روايات

رواية أماني وأدهم الفصل الثاني 2 بقلم أماني مصطفى

موقع كتابك في سطور

رواية أماني وأدهم الفصل الثاني 2 بقلم أماني مصطفى

رواية أماني وأدهم الجزء الثاني

رواية أماني وأدهم البارت الثاني

أماني وأدهم
أماني وأدهم

رواية أماني وأدهم الحلقة الثانية

بعد مشاجره كبيره بين عشق، و البنت، قرب منهم دكتور في سن الثلاثين
الدكتور بعصبيه: في اي
البنت ب اعجاب: البنت دي بتضربني
عشق بصدمه: انا
البنت بتمثيل وهيا بتبكي: انا عايزه حقي يا دكتور
نزلت دمعه من عين عشق وهيا شايفه البنت بتكدب
عشق بصدمه من البنت: بس انتي كدابه،
بعدين بصت للدكتور وهيا بتتكلم برقه: والله يا دكتور دي بتكدب
سرح الدكتور في عينيها و شاف قد اي هيا بنت بريئه و جميله
الدكتور في نفسه : هي ازاي حلوه اوي كدا
عشق باستغراب وهي بتلوح بإيدها قدام وشه : ي دكتور نت روحت فين بعدين اكملت بصوت عالي : ي دكتوووور
الدكتور بخضه : هاا اي في اي
عشق بسخريه : هو اي الي في اي
البنت بدلع : ي دكتور حضرتك لازم تفصل البنت دي من الجامعه علشان خاطري
الدكتور ويدعى سليم : اتفضلوا قدامي عند العميد
( بصوا ي جماعه نا غيرت الاسم من قمر ل أماني و من آسر ل أدهم)
اماني بغضب : هو اي الي قدامي عند العميد نت مجنون
سليم بغضب : نا مجنون وضربها بالقلم
ف الوقت دا كان ادهم داخل ( ادهم دكتور ف الجامعه دي بجانب شركته)
ادهم بغضب : اي الي بيحصل هنا
ولسوء حظ سليم ان ادهم شافه وهو بيضرب عشق
ادهم بغضب وهو بيوجه ليه اللكمات : بتضربها لي هااا نت مجنون بتضرب حاجه تخص أدهم الألفي
سليم بخوف : مكنتش اعرف انها تعرف حضرتك ي ادهم بيه
ادهم بغضب : و ع كدا بقى نت بتضرب اي حد هنا وبعد كدا وجه كلامه ل العميد : الدكتور دا يترفد حالا هو والبنت دي وشاور ع البنت الي ضربت عشق
ادهم ل سليم : نا هعرفك ازاي تمد ايدك ع مرات أدهم الالفي
وسابه وخرج برا و كانت معاه اماني و عشق
ادهم وهو بيوجه كلامه ل اماني : نت كويسه ي انسه (ادهم رغم جديته وقسوته الا انه مبيحبش الظلم ابدا)
اماني وهي بتمسح دموعها وبتبصله ب استغراب : اه شكرا لحضرتك بس لي حضرتك واحنا جوا ني مراتك
ادهم بجمود : علشان نت هتبقي مراتي انهاردا
اماني بغضب واستغراب : مراتك مين وانهاردا اي نت مجنون
ادهم بسخريه : اه هتبقي مراتي وانهاردا بس لو رفضتي يبقى تروحي تلحقي تقعدي مع بابا وتودعيه قبل م اخلص عليه
اماني بدموع : خلاص خلاص موافقه
ورجعت ع البيت
في البيت الباب كان بيخبط معلنا وصول اماني
شمس وهي بتفتح ل اماني : مالك ي اماني فيكي اي
اماني وهي بتحاول تكتم دموعها : مالي اي م نا كويسه اهو وبعدين عديني عاوزه ادخل اوضتي
شمس : ماشي ادخلي
اماني دخلت اوضتها وقعدت تبكي لحد ما نامت
بعد شويه باب غرفه اماني كان بيخبط : اماني وهي بتمسح دموعها : ايوا
والدها بجمود : اجهزي علشان كتب كتابك انهاردا
اماني بجمود كأن مفيش حاجه حصلت : تمام
باليل كانت اماني لابسه فستان اسود ضيق من الاعلى وواسع جدا من الاسفل (نا م بعرف اوصف اللبس بس م مشكله عدوهالي بقى 😂) وكانت لابسه طرحه باللون الاسود ايضا لانها تحب هذا اللون بشده ولم تضع اي مساحيق تجميل لكنها كانت تبدوا ك القمر
والد اماني : جاهزة ي بنتي العريس مستني تحت
اماني بجمود : جاهزة ي بابا
نزلت اماني مع والدها الى الاسفل
ادهم في نفسه : اي القمر دا
بعد كدا وجه كلامه للمأذون اكتب ي شيخنا وبعد وقت انتهى عقد القرآن بالجمله المعتاده ♡بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير ♡
في منزل ادهم
ادهم ل اماني : ****
ووو

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أماني وأدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى