روايات

رواية أصدقاء للأبد الفصل السادس عشر 16 بقلم هنا حسين

موقع كتابك في سطور

رواية أصدقاء للأبد الفصل السادس عشر 16 بقلم هنا حسين

رواية أصدقاء للأبد الجزء السادس عشر

رواية أصدقاء للأبد البارت السادس عشر

أصدقاء للأبد
أصدقاء للأبد

رواية أصدقاء للأبد الحلقة السادسة عشر

لا بجد تنفعو تمثلو في مسرح مصر
بص الجميع للخلف كلهم بصدمه حوريه جريت ملاك وزينب عليها وخدوها في حضنهم
زينب/يا قلبي عليكي يا بنتي كنت هموت عليكي لو حصلك حاجه
حوريه/خلاص يا ماما أنا كويسه مافيش حاجه
ملاك ببكاء/انا اسفه يا حور صدقيني مش هزعلك تاني
حوريه/لوكه حبيبتي انا اللي اسفه إني زعلتك بطلي عياط بقا وبعدين إحنا اصدقاء ايه
ملاك بضحك/اصدقاء للابد
ادم/ازاي طلعتو
ماجد/انت مش شايف البحر نطينا فيه
فلاش
حوريه/ماجد مافيش طريقه إحنا هنموت
ماجد/أهدي مش هيحصل حاجه استني ده شباك احنا هنطلع منه
حور/أنت مجنون ده بيطل علي البحر وأنا مابعرفش اعوم
ركب ماجد علي حرف الشباك ومد ايه لحور وقال
ماجد/يلا أنا معاكي ماتخفيش
حوريه بخوف/بس انا
ماجد بزعيق/يلا مافيش وقت
اتمسكت فيه حوريه ونطو في البحر قبل الانفجار
باك
زينب/طب كويس الحمدلله أنكم بخير
ادم/طب انتو كويسين
ماجد وحورية/الحمدلله.مافيش حاجه
اذكروا الله _______________________________________
ذهبوا إلى البيت وطبعاً نهي وسامي اتعاقبو بالقانون بعد مااخدو اقول حوريه
ملاك وهي نايمه في حضن حور
ملاك/كنت هموت من غيرك
حوريه/بعد الشر عليكي يا قلبي
ملاك/وحشتيني
حوريه/وأنت كمان
ملاك/الله يسهلك البطل نقذك
حوريه بابتسامة/مش اعترفلي بحبه
ملاك بفرحه/بجد طب إزاي
حوريه/هقولك
فلاش
بعد مانزلو البحر حوريه كانت متبته فيه بخوف
ماجد/براحه هتخنق
حوريه/يلا يا عمي طلعني احسن يكون في قرش ياكولنا
ماجد بضحك/ماهو لما يشوفك هيخاف
حوريه/لا والله دي رخامه بقا
ماجد/رخامه طب هسيبك في المياه
اتمسكت فيه حوريه بخوف وقالتخ
حوريه/خلاص ونبي أنا أسفه
ماجد/وانا بحبك
حوريه بصدمه/ايه
ماجد بصوت عالي/بحببببببببببك
حوريه بضحك/هههه يخربيت عقلك مالقتش تعترفلي غير وأحنا في المياه
ماجد/ايوه على شان لو ماوفقتيش اسيبك تغرقي ها قولتي ايه
وكان هيسبها في المياه وهي مسكت فيه وقالت بسرعه
حوريه/موافقه موافقه
باك
ملاك بصوت عالي/واو بجد تحفه اعتراف في الماء
حوريه/وطي صوتك أمي تسمع
دخلت زينب وقالت
مش محتاجه اسمع
حوريه بصدمه/ماما أنا
زينب/وأنا كمان موافقه وماجد كلمني وطلب انو يعمل كتب الكتاب وفرحه مع بعض وادم كمان وأنا وافقت
ملاك وحورية كانو هيموتو من الفرحه وراحو حضنوها
حوريه/أنا بحبك اوي اوي يا ماما
ملاك/ربنا يخليكي لينا ياست الكل
زينب/ويسعدكم يارب نفسي اشوفكم مرتاحين في بيت اجوازكم وتبقو مسؤلين من حد يحافظ عليكم على شان كده وافقت على الفرح
حور/ماما أنا مش هسيبك أنت هتعيشي معايا
ملاك/لا تجي معايا أنا
زينب/بس أنا هفضل هنا وانتو تجيو تزروني
اذكروا الله ______________________________________
بعد شهر في قاعه اجمل من الخيال
ماجد /ياعم خلص محسسني انك العروسه
ادم/في ياعم مش ده يوم في العمر عاوز اطلع زي القمر
ماجد بغيظ/والله زي القمر بس خلص
معتز/ملهوف على الجواز انت
ماجد بسخريه/على اساس انت مش هتموت وتتجوز بسمه
معتز بغيظ/ما أنت ظالم خليته بعد فرحك
ماجد/ياعم افرح أنا الأول ولما ارجع من شهر العسل إن شاء الله ابقي اتجوز
ادم/ها ياجماعه حلو كده
ماجد بغيظ/يلا يا لا
كانو لبسين بدل غايه في الروعه ومصففين شعرهم بعنايه عرسان بقا
اذكروا الله_______________________________________
بسمه بضيق/يلا بقا يابنات والله انتو زي القمر من غير حاجه
حوريه/اطبطي يابت هوسانه من الصبح عاوزه تروحي تشوفي حبيب القلب مش كده
بسمه بغيظ/ياستي ايوه ارتحتي
حوريه/ما انت هتتجوزي بعدينا اما أشوف هتعملي إيه هخلصه منك
ملاك/انا مكسوفه اطلع
حوريه/هههه اهي كملت لسه فقرت الكسوف مخلصتش
دخلت زينب يلا يابنات العرسان هيدخلو
خلصو ووقفو مستنين دخول العرسان
دخلو وكانو مولين ضهرهم كل واحد راح لعروسته وانبهر من جمالها
كانو لبسين نفس الفستان ونفس الطرحه ونفس التاج ونفس الميك اب كانو اميرات في الابيض
حور/انتو عرفتونا إزاي
ماجد/لون شعركم
حور/اه صح ازي تفتني دي
ماجد/مش مهم ألف مبروك وباسها من جبينها
ادم/مبروك يا قلبي زي القمر
ملاك بكسوف/مرسي
ادم/لا ياختي ده مش وقت كسوف
زينب/ماوصكوش دول أمانه في رقبتكم دول روحي
ماجد/دي في عيوني
ادم/دي في قلبي
اذكروا الله _______________________________________
في القاعه كانت مليانه معازيم اللي انبهرو من جمال العروسات وكانت ليله جميله
وجات رقصه السالو
ماجد/بحبك اوي
حور/وأنا كمان بحبك
ماجد/ما أنا عارف انك واقعه
حوريه/والله طب ما انت كمان واقع
ماجد/أنا وقعت ولا حد سما عليا صدقيني يا حور هخليكي اسعد انسانه في الدنيا أنت أول واخر حب في حياتي بحبك
حوريه بحب/ربنا يخليك ليا
عن ادم و ملاك
ادم/حبيبي المكسوف يابنتي فكيها ده يوم في العمر
ملاك/ماشي
ادم/طب بحبك
ملاك بجراءه/وأنا كمان
ادم بعدم تصديق/أنت كمان ايه
ملاك/بحبك
ادم من فرحته شالها ولف بها تحت سقيف المعازيم
حوريه بغيره/هو أنت مابتعرفش تشيل
ماجد/هههه لا بعرف
وشالها ولف بيها خلصت الرقصه وراحو قعدو في المكان المخصص لهم يستقبلون التهاني
راحو البنات مسكو المايك وفضلو يغنو اغنيه صاحبتي وعشره عمري وبينا سنين
وكانو بيغنو بحبك لبعض وخالصو الاغنيه تحت التصفيق الحار وحصنو بعض
حوريه/بحبك اوي يا ملاك
ملاك/وأنا كمان بحبك اوي من اول ماوعيت علي الدنيا وأنت معايا سنداني مش هعرف ارد الجميل ده ازي
حوريه/ماتقوليش كده أنت أختي ومستحيل يبقا بنا جمايل ومبسوطه إن طلعت من الدنيا بصديقه زيك
ملاك/وأنا كمان مبسوطه علي شان رينا عوضني باخت وصديقه جدع زيك يا حوريه
حوريه/إحنا اصدقاء
ملاك/اصدقاء للابد
تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أصدقاء للأبد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى