روايات

رواية أصدقاء للأبد الفصل الثالث عشر 13 بقلم هنا حسين

موقع كتابك في سطور

رواية أصدقاء للأبد الفصل الثالث عشر 13 بقلم هنا حسين

رواية أصدقاء للأبد الجزء الثالث عشر

رواية أصدقاء للأبد البارت الثالث عشر

أصدقاء للأبد
أصدقاء للأبد

رواية أصدقاء للأبد الحلقة الثالثة عشر

في الصباح تذهب بسمه إلي النادي تقعد على التربيزه تسمع صوت
ممكن اقعد معاكي شويه
بسمه بصدمه/معتز انت ايه جابك هنا
معتز/عاوز اتكلم معاكي
بسمه/مافيش كلام بينا مش أنا مستهتره ومش نافعه في اي حاجه ايه اللي جد
معتز/يعني كان عاجبك اللي بتعمليه من خروجات وسهر
بسمه/دي حياتي وأنا حره فيها انت عاوز ايه
معتز/انت عارفه عاوز ايه
بسمه/يبقا مستحيل اتفضل بقا
معتز/بسمه أنا بحبك بلاش حاجه تفارقنا صدقيني أنا لما بعت كنت عاوز مصلحتك
قرب منها ومسك ايديها وقال كفايه بعد بقا تعالي نبدء من جديد وننسا اي حاجه عدت
بسمه تأثرت بكلام وقالت
بسمه/مواقفه بس لو بعت تاني مش هعرفك
معتز بفرحه/اوكي يا احلي بسمه في الدنيا اطلبي حاجه نشربها ولا انت بخيله هههه
بسمه/ههه لا طبعاً بس واجب عليك
معتز/أنا وأنت واحد يا قلبي ولا ايه
بسمه بابتسامة/أكيد
اذكروا الله************************************
حوريه/ياربي يا بنتي بتمشي علي شوك
ملاك/بصراحه مكسوفه اروح واشوفه
حوريه/هههه امال لما تتجوزو هتعملي ايه
ملاك بغضب طفولي/بس يا حور وإلا هزعل منك اوي
حوريه/ما انت اللي محسساني انك أول واحده تتقري فاتحتها يا ملاك وبعدين لازم تبقي جريئه شويه ماينفعش الكسوف على طول ولا عاوزه ادم يروح منك
ملاك/لا طبعاً أنا بحبه اوي
حوريه/هههه طب ياختي اسمعي الكلام
ملاك/اوكي هحاول
حوريه بخيبه/امشي يا ملاك ربنا يهديكي
اذكروا الله*****************************
في داخل مكتب ماجد بيفكر هي ليه مردتش على الرساله وندم انه بعتها قاطع تفكيره دخول ادم
ماجد/ايه مش تخبط
ادم/خبط كتير وأنت مردتش في ايه مالك
ماجد/ولا حاجه
ادم/هتخبي عليا دا انا حافظك
ماجد/عادي بس حوريه شاغله تفكيري شويه
ادم/هههه شكل دعوات بسمه هتستجاب
ماجد بضيق/بطل هزار
ادم/ماجد انت شكلك حبيت حوريه
ماجد/لا محبتهاش
ادم/بلاش مكابره
ماجد/خلاص يا ادم ماتفتح معايا الموضوع ده تاني
ادم/خلاص طب انت ماكنتش شايف شكلك مبارح وأنا بهزر معاها
ماجد/مالو شكلي
ادم/كنت غيران عليها وده كان واضح أوي اعترف يا ماجد انك بتحبها وسيب قلبك يحب وعيش حياتك
قال كلامه وسابه بين افكاره وانه فعلاً بيحبها ولا لا ولو كان لا ليه بيحس بالغيره عليها
فاق من شروده علي دخول حوريه
اذكروا الله
ماجد بعصبية/مش تخبطي داخله زريبه حضرتك
حوريه/يا عم خبط بس شكلك كنت سرحان
ماجد بخنقه/ماشي
حوريه/مالك في ايه شكلك مدايق
ماجد/مافيش أنت في حاجه
حوريه/لا جايه استلم الشغل
ماجد/روحي وانا انده عليكي
حوريه استغربت من طريقته وقالت ماشي وكادت أن تتحرك لاكن افتكرت الرساله وقالت
حوريه/اه صح هي ايه حكايه الرسالة إللي بعتهالي
ماجد/مش مهم اعتبري إني مابعتش حاجه
حوريه/هو في ايه يا ماجد
ماجد بعصبية/انت اللي شكلك نسيتي أن هنا مكان شغل وكمان اسمي ماجد بيه وقولتلك انسي اني بعت حاجه ويلا اطلعي برا
حوريه كانت مصدومه من كلامه ليها ومن الاهانه فضلت متردش عليه وذهبت إلي الخارج بعد أن خرجت قعد ماجد علي الكرسي وحاسس انه زودها معاها وانه غلط وأنه اتعصب بدون مبرر بس هو كان قالها ايه انه لما بعت الرساله كان حاسس بالغيره عليها طب مادام حاسس بالغيره عليها ده معناه أنه بيحبها وقف عن النقطه دي هو ازي حبها في الوقت القصير ده
اذكروا الله***************************
ادم/أهلاً بالناس إللي بتقفل على جوزها المستقبل السكه
ملاك بخجل/اصل انت بتقول كلام بيكسفني
ادم/كلام زي ايه
ملاك/انت عارف
ادم/طب وانت ايه ردك
ملاك بعدم فاهم/على ايه
ادم /ملاك الدردحي شويه ما تبقيش هبله كده وبعدين انا هبقى جوزك ما تحسسنيش اني بشحت منك الكلام
ملاك بزعل/مدام انا وحشه كده طلبتني ليه
ادم/حبيبتي بجد مش قصدي تزعلي
ملاك/تقول لي كلام زي السما عاوزني ما ازعلش وبعدين انا مش هبله لو كنت فاكرني هبله يبقى خلاص طلقني قصدي افسخ الخطوبه
ادم بضحك/ههه انت مجنونه بعدين احنا قرينا فاتحه يا طفله
ملاك بغيظ وغضب طفولي/انا مش طفله
ادم/لطف لو كمان طفلتي المدلله القمر
ملاك ضحكه بكسوف
ادم بابتسامه/يبقى اترضينا
ملاك/اتراضينا
اذكروا الله*******************************
خرج ماجد لقيها قاعده على مكتبه الصغيره وباين عليها الحزن
ماجد/حوريه انا اسف بس كنت مخنوق شويه وطلعته عليك
حوريه ببرود/مش معقول ماجد بيه بيعتذر لا يا بيه احنا اللي اسفين وانا كمان اسفه اللي نسيت نفسي واني مجرد واحده بتشتغل عندك وبنت حرامي مش ده كان كلامك من الاول
ماجد/ده انت قلبك اسود بقى
حوريه/ولا اسود ولا ابيض بحاول ما انساش نفسي معاك
ماجد/بس احنا لسه في الهدنه
حوريه/الهدنه دي انت اللي عملتها من الاول بس ما عملتش بيها ويستحسن ان انا نرجع زي الاول وانا هحاول ادور على شغل ومكان ونطلع من شقتك
ماجد تعصب ومسكها من ذراعها وقال
ماجد/انت مجنونه لا بجد مجنونه حد اتكلم معاكي في شغل ولا في شقه
حوريه/سيب دراعي وبعدين ده حقك
ماجد بعصبيه/وانت كمان حقي فاهمه
وقبل ان تنطق كان اسكتها بقبله قويه هي من الصدمه مش عارفه تعمل ايه بعد فتره حس بدموعها بتنزل على خدودها ابتعد عنها لقيها بتعيط وبتبص له بعتاب
ماجد/حوريه انت بتعيطي ليه
حوريه بعصبية/

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أصدقاء للأبد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى