روايات

رواية أنا والمغرورة الفصل التاسع 9 بقلم أروى عادل

رواية أنا والمغرورة الفصل التاسع 9 بقلم أروى عادل

رواية أنا والمغرورة الجزء التاسع

رواية أنا والمغرورة البارت التاسع

أنا والمغرورة
أنا والمغرورة

رواية أنا والمغرورة الحلقة التاسعة

شادية٠ ستى أسيل
فاتن ٠ فى ايه يابت ما تنطقى مالها أسيل
شادية ٠ تاهت منى
فاتن٠ هتجولى ايه يا مخبلة انتى تاهت كيف يعنى
سميحة ٠ خبر ايه
فاتن٠ دى شادية هتجول ان أسيل ضاعت منيها
( صرخت سميحة هى تضرب بيديها على صدرها)
سميحة٠ واه يا مرارى .هاتى المحروق ده.. ازاى ضاعت منيكى
شاديه٠ واللهى كانت جارى( جانبى) فجأه أختفت. مخابرش وين
سميحة . يعنى ايه اختفت يا مخبلة و انتى وين دلوك
شاديه٠ فى سوق السياحى
سميحة ٠ واه روحتى تنيلى ايه اهناك
شاديه٠ ستى أسيل هى إللى جالتلى انها رايده تروح السوق .. أنى اعمل ايه دلوك
سميحة ٠ خليكى عنديكى أشيعلك( ابعتلك) حامد وصلاح
( أنتهت المكالمة )
سميحة٠ ارمحى دلوك ( اجرى) هاتلى حامد و صلاح طوالى
فاتن٠ حاضر ياما
( رجعت و معاها حامد وصلاح و نعمات و بناتها)
حامد٠ صح الحديد ده يا جده
سميحة ٠ أيوه يا ولدى
نعمات٠ يعنى ضاعت كيف هى عيلة صغيره اياك
سميحة٠ اسمع يا حامد خد رجاله أمعاك روح دوروا عليها انشالله تجلب الأقصر كلاتها عليها
( ذهب حامد و صلاح ومعاهم بعض الرجاله للبحث عن أسيل
////////////////////////
بعد مرور ساعتين
———-
سميحة ٠ يا مرارى يابوى البنيه راحت منينا على أجده
فاتن٠ اهدى ياما مش أجدة صحتك
نعمات٠ اومال وين جاسر
سميحة ٠ واه لساته جاسر ميعرفش
يا مرارى يا سمحيه
سعاد٠ يعنى هيعمل ايه . ده كأنه ما هيصدق انه خلص منيها
سميحة ٠ واه جاك كلب يحش مصرينك.. قومى من وشى قبر يلمك يا بعيده
نعمات٠ واه بالهداوه على البنية مش أجدة ياما
سميحة٠ فاتن أحكى مع حامد تانى
فاتن٠( بعد ما اتصلت ) لساتها ضايعة
سميحة٠ بجولك ايه كلمى جاسر .
فاتن٠ حاضر ياما
( اتصلت فاتن بجاسر قالت لجاسر يحضر حالآ لم يمر إلا ربع ساعة و كان جاسر فى المنزل )
رحاب٠ جاسر وصل يا جده
سميحة ٠ ربنا يستر
جاسر٠ مالكم في ايه
سميحة٠ اسمعنى ياولدى (ثم سكتت)
جاسر ٠ ماتتكلمى يا جده في ايه
نعمات٠ بصراحه أكده مرتك تاهت
جاسر ٠ تاهت يعنى ايه مش فاهمه
فاتن٠ كانت مع شاديه و تاهت منيها
جاسر ٠ العزبة مش كبيرة لدرجة تتوه فيها يعنى اكيد هتظهر دلوقتى
نعمات٠ لاه ياولدى ما هى ماكنتش فى العزبه دى تاهت فى الأقصر( وهنا صرخ فيهم جاسر )
جاسر٠( بصراخ) و هى ايه اللى وداها الأقصر
سميحة ٠ نزلت مع شادية الأقصر
جاسر٠ راحوا مع مين
سميحة ٠ لوحدهم ياولدى
جاسر ٠ ازاى تسيبها تطلع من البيت .. هى متعرفش ايه حاجه هنا . كنتى حتى ابعتى معهم حد ومين قالها تروح اصلآ
سميحة ٠ ( بتوتر) انى إللى جولتها تروح . كمان هى أسيل راحت بالعربيتها
جاسر٠( بغضب) كمان بالعربيتها . حد اتصل بيها
فاتن٠ محدش فينا أمعاه نمرتها
فاتن٠ ان شاء الله هنلاجيها ..حامد و صلاح راحوا يدوروا عليها
جاسر٠ من امتى
نعمات٠ يجى ٣ ساعات
جاسر ٠ وانا آخر من يعلم صح
( انفجر فجأة كبركان و هو يصرخ)٣ ساعات و محدش كلف نفسه يقولى
سميحة ٠ احنا جولنا هنلاجيها جبل ما تاجى
( هنا حاول جاسر الإتصال بأسيل لكنها كنسلت عليه بعدها تم غلق الهاتف )
سميحة ٠ خبر ايه
جاسر٠ كنسلت عليا بعدها التليفون اتقفل
نعمات٠ يبجى لازمآ طفشت
( كانت عيون جاسر حمرا مثل جمرة النار من الغضب عندما نظره إلي نعمات .. كانت نظرات جاسر كفيله أن تخرس نعمات لانها تعلم ماذا سيحدث لها من جاسر لو نطقت بالكلمة إخرى..
و رغم ذلك كان جاسر يفكر ايضآ فى هذا الاحتمال ان تكون أسيل هربت منه إلا لماذا لم ترد على إتصاله
و لماذا قامت بقفل الهاتفها و هنا قال)
جاسر٠ انا رايح أدور عليها
( خرج دون انتظار اي رد من أحد)
( إخذ الجاسر السيارة و ذهب يبحث عنها .. كان جاسر يقود السياره بسرعة رهيبه حتى انا وصل للمكان فى نص الوقت)
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
———فى السوق السياحى—الاقصر

( التقى جاسر بالجميع )
حامد٠ مش موجوده فى السوق كله
جاسر٠ ازاى يعنى راحت فين.. شاديه ازاى تاهت منك
شادية ٠ هجولك الحق. هى كانت بتشترى حاجات كتير
/////////////////////
فلاش باك
//////////////////////
شادية ٠ كفايه يا ست أسيل هنشيل كل الحاجات دى كيف
أسيل٠ خلاص روحى حطى الاكياس إللى معاكى فى العربية و انا هستنكى هنا
شادية٠ اسيبك لوحدك أهنه
أسيل٠ ماتخفيش انا هتفرج على المحل ده لحد لما تيجى . يلا روحى بقى
( غادرة شاديه للسيارة)
وقفت أسيل أمام المحل و قالت لصاحبه
أسيل٠ لو سمحت بكام العقد ده
صاحب المحل ٠ ٤٥٠ج
أسيل٠ تمام انا هخدو
( هنا قامت بالاتصال بهاجر)
أسيل٠ الو هاجر
هاجر٠ الو أسيل ايه يا بنتى اخبارك
أسيل٠ تمام . تعرفى انا فى سوق سياحى فى الأقصر بس فى هنا انتيكات
و اكسسوارات تحفه كمان فى حبة شنط تجنن
هاجر ٠ أسيل انتى حبيبتى هتجيبلى ايه معاكى
أسيل٠ جبتلك عقد تحفه و جيبت كمان شنطه ل
( هنا صرخت أسيل)
هاجر٠ فى ايه
أسيل٠ مش عارفه فى حاجه شكتنى فى دراعى جامد
هاجر ٠ حاجه زى ايه
أسيل٠ زى دبوس مش عارفه بس الست إللى كانت واقفه جانبى حاسه انها هى إللى شكتنى
هاجر٠ يمكن متهيألك
أسيل٠ هاجر الدنيا بتلف بيا
هاجر٠ أسيل. أسيل٠ أسيل ردى عليا يا أسيل
( هنا أسيل فقدة الوعى بينما هاجر كانت بتصرخ فى الهاتف عندما سمعت ست بتقول انها مع أسيل و بعدها تم غلق الخط)
///////////////////////////
عودنا من الفلاش بال
///////////////////////////
شادية ٠ لما رجعت مش لاقيتها فى المحل
جاسر٠ تعالى ورينى المحل ده فين
شادية ٠ اهو المحل ده
جاسر٠ لو سمحت فى بيت كنت بتشترى حاجات هنا من ٤ ساعات تقريبآ.
صاحب المحل ٠ يا باشا انى بيجى عندى زبائن كتير هفتكر مين ولا مين
حامد٠ أنى أمعايا صور ليها على التلفون
( نظره جاسر لحامد بغضب)
جاسر٠ صورة مراتى بتعمل ايه على تليفونك
صلاح٠ الحديد ده مالهوش عازه دلوك
( عندما رأى صاحب المحل الصوره)
صاحب المحل ٠ ايوه طبعآ فاكرها اشترت منى حاجات كتير قبل ما تتعب
جاسر٠ تتعب هى كانت تعبانه
صاحب المحل ٠ ايوه فجأة وقعت من طولها وهى واقفه أهنه. والست إللى كنت أمعاها هى إللى أخدتها
شادية٠ أنى إللى كنت أمعاها و ماشوفتش ايه إللى بتجول عليه ده
صاحب المحل٠ لاه مش انتى الست إللى كنتى أمعاها
جاسر ٠ شكلها ايه الست دى
صاحب المحل٠ كانت منقبة ماشوفتش شكلها
جاسر٠ صلاح خد شادية شوف العربية أسيل لسه ركنة مكانها
صلاح ٠ ايوه لساتها مكانها شوفتها جبل سابق
( هنا جاسر أتأكد ان فى حاجه غلط)
جاسر٠ حامد و الرجالة خليكم هنا فى السوق … صلاح هات شاديه تعالى معايا
صلاح ٠ وين
جاسر٠ هبلغ البوليس
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
————فى سيارة—– أمام السوق السياحى

فى كبوت السياره نصف نقل
————–
بتدأت أسيل تفتح عينيها لكنها رجعت اغلقتهم عندما سمعت المرأتان و رجل يتحدثون)
المرأة ١ ٠ يابوى شوفتى شنطتها فيها فلوس جد ايه
المرأة ٢ ٠ و التليفون شكلو غالى أوى
الراجل ١ ٠ ده ايفون يابت
المرأة ١ ٠ ايه ده
الراجل ١ ٠ دى فيزا
المرأة ١ ٠ يعنى بتجيب فلوس الفيزا دى
الراجل ١ ٠ دى بتجيب السعد كله . يابت اوعى تكون أجنبية الحكومة تطربق الدنيا على دماغنا
المرأة ١ ٠ جولتلك لاه أنى سمعتها وهى بتحدد فى التليفون كانت بتتكلم مصراوى
و كانت لوحدها كمان
الراجل ١ ٠ طيب اقلعى الدهب منيها خلينا نرميها قدام السوق . لو انها خسارة تترمى
المرأة ١ ٠ لم نفسك احسنلك
( سمعت أسيل كل ما دار و فهمت ما يحدث لكنها فضلت على حالها هى تفكر كيف تخرج من هذا المأزق )
المرأة ٢ ٠ خليكم كده لحد ما تفوق
الراجل ١ ٠ لاه ماتخفيش دى اخده مخدر. قدامها على الأقل ٥ ساعات لما تفوق
(من الواضح أن كمية المهدئات إللى بتخدها أسيل أثرت على مفعول المخدر )
الراجل ٢ ٠ امشوا من هنا بسرعة
الراجل ١ ٠ خبر ايه
الراجل ٢ ٠ السوق كله مقلوب على البت دى
الراجل ١ ٠ ليه هى تطلع مين
الراجل ٢ ٠ يقولوا انها من عائلة المطيرى
الراجل ١ ٠ يا وجع مربربة
الراجل ٢ ٠ ليه يعنى
الراجل ١ ٠ دى عايلة كبيره قوى عندينا فى الأقصر .. .ربنا يخرب بيتك يابعيده مالقتيش غير دى تخطوفيها
المرأة ١ ٠و انى اعرف من وين بعدين شكلها غريبة من أهنه
المرأة ٢ ٠ احنا نرميها فى الصحراوى ولا من شاف و لا من درى
الراجل ١ ٠ بسرعة قبل ما الحكومة تملاه المكان
( هنا ذهب الرجلين إللى الكابينة السيارة بينما ظل المرأتان فى الخلف مع أسيل)
( هنا فكرت أسيل انه أنسب وقت لكى تهرب قبل أن تتحرك السيارة وهنا قامت بدفع المرأة الاوله حتى ارتطمت رأسها فى السيارة فاقدة الوعى…و هنا بدأت السيارة تتحرك.. بينما المرأة الثانيه حاولت تهجم على أسيل لكن أسيل دفعتها برجليها لخارج السيارة هنا صدمتها سيارة أخرى ثم قامت أسيل بالقفز من السيارة و هى تتحرك بعد ما اخدت شنطتها كادت هى ايضآ ان تصدمها سيارة لكنها واقفت فى اخر لحظه.. و هنا وقفت السيارة المختطفين بعد ما أنتبه الرجلين ما يحدث فى الخلف السياره
بينما ركضت أسيل عندما رأت الرجلين ينزلان من السيارة
هم ايضآ ركضوا ورأها لكنهم وقفوا فجاة من الصدمة عندما شاهدوا المرأة الثانيه وهى على الأرض بعد ما صدمتها سيارة
ما كان أمامهم غير الهروب من المكان
توقفت أسيل و هى تلهث بعدما تأكدت أن لا يوجد أحد وراها … كانت أسيل تشعر بالاجهاد و التعب
و الأم فى جسدها كله نتيجة القفز من السيارة هى مسرعة
رغم ذلك حاولت تتمالك نفسها و هنا اخرجت الموبايل حتى تتصل على جاسر لكنها كنت الصدمة عندما رأت هاتفها محطم نتيجة القفز من السيارة
عندها سألت إحد المارة فى الشارع عن مكان لتصليح الهاتف الجوال
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
——-فى قسم الشرطة فى نفس الوقت—–
( بعد ما هاجر اتصلت بجاسر و حكت لها ما حدث فى المكالمة الهاتفية التى كانت بينها و بين أسيل
تأكد جاسر و الشرطة أنه تم اختطاف أسيل)
الظابط ٠ لو سمحت يا كابتن جاسر مش كدا اهدى شويه
جاسر ٠ لو سمحت انت محدش يقولى اهدى
الظابط٠ القسم كله بيدور عليها ما أنه قانون المفروض ماتحركش قبل ٢٤ ساعة من غيابها
صلاح ٠ اهدى يا جاسر خلى الناس تشوف شغلها
جاسر٠ مش قادر اقعد وانا مش عارف ايه إللى بيحصل معاها .. انا هروح أدور عليها بنفسى
صلاح ٠ رايح فين دلوك
( خرج جاسر متجاهل كلام الجميع)
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
———-فى محل تصليح الهاتف—-
أسيل٠ لو سمحت عايز اصلح الموبايل
صاحب ٠ طيب سيبه هنا تعالى خدى بكره
أسيل٠ ماينفعش انا عايزه اصلحو دلوقتى.. انا ممكن ادفعلك إللى انت عاوزه
صاحب المحل ٠ طيب أقعدى شويه اشوف هينفع يتصلح النهاردة ولا لاء
لماذا سيحدث مع أسيل

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أنا والمغرورة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى