روايات

رواية أهذا حب أم انتقام الفصل الثاني 2 بقلم منة مصطفى

رواية أهذا حب أم انتقام الفصل الثاني 2 بقلم منة مصطفى

رواية أهذا حب أم انتقام الجزء الثاني

رواية أهذا حب أم انتقام البارت الثاني

أ هذا حب انتقام
أ هذا حب انتقام

رواية أهذا حب أم انتقام الحلقة الثانية

مروان..انتِ اي الي موقفك هنا
نور..وانت مالك
مروان..مالي
نور..طاااخ نزل قلم سمع ع وش مروان
مروان بغضب..انت اتجننتي ولا اي
نور..احسبها زي ما تحسبها
مروان..دا انا هوريكي
ورفع مروان ايدو وكان لسه هينزل تاك
مسك ايدو
سليم.. مش عيب نمد ايدينا علي حريم يا مروان ولا اي
مروان..اطلع منها يا سليم
سليم..مش طالع ولف وشو امشي يا نور
نور..بس
سليم..بقولك امشي
مشيت نور انا بقول نخليها شويه تشويق بقي
___________
هقدم ورقي في شركه دي يا لين مقدميش غيرها
لين..علي خير ان شاء الله
_____________

 

 

 

دخلت شركه وروحت للسكرتيره عشان اعمل انترفيو مع مدير الشركه
سكرتيره..اتفضلي
نور..لو سمحت انا جايه اقدم علي وظيفه ومفروض معاد الانترفيو بتاعي انهارده
سكرتيره..اسم حضرتك
نور..نور كمال الحيدري
سكرتيره بتردد..الحيدري
نور باستغراب..اه الحيدري
سكرتيره ..اتفضلي في وايتنج لحد ما دورك يجي
دخلت وايتنج
نور باستغراب..سليم
سليم..انت تبع دفعه الي جايه تشتغل هنا ولا اي
نور..تقريبا كده
قطع كلامهم
فاطمه..هاي سليم هاي نور
نور…..
فاطمه..نور متعرفيش ان شركه دي بتاعت بابا مروان
نور بصدمه وثبات.وانا جايه اشتغل زي زي اي حد اتقبلت في وظيفه تمام متقبلتش في مليون شركه هتطلب مهندسين يعني
فاطمه بغيظ..اممممم تمام اه خطوبه بتاعتي قربت لازم تيجي لا وتلبسي اجمل فستان دا انتي بيست العروسه
نور..انا ماشيه يا سليم
سليم.. استني يانور
لفت نور وشها وكانت هتخرج من قاعه الانتظار وقفها صوت سكرتيره
سكرتيره..انسه نور تتفضل
نور..تمام
دخلت نور تقابل مدير
نور..السلام عليكم اسمي نور كمال الحيدري عندي ٢٢سنه دا Cv بتاعي وكل ما يتعلق بعلوماتي الاضافيه
لف الكرسي شخص كميه الغرور منه مفيش زيها
مروان بثبات.. كليه اي
نور باستغراب..القاهره
مروان..اهه تمام اتفضلي وهيبلغك راي سواء وافقت او لا
نور..ياربي صبرني يارب انا الي خلاني ارني نفسي في جهنم دي
مروان بضغط زر علي مكتب
مروان..انسه مروه بلغي الي كانت معايا من شويه انها اتقبلت
مروه..تمام يا مستر

 

 

 

مروه..الف مبروك اتقبلتي
نور..الله يبارك فيكي
مروه..خير ان شاء الله هنشوف شغلك
نور..هيجي منين الخير ومديرك الي جوا دا
مروع..نعم
نور..ها لا مفيش هو انا كده هبدا من امتي
مروه..مفروض من انهارده
نور..اي سرعه دي
مروه..احنا في عصر حديث يا يبرو
نور..ايوا يا جامد
________________
ركبت عربيتي وروحت وبفكر يا تري اي الي هيحصل بكره علي الرغم ان انا كر*هتهم كلهم بس نتقل ونشوف
_____________________
تن تن تن تن تن
اووف بقي يا دي منبه
بتفتح عنيها لقت ساعه ٩مفروض تكون في شركه عشره
نور بصدمه..يا لهوي هو انا هلكق لبست في اقل من منت اوتفيت كلو متناسق وكانت قمر
_______________
نور الحمد لله عشره الا ربع الحمد
نور..انسه مروه انا وصلت
مروه..اتفضلي دا مكتبك انتِ وتيم و عندك ميتنج انهارده مهم مع مستر مروان وخلي بالك حاولي تقدمي اقصي مجهود ليكي عشان مستر مروان مبيعجبوش عجب
نور..انتي هتقوليلي
مروه..اي
نور..ها لا بقول ربنا يستر
دخلت مكتب وبدات اشتغل و اخطط وربط شعري كحكه وحطيت في قلم رصاص و بدات اصمم النموذج الي هنشتغل عيه جت الساعه تلاته الا ربع
اتجمع كلو في ميتنج
سليم..الله دا دفعه كلها هنا
فاطمه..باين كده اه يا جماعه بعد بكره خطوبتي اوعو متجوش
نور سمعت خبر وكان حد رما عليها مايه سقعه متلجه من كتر صدمه كانت هتعيط مسكت مجله وكانت بتبص فيها وفي عقلها ميت فكره وفكره يااه نسيت كل الي بني يا مروا بسهوله دي وال اي انا الي خاينه انا بكر*هك يا مروان بكر*هك
دخل مروان علي لحظه دي

 

 

 

مروان مساء الخير
الكل..مساء النور
مروان..طبعا كلكم اشتغلتم علي مشروع
الكل..ايوا
وكلو قام بدا يعرض فكرتو جي دور علي نور
مروان..وحضرتك مش تبع تيم
نور بكبرياء.. وحضرتك طلبت مني اعرض
مروان..اتفضلي اي دا
نور بصدمه..اي
مروان بيشد قلم من شعرها واتفرد تاني وزاد جمال غلي جمالها
مروان..انتي مفكره اقلام شركه توكه
نور بغيظ..انت ازاي…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية أ هذا حب أم انتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!