رواية أنت أماني الفصل الثاني 2 بقلم منار همام
رواية أنت أماني الجزء الثاني
رواية أنت أماني البارت الثاني
رواية أنت أماني الحلقة الثانية
حازم: متخافيش هيبقي كويس.
قالي كدا واحنا دخلين باب البيت وهو شايل فادي بعد ما رجعنا من عند الدكتور.
*( فادي فجأءة حرارته عليت ومعرفتش اعمل ايه. مكانش في غيره استنجد بيه. )*
*كنت ماشية جنبه وانا مش حاسه بحاجه، بدل مايكون جوزي ابو ابني هو اللي معايا في اللحظه زي دي معايا راجل غريب ،مكنش اختياري ولله ولا فيعمري ماكنت اخترت حد زي حسن* .
*محستش غير وحازم بيحط فادي علي السرير…*
حازم: لو احتاجتي حاجه نادى عليا…
*هزيت راسي وانا مش معاه وقفلت الباب وراه ونمت وانا بعيط*
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
تانى يوم
**صحيت وحاسه راسي هتنفجر من الصداع اه دا بسبب عياط امبارح بصيت علي سرير فادي لقيته فاضي كنت هتجنن نزلت بلبس النوم زى ماانا ،لقيت حازم شايله وبيلعبو سواا فادي بيضحك.*
*جريت واخدت فادى منه وبصتله بنظرات ام خايفه علي ابنها ابتسم هو وقال : علفكره شعرك حلو بس حرام تنزلي بيه كدا قدامي.*
انا مش فاهمه هو بيتكلم في ايه
ياسمين بعصبيه: انت ازاي تدخل اوضتي وتاخد ابني كداا ….
حازم بهدوء: صوتك يا حلوه وانا مدخلتش اوضتك ،انا كنت نازل وشفت فادي طلع من اوضتك وكان هيقع.
*مكنتش عارفه ارد الصراحه فاخدت ابني وطلعت اوضت تاني.*
*حاولت اتصل بحسن مره واتنين وتلاته بس مغلق*
**معقول سابني طاب ابنه
طاب هصرف علينا ازاي مش معقوله هسيب حد غريب يصرف علينا نيمت فادي ونزلت تاني علشان اعمل فطار لقيت المكان فاضي تقريباً وهو مش موجود مشي يمكن عنده شغل*
كنت وقفه في المطبخ لحد ما جه وحد من الحراس الي بيقفو علي البوابه برا.
: مداد في راجل برا طالب الأستاذ حسن ولما قولتله انه مش موجود قالي عايز مراته
اتفضلي معايا شوفيه حضرتك قبل ما حازم بيه يجي ويعمل لينا مشاكل.
غسلت ايدي من الاكل وطلعت معاه لقيت واحد واقف.
ياسمين: اتفضل.
…..: حضرتك مرات حسن شريف؟
ياسمين: اه انا
….: حضرتك جوزك عليه ديون والنهادره معاد الدفع ومحدش دفع فا يا تدفعي حضرتك يا تتفضلي معايا علي القسم لحد ماجوزك يجي.
ياسمين: طب ممكن تستني عليا يومين تاني.
…..: اسف يا مدام.
حازم: المبلغ كام؟؟
حازم كان دخل وفي راجل وراه شايل شنط كتير تقريباً دي بضاعه.
…: 200الف يا بيه.
حازم طلع فلوس: حسابك وصلك كدا.
الرجل خد الفلوس ومشي.
حازم: اللي حصل دا ميتكررش تاتي متطلعيش لراجل غريب خلي الحرس يقولوله ان دا بيت حازم الفخراني وهو هيمشي من نفسه.
ياسمين بحزن: شكراً
قولتها وانا باصه في الارض بكسره وقولتله: اول ما يجي حسن هخليه يديك الفلوس اللي دفعته
لقيته ابتسم: بقولك انا جبت طلبات جوه ونفسي في محشي…
مش هرد عليه.
رجعت المطبخ اكمل فطاري لقيته داخل ورايا.
حازم: مش عيب تسبيني بتكلم وتمشي ،متحصلش تاني .
ياسمين:ممكن تبعد عني بقي علشان انا فيا اللي مكفيني.
حازم: هبعد بس بشرط
ياسمين: قول وخلصني.
******
دلوقتي انا وقفه بعمل محشي وهو شايل فادي
عارفين أحياناً بحسه ابوه ولله لايق عليه اكتر صح
ياسمين: هو انت مش متجوز؟؟
حازم: لا ماكنش عندي وقت افكر في الحاجات دي كنت عايز ارجع كل املاك ابويا اللي اخدها جوزك.
سكت شويه وكمل.
حازم : وانتي اي اللي خلاكي تتجوزي واحد زي حسن؟
لا مستحيل ارجع احكي عني اسوء ايام حياتي ازاي اشتراني بفلوسه وازاي اتبهدلت معاه ،حاولت اغير الموضوع فقولت
….: فادي نام هاته اطلعه فوق
حازم: علي فكره انا عارف كل حاجه…
ياسمين: ولما انت عارف بتسأل ليه ؟
حازم: عايز اسمع منك.
حسن: بتعملو ايه….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية أنت أماني)