رواية أكرهك أخي الفصل التاسع 9 بقلم زهرة عصام
رواية أكرهك أخي الجزء التاسع
رواية أكرهك أخي البارت التاسع
رواية أكرهك أخي الحلقة التاسعة
فجأة موبايله رن برسالة أول ما شافها اتصدم كان محتوى الرسالة ” فيديو باستبرق و هي بتمسح و بتنضف و حالتها تصعب على الكافر و فجأة أغمي عليها ”
رسالة تانية مكتوب فيها هدية بسيطة مني يا حُس أصلي بعزك انت و أختك أوي أوعدك اخليها عايشة بس هتتمني المو.ت و مش هتلاقيه عشان تبقي تطلقتي و تتنازل ليها على كل حاجه تكير يا بيبي
حسام: اه يا بنت الكـ*ـلب و ديني لقتـ*لك
من العصبية الحرج شد عليه تاني و فتح قعد على الأرض و الأمن جه عليه يشوف ماله لقي وشه أصفر و بينزف فساعده و طلبله الإسعاف
——– اذكروا الله———–
دعاء: و لسه يا حسام ولسه كل حاجه و كل الفلوس دي هتبقي ملكي ملكي انا و بس
و اتصلت على حد تتطمن إن كل حاجه ماشية تمام
دعاء: الو ها يا زينات كل حاجه تمام
زينات : كله تمام يا ست دعاء مش مخلياها تاخد نفسها و كل شويه ضرب و زل زي ما أمرتي
دعاء: جدعة يا زينات أهم حاجة مش عاوزه غلط و البت ترييها و كل شويه ترنيها علقه محترمة كدا و تحبسيها عشان متفكرس تهرب
زينات: عيب عليكي يا ست دعاء انتي عارفه زينات كويس أوي
دعاء: عارفه و ليكي الحلاوة باذن الله عملتي ايه مع البت بعد ما فوقتيها
زينات: اهي متلقحة في الاوضة و حبساها لحد ما تقول حقي برقبتي
دعاء بشر: ماشي يا زينات اقفلي دلوقتي
——– اذكروا الله———–
إستبرق نايمة على الأرض و دموعها بتنزل خلاص مش قادره تستحمل هي مش عارفه بتتعاقب على ايه افتكر اللي حصل بعد ما أغمي عليها
فلاش باك
زينات: يلهوي لتكون ماتت و مسكت الجردل اللي فيه الماية الو*سخة و دلقته فوقها
إستبرق: ايه فيه ايه
زينات: فوقي يختي دا حسبتك موتي و ارتاحنا منك
إستبرق: بصت لنفسها و لهدمها المتوسخة و سكتت
زينات: قومي اترزعي في الاوضة اللي هناك دي و شاورت على اوضة ضالمه
إستبرق قامت و هي بتسند نفسها و دخلت الاوضة اللي زينات قالت عليها و نامت على الأرض بهدومها المبلولة
باااك
إستبرق كانت بتفكر و خلاص قررت انها هتنتحر عشان ترتاح من اللي هيا فيه دا
نامت و هي بتتمني متصحاش تاني لكنها حلمت حلم مش مفهوم
كانت قاعدة في اوضة ظلمة و مربوطة بجنزير فجأة لقت مامتها قدامها
إستبرق: ماما انتي جيتي عشان تاخديني خديني معاكي مش عاوزه اقعد هنا
– لا يا إستبرق مستنيكي حاجات جميلة أوي مش هينفع اخدك دلوقتي
إستبرق: انا مش عاوزه حاجه انا عاوزاكي انتي شوفتي حسام عمل فيا ايه انا بكره أوي يا ماما
– اصبري يا عيوني قريب أوي هتفرحي
إستبرق بدموع : أنا تعبت أوي يا ماما
– اصبري بصي مستنيكي ايه
فجأة بقت في جنينه مليانة ورد و زرع و حد واقف وراها بس مش عارفه تحدد ملامحه بس كانت فرحانة أوي
إستبرق صحيت من النوم على زعيق زينات ليها و ابتسمت لما افتكرت الحلم و قررت تصبر و تعمل اللي تقدر عليه عشان تخرج من هنا
زينات شافتها كدا اتغاظت و نزلت فوقها ضر*ب و هي بتقول بتضحكي على إيه يا بنت *** دا انتي ليله أهلك سوده
بعد ما ضر*بتها زينات خرجت و من كتر عصبيتها سابت الباب مفتوح و نسيت تقفل باب الشقة
——– اذكروا الله———–
إستبرق قاعدة بتعيط و مش قادره تتحرك من مكانها بس فجأة ملقتش نفس في المكان اللي هي قاعدة فيه قعدت تتحامل على نفسها لحد ما قامت خرجت من الاوضة ملقتش حد في الشقة بسرعة جريب و هي بتعرج فتحت الباب و خرجت تجري على قد ما تقدر تبعد عن المكان
——– اذكروا الله———–
حسام اتنقل تاني المستشفى و طلب الظابط و عرفه اللي حصل و اداله الفيديو يشوفوا
– اه يا ولاد الكلـ*ـب دي طفله بقي طفله يتعمل فيها كل دا بص لحسام و قال متقلقش هيتجابوا قريب أوي انا بنفسي هتولي الموضوع دا
حسام: يا رب احفظهالي مكان ما هيا .. يارب انا ندمان على اللي عملته يا رب رجعهالي سالمة غانمة و انا مش هزعلها تاني خالص
——– اذكروا الله———–
زينات رجعت البيت في نص الليل لقت باب الشقة مفتوح دخلت بسرعة و عامله تقول: يا رب متكونش هربت لحسن الست دعاء تطين عيشتي
دخلت تدور عليها في البيت كله مقتهاش ضربت على صدها باديها و هي بتقول: ينهار أسود من قرن الخروق رحت في داهية يا زينات
——– اذكروا الله———–
إستبرق نايمة على سرير و بتضحك و مش مصدقه نفسها انها خلاص خلصت من الكابوس دا بصت للسما و قالت: شكراً يا الله
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أكرهك أخي)