روايات

رواية إذا ناداك الحب الفصل الرابع 4 بقلم سلمى سعيد

رواية إذا ناداك الحب الفصل الرابع 4 بقلم سلمى سعيد

رواية إذا ناداك الحب الجزء الرابع

رواية إذا ناداك الحب البارت الرابع

رواية إذا ناداك الحب
رواية إذا ناداك الحب

رواية إذا ناداك الحب الحلقة الرابعة

اسيا: مرتاتك التلاته عملين ايه يا زيدان

زيدان بخبث: بتسألي ليه..تحبي اعرفك عليهم

اسيا: انا مش عايزة اتعرف على حد..انا بس بسال عليهم من باب الزوق

زيدان: لما تشفوفيهم..وتعشريهم هتتعرفي عليهم كويس

اسيا: افندم..انت بتقول ايه

زيدان: ولا حاجة..المهم انا كنت جاي في شغل

اسيا: شغل ايه

زيدان: افضل اتكلم مع ياسين باشا في الموضوع ده

اسيا: طلما عايز ياسين مشرفني هنا ليه

زيدان: ايه يا اسيا للدرجاتي مش طيقاني..انتي منستيش اللي حصل زمان لسه ولا ايه

اسيا: وهو ايه اللي حصل زمان

زيدان: اللي كان بنا يا اسيا

اسيا: انا وانت مكنش بنا حاجة ولا هيكون..دي كانت محرد فترة وانا نستها وكنت متخيله ان انت كمان نستها

زيدان قام ولف ورا المكتب..بقي قدام اسيا بالظبط..مال عليها واتكلم بهيام : اللي بيني وبينك ميتنسيش ابدا يا اسيا…انتي عرفة انا بتجوز تلاته ليه يا اسيا وكملتهمش اربعة

اسيا: ميخصنيش..اطلع برا لو سمحت انا مش فضيه للهبل ده

زيدان: تمام يا اسيا..انا همشي بس خليكي عرفة ان انتي اللي هتجيلي برجلك

سابها و واحتفي فجاة زي ما ظهر فجاة..اسيا حكت ايدها على قلبها مش مصدقه ان زيدان رجع بعد كل السنين دي كلها..حسة ان اللي حصل معاها كان امبارح

لما حاجتها بسرعة وجريت على برا وهي متوترة جدا

____سلمي سعيد____

جميلة: هيموتك انت كمان يا ياسين

ياسين باستغراب: هو مين

جميله بعياط: هو مش بسبب حد بيموت كل الناس..وموتهم هما كمان

ياسين: اكبر اهدي يا جميله محدش هيقدر يعملك حاجة طول ما انتي معايا

جميله: هو كمان قالي كده

ياسين: هو مين

جميلة سكتت.

ياسين: طب تعالي..تعالي معايا واهدي

جميله قامت معاه…بعدها على السرير وراح يجيب الاسعافات الاوليه

جميلة: ايدي وجعاني اوي

ياسين: متخافيش بصي انا هحطلك مطهر على الجرح ومش هيبقي في دم

جميله: اههه..دا بيحرق

ياسين: هاتي ايدك بلاش تشديها..انا هعمل براحة معلش

ياسين كان قاعد على ركبه قدمها، وبينفخ على الجرح عشان متحسش بوجع..جميله كانت هديت بس كانت بتتنفس بسرعة عاليه جدا و مسموعه

ياسين: جميله انتي كويسه

جمليه هزت راسها ب لا وبظات غيونها تدمع تاني

ياسين: هو انا بوجعك ولا ايه

جميله: ازا عايزة ابيه اكرم..عايزاه يحضني

ياسين:اكرم مش موجود دلوقتي يا جميله

جميله: خلاص هحضنك انت

حضنت جميله ياسين فجاة.. ياسين بقي زي الصنم مش عارف يعمل ايه مع حاركتها العفويه دي..بس بعد لحظات هو كمان حضنها بحنان وبظاء يسرح شعرها بايده

جميلة: انا بحبك اوي

ياسين اتفاجي..بعدها عنه شويه وقال بزهول: ايه انتي قولتي ايه

جميلة: جميله بتحبك عشان انت طيب وحلو..جميله بتحبك

ياسين : ماشي

جميله بوست شفايفها: انت مش هتقولي انت كمان بحبك يا جميلة

ياسين: لا..مش هينفع

جميله: هي جميله وحشه..انت بتكرني عشان اتعورت

ياسين : لا لا جميله زي القمر ومش وحشه ابدا بس..بس انا مش هعرف

جميله: مش هتعرف ايه

ياسين: اقولك اللي انتي قولتيه.. عيب

جميله: لا مش عيب..الدكتور بتاعي بيقولي قولي كل حاحة حسه بيها يا جميله..وكمان قالي…قالي اه عربي عن كل حاجة جواكي

ياسين: قصدك عبري عن كل حاجة جواكي

جميله: ايوا..كده عشان كده انا بحبك اوي يا ياسو

ياسين بابتسامة: وانا كمان يا جميله

جميله: انت كمان ايه

وقبل ما ياسين يكمل كلامه الباب خبط

ياسين: نعم!!

الحارس: ياسين باشا..في قوات لسه دخلا الفيوم حالا يا باشا

ياسين قام ومسك ايد جميلة السليمة

ياسين: تيجي نلعب يا جميله

جميله: الله..هنلعب ايه

ياسين:هقولك..بس استنيني هنا

خرج ياسين للحارس: مش عايز اي حد في الجنينه من ورا ، و لما البوليس يجي خليهم يفتشو عادي خالص..وطبعا انا مش موجود وانت و هنا بتحرصو المزرعة

الحارس: اومرك يا باشا

بعد خميس دقايق كان ياسين ماسك ايد جميلة وخارج من الباب الازاز اللي على الجنينه

جميلة: هو احنا هنلعب خلاويص

ياسين: اه بالظبط كده

جميلة: طب سيب ايدي اروح استخبه منك

ياسين: لا احنا هنستخبي سوا..والدادة والجنايني هيدورو علينا

جميله : الله طب يلا نستخبي

ياسين فتح باب سرداب تحت الارض موجود في الجنينه من ورا ونزل فيه هو وجميلة

جميله: ايه ده…لا ده مكان وحش انا مش عايزة العب.

ياسين: تعالي بس ده في شوكلاته و حاجات حلوة اوي تحت

جميلة: انا هاجي معاك عشان بحبك وكمان عشان الشوكولاته

ياسين: طب يلا بقي ادخلي عشان اقفل الباب

ياسين وجميلة كانووقفين وفي نور ضعيف جدا في السرداب..جميلة طبعا خافت ومسكت في ياسين..ياسين اللي مش عارف هو بيعمل ايه بس واثق انه ماشي في طريق صعب جدا مع البنت دي

البنت اللي خلته يحضنها من غير،وجه حق وكمان بمزاجه بل انه مكنش عايزها تبعد عنه ابدا

جميلة: ياسين

ياسين: نعم يا جميلة

جميلة: فين الشكولاته

ياسين : لما نطلع من هنا يا جميله المكان هنا ضلمه وانا نش شايف حاجة

جميلة: ياسين

ياسين: نعم

جميلة: انا رجلي وجعتني اوي…شلني زي ابيه اكرم ما بيشلني

ياسين: حاضر

شال ياسين جميله، سندت هي راسها على كتفه

جميلة: احكيلك حدوتة حلوة

ياسين: احكي يا اخرت صبري..ده انا هشوف على ايدك العجب

جميلة: ايدي فضيه اهه مفهاش عجب

ياسين : ده انا امي دعيا عليه والله

___سلمي سعيد____

رانيا : مالك يا امير سرحان في ايه…من ساعت المحاضرة وانت سرحان

امير:مفيش بس زهقان شويه

رانيا : كب ما تيجي تسهر معايا

امير: مش هينفع.. انا ماشي

ركب امير عربيته وهو مدايق اوي، وهو خارج من البوابه كانت عربيه يمني معديه من جنبه

امير بصبها بضيق، كانت هي بتتكلم في الفون وبتضحك

امير: اكيد بتكلم جوزها…يعني يوم ما تعجبني وحدة تطلع متجوزة

وبعدين طلع بالعربيه

علي الجهه التانيه

يمني: تمام يا سارة مستنياكي النهاردة

سارة: استني بس لما اشوف هتلر اللي عندي ده الاول

يمني: متخفيش هو اول لما يعرف انك جايه عندي هيوافق

سارة: مش عارفه انا..كان لازم امي وابويا يسافرو ويسبوني معاه

يمني: معلش هو طبعه شديد بس طيب والله

سارة: انتي كل الناس عندم طيبه يا بنتي، هو ده اللي جيبك ورا حسن ظنك في الناس ديما

يمني: ابدا والله…اخوكي فعلا طيب اوي بس مش بيعرف يعبر

سارة: المهم…شهاب عندك في البيت

يمني: لا طبعا..مسافر في شغل

سارة: يعني ممكن اجي ابات عندك

يمني: قشطا مفيش مانع

دخل امير..الشركة

امير: عايز اقابل اسيا لو سمحتي

السكرتيرة : اسيا هانم لسه خرجة يا امير بيه

امير: راحت فين

السكرتيرة: معرفش والله خرجت بسرعة و ملحقتش اسأل

امير: تمام

امير مشي واتصل على اسيا بس مش بترد

قرر انه يروح ينام لانه مصدع جدا من التفكير

في نفس الوقت كانت اسيا قي شقتها منهارة من العياط وشبه كسرت كل حاجة..حالتها كانت وحشه جدا لان بظهور زيدان فتح معاه كل جرح قديم في قلب اسيا

الباب خبط

اسلام: في ايه يا اسيا

اسيا: ادخل

ايدسلام كان مزهول بالي اسيا عنلاه في الشقه، اسيا راحت جابت ازازة شمبانيا وبقت تشرب منها بسرعة كبيرة

اسلام: انتي بتعملي ايه يا مجنونة

اسيا: اخري خالص انت كمان…الحيوان الزباله جاي يظهر بعد كل السنين دي ويقولي وحشتيني..ابن الكلب الحقير

اسلام طبعا عرف هي بتتكلم على مين ، لانه الدكتور النفسي بتاعها بقاله سنتين..وعارف كل حاجة عنها

اسلام : طب ممكن تهدي

اسيا: قلبي وجعني او يا اسلام..نار بتاكل في قلبي..هو راح اتجوز بدل الست عشرة..كل شويه يتجوز تلاته شكل وانا…انا كل السنين دي بحاول بس انساه..انساه انا عايزة بس انساه وانام مرتاحة بدل الوجع ده كله

اسلام: اهدي يا اسيا..اللي بتعمليه ده مش الحل…انتي كده بتهربي من المشكلة

اسيا: انا..انا اللي بهرب..وهو مهربش زمان..ولا هو يهرب وانا اتوجع بس…انا اتجوع وهو يروح يتجوز وعايش حياته…بس لا..اقسم بالله لاخد حقي منك يا ابن الورداني و اوجع قلبك !!

____سلمي سعيد_____

في المستشفي العسكري

كان اكرم وشريف واقفين بيرقبو البنت اللي لقوها من ازاز الغرفة

بعد كل ده لو بنت واحدة بس في القبو ومغمي عليها وشكلها مضروب جامد اوي

شريف: هنعمل ايه فيها

اكرم: هنستنى لما تفوق

شريف: وبعد ما تفوق

اكرم: شريف مش نقصه غباء انا فيا اللي مكفيني

اللواء مختار: اكرم

اكرم: امرك يا فندم

اللواء مختار: احنا عندنا اخبار..لازم ابلغك بيها

اكرم: خير يا فندم لقيتو جميله

اللواء مختار: لا..بس لقينا عربيه مسروقه من غير نمر قظام النيل

اكرم: طب يلا بينا نروح

اللواء مختار بأسف: المنطقه دي كمان لقو فيها جثته بنت في النيل

اكرم: نعم..جميلة اختي ماتت

شريف : استني بس يا اكرم فال الله ولا فالك..ده مجرد اشتباه يلا نروح مكان الحدثه ونشوف الاول

اكرم: يلا بينا بسرعة

____سلمي سعيد_____

خرج ياسين وجميلة من السرداب بعد ما الشرطة مشيت، جميلة لبست هدومعا بعد ما نشفت..وياسين عالج ايده وقعدو فطرو سوا كل ده وفون ياسين مش معاه وميعرفش ايه بيحصل في القصر او امير واسيا…مركز بس مع جميلة…اللي كان بيلهيها لحد. ما يجهز اوضتها!!!

ياسين: جميلة

جميلة :نعم يا ياسو

ياسين: تعالي عملك مفجاة

جميلة: ايه هي

ياسين: تعالي اوريكي

دخل ياسين وجميلة اوضه حلوة جدا كلها العاب وعرايس و هدوم كتير ل جميلة

ياسين: ايه رئيك يا جميلة

جميلة كانت طيرة من الفرحة وهي بكتشف الاوضه..ياسين قرب منها

ياسين: عجبتك يا جميله

جميله حضنته بشكل عفوي

جميلة: انا بحبك اوي يا ياسو…انا مش هسيب هنا ابدا ولا هسيبك

ياسين: وانا مش هخليكي تمشي ابدا يا جميلة..تتجوزيني يا جميلة

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية إذا ناداك الحب

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى