Uncategorized

رواية أحببت قدري بعد أن التقيتك الفصل العاشر 10 بقلم رنا طارق

 رواية أحببت قدري بعد أن التقيتك الفصل العاشر 10 بقلم رنا طارق

رواية أحببت قدري بعد أن التقيتك الفصل العاشر 10 بقلم رنا طارق

رواية أحببت قدري بعد أن التقيتك الفصل العاشر 10 بقلم رنا طارق

مني بصدمه: اي 
حمزه: اي يمني هنتجوز علطول 
مني: لي قدامنا وقت كتير لي الاسبوع الجاي مش هنلحق نعمل حاجه 
حمزه: يحببتي انا عايزك تكوني معايا بسرعه 
مني: طب…. 
حمزه: مش عايز اعتراض 
مني: انت علطول مش عايز اعتراض 
حمزه: اه 
احمد: خلاص انا موافق 
مني: امري لله هوافق 
_____________________________________
مر الاسبوع بتعب كبير ع مني اللي كانت بتعافر عشان تخلص تجهيزات الفرح وبتعافر عشان تكون مع حبيبها 
اما حمزه كان مستني اليوم ده ييجي عشان ينتقم لابوه بس قلبه كان بيوجعه انه هيظلمها هو بيحبها لكن بيعاند نفسه وبيقول انه بيكرها لكن القلب وقع خلاص 
اما زياد اللي اصبحت حالته لا يثري عليها اول ما سمع الخبر وهو دايما كان بيسكر ومكنش بيقعد ف البيت مش عايز يشوف مني وهي بتكون لحد غيره 
زياد حب مني جدا لكن هي كانت بتعامله زي اخوها لانه معترفش ليها بمشاعره لكن ف يوم عرف خبر غير حياته ولو حد عرف كل حاجه هتتغير 
_______________________________
فلاش باك 
احمد: تعال يا زياد يحبيبي انت مالك من كام يوم مش ع طبيعتك 
زياد: مفيش يعمي انا كويس ف حاجه مهمه عايزني فيها 
احمد: ايوه يبني انا عارف ان انت بتحب مني 
زياد بإحراج: اي… لا…. يعني 
احمد: متقلقش محدش عارف غيري بس يا زياد انت مينفعش تحبها 
زياد باستغراب : لي 
احمد: عشان…………… (هنعرف بعدين) ????
_______________________________________
جه يوم الفرح 
مني كانت ف قمه سعادتها انها اخيرا هتكون  مع حمزه خلصت بعد اما عذبت الميكب ارتيست معاها كان كل لوك بتعمله مكنش بيعجبها(دي مش مني دي انا وبعض الاصدقاء)  
خلصت وطلع ليها احمد شافها وكانت نجمه من السماء كانت قمه ف الجمال 
احمد: ربنا يبارك فيكي يحببتي زي القمر 
مني استغربت من المعامله بتاعتهم اللي اتحولت من كره لحب فجاه: ربنا يخليك يبابا 
احمد: انا بعتذرلك يمني عن كل الكلام الوحش اللي كنت بقوله وع معاملتي اللي كانت وحشه واسف برضو ع معامله جدك وعمك ليكي بطريقه وحشه انا مكنتش عارف قيمتك لكن لما حسيت انك خلاص هتسيبيني وتروحي لجوزك حسيت بنقص انا اسف ليكي يبنتي 
مني: خلاص يبابا انا مسمحاك والله 
احمد: ربنا يخليكي يحبيبتي 
مني: حمزه كلمك يبابا 
احمد: ايوه بس انا هروح اتكلم معاه وبعدين هاجي اخدك واسلمك ليه وباس راسها وخرج 
______________(عند حمزه)  
حمزه قلبه كان وجعه هو هينتقم بس قلبه مش راضي بكده 
عقله: متخليهاش تصعب عليك انت لازم تنتقم منها 
قلبه: بس انت بتحبها 
عقله: كنت لحد ما عرفت ان ابوها سبب ف موت بابا 
قلبه: اهو انت قولتها ابوها مش هي 
عقله: بس لازم ينتقم 
قطع افكاره صوت احمد وهو بينادي عليه 
احمد: انت خلصت يبني 
حمزه: ايوه يعمي 
احمد: طيب يبني يلا عشان مني لو اتاخرنا اكتر من كده هتاكلنا 
حمزه ضحك: يلا 
احمد لما شاف صوره حمزه مع  ابوه انصدم 
احمد ف نفسه: ازاي حمزه ابن ادهم ازاي… ازاي 
حمزه: عمي ف حاجه 
احمد بصدمه: انت ابن ادهم 
حمزه: ايوه لي 
احمد: ابوك صحبي يبني من زمان 
حمزه بصدمه : ايه 
احمد: ايوه من زمان واحنا صحاب جدا لحد ما فيوم اكتشف ان مراته بتخونه وراح عشان يواجهها بكده لكن هي قتلته 
حمزه والدموع نزلت من عنيه كانها شلال: انت بتقول اي 
_____________________
فلاش باك 
احمد: ادهم الظرف ده جالك بس انت كنت خرجت وسابوه عندي 
ادهم: ظرف اي ده 
احمد: مش عارف افتحه 
ادهم فتحه لقي فيه فلاشه 
حطها ع اللاب توب عنده وشغالها 
لقي فرح(ام حمزه)  ف وضع محرج مع واحد وبتعترف ليه بحبها وانها مش بتحب ادهم 
ادهم والعصبية تملكته: فرح… ازاي تعمل كده… ازاي 
احمد: اهدي في اي 
ادهم: مراتي بتخوني يا احمد 
احمد: ازاي ومع مين 
ادهم: انا لازم اقتلها بايدي 
احمد: اهدي يا ادهم وبعدين هنشوف حل 
ادهم: اهدي اي بقولك بتخوني 
اخد سلاحه وراح ع البيت 
راح لقي فرح قاعده مع حبيبها وقاعدين بيضحكو 
اخد السلاح وجاي عشان يضربهم لقي حد ضربه واخد منه السلاح 
قامت فرح واخدت السلاح وصوبته نحيه ادهم وضربته بالنار 
رجع بعدها حمزه ولقي والده ميت 
باك 
__________________
حمزه بصدمه: يعني انت مقتلتوش 
احمد: لا يبني هقتل واحد كان من اكتر الناس القريبة مني 
حمزه قام بسرعه واخد احمد بالحضن 
حمزه: شكرا يعمي ع انك قولتلي انا كنت هعمل حاجه كنت هندم عليها طول عمري 
احمد: هي اي يبني 
حمزه: كنت عشان انتقم منك كنت هحرق قلبك ع مني الاول 
احمد: مني!!!!!!!  
حمزه: ايوه كنت ناوي اتجوزها واكتب كتاب مزيف وبعد كده اسيبها تاني يوم وارجعها ليكو تاني والناس كلها تعرف كده 
احمد بصدمه: حتي لو انا كنت عملت انت مكنتش هتاخد انتقامك 
حمزه: ازاي 
احمد: عشان مني مش بنتي الحقيقه انا متبنيها 
حمزه: اي 
وف نفس الوقت حد كان بيتصنت ع الباب وسمع كده 
الشخص: مني مش بنت احمد ازاي!!!!!!!!  
يتبع..
لقراءة الفصل الحادي عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت مريض منفصم للكاتبة مريم سمير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى