطريق اهو
مصطفي بمشاغبه هو دا اللي هنلتزم يعني امدك دلوقتي علي التاخير دا ولا ارفدك واريح نفسي
سليم بضحك لا ارفدني احسن يامصطفي
مصطفي بتفكير منا بقول كده بردو
سليم ادلع ادلع علي راحتك خالص بس استني عليا لما اجيلك
مصطفي يعني هتعمل ايه ولا حاجه
ليكمل علشان لما انا مصطفي بيه ابراهيم باشا هو اللي يصحي بدري ويلتزم يبقا الكل يلتزم ايه خلاص هيبتي هتقع
سليم وهو يستمع اليه تصدق عندك حق ماهو لما الفاشل يلتزم هنستني ايه من الدنيا بقا
مصطفي عندك حق يامحترم مش هرد عليك احتراما للسن
سليم اقفل يلا احسنلك
مصطفي بهدوء لا خلاص بقولك ايه
سليم بانتباه ايه
مصطفي انا حضرت كل حاجه
سليم وانا جاي اهو وهقولك الجديد
مصطفي تمام
بقلم نورهان محمد
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
كانت مريم جالسه في بلكونة منزلهم تتطلع امامها بشرود
اسماء بهدوء مالك يامريم
مريم بهدوء مليش ياماما
اسماء وهي تجلس امامها هاتفه بابتسامه علي سمسمه بردو
مريم بابتسامه مليش والله انا بس متردده شويه
اسماء بقلق ليه ياحبيبتي
مريم بتفكير حاسه اني اتسرعت في الموافقه علي سليم
اسماء بهدوء بصي يابنتي انا في الاول استغربت موافقتك لكن مستغربتش رفضك لان دا اللي كان متوقع بس بردو مردتش اضغط عليك واسئلك لان عارفه انك بتثقي في عمك ومردتش بردو اسئل علي اللي دار بينكم لاني عارفه انو عمرو ما هيظلمكم او هيختارلكم غير الصالح
مريم بحزن منا عارفه والله ياماما بس سليم مش بيحبني لا دا يكاد يكون مش بيطيقني اصلا
اسماء بابتسامه كل دا هييجي بعدين لما يلقيك قدامو علي طول هيتعلق بيك وبعدين مين اللي قال ان الحب قبل الجواز الحب اللي يدوم فعلا اللي بيكون بعد الجواز لانكم خلاص بتكونوا فهمتوا بعض وتأقلمتم كل واحد عارف ميزات وعيوب اللي قدامو وحبو بيها لكن فتره الخطوبه دي كلو بيظهر اجمل ماعندو بيكون حب مش كامل
مريم بهدوء عندك حق بس دا لو انتي واثقه ان الشخص دا ممكن يتغير لكن سليم باين عليه صعب
اسماء بحكمه انا حاسه ان سليم فعلا هو اللي مناسب ليك انا صليت استخاره والحمد لله حسيت براحه وان الشخص دا هو اللي هيسعدك
مريم بجد ياماما ايوه ياحبيبة ماما
اسماء بهدوء وبعدين انا واثقه انك هتديري بيتك بحكمه وهتعرفي تكوني زوجه مثاليه لزوجك واولادك في المستقبل
وكمان هتقدري بعد كده تكسبي حب سليم ليك بس انتي ادعيلو كتير بالهدايا
مريم بابتسامه كلامك دا ريح قلبي كتير
اسماء بحنان وهي تحتضنها هاتفه بحب ربنا يريح قلبك دايما
مريم بطيبه ياارب ياماما
اسماء بفرحه جهزي نفسك بقا علشان هنبدأ تجهيز حاجات الفرح
مريم بهدوء حاجات ايه
اسماء بابتسامه الحاجات اللي هتحتاجيها في شقتك حاجات العروسه يامريم
مريم بتذكر تمام ياماما
بقلم نورهان محمد
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••
في الشركه
كان جالسا علي احدي الارائك وبجواره صديقه يتحدثان بخصوص كل ما يخص الشركه
سليم بهدوء انا عايز اعرف مين اللي ورا كل دا
مصطفي اكيد منافس ليك
سليم بتفكير ماهو دا اكيد بس اللي مخليني متشتت انو هيكون مين دا
مصطفي بتفكير انت شاكك انو حد تعرفوا
سليم دا اكيد اني اعرفوا
مصطفي اهم حاجه انك تركز دلوقتي الوفد هيوصل القاهره كمان كام يوم ولازم نبدأ الشراكه دي قبل جوازك
سليم باستغراب اشمعنا يعني
مصطفي بهزار لان ابوك لكيد هيخليك تاخد اجازه
سليم باستغراب ودا اللي هو ليه ان شاء الله
مصطفي دا العادي طبعا مش هتكون عريس
سليم بضيق عريس ايه وزفت ايه
مصطفي والله انا حاسس انك هتتغير ياواد ياسليم
سليم بهدوء ولا هتغير ولا حاجه متقلقش
مصطفي هنشوف
سليم نشوف
ليكمل يلا قولي هنوقع الزفت دا ازاي
مصطفي علي اتفاقنا
سليم بتفكير لا هنغير
مصطفي بانتباه هنعمل ايه
سليم بهدوء احنا مش هنوقعوا غير قبل الموتمر بكام ساعه بحيث انو يفضل متوهم كده لحد الاخر ويلاقي نفسو مره واحده خد القلم التمام لما يلقي الاتفاق تم وهو ولا داري
ليكمل وكده كده الاجتماع مش هيكون قبل الساعه اربعه فنكون عملنا كل حاجه ووقعنا الزفت سعيد
مصطفي دماغ متكلفه يامعلم والله
سليم يابني انت مش هتبطل طريقه السرسجيه اللي بتتكلم بيها دي
مصطفي بضحك لا عجبتني اطلع منها انت
سليم اديني طلعت
مصطفي طيب يلا اطلبلنا فطار انا ملحقتش افطر علشان اجي بدري
سليم بابتسامه اهم حاجه عندك الاكل مش هتتغير
ليكمل اطلع بلغ ساره وهي هتطلب الاكل
مصطفي هو دا الكلام بردو
سليم بصوت مرتفع مصطفي خف شويه
مصطفي بتصنع الغباء وانا عملت حاجه
سليم وانا مش هستناك لما تعمل
ليكمل دقيقه وتكون قدامي
مصطفي بعبوث حاضر
بقلم نورهان محمد
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
في المستشفي
سالم بهدوء انا مرتضش ازعلك وسبتك انت تبات معاه
ليكمل يلا قوم روح نام شويه وابقا تعالي
عمرو بتعب لا انا هفضل معاه
سالم بهدوء هو الحمد لله فاق ولازم نكون كلنا بخير علشان نقدر نساعدو انو يفوق ويعدي المرحله دي علي خير
عمرو تمام يادكتور انا همشي بس لو احتاجتوا حاجه رنو عليا
سالم بهدوء حاضر يابني
ليكمل شكرا ياعمرو
عمرو متقولش كده دا اقل حاجه ورامي بالنسبالي اكتر من اخ
سالم بابتسامه بسيطه ربنا يديم المحبه بينكم
عمرو بهدوء يارب
ليترجل عمرو الي الخارج اما سالم فجلس علي احدي الكراسي امام ابنه
رنا بهدوء هيكون كويس يابابا
سالم بحنان ايوه ياحبيبتي وبعدين هو هيخرج بكره ومهمتك انك تهتمي بيه
رنا بحب دا انا اشيلوا في عنيا بس يكون كويس
رامي بتعب لا داانا اتعب كل يوم بقا بعد ماسمعت الكلام الحلو دا
رنا بحنان اخذت تقبل يده هاتفه بحب تفوق انت بس وترجع زي الاول وانا اعملك اللي عايزو
رامي بحب ربنا يباركلي فيك يارنا
رنا بحب وفيك ياحبيبي
سالم بحنان ربنا يديمكم لبعض ياحبايبي
رامي ورنا في صوت واحد ياارب يابابا
بقلم نورهان محمد
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
في الشركه
كانوا جالسان يتناولان فطورهم ليرن هاتف سليم
مصطفي بتسائل مين
سليم بهدوء بابا
سليم بهدوء الوو
منصور بهدوء سليم
سليم بقلق ايوه يابابا في حاجه ولا ايه
منصور بهدوء لا انا بس كنت هقولك تاخد مريم وتروحوا تحجزوا الفندق اللي هيكون فيه الفرح
سليم بصدمه نعم
منصور ايوه ياسليم خلاص مش فاضل اقل من 3 اسابيع ولازم تحضروا كل حاجه
سليم بحزن يعني يابابا كتبنا الكتاب واطمنت لازم نعمل الفرح بالسرعه دي
منصور بهدوء ايوه ياسليم خير البر عاجله وبعدين عايزني ارجع في كلمتي قدامهم ولا ايه بعد ماحددت ميعاد الفرح
سليم بهدوء لا يابابا طبعا
ليكمل انا هكلمها تجهز نفسها
منصور تمام ياسليم
ليغلق معه الهاتف شاعرا بمدي الاستعجال الذي يطلبه منه والده
مصطفي بضحك مش مصدق نفسي وانا شايفك عريس وبتحضر لفرحك
سليم نظر له بتوعد هاتفا بهدوء لما نشوفك يااخويا هتبقا تعمل ايه
مصطفي بهدوء هعمل كل خير
سليم بهدوء اسكت بقا خليني اكلمها
مصطفي بضحك اتكلم اتكلم
بقلم نورهان محمد
سليم بهدوء وضع الهاتف علي اذنه ينتظر ردها
مريم بهدوء السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
سليم وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
مريم بهدوء نعم
سليم حضري نفسك علشان هننزل نختار الفندق اللي هنعمل فيه الفرح
مريم بتوتر فرح ايه
سليم هيكون فرح ايه يعني فرحنا
لينظر الي الواضع اذنه علي الهاتف من الجهه الاخري يستمع حديثهم
سليم بتوعد ابعد الهاتف ناظرا الي مصطفي ابعد يلا
مصطفي منا مش هسمع
سليم وانت عايز تسمع ليه
مصطفي الله يعني جات عليا ما شركه فؤدافون كلها سمعاك دلوقتي
سليم طيب استني عليا
مريم بهدوء سليم ياسليم
سليم بانتباه معاك
مريم ليه هو عمي لسه مُصر ان الفرح بعد 3 اسابيع
سليم ايوه مش كان اتفاقكم
مريم بهدوء تمام
سليم اجهزي وانا جاي
مريم حاضر
ليغلق معها سليم ناظر الي ذلك الصديق الذي رجع لوضع اذنه من جديد
سليم ايه يلا في ايه
مصطفي في ايه مش فاهم
سليم واحد ومراتو بيتكلموا ايه اللي بيدخلك
مصطفي بهدوء يسلام يعني دلوقتي بقت مراتك
سليم بانتباه يعني ما دا الواقع هقول ايه يعني
مصطفي امشي من قدامي احسنلك
سليم والله هو مكتبي مين فينا اللي يمشي
مصطفي ايوه صح
ليكمل اروح اكلم معاذ علشان نحضر نفسنا للفرحه المنتظره
ونزل علي الفيس ونقول وسع وسع وسع وعندنا عريس ومش اي عريس دا الشبح كبيرنا
سليم الله داانت رايح تحيي فرح مش بتنزل دعوة فرح
مصطفي وانت تعرف ايه في الافراح
سليم انا بردو
ليكمل بس اقولك ايه عندك حق انا الغلطان اني مصاحب واحد زيك
بقلم نورهان محمد
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
في عربية سليم
سليم باستفسار انتي عايزه مكان معين تعملي فيه
مريم بتفكير لا اهم حاجه تكون حاجه سيمبل
سليم تمام
في احدي الفنادق
سليم عجبك المكان
مريم بفرحه ايوه جميل جدا
سليم خلاص نحدد معاه الميعاد
سليم بهدوء لو سمحت عايزين نحجز
السكرتير اتفضلوا الالبوم اهو
سليم امسك به وجلس بجوارها يحددان الموعد
مريم بهدوء مفيش في حجز في الفتره اللي احنا مختارينها
سليم بهدوء اه فعلا
ليكمل لو سمحت مفيش في فتره مابين اسبوعين لتلاته
السكرتير بهدوء والله يافندم الشهرين دول الحجز فيهم شبه متقفل
سليم بهدوء طيب وبعدين
السكرتير بهدوء هو في واحد لاغي حجز بعد اسبوع وبعدين مش هتفرق يعني اسبوع من اسبوعين
سليم نظر الي مريم هاتفا بترقب ها اعمل ايه احجز
مريم لا انا لسه مجهزتش
سليم تقدري تجهزي في الاسبوع دا
مريم لا بس بردو
سليم بهدوء تمام احجز
مريم بصدمه انت بتعمل ايه انا مش موافقه ..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية إليك سكن فؤادي)