رواية أنا وأنت قصة لن تنتهي الفصل الثاني 2 بقلم شيماء ناصر
رواية أنا وأنت قصة لن تنتهي الجزء الثاني
رواية أنا وأنت قصة لن تنتهي البارت الثاني
رواية أنا وأنت قصة لن تنتهي الحلقة الثانية
نرمين: يعني اي كلامك ده هو قالك اي؟؟؟
يعني بابا طلقك
نرمين بذهول: طلقني ده دده مقلب منك صح ابوكي ميقدرش يعمل كده
ريم بانكسار: قدر ياماما
نرمين بنفي: لا طبعا جمال بيحبني هو ميقدرش يطلقني ده بيعشقني و انا بحبه وهو بيحبني وعارفه انها فتره زعل وهيرجعلي تاني وينور بيته
ريم خدتها تقعدها وقعدت عند رجليها: لو كان بيحبك ياماما وبيحبني مكنش سبنا وراح اتجوز او حتي علي الاقل يديكي حقك ويجي يشوفك او يطمن عليكي ده نسينا خالص خلاص كده فاضل انا وانتي احنا هنقوي بعض وهنعيش مبسوطين زي ما هو بيعمل دلوقتي
نرمين بعياط: نعيش مبسوطين ازاي وانا قلبي مكسور من ٨سنين وهو مع واحده تانيه انا هبق مبسوطه برايك
ريم: انا عندي حل
نرمين باعتراض: لا
ريم: ياماما اسمعي بس هقول اي
نرمين: قولتلك مليون مره علي الموضوع ده لا
ريم:وده وقته ياماما خلينا نشوف شقة بعيد عن المحافظة دي احنا لزم نمشي من هنا ونبدا من جديد انا وانتي
نرمين: انا كده بهرب وابق ضعيفه لو عملت كده
ريم:انتي مش ضعيفة هنتنقل ونبدا من جديد وهننسا
نرمين: حببتى انتي لسه صغيره علي الكلام ده مش هتستحملي مرمطه ولا تتنقلي من مدرسة للتانيه ونغير مدرسين
ريم باصرار: انا مصممه اننا هنتنقل ياماما مبقاش ينفع نفضل هنا
علي الجانب الاخر 💖
يجلس باريحية في مكتب رئيس الشركة
دخل عنده بعد ما استاذن
ادهم بضيق: نورت مكتبك الجديد يااخويا
=بنورك
ادهم: تمام لو احتجت حاجه ال…قطع كلامة
ببرود=هحتاج تقفل الباب وراك وانت ماشي
ادهم بغيظ: حاضر يا…. سيادة المدير
خرج ورزع الباب وراه وراح مكتبة
بعد دقايق…
اتفضل يابني القهوة الي طلبتها
ادهم بسخرية: ابني! انت تقولي يابيه فاهم ولا لا القهوه من غير وش لي غيرهالي يلاااا
بس حضرتك بتشربها كده
ادهم بزعيق: انت هتناقشني اعمل الي بقولك عليه
حاضر عن اذنك يابية
دخل مراد: اي ياعم صوتك ده براحه متعصب كده لي
ادهم ولع سجارة وبينفخ بغضب مكتوم: بق انا تعبان في الشركه ليل نهار عشان اخد ادارة الشركة وابويا يدهاله بسهوله لما طلبها وانا الي كان بيقولي اشتغل هنا وهناك وسافر وروح واول ما المحروس يفتح بوقه ياخد المنصب الي انا بحلم بيه
مراد قعد قدامة: اهدا شويه مش كده ده برضو اخوك الصغير اومال لو عدوك هتعمل اي
ادهم: خليه يتبسط شويه وكل ده هيتقلب عليه وهتشوف
مراد باستغراب: ياساتر علي كرهك ده انا هروح اكمل شغلي نتقابل بليل سلام
💖💖💖
شروق: عملالك بق عصير انما اي يستاهل بوقك
جمال: الحلويات دي تعمل عصير وتقف في المطبخ
شروق راحت وقعدت جنبة: انا متضايقه قوي من الي عملتة
جمال: عملت اي!!
شروق بتمثيل الزعل: زعلانه انك طلقت نرمين مكنتش عاوزه اخرب بيتك انت اكيد بتحبها كله بسببي لو مكنتش دخلت حياتك كان زمانك مبسوط دلوقتي
جمال: طب ما انا مبسوط اهو بس معاكي انتي انا بحبك انتي ياقلبي وياريت سرتها متتنطقش في البيت ده
شهد:ريم مش هتيجي يابابا انا مستنياها علشان نلعب
جمال: تعالي ياشهد
قربت شهد وجمال شالها وقعدها علي حجره: بصي ياحبيبتي ريم مش هتيجي هنا تاني
شهد بعياط: لا هي قالتلي هتلعب معايا خليها تيجي انا بحبها
شروق: انا موجوده والعب معاكي
شهد بعياط: لااا انا عاوزه ريم
شروق: طيب روحي اعملي الواجب الي عليكي الاول وهنبق نشوف الموضوع ده وبطلي تعيطي سامعه
شهد: حاضر
مشيت شهد وجمال بص لي شروق:هتبق كويسه خليها بس تتلهي في اي حاجه وهي هتنسا ريم
نرمين: بتعملي اي؟
ريم: بدور علي شقة
نرمين: الشقق غالية مش هنقدر ندفع حق الشقة
ريم:هنبيع الشقة دي
نرمين: الفلوس مش هتكفي ومصريف دروسك الاجار بره غالي واحنا علي قد حالنا خلينا هنا يابنتي االفلوس حق الشقه دي هتعيشنا قد اي شهر اتنين تلاته طب وبعدين هنصرف منين لما الفلوس تخلص خلينا هنا واسمعي الكلام
ريم: لا مش هنفضل هنا……. طب ما بيت جدتي موجود اها هو قديم شويه ومقفول بس في مكان بعيد جهزي شنطتك هنمشي بكرا
نرمين:استهدي بالله هنمشي وكل حاجه بس ناخد العفش ونلاقي حد يودهولنا هناك همشي متستعجليش انا عارفه انك بتهربي منه
ريم بعياط واترمت في حضن نرمين: بابا مبقاش عايزني ياماما هو طردني من البيت وقالي ماشوفشي وشك تاني
نرمين:بق جمال يطلع منه الكلام ده كله من شروق الي بتحرضه علينا
ريم: هي عرفت تاخده مننا ياماما خربت بيتنا وحياتنا صحابي بيتريقو عليا علشان بابا مش معايا انتي كمان متفكريش فيه احنا مش محتاجينه
نرمين: طب خلاص اهدي هعمل كل الي يريحك وهنمشي من هنا
=ممكن ادخل يافندم
امم ادخلي
=احم انا السكرتيرة تبع حضرتك واي حاجه حضرتك محتاجها انا موجوده
زين حط رجل علي رجل: تمام
السكرتيره: اسمي ر…
زين: مش عايز اعرف
السكرتيرة باحراج: طيب اتفضل يافندم دي اوراق تبع المشروع والاجتماع هيبدا بعد ساعه عن اذنك
ادهم: نعم؟؟ اجتماع اي الي يحضره هيضيع عليا الصفقه وهو لا بيفهم في الشغل ده ولا في غيره
مراد:لزم يحضره مش هو رئيس الشركة مفيش حاجه هتمشي غير بموافقته
ادهم: انا هتصرف..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أنا وأنت قصة لن تنتهي)