روايات

رواية أوقعتني في حبها الفصل الرابع 4 بقلم آلاء وهيب

رواية أوقعتني في حبها الفصل الرابع 4 بقلم آلاء وهيب

رواية أوقعتني في حبها الجزء الرابع

رواية أوقعتني في حبها البارت الرابع

رواية أوقعتني في حبها الحلقة الرابعة

بدر فضل منزلش عينه من عليها وفضل سرحان في جملها منغير ما يقول ولا كلمه وكل الموجودين اخدو بالهم من ده
امير: طيب ياله احنا كدا جاهزين نبدا الاجتماع
و فضلو يتكلمو وبدر لسه زي ما هو وحور وشها احمر من كتر الحراج …..بعد ما الاجتماع خلص
بدر : انا همشي انا و مش عاوز حد يعرف انا فين ومش عاوز ازعاج يا امير انت فاهم
امير : تمام ماشي
حور : احم توصل بسلامه يا بدر بيه
بدر: شكرا
امير : ياله يا حور تعالي ورايا عندنا شغل كتير
حور بفرحه: حاضر
وفضلو يشتغلو طول اليوم لحد ما تعبو وتقريبا كل الموجودين في الشركه خلاص روحو
امير : كفايا كدا بقا انتي مش بتتعبي ولا اي

 

 

حور بشغف: انا فرحانه اني بتشغل واهو بتسلا هعمل اي يعني وبعدين دي اول مره ليا في الشغل عاوزه اعرف كل حاجه
امير بضحك: ياستي هتعرفي كل حاجه بس خلاص مبقاش حد غيرنا في الشركه غير بتوع الامن تحبي تقعدي معاهم
حور : خلاص ياله بينا بسس..
امير : مفيش بس تعالي بس انتي معايا
حور: هروح فين بس
امير: تعالي تعالي
نزلو ركبو العربيه بتعته وفضل سايق ربع ساعه وبعدين وقف قدام عماره فخمه جدا
امير : انزلي
حور بستغراب وقلق: ع علي فين
امير : انتي خايفه ولا اي … انزلي يا حور متقلقيش
طلعو في الاصنسير لحد الدور الثالث
امير يخرج من الاصنسير ويطلع مفتاح من
جيبه وفتح باب : ادخلي
حور : اي دا
امير: اممم ادخلي الاول وهقولك
حور : لا انا عاوزه امشي
امير: هههههه دي الشقه بتعتك يا حور
حور : اي د دي ليا انا ازاي
امير: هو مش انا قولت لك هشوف ليكي شقه جمب الشركه
حور: ايوه بس دي دي كبيره جدا واكيد غااليه جدا هو اانا هعرف ادفع إيجرها
امير: ياستي إيجار اول ثلاث شهور مدفوع مقدماً
حور: بس مش هينفع لا كدا كتير جدا
امير: مش كتير ولا حاجه ياستي لمه يكون معاكي ابقي ادفعيهملي بتقسيط المريح
حور : هههه انا متشكره جدا انا مش عارفه أقولك اي

 

 

امير: اول مره اشوف ضحكتك ضحكتك حلوه اوي
حور بكسوف: م متشكره
امير : طيب انا همشي انا وبكرا عربيه الشركة هتكون تحت البيت الساعه9 لازم تجهزي بدري
حور بتردد: حاضر
امير: تصبحي علي خير
حور: ونت من أهل الخير
وفضلت حور تفكر طب انا هروح بكرا الشغل ازاي انا معنديش حاجة ألبسها حتا معنديش حاجة انام فيها ..وترجع بالزاكره شوي وبعدين تكمل كلمها منه لله هو العمل فيا كدا .وتدخل الأوضه عشان تنام وفجاه تلاقي دولاب مفتوح ومليان فساتين كتير و بيجامات نوم وبناطيل خروج وتشرتات هدوم حلوه كتير فرحت جدا وبعدين تلفونها رن
حور: انا بجد مش عارفه اقولك اي شكرا جدا جدا انت بجد احسن حد قبلته في حياتي بجد بجد شكرا علي كل ده
امير : اولا العفو ثانيا انا معملتش حاجه لكل ده وبعدين مش قلنا بتقسيط المريح ههههه
حور: هههه ايوه صح… تصبح على خير
امير : ياله سلام
تاني يوم الصبح حور قامت من النوم فطرت وغيرت هدومها لبست فستان أسود تحت الركبه ب شوي و هلز اسود بيلمع وفردت شعرها وعملت ميكاب خفيف ونزلت لقت العربيه تحت البيت وراحت الشركه …..اول لمه دخلت كل الموجودين كانو مزهولين بجمالها زي الملاك
حور : صباح الخير
امير: صباح النور جيتي في معادك مظبوط ياله عشان عندنا شغل كتير
حور : تمام بس شكلك متغير النهارده في حاجه ولا اي
امير : شغل كتير جدا احنا بقلنا فتره كبيره جدا الشركه وقفه مش بتشتغل وكل حاجه بقت مترقمه علي بعضها كل ده بسبب الاستاذ بدر
حور: ليه
امير: عشان بدر فضل كام سنه ميدخلش الشركه دي بعد ما كان مش بيفوت يوم مش بيجي فيه
حور: ازاي ده
امير: اصل ..وفجاه يقطعه رنه التلفون

 

 

امير: ايوه ايوه يافندم بنشتغل عليه فعلا وعلي اخر الشهر هنسلمك انت عارف ان عمرنا ما اتخرنا في تسليم اي طلبيه .. عارف ان الشغل كان واقف فتره بس صدقني كل حاجه تحت السيطره سلام
حور: كمل كلامك
امير: لالا بعدين المهم دلوقتي في ورق لازم بدر يمضي عليه وانا مش هينفع اسيب الشركه ولو دقيقه وانا مش عارف هو ساب جميع الأوقات وجه يسافر دلوقتي ليه انا مبقتش فاهم حاجه يوووه
حور : طب انا ممكن اخد الورق ده واسافر له اخليه يمضيه
امير: فكرا حلوه جدا .. تمام روحي اجهزي والعربيه بتعتي والسواق هتلاقيهم معاكي في اي وقت
حور: تمام انا هروح البيت احضر حاجتي وهسافر علي طول
امير : تمام ياله
بعدها ب ثلاث سعات سافرت حور ووصلت عند بدر وفضلت نزهوله بشكل الڤله بتعته قد اي هي كبيره وجميله جدا جدا
دخلت حور ولقت بدر قاعد علي البار و بيشرب قربت منه لقته قاعد بيعيط وهو سكران
حور : احم احم بدر بيه
بدر : اي ال جابك هنا
حور: ا امير بيه عاوزك تمضي الورق ده
بدر بدموع وعصبيه : مسكها من ايدها جامد ..انتي السبب في كل ال انا فيه ليه عملتي كدا بس انا ال غلطان انتو كلكم واحد بس .بس انا كنت بحبك انا محبتش حد قدك كل ده كان عشانك انتي كنت مستعد اموت نفسي علي شانك ليه عملتي كدا ليييه
حور بدموع والم: اه اه بدر بيه ايدي … انت بتقول اي ..سبني يا بدر بيه
بدر يفوق ويسيب ايديها ويسيبها ويطلع الاوضه بتعته ينام
حور: حضرتك رايح فين انا عوزاك تمضي الورق ده عشان ارجع تاني
بدر يكمل طريقه منغير ما يرد عليها
فضلت حور قعده تفكر مين ال هو بيتكلم عنها واي ال يخلي راجل حلو وغني ومفيهوش اي عيوب يبقا كدا سعات بحس انو طيب وحنين وسعات بيبقا زي الوحش عصبي جدا ومش عامل حساب لاي حد واي الموضوع ال امير كان هيقوله ليا ومرضيش يكملو يااه انا حسا أن الموضوع كبير اوي يا ترا اي ال يخلي البدر يتحول ل وحش كدا …فضلت تتكلم مع نفسها لحد ما راحت في النوم
تاني يوم الصبح
صحي بدر من النوم ونزل ويصدم لمه يلاقي حور نايمه علي كنبه بفستان نبيتي غامق عند الركبه بظبط وهلز احمر غامق وشعرها مفرود جمبها وشكلها زي الاطفال وهي نايمه فضل باصص عليها وسرحان في جملها
بدر ل نفسه : اي البنت دي اي ال جبها هنا وليه بحس اني بضعف قدمها كدا وليه كانت ماشيه في الشارع وهي زي المجنونه كدا واي حكايتها و ازاي وافقت أنها تقعد في بيتي وكمان اجيب لها لبس واوافق أنها تشتغل في شركتي لا يا بدر لا اوعا تعمل كداا كلهم زي بعض محدش فيهم يستاهل اصلا ….

 

 

تفوق روح من النوم
حور بعدم تركيز: صباح الخير يا بدر بيه
بدر بعصبيه: اي ال جابك هنا انتي هنا من امتا
حور وهي خايفه منه: اا انا جيت بليل و. و امير بيه بعتني عشان امضي .. قصدي عشان حضرتك تمضي علي الاوراق دي قال إنها مهما جدا
بدر بزعيق: هو مش انا قولت مش عاوز حد يجي هنا مش قولت مش عاوز ازعاج حصللل ولا لاء
حور: حصل يا فندم بس انا مليش ذنب عشان تعاملني كدا انا مليش دعوه دي شركتك انت لو حابب أنها تخسر دي حاجه ترجع لحضرتك
بدر: انتي ازاي بتكلميني كدا انتي نسيتي نفسك ولا ااي
حور: لا منستش نفسي ولا حاجه انا اسفه
بدر : خلاص خلاص سيبي الورق انا همضي
حور : امتا
بدر: اقعدي واسكتي ودلوقتي امضيه لك
حور : حاضر وفضلت تتفرج عليه وهو بيعوم في حمام السباحه حوالي نص ساعه وبعدين يطلع يلعب بوكس وتسرح في شكله لحد ما خلص وقعد يفطر وهي برضو منزلتش عنيها من عليه بدر بعد ما اخد باله من ده : فطرتي
حور: انا؟؟
بدر: مش عاوز استعباط
حور: احم لاء
بدر: طب قومي افطري
حور: بس
بدر: هو انتي كل حياتك اعتراض كل لمه اقولك حاجه تقولي بس قولتك قومي افطري
حور : حاضر.. بس ممكن تضمي الورق عشان عاوزينه في الشركه ضروري النهارده
بدر : طيب طيب

 

 

قعدت حور قدامه علي السفره عشان يفطرو وبدر ساب الاكل وفضل سرحان في عنيها وشعرها
حور: هو حضرتك بتبصلي كدا ليه ديمان
بدر بعد ما خد باله من تصرفاته يقول بعصبية: وهو انا كنت سألتك بتبصي عليا ليه وانا في التمرين
حور اتكسفت جدا : احم انا ممكن اسال حضرتك سؤال
بدر: اسالي
حور:……….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أوقعتني في حبها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى