روايات

رواية أنين طفلة الفصل الخامس 5 بقلم ميرنا محمد

رواية أنين طفلة الفصل الخامس 5 بقلم ميرنا محمد

رواية أنين طفلة الجزء الخامس

رواية أنين طفلة البارت الخامس

رواية أنين طفلة
رواية أنين طفلة

رواية أنين طفلة الحلقة الخامسة

بعد ما اخبرتهم الدكتورة بمرض همسه
الجميع كانو في حالة الصدمه
فاق هادى من صدمته ثم ذهب سريعااا الى غرفه همسه
تأملها ثم ضمها له بقوة انصدمت همسه من اللي هوا بيعملو وانو ازاى يحضن*ها كده اصلا
دخل عليهم عدنان سريعا وشد هادى من همسه ولكمه في وجه اتصدم هادى وثم رد له اللكمه اضعاف لكمه عدنان
ظلو يضربون بعض حتى وقفو على صوت همسه
همسه بعياط: بسسس بقي
دخل عمرو ونهى على صوتهم
نهى: في اى وانت ياجدع انت (هادى) انت داخلها لى انت مالك بيها
لم تلقي رد من هادى اخذهو عمرو وحاول ان يخرجه ولاكن هادى ثابت لم يركز في كلام احد يريد ان يملأ عينيه من جمال همسه
ثم تركهم وخرج وخرج وراه عمرو
في سيارة هادى
عمرو بعصبيه: في اى ياهادى انت شكلك اتجننت في اى مالك فوق لنفسك كده البت دى عملالك اى من اول ماشوفتها وانت مش على بعضك

 

 

 

هادى بعصبيه هوا الاخر: حبتتتتتهاااااا لا عشقتهاااا من ساعه ماشوفتها وانا عاوزهاااا عاوز تكون ملكى و هتكون ملكى غصب عنها او برضاها حتى لو وصلت انى اخطفها هعملها وهتكون مراااتى
ان صدم عمرو من كلام هادى وعجز لسانه عن الكلام امام هذا العاشق وفي باله الف سؤال كيف احبها في هذه المده فقط
ثم صاق هاادى بأقصي سرعه ليتجه امام البحر حتى تهدأ عصبيته
في المستشفي…..
عدنان بيحاول يكون هادى: عمله اى ياهمسه في حاجه وجعاكى
همسه: لا بس هات منديل خلينى اطهرك الجر*ح اللى الغبي عملهولك دا
عدنان بحب: لا دى حاجه بسيطه المهم ارتاحى انتى هخلص اجرائات المستشفي ونمشي
ثم همس لإمه
عدنان بهمس بحيث ان همسه متسمعهمس: اماما متقوليش لهمسه على المرض اللى عندها احنا هنجبهلها تدريجيا
نهى: حاضر يبنى
ثم ذهب عدنان وتركهم
نهى وهي تحض همسه: عمله اى يابنتى
همسه بسعاده: بخير ياماما الحمدلله هوا انا اى اللى حصلى
نهى بحنيه: مفيش حاجه ياروحى بس كان ضيق تنفس بس
همسه: اوك تمام
ثم دخل لهم عدنان وخدهم وذهب الى البيت
نهى: خشي يابنتى ارتاحى بقي
همسه: انا هزاكر عشان عندى درس كمان شويه
عدنان بعصبيه: دررس اى وانتى لسسه جاايه من المستشفه هااا انتى لسه مخدتيش نفسك حته انتى اهملتى صحتك كده لى

 

 

 

همسه بخوف: انا انااا
نهى وهي تضمها: برااحه عليها ياعدنان مش كده فهمها براحه
ذهب لها عدنان واخذها في حضنه: انا اسف اسف خلاص معلش بس انتى اللى عصبتينى
همسه: بشهقات: خلاص اسف مش هعصبك تانى
عدنان بابتسامه: طيب روحى بقي نامى شويه عشان مرتاحتيش انهارده وبليل هذاكرلك الدروس اللى فاتتك تمام
همسه بسعاده: تمام يا أبيه ثم ذهبت
في المساء في قصر هادى
هادى كان في غرفت الالعاب الرياضيه بيطلع كل طاقته السلبيه فيها
هادى لنفسه بعصبيه: هخليهاااا ملكى غصب عنها
ثم ذهب لغرفته الاساسيه اخذ شور وذهب الى مله*ى ليلي
(ملحوظه: ابو هادى مسافر انجلترا عشان عندو شركات بره مصر)
في بيت عم همسه
اتى حسن من شغله واخبرته نهى بمرض همسه
حسن: طب هنعمل اى وهنعلجها ازاى
دخل عليهم عدنان: انا هشوف شعلانه تانيه على اللى انا بشتغلها عشان اقدر اوفرلها فلوس العمليه
حسن ببتسامه: طول عمر راجل يبنى ربنا يحفظك
اكتفي عدنان ببتسامه ثم تركهم ودخل غرفه همسه
في غرفه همسه
عدنان: يلا ياكسوله اصحى عشان تزاكرى الدروس اللى فيتاكى
همسه بنوم: طب خليها كمان شويه
عدنان: يلا وإلا هصحيكى بطرقتى
همسه وهي تعتدل: لا خلاص فوقت اهو فين كتبى
عدنان بضحك: ناس مابتجيش الا بالعين الحمرة
ثم ذاكرلها واعطاها الدواء ونامت

 

 

 

بالليل الثالثه الفجر
كان من يدخل برفق غرفه همسه ويحاول ان يشيلها
واخذها وخرج بها وكان هوا هادى
هادى بفرحه لما اقول على حاجه انا بعملها
واخذها على قصره كل هذا وهمسه نائمه في ثبات عميق

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أنين طفلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى