روايات

رواية أنت لي وحدي الفصل الخامس 5 بقلم L-āva Gøreñsetśia Płacē

رواية أنت لي وحدي الفصل الخامس 5 بقلم L-āva Gøreñsetśia Płacē

رواية أنت لي وحدي الجزء الخامس

رواية أنت لي وحدي البارت الخامس

رواية أنت لي وحدي الحلقة الخامسة

شهد. انت بتراقبني ياأحمد.
احمد. ايوه ياشهد.
شهد. بغضب طب بص بقا انا مسمحلكش تتدخل في حياتي. مهما كنت مين ياأحمد وايوه انا اللي كلمت العميد. واتفضل امشي من هنا من غير مطرود .
تدخل. بغضب الي غرفتها ترمي حقيبتها ارضا تتمشي بغضب في ارجاء الغرفه.
ترسل طلب صداقه لمحمد علي الفيسبوك. وترسل له رساله خاصه. محمد!
ليلي. ممكن اعرف انت ليه مش بتبادلني نفس الشعور؟
توصل رساله شهد الي محمد..
محمد. بصي. انا بحترمك كونك بنت سياده العميد . ومش عايز اجرح مشاعرك قدام صحابك في الجامعه. وبالذات لأن حضرتك معرفاهم اني حبيبك.
محمد. لحظه. يمسك محمد هاتفه ويبتسم.
ليلي. بغضب. تسحب الهاتف من يده بقوه.
وريني بقا كده بتكلم مين؟

 

 

محمد. هاتي التلفون ياليلي. وبلاش تطفل.
ليلي. قلتلي بقا اسمها اي اه شهد.
تحذق طلب الصداقه.
يسحب محمد الهاتف من يديها. بطلي تطفل بقا. وابعدي عني. هو انا ناقصك.
يذهب مسرعا الي سيارته.
ليلي. بغضب محمد محمد. والله لوريك يامحمد.
يركب سيارته ويذهب الي المنزل. يجد ان ليلي حذفت طلب الصداقه.
محمد. بغضب . مش كفايه مستحملها وكمان بتتراخم.
شهد. تنظر الي ملف محمد الشخصي تجد أنه ظهر لها اضافه صديق. شهد بحزن حذفت ليه طلب الصداقه يامحمد بيه.
تمام مفيش مشكله. ترمي هاتفها علي السرير بغضب.
تنام علي السرير وترتدي سماعتها. وتردد مع الأغنيه.
حبيبي ولا على باله شوقي إليه
و أنا شاغل بالي أنادي عليه
وليالي كتير أفكر فيه وأحن إليه ولا داري
حبيبي ولا على باله شوقي إليه
و أنا شاغل بالي أنادي عليه
وليالي كتير أفكر فيه وأحن إليه ولا داري
تتفاجئ بدخول والدتها. شهد؟
ايوه ياماما.
سياده الرائد أسامه تحت عايز يشوفك بنفسه،
شهد. تقوم مسرعه من مكانها ترتدي حجابها وتنزل الي اسفل. اتفضل ياسياده الرائد.
الرائد أسامه. ينصدم من جمالها.

 

 

عيونها التي تشبه عيون الغزال وشفاهها التي تشبه الكرز.
شهد. سياده الرائد.
الرائد أسامه. اسف شردت شويه. انا كنت هقول اي؟
ايوه. اه. افتكرت.
كلمني الملازم اول يوسف. وحب ان صاحبه محمد بيه يمسك قضيه قت*ل بباكي.
انتي موافقه علي كده؟
شهد. وعيونها فيها دموع اهم حاجه قاتل بابا يجي وأنا معنديش مشكله.
الرائد .. تمام بعد إذنك ”
في صباح اليوم الثاني. تذهب شهد إلي الجامعه.
ساره. مال كتكوتي الصغير زعلان لي،
شهد. مفيش حاجه والله. بس عايزه اقعد لوحدي شويه.
ساره. ليه يابنتي مالك؟
شهد. مفيش والله ياساره. اي رأيك ناخذ سلفي.
ساره. بضحك. يلا
يستيقظ محمد من النوم علي صوت مريم اخته اللي بتقوله. اتخرجنا بقا ومعدش حد قدنا ننام براحتنا.
محمد. بضحك امشي اطلعي برا. هي ناقصه صداع علي الصبح يا أم لسانين.
مريم. مش هتوصلني ولا أي.
محمد. أفتكر انه عايز يكلم شهد لتكون زعلانه انه حذف طلب الصداقه.
محمد. لا طبعا هوصلك…
مريم. يارااااجل. لا خليك مش عايزه ازعجك. نااام.
محمد. لا يابنتي ولا إزعااج ولا حاجه هوصلك.
مريم. بضحك. يلا مستنيااك تحت.
يوصل محمد مريم إلي الجامعه.
يتصل هاتف محمد.
محمد. ايوه ياسياده الرائد.
الرائد أسامه. الغزاله شهد. احم احم. اقصد شهد وافقت علي أنك تمسك القضيه. ورينا موهبتك يابطل.
محمد. اوعدك ياباشا هتشوف نتيجه كويسه.
الرائد أسامه. وأنا واثق فيك.

 

 

محمد. وأكون عند حسن ظن حضرتك.
يركب محمد سيارته ويذهب إلي المدريه.
بصوت عال. يوسف هاتلي سجل قت*ل إسماعيل السيوفي. عايز اعرف مين أخر واحد كلمه. وكمان ماضيه عايز اعرف ليه اعداء ولا لأ وكمان كان بيشتغل في اي. دا كله يايوسف عايزه يبقي عندي.
يوسف. تمام يافندم. بعد إذن حضرتك؟
محمد. اتفضل.
احمد بدون مقدمات يفتح الباب.
يوسف. بغضب انت ياعسكري يلي واقف برا دا دخل ازااي.
محمد. سيبه يايوسف. تقدر تمشي.انت.
يوسف. تمام ياباشا.
احمد. يجلس بحقاره دون أن يأذن له محمد.
محمد. هو لمؤخذه انت قاعد في بيت أم*ك
احمد. ببرود. سيب القضيه دي يا محمد انت مش قد اللعب معايا.
محمد. يلي ياحبيبي شوف انت رايح فين لعب عيال هنا مش عايزين؟ هي ناقصه مصغره،
أحمد. انا عارف كويس انك استلمت القضيه دي عشان شهد. وتبينلها انك سوبر مان. والواد الثقيل اللي مفيش منه.
محمد. مفيش واد غيرك هنا. وبجرأه اه استلمتها عشان شهد. ويلي وريني عرض قفاك…..
أحمد. أعرف انك بتلعب في سلوك الكهربا يامحمد..
محمد. أعرف اني أعلي منك رتبه يلا. يعني إسمي بيه ياخو*ل…
أحمد. تمام اللي تشوفه. بس والله ماهسيبك.
محمد. اعلي مافي خيلك إركبه..
يذهب أحمد وهو غاضب….
يتصل هاتف محمد.
محمد. ألو.
شهد. إزيك يامحمد بيه،

 

 

محمد. حن قلبه. وكلمتيني اخيرا ، أهلا يابتاعت حماقي.
شهد. بضحك. انت عرفت ازااي؟
محمد. تقدري تقولي كده شفت جوليت وهي تحت المطر وبتغني.
شهد. يالهوي انت بتقول اي. اوف اوف. عليااا. علي فكره مش حماقي بس وعمر دياب وتامر حسني،
محمد. وهو بيضحك. لا دا الدماغ رايقه جاامد ويضحك مره تانيه.
برشيكي وانتي مش واخده بالك،
شهد. ضحكتك صح،
محمد. بضحك.أيوه.. نقطه ضعفك..
شهد. علي فكره مكنتش اقصد لما قلتلك ضحكتك حلوه؟
محمد. بإستهزاء .ماأنا عارف يبنتي.
شهد. طب بطل ضحك بقا ونتكلم جد. متقاطعنيش ok”
محمد. احلي ok” حاضر.
شهد. أولا جبت رقمك منين. جبته من مريم.
محمد. وأنا مسألتش.
شهد. يوووه. متقاطعنيش
ثانيا. زعلانه منك سيكا. بسبب رفضك لطلب الصداقه.
ثالثا. ضحكت عليا وقلت ان ليلي بترمي دمها وانت مش بتحبها.
رابعا. احمد بيه شافك في الحمام.
خامسا…
محمد. حيلك. حيلك هي لسه فيها خامسا. وقفي بس كده. أحمد يشوفني بتاع اي وبعدين هو بيراقبك.
شهد. لا . اه .اقصد لا يامحمد بيه.
محمد. تمام. كملي.
شهد. وافقت علي انك تستلم قضيه قت*ل بابا.
محمد. ايوه ماأنا عارف. شكرا لثقتك فيا.
بصي بقا ومتقاطعنيش انتي كمان.

 

 

شهد. حاضر
طلب الصداقه أنا رفضته بالغلط. وليلي فعلا مش بحبها.
شهد. بخبث، أيوه ماأنا عارفه.دي حياتك وأنا ملييش دخل فيها.
محمد. أيوه طبعا ياجوليت..
شهد. بصوت رقيق طب مش ناوي تعتزر….
محمد. علي أي ……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أنت لي وحدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى