رواية أقدار الحب الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ريحانة الجنة
رواية أقدار الحب الجزء الرابع والعشرون
رواية أقدار الحب البارت الرابع والعشرون
رواية أقدار الحب الحلقة الرابعة والعشرون
وعدي كمان 5 شهور من عمر جني وبقي عندها 11شهر وفاضل شهر واحد علشان تتم سنة وكل يوم جني بتتعلق بتسنيم وكمان بتنده عليها مامي. وكل ما حد يسألها فين مامي تشاور علي تسنيم وكانت مبتحبش مايا لانها هملاها ولا تعرف عنها حاجة. وفي يوم تسنيم قاعدة بتأكل جني وبتلاعبها وأكمل راجع من بره ولما لاقهم كان مبتسم ومبسوط.
أكمل : حبيايب قلبي أغلي اتنين عندي في الدنيا
تسنيم : ههههههه بابي ده فظيع يا جني عليه كلام يدوخ بس هنعمل ايه مضطرين نتحمله
أكمل : ههههههه كدة ماشي المهم وحشتوني انتوا الاتنين . وانتي يا حبيبة بابي عاملة ايه
جني : كانت بتبصله وتضحك
تسنيم : هاه قولي لبابي انا كويسة
أكمل: باس ايد تسنيم . طبعا انا متأكد انها كويسة لانها معاكي انتي
تسنيم : وبعدين بابي مش ناوي يجبها لبر مصر يفضحنا
أكمل : هههههههه حرام عليكي ده بابي غلبان والله
تسنيم : انت هتقولي ما انا عارفة . يالا اطلع غير هدومك علشان نتعشي كلنا
أكمل : حاضر يا روحي . بس قوليلي الزفته دي جت ولا لسة
تسنيم : ارتبكت . ايه اه لالا لسة زمانها جاية
أكمل : هي المتخلفة دي مش حتتلم شوية ده خلاص فاضل شهر وتغور بقي ده مفيش حد في النادي مبيتكلمش عليها وعلي بلاويها انا قرفت الله يسامحك يا عمي مرمت اسمي معاك علشان تبقي واحدة زي دي مراتي وكل شوية عيل ملوش لزمة يجي يقولي المدام كانت امبارح بتعمل ايه المدام امبارح كانت مولعاها في النادي حاجة تقرف
تسنيم : معلش بس يا أكمل اهدي هي يعني بتعمل ايه بتروح تعوم تلعب تنس تقعد مع اصحابها وتهزر وتضحك يعني مش حاجة وحشة
أكمل : والله اومال الشبان اللي راحةجاية معاهم دول ايه
تسنيم : متلومهاش علي حاجة انت السبب فيها انت اللي حرمها منك
أكمل : تاني يا تسنيم تمام ماشي انا بقي حروح النادي واجررها من شعرها علي هنا خليها تختمها معايا بمصيبة اوعي بقي كدة
تسنيم : مسكت ايده . أكمل علشان خاطري بلاش تأذيها ولا تعملنا فضيحة في النادي خليك هادي
أكمل : فضايح هي اللي زي دي بيهمها فضايح اوعي يا تسنيم من وشي انتي بالذات مبحبش اتنرفز عليكي . ومشي بسرعة
تسنيم : دادا خدي بسرعة خلي جني معاكي لما اروح معاه ده مجنون وممكن يعمل جناية …. وخرجت لقت اكمل حيطلع بالعربية وقفت قدامه
أكمل : تسنيم اوعي
تسنيم : لفت وركبت جنبه. ممكن اجي معاك علشان بس متتهورش عليها
أكمل : انا عمري ما اقدر امنعك تكوني معايا مهما كانت حالتي ربنا يريحنا بقي من الارف ده ويعدي الشهر ده علي خير. وساق بسرعة
تسنيم : طيب براحة ممكن تسوق اهدي من كدة انت متعصب
أكمل : هدي السرعة واخد نفس. وبصلها انتي مش ممكن عندك قدرة غريبة في انك تهديني بمجرد ما اتكلم معاكي وتكوني جنبي
تسنيم : ههههه قول بقي انك بتتلكك وعملت الشوية دول علشان اخرج واركب معاك
أكمل : ههههههه انتي بتقولي فيها احنا اصلا مبنخرجش مع بعض غير في مشوار الدكتور بتاع جني غير كدة حضرتك عاملالي حظر
تسنيم : اكمل علشان خاطري لما نوصل النادي متعملش مشكلة ولا تزعق لمايا قدام صحابها ممكن
أكمل : سبحان الله شوفي انتي بتطلبي ايه وبتقولي عليها ايه وهي بتقول ايه فعلا فرق السما والارض
تسنيم : يا سيدي متخدش علي كلامها هي برده بتبقي غايراناوحقها
أكمل : حقها كسر حقها دي بني أدمة مستفزة انا في حياتي مشوفتش واحدة زيها …. يالا ادينا وصلنا انزلي نشوفها ولا هتستني في العربية
تسنيم : لا طبعا حاجي معاك انا عارفاك وقت ما بتتعصب مبتشوفش قدامك
أكمل : ابتسم طيب بقي انا حقولك علي حاجة لو لقتيني اتعصبت احضنيني وانا اهدي علي طول
تسنيم : ههههههههه والله انا اللي حتعصب عليك لو مبتطلتش الكلام ده انت بجد حكاية
أكمل : مسك ايديها ومشي وهمسلها . انا مش حكاية انا بحبك بحبك
تسنيم : ابتسمت ومشيت معاه
وفضل أكمل وتسنيم يدوروا علي مايا في كل حتة مش لاقينها وكمان الوقت اتأخر والنادي ابتدي يفضي
أكمل : راحت فين دي بس .انسانةميجيش من وراها غير القلق
تسنيم : طيب مش يمكن مشيت . كلم دادا واسألها انا خرجت معاك مجبتش تليفوني
أكمل : طيب هكلمها …… ايوة يا دادا زفته مايا دي رجعت …….. لا. تمام ماشي خلي انتي بالك بس من جني لحد ما نرجع
تسنيم : طيب ممكن تكون فين
أكمل : تفتكري تكون راحت الديسكو تاني
تسنيم : والله يا أكمل مش عارفة انا ابتديت اقلق
أكمل : استني كدة في انا شايف حد هناك ورا ملعب التنس
تسنيم : وهو ايه اللي حيودي مايا ورا ملعب التنس وكمان دلوقتي المكان هناك هادي ومضلم.
أكمل : بيجز علي سنانه. ماهي اختك دي بتعشق الضلمة اسأليني انا تعالي لما نشوف
ومشي أكمل وتسنيم وراحوا ورا ملعب التنس وكانت صدمة مايا قاعدة مع 3شبان وكمان كانت تقريبا حاضنة واحد منهم وبيشربوا مخدرات أكمل كان حيقتلها والشبان اول ما شافوه جريوا بسرعة وسابوا مايا ومايا اترعبت لما شافت أكمل . بس هو كان خلاص جاب أخره وجري عليها وشدها من شعرها
أكمل : عمرك ما هتتغيري حتفضلي زبالة ويمكن الزبالة انضف منك . انتي بتعملي ايه يا حيوانة
مايا: اي .. اي اوعي شعري يا متخلف انت ايه مش بني أدم
تسنيم :أكمل علشان خاطري سيبها بلاش فضايح
مايا : ايوة اعملي نفسك غلبانة تلاقيكي انتي اللي جايباه علشان يشوفني ويضربني بس والله لعمل اللي قولتلك عليه وافضحكم انتي اللي جبتيه لنفسك
أكمل : شدها تاني من شعرها وضربها بالقلم هو انتي لسة ليكي عين تتكلمي وتهددي انت ايه معمولة من ايه
تسنيم : بتعيط ومسكت ايد أكمل . أكمل ارجوك كفاية بلاش ضرب علشان خاطري
أكمل : تمام انا هستني لحد ما نروح علشان النهاردة دي حتبات في المستشفي
واخد أكمل مايا وتسنيم علي البيت ولما رجعوا أكمل حكي لشوكت علي اللي حصل
شوكت : مكنش طايق مايا. هو انتي مش حتتغري اعمل فيكي ايه بس يعني مش كفاية أكمل ادبس فيكي وفي مصيبتك السودا كمان رايحة تتصرمحي مع الشبان وتفضحيه انتي ناسية انك محسوبة عليه زوجة. والله انالوطبيت ساكت دلوقتي حتكوني انتي السبب . منها لله امك هي السبب في تربيتك البايظة دي منها لله
انا مش عارف لما تطلقي حتعملي ايه حضيعي كل اللي احنا عملناه ربنا يهديكي
تسنيم : كفاية يا بابا لو سمحت خليها تطلع أوضتها وابقي كلمه بعدين
مايا : ايوة تلاقيكي خايفة اوقل وافضحك ماانتي اللي قولتلهم اني بشرب مخدرات بس والله لفضحك
أكمل : انتي كنتي تعرفي انها بتشرب يا تسنيم ومقلتليش
تسنيم : بتعيط مكنش ينفع لو كنت اتكلمت كانت حتفتكر اني بوقع بينكم
شوكت : بس ده غلط يا تسنيم كان لازم تقولي. وبعدين فضيحةايه اللي بتتكلم عليها مايا دي انا مبقتش فاهم حاجة هو انا خلاص بقيت مليش لازمة في البيت كل واحد يعمل اللي علي مزاجوا
مايا : والله انت يا سي أكمل عايز تفهمني انها مقلتلكش . بس ماشي بردوا انا هقول لبابا . بابا….
أكمل : قاطعها وميسكها من شعرها وجرها علي فوق . امشي معايا احسن اقسم بالله موتك الليلة دي حيكون علي ايدي . امشي يا بجحة
مايا : اي اي يا بابا قولو يسيبني
شوكت : والله ابدا خليه يمكن يعرف يعمل اللي انا معملتوش . خليه يربيكي
تسنيم : جريت علي أكمل . أكمل كفاية لو سمحت. لو ليا خاطر عندك
أكمل : مردش عليها واخد مايا علي أوضتها وقفل الباب بالمفتاح وضربها لما فش غله فيها انتي ايه كلك غلط كلك متستحقيش تعيش غير في وسط الزبالة اللي بتعرفيهم . والله ومش حعيد الكلام ده تاني لو في يوم من الايام بوقك اتفتح بكلمة عن تسنيم وعني لعمي لحيكون أخر يوم في عمرك . وخلي الشهر اللي فاضل ده يعدي علي خير انتي سامعة
وخرج أكمل وراح أوضتة تسنيم . لقاها بتنيم جني
أكمل : تسنيم انا عايز اعرف هي الحيوانة دي كانت بتهددك بأيه
تسنيم : بتعيط ومش بترد
أكمل : قعد جنبها. ومسك وشها حبيبتي قوليلي كانت بتهددك بأيه
تسنيم : وهي بتعيط وصعبان عليها نفسها. كانت بتقولي لو قلتلك حتقول لبابا وماما وكل الناس انها شافتنا نايمين مع بعض ولو ده كان حصل انت عارف انهم ممكن يتأكده من ده بسهولة بعد اللي حصل بينا قبل كدة . وعيطت أكتر
أكمل : حضنها وهو بيعض علي شايفه . اه يا بنت ال….. بقي كدة . وانتي ازاي تسكتي ليه مقلتليش
تسنيم : كنت خايفة من الفضايح انت عارف يا أكمل انا مش كمل فضيحة زي دي والله انا تعبت غلطة واحدة افضل ادفع ثمنها كل عمري والله حرام كل اللي يعرف اللي كان بينا يهددني ويزلني انا اتزليت اوي يا أكمل اتزليت وعيطت زيادة
أكمل : ضمها أكتر وطبطب عليها . خلاص يا قلبي كفاية معلش انا السبب في كل اللي حصلك واللي بيحصلك . بس والله اوعدك بعد عيد ميلاد جني حطلقها ونتجوز علي طول ويبقي بقي حد يفتح بقوه والله اخدك واسافر ما هيهمني حد . اهدي يا روحي اهدي
تسنيم : حضنته أكتر . انا بحبك والله بحبك. وحبك ده هو اللي مخليني ضعيفة كدة ومكسورة
أكمل : وهو بيحضنها اكتر ونفسه يخاد كل المها ووجعها ويريحها . لا يا عمري محدش يقدر يكسرك طول ما انا موجود والله لخليكي ترفعي راسك قدام كل الناس وانتي مراتي وحلالي يا قلبي . بس كفاية انتي وجعتي قلبي والله انا مستحملش اشوفك مقهورة كدة اهدي اهدي وانا حنزل تحت اجبلك عصير واجع تشربيه وتنامي اتفقنا.
تسنيم : هزت راسها وهي بتمسح دموعها. اتفقنا
أكمل : مسك وشها. ايوة كدة هي دي حبيبتي اللي بتسمع الكلام . انا مش حتأخر عليكي
ونزل أكمل وجابلها العصير وشربها ونيمها في حضنه لحد ما نامت وبعدين. رجع أوضته وعدي الشهر اللي فاضل وجه يوم عيد ميلاد جني واللي حصلت فيه مفجأة محدش توقعها واللي كانت هي دي اللي فرقت بين تسنيم واكمل لسنين بس يا تري هي ايه وايه اللي حصل
يتبع……
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أقدار الحب)