روايات

رواية أمنية الزين الفصل السادس عشر 16 بقلم هاجر حسين

رواية أمنية الزين الفصل السادس عشر 16 بقلم هاجر حسين

رواية أمنية الزين الجزء السادس عشر

رواية أمنية الزين البارت السادس عشر

رواية أمنية الزين
رواية أمنية الزين

رواية أمنية الزين الحلقة السادسة عشر

ساره:- زي ما بقولك كدا ادم حدد الفرح
كريمه:- وامتي بقا
ساره:- بعد الامتحان
كريمه:-اممم ماشي كلامتي ابوكي
ساره:-اكلامها ليه
كريمه:- تعرفيها يوم فرحك
ساره:- لا ما انا وادم كانه عندها وحددنا معها
كريمه:-من ورايه
ساره:- وراكي ولا قدامي هي هتفرق في ايه ،عن إزنك……وداخلت اوضتها
•••••

 

 

بعد ساعات
الدكتور خرج
امنيه:- طمني يا دكتور
الدكتور:-أكيد عارفة إن النتيجة مش هتبان دلوقتي
امنيه:- ااه طيب ممكن نشوفه
الدكتور:- لما يفوق
ادم:-تمام
عدا وقت وزين فاق ونقلوها اوضة عاديه
وداخلوا
امنيه:-زين انت كويس
زين الشاش ملفوف علي عينيه:-الحمدلله
سحر وادم ومراد: -حمدلله علي سلامتك
زين:-الله يسلمكم
ادم: -هتعاملي ايه لو العمليه منجحتش يا امنيه
سحر:-في ايه يا ادم ان شاء الله هتنجح
ادم:-ان شاء الله يا ماما، بس انا بشوف امنيه اللي كانت بتموت برا
امنيه:-كفايه إنه خرج منها سليم كفاية إنه قدامي وشايفاه، كفاية إنه بخير ومعايا
ادم:- يالههههوي علي الرومنسيه ،بطل يا امنيه اقسم لا واحلي كمان بحجاــ
امنيه:-ولاااااااا، اخرس
زين:-انت بتاعكس مراتي علي فكره وقدامي
ادم:-قبل ما تكون مراتك اختي صح يا ماما
سحر:- سيبك من كلامك الفاضي دا وروح هات حاجه لزين ياكله
ادم:-حاضر

 

 

زين:-مراد روح انت علشان مراتك
مراد:-هي عارفه اني معاك
زين:-لا يا صاحبي رواح
سحر:-تعبنك معنا يا مراد
مراد:-تعب ايه هو عاملت ايه
زين:-خلاص رواح علشان مريم متقلبش عليك
مراد:-ماشي الف سلامه عليك ………وخرج وخرجت سحر وبقي زين وامنيه
امنيه:-طب انا هطلع علشان ترتح
زين مسك ايد امنيه:-مالك ياامنيه
امنيه:-مافيش بس علشان ترتح
زين:-وانا هرتح لم تكوني معايا تعالي ،هااا مالك بقي
امنيه:-زين انا عاوزك تكون واثق ان كل حاجه ربنا هيعملها هتكون كويسه تمام يعني لو العمليه مانجحتش بس ان شاءالله هتنجح وهتكون كويس والمؤمن منصاب
زين:-الحمدلله علي كل حال ،بس انا عندي شرط
امنيه:-شرط، شرط اي
زين:-لو العمليه مانجحتش نطلق
امنيه:-هي ان شاء اللّـہ هتنجح، ماشي موافقه بس اللي في بطني ذنبه ايه
زين:- عادي نزلي
امنيه:- انت قريب م̷ـــِْن ربنا وعارف انه حرام
زين:- عارف بس مش عايزو يجي على الدنيا و يتعذب ،بعامه ابوها
امنيه:- طيب فاكر فيا هروح فين هتسبني اعيش لوحدي، انا ماليش غيركم يا زين و بمعني صح ماليش غيرك انت جوزي
زين:- مش عايز اظلمك معايا يا امنيه
امنيه:- ومين قالك اني مظلومه، المهم مش عايزاك تفكر في الموضوع ده ، كل اللي يجيبه ربنا حلو و راضيين وان شاء الله هتنجح وهترجع تشوف
زين:- بقيتي قريبه م̷ـــِْن ربنا وبتصلي ولبستي حجاب
امنيه:- عرفت ازاي، ادم اللي قلك صح

 

 

زين:- لٱ ،انتي بتعامليني أعمي وأطرش ومش بحس كمان ،ليه مش بحضنك و
امنيه:-خلاص ارتاح بقا
……………
سحر:- مالك يا امنيه فيكي ايه
امنيه:- طول الأسبوع زين بيعاملني معاملة باردة وجافة كدا
سحر:- يمكن متوتر و قلقان وخايف وانتي عارفه
امنيه:- عارفه يا خالتي، بس انا مش عايزه اطلاق متخلهوش يطلاقني يا خالتي
سحر:- متقلقيش مش هيطلاقك، اهو الدكتور جاي علشان يشله الشاش يلا نداخل
امنيه:- يلا………داخلو و امنيه قلقانه اوي قربت م̷ـــِْن زين
امنيه:- زين انا بحبك
زين مردش ،الدكتور داخل
الدكتور كان بيشيل الشاش من على عيونه
كان خلاص الشاش اتشال بس هو لسه مغمض عيونه امنيه كانت واقفة قدامه بالظبط، فتح عيونه عليها، كان باصصلها مبيرمش امنيه قلقت اكتر
الدكتور:- هااا يا زين باشا دول كام
زين:- مش شايف حاجه برضو
امنيه كانه كانت مستنيه دموعه نزلت
الدكتور:- متاكد
زين ببتسامه:- شايف، بتعيطي ليه يا امنيه
الدكتور:- حمدلله علي سلامتك……وخرج

 

 

سحر حضنتها:- حمدلله علي سلامتك
زين:- اللّـہ يسلمك يا ست الكل
امنيه:- بتخضنها ليه يا زين
زين ساحبه لحضنها:- بتعيطي ليه
امنيه:- هزارك بايخ علي فكره
زين:- قمر يا امنيه بالحجاب
امنيه:- عارفه
زين:- طيب يلا نمشي احسن
سحر:- يلا
••••••••••
مراد:- هتقومي تعمليلي أكل بما يرضي الله ولا أكسرلك مطبخك بما لا يرضي الله
مريم:- وريني عرض كتافك
مراد قلق قميصه:- اهوو شايفه
مريم:- روح كسرو يا بطل
مراد:- والله طيب ما تيجي نحضر سوا
مريم:- لٱ، انا حامل والدكتوره قالت بلاش شغل كتير جهز انت
مراد:- لٱ ناصحه لقيتي حاجه اهو خلاص يا حبيبتي انا اللي هجهز، مش هقولك كدا هااا ويلا قومي
مريم:- مش بهزار انا حامل
مراد:- احلفي

 

 

مريم:- والله حامل
مراد حضنها:- مبروك ياروحي
مريم:- يلا بقا روح جهز انت
مراد:- مش المفروض كانتي عاملتي ليله رومنسية وارجع م̷ـــِْن الشغل تفاجايني
مريم:- لٱ ياروحي دا في الروايات والمسلسلات بس ،يلا علي المطبخ
مراد شالها:- ماشي بس تبقي معايا برضو
مريم:- ماشي
………………
زين:- واخيرا بقا، بعد سنين معايا
امنيه:- ما معاك م̷ـــِْن زمان
زين:- زمان يفرق عن دلوقت
امنيه:- ازاي بقا
زين:- دلوقت بتحبيني زمان لٱ
امنيه:- مين قال دا هو علشان مش عايزه اطلاق يبقا بحبك لٱ انا علشان ابننه اللي في بطني
زين:- ياشيخه وعيونك اللي فاضحكي دي
امنيه:- بقولك اي انا مش فاضي للكلام الفاضي انا هداخل اخد دوش زيك كدا ………وداخلت الحمام وبعد شويا خرجت
زين كان نايم علي السرير امنيه نامت جانبه
امنيه:- انت منمتش ليه

 

 

زين:- مستنيكي
امنيه:- ليه
زين:- انتي بتحبيني بجد وحابه تكاملي ولا ايه يا امنيه
امنيه:- مش وقته انا عايزه انام……وراحت في حضنها
زين:- ايه دا
امنيه:- مش ذنبي انَـت اللي عودتني
زين:- ماشي ردي عليا
امنيه:- بحبك يا زين
زين باسها:-وانا بموت فيكي والله……سكاته شويه
زين:- طيب ايه
امنيه:- ايه
زين:- ايه انتي
امنيه فهمته:- احم بقولك ايه انا هنام
زين:- ومين هيسيبك تنامي
امنيه;- بتفاكر في ايه يا زين
زين:- احنا لسه عرسان صحّ
امنيه:-غلط……ولسه هتقوم مساكهاو وقعت علي السرير وبقي فوقيها
زين:- رايحه فين
امنيه:- ابعد يا زين
زين:- ليه
امنيه:- هروح انام في اوضتي
زين وهو بيبوسها:- ما دي اوضتك
امنيه:- زين
زين:اششش………وخدها فى عالمهم الخاص
••••••••••••

 

 

عدت ايام والكل مبسوط واخيرا وجاء فرح ادم وساره، كان الكل مبسوط وبيرقص
ادم:- واخيرا
ساره:- اخيرا ليك انت مش انا ،انا بحبك م̷ـــِْن زمان
ادم:- عارف وعلشان كدا انا مبسوط انك معايا
ساره:- وانا
ادم:- يلا نرقص …
………
مريم:- عايزه ارقص
مراد:- لٱ هتتعبي وانا مش مستغني
مريم:- بس انا عايزه ارقص
مراد:- لٱ
مريم:- سلو مش رقص شرقي
مراد:- انتي بتعرفي اصلا
مريم:- يلا يا مراد
مراد:-لا يعني لٱ
مريم:- ما اهي امنيه حامل وبترقص
مراد:- مالناش دعوه بحد
مريم:- مراد م̷ـــِْن امتي وانت بتمشي كلامك عليا يلا نرقص ولو مش هترقص هرقص لوحدي
مراد:- والناس تقول العبيطه اهي
مريم:- هصوت يا مراد
مراد:- دي حاجه بسيطه، م̷ـــِْن اللي بتعامله، يلا
مريم:- ابو رخمتك يلا
……………
امنيه:- انا مبسوطه اوي انك معايه
زين:- طيب كفايه علشان متتعبيش
امنيه:- لٱ ،انا بحبك اوي يا زين

 

 

زين:- وانا بعشقك، فاكره لما كنا صغيرين قد ايه كنا قريبين فاكره حبنا لبعض رغم الناس كلها كانت شايفه ان حبنا حب مراهقة وهيروح بس انا غير كنت متأكد انك هتكوني ليا كنت متأكد من حبي ليكِي انا بعترف اني غلطت لما سبتك ،بس بحبك ومنستكيش لحظه وكنت بطمن عليكي من باباكي دايماً انا لسه بعشقك يا أمنيتي
امنيه:- بس كانت رخم اوي معايا
زين:- انا ههههه ولا انتي
امنيه:- انا امم ماشي، يلا مش مهم اهو رجعنا ومع بعض
زين شالها ولف بيها:- بعشقك يا أمنيتي
•••••••••
تمت

الرواية كاملة اضغط على : (رواية أمنية الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى