رواية أنت ملكي فقط الفصل السابع 7 بقلم غنوة حبيب
رواية أنت ملكي فقط البارت السابع
رواية أنت ملكي فقط الجزء السابع
رواية أنت ملكي فقط الحلقة السابعة
دخل صهيب واتصدم لما شاف عشق لابسة قميص البدلة العسكرية بتاعه وباين جسمها منه وماسكه المسدس وبتمثل مشهد عالمراية صهيب وقف على الباب بهدوء يتفرج عليها
عشق بتمد المسدس قدامها وبتقول
عشق : ازاي قتلت البنت يا مجرم اعترف يلا ولا 😠
وصهيب ماسك ضحكته بالعافية
عشق: يا مجرم انا الظابط عشق الجارحي سلم نفسك احسن ليك
صهيب قرب وقالها : اوك يا ظابط انا مجرم اعتقليني😉
عشق اتفزعت من وجوده
عشق بفزع: هااا ايمتا جيت؟
صهيب : دلوقت
وقرب منها واخد الفرد من ايدها
صهيب: الفرد دا ممنوع اطفال يحملوه يا طفلة
عشق بغضب طفولي: انا مش طفلة
صهيب: طفلة وستين طفلة بعدين نسيت اقولك ان قميصي مش هروح بيه الشغل بعد ما لبستيه عشان تلبسيه قدامي على طول 😉
عشق انتبهت ان القميص كاشف وركضت للحمام لكن صهيب مسكها قبل ما تروح
صهيب بخبث: رايحة فين؟
عشق بتوتر: عايزة البس هدومي تركني و..
سكتت لما شافته مد ايده يفتح ازرار القميص
عشق بزعيق: اعاااااا يا قليل الادب بتعمل ايه ؟
صهيب بخبث: قميصي وعاوز اخده
عشق : طب استنى افوت ابدل
صهيب بخبث : لا لا عاوزه دلوقت يا بطة مش قادر بحب القميص دا اوي بموت لو ما اخدته دلوقت😉
عشق بدموع: صهيب ارجوك ابعد
صهيب رجع قفل ازرار القميص ومسح دموعها
صهيب: فايت اخد شاور بدلي هدومك
ودخل اخد شاور وخرج اخد عشق بحضنه ونام
________________________________________________
اليوم التالي الصبح
قاسم : يا جماعة احنا رايحين على المستشفى حد عاوز حاجة
ندى واحمد: بالسلامة انشالله بس لو قبلتم ان حد يروح معاكم
زين: اه ماما طالع بدل هدومي واجي معاكم
غرام : وانا كمان رايحة معاكم
وطلعوا قاسم وسمر وزين وغرام للستشفى ودخلوا للدكتورة
________________________________________________
في الفيلا كانت قاعدة عشق بالحديقة هي وادم وحازم ورعد ونور واحمد وندى لما شافوا صهيب فايت لعندهم
ندى: ايه يا ماما مش هتروح للشغل
صهيب : لا اليوم وبكره اجازة عشان كده هفضل معاكم
احمد: طيب يا حبيبي
قعد صهيب وهو بيبص بغيظ لأدم اللي قاعد بحضن عشق وبيلعبوا سوا بالعروسات
صهيب بغيرة: بتلعبوا ايه؟؟
ادم: دي عروثة بنت ودا ولد وبيلعبوا عريث وعروثة ( دي عروسة بنت ودا ولد وبيلعبوا عريس وعروسة )
احمد بخبث: بتسأل ليه يا صهيب عايز تلعب ولا ايه😂
الكل ضحك وعشق ضحكت بصوت قوي
صهيب بنرفزة من ضحكة عشق الحلوة: لا مش كده بسأل مجرد فضول وقرب من عشق وهمسلها : اه عايز العب معاكي عروس وعروسة بس بتاعت الكبار فوق بالاوضة مش الصغار 😉
عشق احمرت اوي من الكلمة وحاولت تبعد عن صهيب شوية
رعد بما انه طبيب نفسي كان فاهم ان صهيب غيران من ادم لأنه مع عشق فحب يعمل خطة يضحك عليه شوية 😂
رعد: عشق المسا مري لعندي على الاوضة عاوزك بحاجة مهمة
صهيب قام وقف بنرفزة: نععمم يا روح امك عايزها بالاوضة وليه بقى انشالله؟؟
رعد بضحك: ما خصكش عشق ربيت معانا وهي اختي يعني حاجة بيني وبين اختي ما خصكش
ندى بضحك: مالك يا صهيب عادي رعد هو اللي ربى عشق زي اخته
احمد: الله عالغيرة
صهيب رجع قعد وقال: لا مش غيران
________________________________________________
في المستشفى
خرجت سمر من عند الدكتورة وكلهم قربولها من الدكتورة
قايم: ايه يا دكتورة خبرينا انشالله الوضع تمام
زين: طمنينا دكتورة ماما صحتها كويسة؟؟
الدكتورة: اهدوا يا جماعة الوضع تمام والكانسر بدأ يخف بسبب الجرعات بس انا بفضل تعمل العملية عشان تخلص نهائي باذن ربنا
قاسم: طب موافقين امتا العملية؟؟
الدكتورة: انشالله الجمعة يعني بعد يومين
زين: طيب متشكرة يا دكتورة
واخد اهلهم وطلعوا للفيلا
_______________________________________________
في الفيلا
نور : طمني يا ابني انشالله صحة سمر كويسة؟؟
قاسم: الحمدالله يا امي العلاج كويس بس هتعمل عملية انشالله
حازم: الحمدالله يا بنتي يلا فوتو ارتاحو
سمر: ربنا يسلمك يا عمي
________________________________________________
اوضة عشق وصهيب
عشق : انا رايحة لرعد عايزة اعرف عايز مني اي
صهيب بنرفزة : يعني انت عايزة تروحي ؟
عشق: اه طبعا عيب ابيه رعد طلبني لازم اشوف عاوز ايه
صهيب ببرود وهو هينفجر من جواه: طب ماشي ما بيهمنيش
عشق راحت وهي بتضحك على منظره وفاتت لعند رعد
رعد : هلا يا حبيبتي تعالي قعدي جمبي
قعدت عشق وقال رعد
رعد: بصي يا عشق انت عارفة اني طبيب نفسي وافهم تصرفات الناس عشان كده عايزك تقوليلي ليه انت مش حابة صهيب
عشق بلهفة: لا انا بحبه يا ابيه بس بس يعني هو يعصب دغري ويغار ويضربني وانت عارف ان انا ما بعملش حاجة بس هو عصبي جدا ومش عايزني اتكلم مع راجل حتى معاك انت وزين وانا ما بتحملش كده اصلا انا عمري ما تكلمتش مع حد عارف اني ربيت معاكم وما بطلعش مكان
رعد بخبث: اه عارف عشان كده عاوز اعلمه الادب 😉
عشق: ازاي؟؟
رعد : بكره تعرفي يلا روحي دلوقت احسن ما يجيلنا ويخبطنا
عشق بضحك : ماشي باي
طلعت عشق من الاوضة ورعد طلع وراها واتفزعوا لما شافو صهيب واقف ومربع ايديه قدام الباب
صهيب برفعة حاجب: خلصتوا؟؟
رعد قرب وحط ايده على كتف عشق وقربها منه بخبث: اه خلصنا عاوز ايه؟؟
عشق بمسخرة: كنت مستنيني يعني؟
صهيب بتوتر : لا لا بس نزلت عشان اشرب وبالصدفة شفتكم طالعين وسحب عشق من جمب رعد
رعد: طيب تصبحوا على خير
عشق وصهيب : وانت بخير
دخل صهيب وعشق للاوضة
صهيب: عشق عاوز اتكلم معاكي بموضوع مهم
عشق: اتفضل
صهيب : انا عايزك تروحي لدكتورة نفسية
عشق : اييييه ليه شايفني مجنونة ولا ايه
صهيب بحدة: انتي وعدتيني تحاولي معايا بس ما فيش فايدة وما بتعمليش حاجة عشان كده عاوزك تروحي
عشق: يعني انت بتحبني بس عشان تعمل معايا كده؟؟
صهيب : لا اكيد بس انا عايزك تكوني مراتي واجيب اطفال منك ونعيش حياة سعيدة
عشق بهدوء : طيب موافقة لما تعمل طنط سمر العملية منشوف الموضوع دا
صهيب اخدها فحضنه ونامو
________________________________________________
يوم الجمعة والكل خايف من العملية
في اوضة غرام وزين
زين كان بالحمام وطلع بس وقفته غرام لما مسكته من ايده
غرام: زين بصلي
بصلها زين بحرقة
غرام بصدمة: انت معيط؟؟
زين ما قدرش يمسك نفسه وحضنها زي الطفل وصار يعيط بحرقة
غرام بحزن: ماتخافش يا حبيبي انشالله العملية هتنجح وهتكون بخير
زين : انا خايف اوي عليها
غرام : توكل على الله وعسى ان تكرهوا شيئا وهو خير لكم
زين: انا بحبك اوي ما تسيبنيش ارجوكي 🥺
غرام: اسيب روحي وما اسيبك ويلا فوت اغسل وجهك عشان نروح العملية بعد شوية
دخل زين وبعدين طلعوا وراحوا المشفى
ودخلت سمر العملية والكل قاعد مستنيها بخوف
بعد حوالي ساعتين خرجت الدكتورة والكل قرب منها
زين بلهفة ودموع: طمنينا ماما عاملة ايه العملية نجحت؟؟
الدكتورة……..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أنت ملكي فقط)