روايات

رواية أنوار الهلال الفصل الأول 1 بقلم زهرة الربيع

رواية أنوار الهلال الفصل الأول 1 بقلم زهرة الربيع

رواية أنوار الهلال الجزء الأول

رواية أنوار الهلال البارت الأول

أنوار الهلال
أنوار الهلال

رواية أنوار الهلال الحلقة الأولى

للأسف جنابك البنت فقدت الذاكره
مسكو من قميصه بغضب وقال…هو البعيد اطرش اقولك مرتي مرتي يا عجل العلف انته برضو يقولي بت

الدكتور رفع نضارتو بخوف وقال.. .اسف اسف يا هلال بيه والله اسف اصل المدام بتقول انها متجوزتش وعلشان كده..

هلال قاطعو بغضب رهيب وقال..متجوزتش كيف…دي حبله..ما تعقل الكلام يا جدع انت متخلنيش امسيك على المسا

الدكتور كان مرعوب منه وقال..يا هلال بيه حضرتك متعلم وفاهم..بقول لحضرتك فقدت الذاكره هيه عقلها متوقف على الوقت الي قبل جوازكم فاكره انكم مش متجوزين هعملها ايه

هلال قال بغضب.. امال مين الي هيعمل انا..انت مش دكتور اتصرف ..ده ايه المصايب المهببه دي

الكتور قال… المواضيع دي بتحتاج لعلاج طويل ولأهم العلاج النفسي يعني اهم حاجه متفضلوش تفكروها بالي حصل..وكمان الي تقول عليه متعرضوهاش فيه لحد ما تتحسن..يعني اي حاجه لو قالتلك انها متجوزه غيرك حتى

هلال اتعصب جامد وبصلو بغضب وقرب عليه بطريقه مرعبه وقال..انت قولت ايه..قولت ايه يا ابن الدايخه انت ولسه هيضر،،بو اتقدم عليه والدو وقال…القصه حصريه لبيدج الصفحه الرسميه للكاتبه زهرة الربيع …هدي اعصابك يا هلال ..مش كده يا ولدي انت روح طل عليها وانا هشوف مع الدكتور ممكن نعمل ايه وربنا يقدم الي فيه الخير
بقلم…زهرة الربيع
هلال مشي بعصبيه ودخل اوضة مراتو وكانت بنت جميله جدا في العشرين من العمر قاعده على السرير اول ما شافتو شدت طرحتها لبستها وقالت..احم..مش تخبط يا جدع انت…وبصتلو باستغراب وقالت..انت مين اصلا

هلال ضحك بسخريه وحزن وقعد على السرير وقال..اخبط..وانا مين كمان…واتنهد وقال..ماشي حقك عليا يا انوار هبقى اخبط بعد كده

انوار بصتلو بتعجب وقالت…ايوه برضو مقولتش انت مين..وانا فين وايه الي جابني هنا

هلال اتنهد وقال…انتي مفكراش اي حاجه واصل

انوار قالت باستغراب لا..كل الي فكراه اني كنت رايحه للخياطه والعربيه خبطتني بس

هلال افتكر ان فعلا قبل سنه لما شافها اول مره كانت العربيه خبطتها ومكانتش تعرفو ..هلال اتاكد من كلام الدكتور وفهم انها ناسيه السنه الي فاتت كلها والي فيها شهور جوازهم اتنهد وقال..انا .انا ابقى

بس قبل ما يكمل سمع صوت زعيق شديد خرج بسرعه واتفاجأ براجل في الخمسين ومعاه رجالتو وابوه بيكلمو وبيقول…خد رجالتك وروح يا عصران..مفيش فايده من الي بتعملو ده
بقلم…زهرة الربيع
عصران بص لهلال وابتسم بخبث وقال…الايام دواره يا هلال بيه ..بتنا الي اتجوزتها غصب عنينا..ربنا اراد ورجعت نسيتك ونسيت ايامك الغبره..ودلوك هاخدها من هنا ومحدش هيمنعني

هلال بصلو بغضب وقال..تاخد مين يا راجل يا خرفان طب بتك ونسيت وانت..نسيت انها مرتي..وحامل في ولدي..امفكر هسبهالك ده على جثتي

عصران قال… لو على جثتك برضو هاخدها
هنا انوار سمعت صوتو وطلعت جري وقالت…ابوي..كويس انك جيت …خدني من هناه انا مش عارفه انا فين حتى

ابوها حضنها وبص لهلال بمكر وقال..متخافيش يا قلب ابوكي ..ده بيت ناس اغراب منعرفهمش..وهنمشي دلوك

واخدها وجيه طالع بس هلال طلع سلاحو وقال…سيبها يا عصران لو عايز تطلع عايش

انوار بصتلو بزهول وشهقت بخضه لما شافت السلاح في ايده وهلال قال بغضب..همل مرتي يا عصران وخد رجالتك وعاود مكان ما جيت

انوار بصتلو بزهول وقالت..مرتك وووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أنوار الهلال)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى