روايات

رواية أنت قدري الأجمل الفصل الثاني 2 بقلم مارينا عبود

رواية أنت قدري الأجمل الفصل الثاني 2 بقلم مارينا عبود

رواية أنت قدري الأجمل الجزء الثاني

رواية أنت قدري الأجمل البارت الثاني

رواية أنت قدري الأجمل
رواية أنت قدري الأجمل

رواية أنت قدري الأجمل الحلقة الثانية

…….:مش هيرد عليكى
اسيل التفتت واتصدمت؛ااانت
أيان ببرود؛ايه شفتى عفريت
اسيل بضيق؛لا شفتك ياخويا
أيان؛ههههه متتامليش على الفاضى مش هيجى
اسيل بصدمه وتوتر؛احمم قصدك مين
أيان بابتسامته الجذابه؛ههه إللى منتظراه سلام يا قطه وسأبها ودخل الفيلا
اسيل ؛انسان غريب غامض يتكلم كلمتين ويمشى معقوله يكون بيعرف حاجه عن فارس لا لا كان قال لجدو يوووه انا بشغل بالى ليه وانا مالى
اسيل رنت على فارس واخيرا فتح
فارس ؛ايه يا حبى فيه ايه
اسيل بدموع ؛الحقنى يا فارس جدو قرر يجوزنى
فارس بصدمه؛انتى بتقولى ايه
اسيل ؛هى ديه الحقيقه جدو قرر يجوزنى ل ايان ابن عمى وبكره فرحنا ارجوك تعال اعمل حاجه
فارس بتوتر؛طيب اهدى اهدى واقفلى
دلوقتى وانا هحاول اتصرف
اسيل بدموع؛هستناك يا فارس
فارس ؛وانا هاجى متخفيش

 

 

 

اسيل قفلت تلفون وطلعت اوضتها وايان كان واقف شايفها من البلكونة وبيبصلها بحزن وكسره وفجاه جه حد من وراه وحط ايده على كتف أيان وكان عمر صديق ايان
عمر ؛انا عارف انك موجوع لأنك بتحبها من وانت صغير وعارف انك لما سافرت حاولت تنساها ومقدرتش واهو ربنا كتبها تكون من نصيبك
أيان بحزن؛بس قلبها مع غيرى يبقه ايه فايده الحب اذا كان من طرف واحد يا عمر
عمر بحب؛صدقنى هيجى الوقت إللى هتحبك فيه وقلبها يكون ليك وبس وبعدين انتوا خلاص هتتجوزو ومع الوقت هتحبك
أيان بضحكه وجع؛هههه مظنش
عمر؛ هههه هتشوف يا صاحبى وبعدين هى تطول تتجوزك دنت من وقت ما جيت وانت مجنن بنات الصعيد ياجدع
أيان بضحك؛هههههه عارف
عمر بضحك؛بلاش غرور يلاااا
أيان بضحك؛قولى بس انت قولى ايه إللى بينك وبين البنت رحمه هاا وغمزله
عمر بتوتر؛رحمه هههه مالها
أيان؛هههههه انت فاكرنى معرفش حاجه يعنى دنت عينك مبتنزلش من عليها يا حيو،،ان قولى بقااا بتحبها
عمر بابتسامه؛اااه اووى
أيان؛حلو يبقه فرحى وفرحك فى نفس اليوم
عمر بضحك ؛ايه ياعم حيلك حيلك هى اصلانا متعرفش
أيان؛بصراحه من نظراتها ليك شايف انها بتحبك بس حضرتك تتشجع كده وتروح تقولها ولو وافقت فاتح جدى فى الموضوع وهو مش هيلاقى افضل منك لرحمه
عمر بحب؛حاضر هكلمها فى الموضوع بس الأول نخلص من موضوع جوازك
أيان بضحك؛ماشى يا سيدى
عمر ؛يلاه ارتاح دلوقتى علشان فرحك بكره وانا هنزل اشوف جدى
أيان؛ماشى
عمر طلع وايان بدل هدومه ونام على السرير وهو بيفكر فى اسيل
بقلمى؛مارينا عبود❤
******فى غرفه اسيل ******
اسيل كانت قاعده وبتفكر فى فارس وياتره هيقدر ينقذها أو لا لحد ما تعبت من التفكير وراحت فى النوم
*** فى صباح جديد على أبطالنا *******
******فى غرفه أيان *****

 

 

 

عمر دخل الاوضه لقاه نايم
عمر ؛هههههه نايم لدوقتى دنت نهارك منيل اياان قوم انت يا ز،فت
عمر جاب كوبايه ميه من على التربيزه وكبها عليه
أيان قام مفزوع
عمر بضحك؛قوووم يا عريس بقينا الضهر
أيان بغيظ؛ياخى ينع،ل ابو معرفتك امشى من هناا
عمر بضحك؛لا يا حبيبى قوم اجهز يلاه علشان جدك عاوزنا تحت
أيان بزهق؛حاضر
أيان قام واخد شاور ونزل هو وعمر
*****فى الريسيبشن*******
أيان بحب؛ازيك يا جدى
الجد عثمان بابتسامه؛اهلا يا عريس انا طلبت من الشباب يجبولك بدلتك خد عمر وروحوا افطرو لحد ما يجبولكم البدل بتاعتكم
أيان بابتسامه؛حاضر يا جدى
عمر وايان قعدوا على السفره يفطرو
*******فى غرفه اسيل******
كان تجلس اسيل بغرفته وحوليها البنات بيجهزوها
رحمه بحزن ؛مالك يا اسيل اضحكى كده ده اليوم إللى اى بنت بتتمناه
اسيل بحزن ؛معلش يا بنات سبونا لوحدنا شويه
البنات طلعوا واسيل قامت قفلت الباب
اسيل بحزن ؛انتى عاوزنى ازاى اضحك وافرح على جوازه انا مجبوره عليها يا رحمه
رحمه بحب؛يا حبيبتي افهمى صدقينى فارس لو بيحبك كان جه وطلب ايدك من جدك ووقف فرحك بس هو معملش كده
اسيل بدموع ؛لا يا رحمه هيجى انا متاكده وواثقه انه هيجى

 

 

 

رحمه بحزن على حاله بنت عمها ؛انشالله يا حبيبتى يلاه دلوقتى انا هنادى البنات علشان تجهزى
اسيل بحزن ؛ماشى
بعد مرور وقت جاء موعد فرح اسيل وايان كان الكل مبسوط والاحتفالات فى كل مكان
أيان كان واقف مع عمر وبيضحكوا وفجاه لمح اسيل ورحمه نازلين واسيل كانت لابسه فستان الفرح وعليه تاج صغير وطالعه جميله اووى ورحمه كانت لابسه فستان احمر طويل بكمان وفارده شعرها وكانت قمررر لدرجه عمر مشلشى عينه من عليها
أيام وقف وسرح فى جمالها فهى كانت كالملكات
عمر اول ما شافه سرحان ومش منزل عينه من عليها بصله وابتسم
عمر لنفسه؛اتمنه انها تحبك ربع الحب اللى انت بتحبهولها يا صاحبى
رحمه واسيل نزلوا واسيل كانت عينها على الباب وهى منتظره فارس
الجد عثمان؛يلاه يا ولاد
المأذون؛تعال امضى يابنى
أيام قعد قصاد جده ومضه
الجد عثمان؛يلاه يا اسيل يا بنتى
اسيل ؛

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أنت قدري الأجمل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى