رواية أهذا حب أم انتقام الفصل الثالث 3 بقلم منة مصطفى
رواية أهذا حب أم انتقام الجزء الثالث
رواية أهذا حب أم انتقام البارت الثالث
رواية أهذا حب أم انتقام الحلقة الثالثة
مروان..انتي مفكره اقلام شركه توكه
نور بغيظ..انت ازاي تعمل كده
مروان..دي شركتي والمفروض ان احنا في Meeting مهم وحضرتك حاطه القلم في شعرك
نور..تمام يا مستر مروان
نور لنفسها..والله العظيم لاوريك
خلص الاجتماع ومروان مبيبصش لنور اساسا نور مش *طيقاه وفاطمه فرحانه وبقيت التيم في امان الله قاعد
_____________
مروان.تمام يا شباب اشفكو بكره اوعو متجوش
الكل..اكيد مبروك يا مروان مبروك يا فاطمه
كلو هناهم الا نور لمت الحاجه مشيت
مروان..نور بتلف وبتمسح دموعها
نور..نعم يا فندم
مروان..فندم
نور..مش حضرتك مدير
مروان..اممممم تمام
نور باستغراب..حضرتك كنت عاوز حاجه
مروان ببرود..متنيش معاد الخطوبه لازم تكوني موجوده
نور ..ان شاء الله
لفت نور ودموعها نزلت وقضت باقي يوم وروحت بيت
لين..ما لك يا نور
نور..مفيش
لين..فيكي اي
نور..خطوبه بكره بكره يا لين كل مره يعمل تصرف انا مش مبرر ليا انا معملتش حاجه ومخنتوش وهو مبيفهمش كده هو مندفع دايما ومش شايف غير نفسه مبيسمعش من حد بس هو الي رفع رايه الحرب والبدا اظلم
لين..اهدي بس
نور بزعيق…مش ههدي انا معملتلوش حاجه عشان كل دا يحصل فيا
دخلت نور الاوضه فتحت دولاب وبدات تدور علي احلي لبس عندها وقعدت ادام مرايه بتكلم نفسها
نور.. كل الي شايفاه فيكي بقيتي باهته ملامحك هو غطي عليها انتِ شخصيه غبيه وساذجه الي حد لا يذكر بقيتي هبله تصرفاتهم بتثبت كده انتِ اجمد من كده
____________________
جلال..انت متاكد يا مروان من خطوه دي دي خطوبه وانت مش اي حد علي رغم من صغر سنك الا انك شخصيه مرموقه وناس مهمه ومهمه اوي جايه
مروان.. عشان كده مش عاوز غلطه عاوز كل حاجه تبقي Perfect (مثاليه)
جلال..انت فاهم قصدي كويس انت بتعمل كده عشان تنتقم
مروان بزعيق .انتقم من مين انا بحب فاطمه
جلال..وانا اخوك و بقولك انا عارف
مروان..متنقشنيش يا جلال انا مش ناقص
جلال..مش ناقص اي انت بتضحك عليا ولا علي نفسك
مروان.. جلال خلاص بقي
جلال..انت حر بس انا حبيت انبهك مش اكتر
_____________________
نور..اعمل يا ربي اعمل اي لازم اعمل حاجه
لين..ما بينتي ما تنسي بقي
نور..انا مبقتش احبو علي فكره
لين..اومال لو بتحبيه هتعملي فينا اي اكتر من كده
نور..دا اسمو معامله ك المثل
لين ونبي
نور..لقتها
لين..ها
نور..****************
لين .. اي دماغ دي يا شيخه اي دا
نور..شوفتي بقي
_______________________
الساعه ٨
ڤيلا مروان المهدي
وصلت عربيه سوده نزل منها بنت لفتت كل النظار بفستان اسود تحت الركبه وشعرها wavey القصير وميكب سميبل وهيلز اسود
فريد.. تسمحيلي يا انيه وعمل دراعه زي حركه الانكجه دي
نور..اكيد
دخلت نور وكلو كان عينو عليها وخدت فريد عشان تبارك للعرسين
مروان شافه وكان اطلتش قلم مخدوش قبل كده وكان مضايق جداانها واقفه مع فريد
مروان..اهدي يا غبي يا مغفل مش دي الخاينه
فاطمه بصدمه..فريد
اوبااااااااا
فريد بقي مين. (فريد الاحمدي عندو ٢٥سنه انما اي جان كده فاطمه كانت بتحبو لما كانت في اولي هندسه وهو في رابعه اعترفت بحبها لكن هو مش بيحبها وكان معجب بنور ونور بتحب مروان ودوامع ما يعلم بيها الا ربنا يا جماعه😂😂😂😂 المهم فاطمه كانت بتحبو عشان غني زيو زي مروان كده )
فريد ببرود..مبروك يا برو مبروك يا فاطمه
نور..مبروك يا مستر مروان مبروك يا فطوم اي القمر دا
مروان هو هيفرقع من غيظ وبيدوس الله سنانه
مروان..الله يبارك فيكم
نزلت نور وراحت مع صاحبها وفريد مع صحابو
جيجي.. لا لا لا لا اي الجمدان دا قصتي شعرك
نور..اومال
منال..ابوا يا جامد رجعت قمر اوي
نور..قمر طول عمري يا منال
جيجي..مروان مركز معانا لي مش مفروض دا فرحه
نور بتبص لقت انظاره متوجه لي ظبت زاويه
نور..معرفش مش مكفياه عروسته ولا اي
منال..كلنا عرفين بس عمرنا ما نروح نقول
اههههه صح فاطمه تبقي بنت عم مروان.
بس نور متقربلهمش هي كانت صاحبه فاطمه هما صغيرين تمام
فاطمه..مالك يا مروان من ساعت ما نور دخلت وانت مش مظبوط ليه في اي
مروان بتوتر..ازاي يعني مش مظبوط يا فاطمه
فاطمه..انت بتحبها
مروان..لاء وننهي الموضوع في كلام دا بقي عشان زهقت
_________________
ال دي جي
طيب العروسين معانا عشان نرقص Slow اي حد مع خطيبته يقدر نضم معانا
فريد..تسمحيلي برقصه دي
نور ..اكيد
فضل يرقصو و مروان اساسا كان مش مركز غير مع نور وفاطمه تشد في وهو في عالم تاني متغاظ غيظه وميعرفش انو دوق كاس الغيره دا لنور وكما تدين دان
بعد ما خلص الفرح
فريد نزلي علي رجلو
فريد..تقبلي تكوني شريكة حياتي
نور بصدمه..اي
طلع فريد خاتم فضه وعليه فص الماظ تحفه
فريد..تقبلي
نور..ايوا
فريد لبس نور الخاتم و حضنها ولف بيها
تحت انبهار الجماهير وكل بيصقف واحد كده نعرفو هيولع
مروان..حفل الخطوبه اتقبل لحفل خطوبتهم
فاطمه بغيظ..اه
خلصت حفله كل واحد روح ويبدا يوم جديد
____________________
نور..اي يا مروه يا قمر
مروه..كويس انك جيتي مستر مروان قالب عليكي الدنيا وعاوزه
نور..ازاي
مروه خشي بسرعه
دخلت نور المكتب وهي بتقدم رجل وتاخر رجل وخايفه
مروان……..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية أ هذا حب أم انتقام)