رواية أوقعتني في حبها الفصل الأول 1 بقلم آلاء وهيب
رواية أوقعتني في حبها الجزء الأول
رواية أوقعتني في حبها البارت الأول
رواية أوقعتني في حبها الحلقة الأولى
حور في وسط الشارع: حد يشتري قلبي للبيع حد يريحني منه طب انا مش عاوزه انا تعبت انا ليه بيحصلي كدا انا معملتش حاجه وحشه لحد حد يشتريه ببلاش حتا بس يريحني منه اي حد انا مش عارفه ليه حصل كداا انااا لازم انتقم لازممم اجيب حق قلبي الاتكسر…….
بدر : هي كويسه دلوقتي يا دكتور
دكتور ايمن: انا اديت لها حقنه هتخليها تنام وتهدأ ولو حصل اي حاجه كلمني
بدر : شكرا يا دكتور…. شاهيين
شاهين: تحت امرك يا بدر بيه
بدر: وصل الدكتور
بعدها بنص ساعه…
امير صاحب بدر : نعم يا بدر انت اتصلت بيا وعاوزني بسرعه جيت اهو في اي
بدر : الغي الاجتماع بتاع النهارده انا مش هحضر
امير : ازاي يعني مش هتيجي انت عارف الاجتماع ده مهم ازاي يا بدر احنا ما صدقنا انك ترجع
بدر : سمعتت انا قولت اي الغي الاجتماع يا أمير
امير : حاضر يا بدر بيه بس ياريت تفكر تاني انا همشي دلوقتي عشان ابلغهم وهأجل الاجتماع بس لازم يكون في اقرب وقت يا بدر الشركه كدا هتقع ..
بدر :طيب طيب هشوف اتفضل
امير : حاضر تصبح علي خير
بدر : ثناااء
ثناء : تحت امرك يا بدر بيه
بدر : حضري اكل وطلعيه للضيفه الفوق
بعدها بنص ساعه
ثناء : مش راضيه تاكل يا بدر بيه وقعده تزعقلي
بدر: ازاي يعني .. طيب تعالي ورايا
بدر خبط علي باب الاوضه
حور بزعيق وغضب: ادددخل
بدر : عامله اي دلوقتي
حور بزعيق: عامله اي؟؟ انا فين واي الجابني هناا وااانت مين
ثناء : اهدي يا هانم مينفعش تكلمي بدر بيه كدا
بدر : ثناااء اسكتي…. بنسبا لإنتي فين فا انتي هنا في ڤلتي ..
تقطعه حور: ڤلتك؟! ازااي يعني ده
بدر بضيق: متزعقيشش وانتي بتتكلمي معايا انتي سمعه يكمل كلامه وهو بيتمشا في الاوضه وبيولع سيجار….وبنسبا ل جيتي هنا ازاي فا حضرتك اغم عليكي امبارح قدام الشركه بتعتي وانتي قعده تبرطمي وتزعقي ب كلام مش مفهوم وبنسبا للأكل فا انتي لازم تكلي عشان انتي تقريباً بقالك 26 ساعه ماكلتيش حاجه وخرج من الاوضه وسابها..
ثناء : ها هتكلي؟..
حور : بصراحه انا جعانه اوي
ثناء بإبتسامه : اتفضلي يا مدام
حور: انسه بعد ازنك
ثناء : انا اسفه يا انسه .. بعد ازنك
حور : اتفضلي …. وفضلت تاكل بطفاسه عشان جعانه جدا طبعا ..
بدر بخبث: ها أكلت
ثناء : أكلت يا فندم
بدر: طب روحي انتي شوفي شغلك
ثناء : تحت امرك
بعدها بساعه نزلت حور من الاوضه لقت بدر قاعد وماسك لاب توب وبيشتغل عليه
حور: احم احم مساء الخير
بدر بعدم اهتمام : مساء النور
حور بتردد وتعب: انا انا اسفه .. علي طريقتي في الكلام الصبح
بدر بجمود : ماشي
حور : انت بتعملني كدا ليه يعني ليه جبتني هنا لمه انت مش طيقني كدا
بدر : هو انا اعرفك عشان اطيقك او لاء وبعدين قدامك الباب لو عاوزه تمشي محدش منعك تقدري ترجعي مكان ما جيتي اتفضلي
حور : انا اسفه وشكرا لحضرتك على استضافتي هنا في بيتك بعد ازنك
راحت عند الباب و وقفت اتسمرت في الأرض
بدر بص عليها بإستغراب : وقفتي ليه
حور : اصل اصل
بدر :ااصل اي
حور بإحراج: زي ما انت شايف فستاني متبهدل جدا لمه وقعت في الشارع وكدا
بدر فضل ساكت لمده قصيره وبعدين
بدر: ثناااء
ثناء : تحت امرك يا بدر بيه
بدر : خدي الانسه فوق خليها تاخد شور وهاتي لي الفستان بتعها
ثناء وحور بإستغراب : اااي؟!
بدر لثناء : سمعتي قولت اي
ثناء : اتفضلي معايا يا انسه
حور بتشتت : حاضر
طلعت حور وثناء الاوضه تاني عشان تاخد شور
ثناء : لو سمحتي ممكن الفستان
حور وهي في الحمام : فتحت الباب شوي صغيرين ..اتفضلي
ثناء نزلت تحت
ثناء : اتفضل يا بدر بيه
بدر : شااهين
شاهين: تحت امرك يا بدر بيه
بدر : خد الفستان ده عاوز فستان نفس المقاس بظبط
شاهين : حاضر يا فندم
بدر : 10 دقائق وتكون هنا ياااله.. وانتي اطلعي خليكي معاها فوق
ثناء : حاضر
ثناء بعد ما طلعت : اتفضلي البشكير ده البسيه
حور لبسته وخرجت : هو هو أخد الفستان ليه
ثناء : دلوقتي تعرفي …
بعدها بدقائق شاهين خبط علي الباب وادا لثناء الفستان
ثناء : اتفضلي
حور :اي دا ده ليا انا ازاي
ثناء : بدر بيه الجابه لحضرتك البسي وانزلي … بعد انزك
حور : ماشي اتفضلي …. لبست حور الفستان و سرحت شعرها ونزلت .. متشكرا جدا
بدر : فضل باصص لها ولجمالها بفستان احمر قط وشعر بني حرير نازل علي كتفها وعيون عسلي بتلمع وفضل سرحان في جمالها منغير ما اتكلم
حور : احم هو حضرتك هتفضل باصص ليا كدا كتير
بدر : حم لا اطلعي ياله تقدري تمشي دلوقتي
حور : بس في مشكله تاني
بدر بعصبيه مصطنعه : عاوزه اااي تاااني
حور :……….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أوقعتني في حبها)