روايات

رواية أصدقاء للأبد الفصل السابع 7 بقلم هنا حسين

رواية أصدقاء للأبد الفصل السابع 7 بقلم هنا حسين

رواية أصدقاء للأبد الجزء السابع

رواية أصدقاء للأبد البارت السابع

أصدقاء للأبد
أصدقاء للأبد

رواية أصدقاء للأبد الحلقة السابعة

حاصرها ماجد بينه وبين الحيطه قرب من وشها وهي غمضت عيونها ابتسم هو من فعلتها وقرب من أذنيها وقال
ماجد/فتحي عنيكي هو انت استحليتي
حور فهمت قصده واضايقت من نفسها وقالت
حور/انت أصلا إنسان مستفز عاوز ايه
ماجد ببرود/هكون عاوز ايه منك ماتفكريش نفسك مهمه ولاحاجه كبيرة انا عشت في أوروبا وكنت بعرف بنات أشكال وألوان يعني اطمني انت مش نوعي
حوريه بعصبية/حاجه تشرف والله
ماجد بغرور/طبعاً ودلوقتي أنا همشي السكرتيره وانت هتمسكي مكانها فاهمه
حور بغيظ/فاهمه حاجه تاني
ماجد/اه الشقه خليكو فيها لحد مادبرو نفسكو
حوريه بعدم تصديق/بجد
ماجد/اه يلا بقي وخدي الباب وراكي
ذهبت حوريه خارج المكتب وهي مش مصدقه ولا عارفه هو عمل كده ليه بس الاهم انهم مش هيطلعو من الشقه
بعد ماطلعت هو بيفكر ازاي عمل كده وقال اكيد أتأثر من كلام ادم
اذكروا الله
************************************
عن ادم
ادم/ايه رأيك في المكتب
ملاك بخجل/حلوه اوي
ادم/والله مافي حد حلو غيرك
ملاك بحده/لو سمحت أنا مابحبش الكلام ده
ادم بضحك/أنا بهزر معاكي إحنا مش بقينا صحاب
ملاك بطفوله/لا انا مش بصاحب ولاد
ادم بصحك علي شكلها/ههههه طب بتشتغلي معايا ليه
ملاك بلويت بوز/علي شان ده شغل ممكن بقا تقولي هعمل ايه
ادم/ايه ده انت زعلتي
ملاك بطفوله/وازعل ليه
ادم/طب خلاص اضحكي مدام مش زعلانه
ابتسمت ملاك بخجل وقالت
ملاك/اهو ضحكت ممكن بقا تقولي علي الشغل
ادم/يلا
اذكروا الله
**********************************
بعد ماخلصو شغل ذهبو علي البيت وفي الطريق بياكلو شيبسي وبيغنو
حور/سكر محلي محطوط علي كريمه
ملاك/كعبك محلي والعود عليه القيمه
حور/عليكي بصه تخلي العاقل مجنون
ملاك/وتجيني تلاقيني لسه بخيري مش هتبقي لغيري
حوريه/ايوه انا غيري مافيش
وفضلو يضحكوا
حور/بقولك يا لوكه
ملاك/قول يا شق
حور/مش الواد اللي اسمه ماجد قالي خليكو في الشقه
ملاك بفرحه/بجد
حور/اه بجد
ملاك/والله الواد ده عسل
حور/ماكفايه عليكي ادم هتكوشي علي كلهخيا اختشي
ملاك /هههههه لا يا اختي سايبهولك وبعدين انت مش قولتي هنتجوز نفس الراجل ايه اللي جدخ
حوريه بتقزز/ اصل زوقك بقي منحط بعدين أنا إللي هتجوزه مش هخلي حد يشاركني فيه
ملاك بضحك/مش لما حد يبص عليكي
قالت جملتها وجريت وحوريه وراها لحد ماوصلو البيت
صلو علي محمد
***********************************
في النايت كلاب
ادم/يعني مش هتقولي عملت كده ليه
ماجد/ما قولتلك انهم صعبو عليا
ادم/أنا مش مقتنع مش يكمن حبيت حوريه
ماجد/احب مين البنات كلهم زيه بعض مايغركش الوش الخشب إللي مصدراه
ادم/ماجد حرام عليكي البنات دي محترمه بلاش تفكيرك الأوروبي ينسيك أصلك
ماجد اضايق من كلام ادم بس مابينش
ماجد/انت عارف أنا من لمسه واحده مني تخلي حوريه معايا علي السرير بس انا مش هستغلها ومصرها تيجي بإرادتها وتبقي تشوف
ادم بزعل علي تفكير صديقه وقاله
ادم/ماجد أنا متفق معاك في كلامك بس متنساش ان حوريه صغيره في سن الطيش اراهنك لو ماكنش مخها زي الطفل الصغير بلاش تعمل حاجه يا صاحبي وتندم بعدين
قال كلامه وسابه غرقان في افكاره بعدين مسك المفاتيح والتليفون وذهب إلى المنزل ذهب إلى غرفت اخته دخل
بعد ان سمحت له بدخول
ماجد/انبسط لما عرفت من الداده انك ماخرجتيش النهارده
بسمه بابتسامة/أصل لقيت كل اللي بعمله مش بيجيب نتيجه غير انه هيدمرني
ماجد/بسمه انت عارفه انك اختي الصغيره وبخاف عليكي فلو بزعقلك ولا بزعلك فده من خوفي عليكي
بسمه بابتسامة/انا عارفه وعلى شان كده هسمع كلامك في كل حاجه بس عاوزه منك طلب
ماجد /امري ياقلبي
بسمه/عوزاك تتجوز على شان تنشغل بمراتك شويه وتسبني
ماجد/ههههه عاوزه تخلصي مني بس ده بعدك بعدين أنا مبسوط كده ولا انت جمعالي عروسه
بسمه بفخر/بس انوي انت وماتقلقش
ماجد/هههه ماشي يلا بقا نتعشي سوا
بسمه بفرحه/يلا
اذكروا الله
************************************
زينب/حرام عليكو كل يوم نفس الهليله انتو كبرتو
حوريه/مامي انا مهما اكبر بفضل زي ما أنا
ملاك/هي يا خالتو إللي جريت ورايا
حوريه/والله وانت بقا ملاك بجنحات
زينب/يلا روحو غيرو هدومكم لما احضر العشا وتحكولي عملتو ايه
حوريه بستها من خدها وقالت هوا وملاك فعلت مثلها وذهبو حتي يغيروا هدومهم واتعشو وقالو لزينب انهم هيفضلو في الشقه وبعدين ذهبو إلي النوم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أصدقاء للأبد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى