روايات

رواية أمان قلبي الفصل السابع 7 بقلم إسراء ابراهيم

رواية أمان قلبي الفصل السابع 7 بقلم إسراء ابراهيم

رواية أمان قلبي الجزء السابع

رواية أمان قلبي البارت السابع

رواية أمان قلبي
رواية أمان قلبي

رواية أمان قلبي الحلقة السابعة

اتصلت نور على جوزها فردت عليها بنت
نور باستغراب: أنتِ مين؟
البنت في الموبايل: مراته يا حبيبتي أنتِ اللي مين؟
نور بصدمة: نعم؟؟؟؟
البنت بدلع: هو اللي نعم يا حبيبتي قولي أنتِ مين بسرعة عشان مش فاضيالك أصل جوزي حبيبي مصدع وعايز ياكل
نور بضيق في نفسها: بقى طلع متجوز قبلي كمان طب أقولها إني مراته ولا إيه؟ ممكن تكون ماتعرفش إنه متجوزني فقالت لها:أنا مريضة عنده وكنت عايزة أسأله عن نوع دوا وكدا
البنت: تمام لما ياكل هخليه يتصل عليكي ويقولك طول عمره دكتور طيب وكويس يلا سلام وقفلت معها
قعدت نور وهى مصدومة وبتكلم نفسها ليه اتجوزها طالما متجوز قبل كدا، طب معقول يكون متجوز من غير ما أهله يعرفوا لأن هو قالي إن خالي قاله عليا معقول ماكنش عايزين فاتجوز في الفترة دي، ولا كانوا عارفين بس جه يلم الموضوع
طب ليه يعمل فيا كدا، لما يجي نشوف الموضوع دا وأنا بردوا بقول ماله مش بيزعق ليا لما ماعملتش غدا ولا على باله ماشي يا أمان
بعد ساعة وصل أمان ونادى عليها
جت نور بضيق وقالت: كلت كويس وشبعت؟

 

 

أمان وهو بيخبط على بطنه: الحمد لله الأكل من إيدها لذيذ أوى يا نور
نور بعصبية: ومالك بتقولها بانشكاح كدا يا أخويا؟ العموم ما هى بردوا الأولى فلها مكانة خاصة عندك
أمان بابتسامة: أكيد يابنتي بس طبعا مارضيتش احلي عندها قولت أجي أحلي بالبسبوسة بتاعتك عايز أشوف عمايلك
نور بضيق: اها ومالو عايز تتطمن على مستقبلك واحدة تعمل أكل كويس وواحدة تعمل حلويات كويسة
أمان باستغراب من طريقتها وعصبيتها قال: في إيه يا نور مالك متعصبة كدا
نور بتحاول تهدى قالت: خلاص يا إدريس
أمان لاحظ إنها بتقوله يا إدريس لما تكون زعلانة منه، ولو فرحانة بتقوله يا أمان فقال: مالك يا نور زعلانة ليه أنا عملتلك حاجة؟
نور بضيق: لا دا حقك أنا اللي متدخلة وشخص تقيل في حياتكم
أمان باستغراب: يابنتي في إيه؟
بقلم إيسو إبراهيم
نور بتحاول تهدى: ليه اتجوزتني طالما أنت متجوز قبلي
أمان بصدمة: متجوز قبلك إيه؟
نور بهدوء: ماتكذبش عليا وتلف وتدور أنا اتصلت عليك ومراتك ردت عليا
أمان بخضة: مراتي مين؟
نور بعصبية: هو أنت بتسألني أنا؟ ولا يكونش أنا اللي متجوزاها؟
بص هى أصلا علاقتنا بدأت من الأول غلط أنت ماكنش لازم تعمل فيها الشخص الشهم الجدع اللي جاي يلم الموضوع
أمان بزهق: نور ماتتكلمنيش كدا قولي في إيه؟
نور حكتله المكالمة فضحك أمان بصوت عال وقال: وأنتِ صدقتي؟
نور باستغراب: وماصدقش ليه؟ يعني أنا ماعرفش حاجة عنك أصلا غير اسمك ووظيفتك ولسه عارفة إنك مابتاكلش السمك
أمان: دي أختي يا هبلة اللي من أمي طبعا أنا روحت أتغدا عندهم، وعشان ماما كانت بتغيظ فيها وبتهتم بيا فاضايقت وقالتلك كدا عشان تنكدي عليا وتاخد حقها

 

 

نور بصتله اللي هو دا بجد
أمان فهمها وقال: طب هتصلك دلوقتي عليها واسمعي بودنك
اتصل عليها وردت عليه بزهق وقالت: ها روحت لمراتك الغالية طب دا اسم تسميه على موبايلك يا بني الناس تسمي حاجات رمانسية وأنت الرومانسية عندك عندها تسلخات
بس عملت فيها مقلب إنما إيه وتقريبا صدقتني قولي بقى نكدت عليك صح؟
أمان بهدوء: حصل ياختي يلا سلام
قفل معها وبص لنور اللي مافهمش من تعبيرات وشها حاجة فقالت: طلقني لأننا مش مناسبين لحد
أمان بصدمة: أطلقك ليه؟ ما هو عرفتي مش متجوز عليكي ولا هو لعب عيال وخلاص
نور بهدوء: عشان مش واثقة فيك
أمان بصدمة أكتر: إيه؟
يا ترى فعلا هتتطلق ولا إيه؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أمان قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى