رواية إعادة تأهيل معقدة الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم زهرة عصام
رواية إعادة تأهيل معقدة الجزء الثاني الجزء الحادي عشر
رواية إعادة تأهيل معقدة الجزء الثاني البارت الحادي عشر
رواية إعادة تأهيل معقدة الجزء الثاني الحلقة الحادية عشر
ينهار ابوكي اسود إنتي إزاي خارجة كدا يا هانم ، مش عارفه إن في حراسة في الفيلا و ممكن اي حد يشوفك ؟
تمارة عقد حواجبها و قالت:-
حد يشوفني إزاي يعني و بعدين ما أنا لابسة بجامة أهو
نوح بعصبية:-
و شعرك اللي باين دا ؟ اية خارج الحسبة ؟ ادخلي يا بت جوه داري أم شعرك دا
تمارة واقفة و فاتحة بوقها و مش مركزة ، لحظة انتبهت إن شعرها باين حطت اديها عليه بسرعة و برقت و جريت على جوه
نوم بابتسامة غرور:-
مسيطر يا كينج والله ، لازم اتغر سمعت الكلام من أول مرة
مكملش كلامة ولقي تمارة خارجة بعد ما لبست حجابها و قالت:- .إنت يا أستاذ إنت آخر مرة تعلي صوتك عليا هي مش زريبة هي ، كل ما تلاقي نفسك فاضي نيجي تعلي صوتك عليا و تتشخط
نوح رفع حاجبه و قال:-
والله براحتي أنا أعمل اللي عاوزة وانتي هتسمعي الكلام و اه إجبار وآه أنا راجل متسلط و برضوا هتعملي اللي أنا عاوزة
تمارة بغيظ :-
دا عندها يا حبيبي وإن كنت فاكر إني ممكن اسكتلك تبقي غلطان و أعلي ما افخلك اركبه يا كينج
قالت يا كينج بسخرية و اتكت على حروفها
نوح بصلها بتسبيل و قال:- بجد ؟
تمارة عقد حواجبها و قالت:-
بجد اية ؟
نوح بنحنحه و تسبيل:-
بجد أنا حبيبك يا تيمو
تمارة بصت ليه بزهول و قالت:-
أقسم بالله متخلف في عقلك
كانت لسة هتمشي لكن نوح مسك اديها و ساعده في ده قرب المسافة بين البلكونات و بعضها
تمارة نفخت و بصت ليه لقيته بيبصلها بابتسامة و حب و قال:-
أنا ممكن أكون متخلف عادي بس عشقك السبب ، ممكن يكون عقلي تعبان بس دا من تأثير حبك يا زبادي
تمارة بتوهان:-
إنت بتقول ايه ؟
نوح قربها منه و ميل على ودانها و قال:-
بقول إني بحبك يا زبادي ، من أول يوم عيني وقعت عليكي فيه و حبك سكن جوه و مش هيطلع أصل محدش بيسيب بيته و يمشي
بعد عنها و بص في عنيها و سرح و هي كمان سرحت في عيونه
تمارة بقت مبرقه ليه و قلبها بيدق جامد و نوح مش قادر يسيطر على دقات قلبه لدرجه أنه حس إنها سمعاها
حرك ايده اللي كان ماسكها حطها على قلبه و قال:-
كل مره بشوفك فيها قلبي بيبقي دا حاجة
تمارة بصت لإديها و بصت ليه تاني و اتولد جوها في اللحظة دي شعور معرفتش تفسره ، شعور جديد عليها بس لذيذ في نفس الوقت
نوح حرك اديها و رفعها لحد فمه و باسها و هو بيقول:-
ادخلي نامي يا زبادي عاوز اختم بيكي يومي و هكون ممنون ليكي لو طليتي عليا كل يوم اختم بيكي يومي ، عشان تبقي إنتي بدايته و إنتي نهايته ، و لو حصل و مصحتش من نومي تبقي إنتي آخر وش أشوفه
تمارة سحبت اديها و دخلت الاوضة و قفلت باب البلكونه و وقفت وراه و هي بتقول :-
لية كل ما يضحكلي الضحكة دي اضعف ؟ لية كل ما يبصلي كدا اسرح معاه ؟ اية الاحساس اللي حسيته وأنا قريبه منه دا ؟ هو أنا ممكن أكون حبيته ؟ لية لا مهو فعلاً أفعاله و حركاته تحبب أي بنت فيه ! لحظة اية اي بنت دي هو ممكن فعلاً يكون بيكلم بنات ؟ اضايقت من الفكرة و دخلت تنام جنب أخواتها
…..
عدي يومين استقرت فيه الأوضاع و البنات رجعوا لمدرستهم و اوضهم من تاني بعد ما نوح طلب من الخدم ينضفوها و يرشوها و يعقموها كويس
بقي كل يوم بليل يقف في البلكونه يبص على تمارة و هي بتخرج تبص على القمر ، كانت بتشوفه و هو بيبص عليها بس كانت بتتجاهل دا و تضحك جوها و دا كان بيضايق نوح نوعاً ما ، لحد ما في يوم قالها:-
اتقل براحتك يا زبادي و مسيرك في يوم هتيجي في حضني و ساعتها هحضنك عادي
تمارة مقدرتش تمسك ضحكتها و ضحكت بصوت عالي و دخلت اوضيتها قبل ما تقول:-
في خيالك المريض
نوح بمزاح :-
مريض بحبك يا زبادي بكره تحن يا جن
……
طلع النهار و البنات اتجهزا للمدرسة و كلهم ماسكين الكتب في اديهم و نازلين على السلم بيراجعوا قبل ما يروحوا الامتحان
قعدوا على السفرة و بدل الطبق ما يكون فيه فطار ليهم كانوا حاطين الكتاب على الطبق بيراجعوا فيه
نوح نزل و شافهم كدا الابتسامه جريت على وشه و ذكية أول ما شافتهم قالت ؛-
والله العظيم لـ تتهبلوا بعمايلكم دي ، شيلوا الكتب دي من قدامكم و يلا افطروا قبل ما تخرجوا
محدش رفع عينه من على الكتب هما من كتر تركيزهم أصلا مسمعوش هي قالت اية
ذكية حركت الكرسي بتاعها لحد ما وصلت للسفرة و خبطت باديها عليها و قالت:-
ركزوا معايا كدا
البنات رفعت عنيها من الكتب بخضه و قالوا في صوت واحد:-
في ايه
ذكية بحزم:-
يلا افطروا و اشربوا اللبن دا كويس عشان تعرفوا تركزوا في الامتحان
التلاتة بصوا لبعض برهبه و قالوا:-
ها لبن ؟
ذكية رفعت حاجب و قالت بصرامة:-
يلا كله يشرب اللبن بتاعه
تمارة ضربت باديها على حبينها و قالت:-
ياااه دا أنا نسيت أجيب حاجة مهمه أوي معايا هطلع اجبها و اجي على ما تكونوا شربتوا اللبن
مستنتش حد يرد عليها و طلعت بسرعة
ذكية باعتراض:-
شوف البت جريت من قدامي إزاي خد يا نوح كوباية اللبن دي و اتاكد أنها شربتها وأنا هتاكد بنفسي من الاتنين دول
جوري باعتراض:-
بس أنا مش بحبه مش هقدر لا
لينا بصت ليهم و قالت:-
إستحالة اشربه ها معدتي هتقلب
نوح شكر جدته في سره و أخدت كوباية اللبن و طلع ورا تمارة
دخل الاوضة لقاها قاعدة على المكتب و ماسكه كتاب في اديها
حط قدامها كوباية اللبن و قال:-
تتشرب كلها دلوقتي
تمارة برفض:-
لا يعني لا شوف لو هتعمل اية مش هشربها مش هقدر
نوح ربع ايده و قال:-
هتتشرب يا تمارة وإلا
تمارة وقفت قصادة و ربعت اديها و قالت و الا اية
نوح رفع حاجبة و قال:-
مش عارفه اية اللي هيحصل بس انتي هتتحملي النتيجة
تمارة
تمارة بسخرية :-
هيحصل ايه يعني
نوح قرب منها و بصلها بعمق و هي اتعدلت في وقفتها و فكت اديها و بصت ليه جامد
نوح قال ليها بهمس :-
ركزي في امتحانك يا تمارة أنا عارف إن فاتك حاجات كتير و عارف انك مزكرتيش كويس و دا ماثر على نفسيتك بس أنا عاوزك نتجحي بس تعدي من السنه دي ركزي و حاولي تلمي الدنيا
هزت راسها بايجاب و قالت بهمس مضحك :-
اشرب اللبن بدالي
نوح كتم ضحكه و قال:-
هشربه بس بمقابل
تمارة جزت على سنانها و قالت:-
كنت عارفه إنك مادي حقير ، عاوز اية
نوح بخبث :-
كوباية اللبن قصادها حضن قولتي ايية ؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية إعادة تأهيل معقدة الجزء الثاني)
اعجبتني رواية اعادة تاهيل
رواية رائعة
التكملة من فضلكم
رائعة متحمسة لباقي الرواية
التكملة من فضلكم🙃
في انتظار التكملة
ارجو تتمة القصة
رواية رائعة
suite
tam
part 11