رواية أنتي حقي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم شروق خالد
رواية أنتي حقي الجزء الخامس والعشرون
رواية أنتي حقي البارت الخامس والعشرون
رواية أنتي حقي الحلقة الخامسة والعشرون
اشرقت.. وهي تجري في الشارع وتبكي ليه كده وتطرب علي قلبها اهو اللي انتي حبتيه واتحديتي
اتحديتي الكل عشانك ادي اللي اخذت منه الاول ما انتكلم اتكلم عن تربيتك وتضرب على وجهها وتبكي وتجلس على الارض وتمسك التليفون بتكتب رساله الى جاسر جاسر حبيبي سامحني انا اسفه وحقك على راسي كان عندك حق لما قلت ان فارس عمره ما يتغير واللي فيه فيه وانا مستحيل اغيره انا اسفه سامحني اهي اهي وتقفل التليفون تجلس على الرصيف وهي تبكي
…. كفايه بقا يلا بينا
…………………………………………………… عند جاسر.. وهو في المنزل مع امه و مدثر
مدثر…. ايه بقا انت مش هتروح تجيب اشرقت كفايه كده مش معقول هتفضل طول عمرها هناك وهي ما
تقرب ليه اي حاجه
جاسر.. وهو انا سايبها هناك مع ام عبد الله وهي كويسه وانا توي جاي من هناك مش معقول مش معقول هيعمل حاجه فيها ما تخافش هي اختي وهو اعز اصحابي مدثر.. وهو يصرح عليه انا هروح اجبها ويدخل الغرفه
جاسر.. يمسك التليفون ويفتح رساله اشرقت ويقوم بسرعه
الام.. جاسر ايه في،
يخرج مدثر من الاوضه علي صوت امه ايه غي مالو جاسر
الام. مش عارفه غي رساله جات وهو قام علي طول
جاسر ويذهب الى فله فارس والله يا فارس ما تكون عملت حاجه مع اشرقت انكون مسحك من على الكره الارضيه كلها ولا كاني لك وجود
…………………………………………………….. عند عند نمر في المستشفى يخرج الدكتور ويقول مين فيكم اسمه ندى ينظر الجميع الى بعضهم البعض
رقيه… ما حدش هنا يا دكتور اسمه ندى انا امه ممكن بعد اذنك اشوفه
الدكتور.. تفضلي بس يا ريت متعوقيش عنده
تدخل رقيه بسرعه الى الغرفه وتحضن
نمر ابني حبيبي ليه عملت كده في نفسك انت عايز تموتني عايز تموتني انتا عارف ان انا ما اقدرش استغنى عنك ليه كده يا ابني ليه تعمل في نفسك وتعمل في كده ليه كده يا ابني
نمر.. وهو ينظر اليها سامحيني يا امي حقك على راسي بس انا ما كنتش واعي انا اسف ويحضن امه
رقيه… وهي تملس على راسه وتضع راسه على رجلها مالك يا ابني قول اللي في قلبك ومين ندى دي للدكتور بيسال عليها
نمر.. ما هو تنزل دموعه من عينه دون ان يشعر بها
رقيه… وهي تمسح دموعه ما لك يا ابن حبيبي قل ايه اللي في قلبك لو ما كنتش هتقوله لي امك هتقولوا لمين نمر.. وهو يبكي انا حبيتها يا امي ازاي وامتى ما اعرفش انا ما حستش بالشعور ده غير لما لقيت ان هتروح مني يتاخذ مني اولا عندي جاسر يا امي كانت هناك عنده غرت عليها منهم وبغار عليها يا امي من ابراهيم لغايه دلوقتي مش عارف امتا ده حصل لا وكمان
ابوها عايز ياخذها اعمل ايه يا امي مش عارف اتصرف وهي ما بتحبنيش هي بتحب واحد ثاني
رقيه… وهي تملس على شعره اهدي كده وكل حاجه وليها حل ولو من نصيبك هتخدها ولو العالم كلها كان ضدك
ابراهيم وندي وهو بدخل المشفي بسرعه
ابراهيم.. اهو هناك وليد تعالي
ندا… وهي تجري عليه نمر كويس صح
نيره وهي تنظر اليها من فوق لتحت انتي مين
ندا… انا انا
ابراهيم… دي بنتي ندا
نيره.. اممممممم تمام
تركهم وتدخل الاوضه بسرعه
نيره .. نمر نمر المزه بره وتبكي اهي اهي نمر كويس اهي اهي بس ايه بسراحه مزه مزه وتغمز بعنها
رقيه.. اتلمي يا جزمه مس وقتك خلص
نمر. غوري من هنا ويرمي عليها المخده
نيره.. وهي تمسك يدي نمر يلا نام
نمر.. انام ليه
نيره.. نام كده وكده يعني هههه زي سعاد حسني
وتمسك يد رقيه يلا يا ست انني من هنا مش وقتك خلص يلا من غير مطرود
نمر… انتي يا حيوانه بتعملي ايه
نيره.. هجبلك المزه ولا اخدها انا بسراحه هي جمال ياب الحاجه
نمر.. بس اقوم يا نيره والله لا اربيكي من الاول
نيره.. بس روح روح كده وانتا مش غارف تسبت البت وتمسك لياقه البلوزه ايه رايك اسبتهالك انا وتغمز بعنها
نمر… بره بره مش غايز اشوف وشك غوري
نيره … معاك حق بس تشوف القمر اللي بره وانتا تقوق صح
وتخرج من الاوضه مسرعا ههههههههه هربت منه
انا عايش (بصوت محمدسعد)
نمر.. بفرحه معقول ندا بره ولا الكلبه دي بتضحك عليا
انا هعمل نفسي نايم واشوف ندا هتعمل ايه
نيره.. وهي تذهب الي الدكتور
نيره.. بعد اذنك ممكن طلب
الدكتور.. اتفصل
نيره… ممكن تاحي وتشوف المريض اللي في الاوضه 107
الدكتور.. ما انا لسه كون عنه خبر
نيره.. بسرعه لا هو كويس بس عايزك تقول انو خلاص يعني بي يموت
الدكتور.. ليه بتقولي كده
نيره … بعدين بس تعاله معايا بسرعه
ندا.. وهي تجري عليه نمر انتا كويس صح
نمر.. بفرحه في نفسه دي ندا وبتبكي عليا انا لازم اقوم
تدخل نيره الغرفه بسرعه تعاله يا دكتور بسرعه
نمر… اه يا كلبه بس اقوم ام ما عملت منك كفته ما اباش انا نمر
الدكتور.. وهو ينظر الي نيره وندا
نيره وهي تدوس علي رجل الدكتور
الدكتور.. وهو يمسك يد نمر وينظر اللي الاجهزه انا اسف المريض انا اسف وينزع عنه الاجهزة ويغضي وجه نمر
نيره وهي تخض نمر اخويا اهو اهي اهي
نمر.. بصوت همس بتموتني يا كلبه وانا لسه عايش
نيره بصوت همس اخرس دلوقتي
نيره… وهي تخرج من الاوضه وهي تمتل البكاء اهي اهي
يجري عليها الجميع نيره نمر كويس
نيره اهي اهي نمر مات اهي اهي
ندا.. وهي تخض نمر انتا مش من حقك انك تموت نفسك انتا من حقي انا انا وبس لا موت هيخدك مني ولا اي حاجه وتشد من حضن نمر انتا ملكي انا وحدي اهي اهي انتا ايه ما كونتش عايز تفهم اني بحبك من يوم ما شفتك مع بابا وانا بحبك انتا ايه با اخي يوم ما كونت هقولك اني بحبك انتي رحت علي شان تتجوز البت الملازقه اهي اهي، وانا فين من ده كلو كونت ديما تقول اني اختك افهم انا مش زفت اختك افهم وتبكي والنهارده رايح تموت نغسك لا والف لا لانعيش سوا لا نموت سوا وتمسك المشرط وترد يدها
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية أنتي حقي)