رواية إبنتي الصغيرة الفصل الثاني 2 بقلم نور محمد ابراهيم
رواية إبنتي الصغيرة الجزء الثاني
رواية إبنتي الصغيرة البارت الثاني
رواية إبنتي الصغيرة الحلقة الثانية
زين سمع صوت ملك بتصرخ جمبه وصحي بفز.ع واتخض من مكانه….
ملك بصريخ: لا ي ابوي لااا اني بلاش تضربني لاا ي بوي لا
زين بقلق : ملك.. ملك حببتي فوقي ي ملك
ملك فاقت من حملها وبصت حواليها بخوف وزعر
: اا… انا فين وبصت لزين اللي مصد.وم ع… عم.. عموو ز… زين والنبي ماتخليهم ياخدوني ودنت جسمها الصغير بين أحضانه
زين مبقاش مصدق الطفلة الصغيرة اللي مكملتش 15 سنة تتعرض لعذا.ب كدا
زين بهدوء أخدهافي حضنه بتملك رهيب.وكأنها بقت ملكه
: ملك ي حببتي متخافيش انا جمبك ورفع وشها لفوق وبص لعينها الزيتوني الجميلة وبشرتها النامعة الهادية وشعرها القصير الأسود
ملك بخوف: متنسبنيش ي زين اا.. انا خايفة منهم
زين بصلها بلهفه وحب وشالها حطها علي رجله وحط ايده علي شعرها وفضل يلاعب فيها لحد نامت في حضنه وقتها إبتسم وحس إحساس غريب لأول مرة يحسه قلب إنسان تجاه طلفة
زين بشرود: حسابك معايا ي علوان الكل.ب وربي لأجيب حقك ي ملك، هعوضك عن اللي مريتي بيه وانتي معاهم وسابها وراح يغير هدومه ودخل أخد شاور دافي ولبس جلابيه رمادي وحط الشال علي رقبتة ونزل لتحت قابلته رقية
رقية بإبتسمامة: صباحية مباركة ي عريس
زين بحب وباس ايدها: الله يبارك فيكي يما
رقية: اي الي نزلت يوم صبحيتك دلوقت اطلعي فوق وانا هجيبلك الفطار ي قلب أمك (إبقي أعملي حسابي معاكي يست الكل 😅)
زين: لا مش داعي هاتيه انتي وأنا هطلعه، قوليلي يما مشوفتيش ابوي فين
رقية: ابوك قاعد مع عمط في المنضدرة اللي برا ي ولدي
زين بشرود: طيب انا رايحله حضري انتي الوكل وانا جاي
بقلمي نورا محمد ابراهيم
سليمان : خد فلوسك اهي وبنتك متسألش عليها واصل ولا كأنها خلفتها
علوان: يعني اي؟ مش هشوف بتي تاني انت عتخرف تقول اي ي واكل ناسك انت
زين بصوت عالي : عممممي صوتك ميعالش وانت في بيت أخوك الكبير اقعد. إكده واتكلم زي بقية الخلق زين وراح قعد جمب ابوه ومسك ايده وباسها
زين: صباح الخير ي ابوي
سليمان: صباح النور ي ولدي صباحية مباركه ي بني
علوان بخبث: قولي ي زين سبت مرتك ونزلت ليه معجبتكش ولا اي
زين وقد إحمرت عيونه من شدة الغضب وعروقه برزت جدا وخبط بإيده علي الطبيلة (التربيزة)
علوان انتفض من مكانه وخاف من زين واتكلم بتوتر
: اني.. مقصدش حاجة. ان… اني
زين بنبرة آمره: خد فلوسك غور من هنا وخد مرتك وياك …. يلاااا
علوان اتفض من مكانه وقان وقف خد الفلوس ومشي
سليمان: متزعلش منه ي زين هو عمك كدا طول عمره قاسي وقلبه حجر كيف الصخر ملينش
زين وقتها أفتكر ملك وراح يطمن عليها وإستأذن ابوه وراح يشوفها
ولسة هيطلع شتفت رقية معاها صينية الفطار وقتها ابتسم وأخد منها الصينية من ايدها طلع لفوق وفتح الاوضة ولاقي ملك صحيت وقاعدة بتلعب بالعروسة اللي زين جابلها وابتسمت اول ماشافتها وجريت عليه زين حط الصينيه علي سفرة صغيرة وشالها وحضنها بتملك
زين بحب: وحشتيني
ملك: ونت كمان ي عمو انت إتاخرت ليه انا بخاف لما بكون لوحدي
زين: مش قولتلك الف مرة بلاش عمو دي هتودينا في داهية وبعدين يحببتي نزلت اجيبلك فطار يلا بينا ناكل
ملك بإبتسامة جميلة : حركت راسها ب أه
زين أخدها وطلع هدومها من الدولاب وراح بيها للحمام
: خدي ي ملك غيري هدومك يلا هستناكي
ملك: حاضر
وبعد شويا وقت خرجت ملك وكانت لابسة بيجامة وعليها كاتورن جميل وراحت قعدت جمب زين
زين في نفسه: وبعدين معاكي ي ملك جمالك دا هيخليني اغير رأيي وأتمم جوازنا منك لله ي علوان الكل. ب حد يبقي عنده القمر دي ويعنل فيها كدا وبعدين بقاا انا لازم اسيطر علي مشاعري معاها دي أقد بنتي
ملك ببراءة: زين
زين ابتسم أوي لما سمع اسمه منه: نعم يا قلب زين
ملك بدموع : هو.. هو انا مش هروح المدرسة زي اصحابي
زين: انتي بتعيطي ليه دلوقت
ملك: علشان مروحتش المدرسة ابويا كان بيضربني لما كنت بقوله كدا
زين بغضب: اسني ابوكي دا ملك انتي بقيتي ملكي اناا وبتااعتي فاااهمة ولا لأ
ملك خافت جدا واترعبت من صوته وبدأت تبكي بصوت واطي علشان ميزعقش زين لعن نفسه انه زعلها وخوفها منه
زين بحنية: ملك يحببتي متزعليش مني حقك عليا
ملك بدموع: انت زعقلتي وانا بخاف منك
زين بندم: شالها وحطها علي رجله وشدد. من حضنها وابتسم علي براءتها: خلاص متزعليش حقك عليا انا يست ملك انا هنزل دلوقت اجيبلك شويا لعب حلوين افطري انتي ومتطلعيش برا الاوضة فااهمة
ملك هزت رأسها با أه زين ابتسم وستبها وخرج من الاوضة ونزل لتحت
حد خرج من ورا من وراه وابتسم بخبث وبص علي اوضة ملك وراح طلع سلا. ح من جيبه ودخل لملك وووو…
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية إبنتي الصغيرة)