روايات

رواية أكرهك أخي الفصل الثالث 3 بقلم زهرة عصام

رواية أكرهك أخي الفصل الثالث 3 بقلم زهرة عصام

رواية أكرهك أخي الجزء الثالث

رواية أكرهك أخي البارت الثالث

اكرهك أخي
اكرهك أخي

رواية أكرهك أخي الحلقة الثالثة

دعاء بدلع اكتر: هي مش اختك كان ليها وديعة في البنك مبلغ كبير و محترم اي رايك تروح تبلغ عن اختفائها و تاخد الوديعة دي احنا اولي بيها
حسام بصدمة: انتي عوزاني أخد حق اختي انتي بجد متخيلة انتي بتقولي ايه
دعاء: و هي هتعمل ايه بالفلوس دي يعني أنا و عيالك أولي بيها هي خلاص مصرها بقي الشارع
حسام فاق خلاص و اكتشف حقيقة مراته و إن كل همها الفلوس بس بس جه متأخر شوية
حسام بصلها باحتقار و قالها: لمي هدومك و تروحي عند اهلك ورقتلك هتوصلك.. انا كان فين عقلي و انا برمي أختي عشانك
دعاء بصدمة: انت بتقول ايه يا حسام هتطلقني و ترميني انا و عيالك؟
حسام: كان لازم أطلقك من زمان لانك واحده ميملاش عينيها التراب انا هروح ادور على اختي أحاول اعوضها اللي عاشته بسببي
دعاء بزعيق: طبعاً ما لازم ترميني مش رميت اختك قبل كدا بس لا يا حسام حقي و حق عيالي مش هسيبه
حسام بزعيق: اعلي ما في مخيلتك اعمليه انا أصلا مملكش حاجة دلوقتي لاني كتبت كل حاجة بإسم إستبرق
دعاء بجنون: انت بتقول ايه انت إزاي تعمل كدا انت اتهبلت تكتب كل حاجة للزفته دي

 

 

حسام: بتكرهيها كدا ليه عملتلك ايه حتت العيلة دي
دعاء بجنون: عملتلي ايه عملتلي إن اهلك كانوا علطول يهتموا بيها حتي بعد موتهم كنت انت بتهتم بيها و مدلعها على الآخر.. عمر ما حد كان بيدلعني كدا ولا يعاملني زي ما بيعملوها .. ليها ورث و فلوس تكفيها لحد ما تخلف و تقولي عملتلي ايه ايوه بكر.ها ولا عمري في يوم هحبها .. كل حاجة استبرق إستبرق كان مفيش غيرها في الدنيا
حسام بجنون و عصبية: ناقصك ايه .. ها قوليلي ناقصك ايه كل اللي بتطلبيه بيجيلك في وقتها.. كنتي مشغله البنت خدامه عندك بعد موتي اهلي و مفتحتش بوقي.. بس انا اللي غلطان انا اللي معرفتش نوياكي من الأول انتي واحده مريضة.. مريضة بمرض اسمه الفلوس انتي طالق يا مدام طالق
دعاء بجنون: لا .. لا مش هطلقني و هتروح تجيب الفلوس ليا نقب بيها على وش الدنيا.. لا مش هتتنازل ليها عن كل حاجة لا لا مشيت من قدامه بجنون و هي عماله تزعق و تقول مش هسيبك هنـ*ـتقم منك
حسام تف على الأرض بعد ما مشيت مع إن لسه صوتها في البيت لكنه مدهاش اهتمام كل اللي في باله دلوقتي إستبرق و إزاي يلقيها و لسه بيجهز نفسه عشان ينزل يدور عليها مكان ما رماها لقي دعاء دخله عليه بسكـ*ينه و بتقول هقتلـ*ـك يا حسام هقتـ*ـلك قبل ما تروح تلقيها و تديها كل حاجة انا اللي المفروض أخد كل حاجة مش هي
حسام: انتي بتعملي ايه يا مجنونه انتي .. انتي واحده مختله لازم تتدخل مصحه
دعاء بجنون: مصحة بمصحة بقي يا حسام و ضر*بته بالسكيـ*نه في بطنه و قعدت تضحك زي المجانين
حسام وقع على الأرض و سا*يح في د*مه و كل اللي بيدور في دماغة ظلمه لاخته و إن دا عقاب من ربنا ليه
———- أذكروا الله—–
إستبرق متكوره على نفسها و بتأن من وجع كتفها بسبب الحرق .. كانت كاتمة صرخاتها جواها و كل ما تتوجع أو الحرق يشد عليها كل ما تكره أخوها اكتر و تدعي عليه كل صرخة كانت بتكتها كانت بتقول يا رب حقي يا رب نجيني بكر.هك يا حسام
عبقرينوا استني لما العيال كلها نامت و راح ليها و قال : متزعليش مني يا إستبرق انتي مش عارفه المعلمة دي كانت ممكن تحرقني معاكي
إستبرق: مش زعلانة منك و انت في إيدك ايه تعمله بس و بتأن من الوجع
عبقرينوا خرج من جيبه انبوبه مرهم و قال: خدي دا ادهيني منه على الحرق
إستبرق باستغراب: اي دا يا عبقرينوا؟

 

 

عبقرينوا: دا مرهم حروق اشتريته بعد ما حوشت تمنه من الشحاتة كنت باخد جزي من الفلوس اخبيها لحد ما حوشت حقه و اشتريته تحسباً لأي موقف و حص معايا برضوا كدا
إستبرق أخدت منه المرهم و بقت تدهن بحزر و هي بتأن و بتعيط من الوجع و بصت لعبقرينوا و قالت بتوجع أوي
عبقرينوا بمساسيسه: معلش يا إستبرق نص ساعة و هتسكن الألم هو فيه نسبة مخدر
إستبرق: هو انت استعملته قبل كدا
عبقرينوا بدموع: ايوه و خلع التشيرت و وراها ظهره
إستبرق بشهقه: يلهوي اي دا انت ظهرك يكاد يكون متشوهه
عبقرينوا بكره: كله بسبب المعلمة اللي بره دي .. تصدقي الحر.ق دا و شاور بايده على حرق في منصف ظهره و كمل عشان طلبت منها اكل
إستبرق بعيون مفتوحة: بس دا ظلم مش انت بتروح تطلب من الناس فلوس و بتديهالها طب ليه تعمل فيك كدا
عبقرينوا: انتي طيبه و على نياتك أوي يا إستبرق نامي دلوقتي و بكره تبقي تحكيلي حكايتك و احكيلك انا جيت هما ازاي
إستبرق: ماشي بس الحر.ق دا صعب خالص بيوجع أوي
عبقرينوا بشرود: اتعودي على كدا لأن طول ما انتي هنا هيكون دا العقاب و طلما جيتي عند المعلمة استحالة تخرجي من هنا غير على قبرك

 

 

———- أذكروا الله—–
الباب بيخبط
المعلمة: حاضر ياللي تتشك في معاميعك يا تري مين اللي جاي في الوقت دا يكونش بوليس لا دي مش خبطت بوليس فتحت الباب و قال بصدمة يا مصبتي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أكرهك أخي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى