روايات

رواية أصابتني لعنة عشقها الفصل الثاني 2 بقلم أسو أحمد

رواية أصابتني لعنة عشقها الفصل الثاني 2 بقلم أسو أحمد

رواية أصابتني لعنة عشقها البارت الثاني

رواية أصابتني لعنة عشقها الجزء الثاني

رواية أصابتني لعنة عشقها
رواية أصابتني لعنة عشقها

رواية أصابتني لعنة عشقها الحلقة الثانية

فى الشركة
يدخل يوسف الشركه ويذهب إلى السكرتيره
يوسف :-
هبه وصل امير ولا لسه ؟
هبه :-
لا لسه ..
يوسف بغيظ:-
وماتصلش كمان ..
هبه :-
لا برضه ..
يوسف :-
طب افضلى وراه لحد ما يرد علشان اجتماع النهارده
ليدخل الوفد فى هذه الحظه
هبه بابتسامه:-
اهلا وسهلا مدام نور ” وتسلم عليه ” اهلا مستر معان
يوسف بهمس:-
ليلتك سوده معايا النهارده يا امير الزفت ” ويعتدل جهت الوفد ” اهلا وسهلا بيكم فى شركتنا ، المكان نور بيكم
معان :-
اهلا وسهلا ” ويسلم عليه ” مستر امير !؟
يوسف :-
لا انا يوسف امير جاى فى الطريق خمس دقايق ويكون هنا … اتفضلو ” ليدخل المكتب ويعتدل يوسف مقابل هبه ” افضلى وراه لحد ما يرد فاهمه
هبه :-
حاضر يا فندم ، بعد ازنك ” وتذهب إلى مكتبها ويدخل يوسف وهو يثب ويلعن فى امير ” ..
_________________________
لتنزل بتول فى المحطه التاليه وتبحث عن تاكسي لتركبه وتذهب إلى الجامعه كنت تفعل كل يوم
بتول :-
تاكسي ” ليقف لها التاكسي القادم لتضع يدها على باب التاكسي لكى تفتحه وتركب وإذ بيد توضع فوق يديها لتنظر لتجد انها يد شاب ” انا وقفته فى الأول
الشاب :-
انتى منين طلعتيلى دلوقتى ” ويفتح باب التاكسي ” بقالى ساعه مش لاقي تاكسي ، اوعى كده من طريقي
لتغلق بتول باب التاكسي :-
دلوقتى انا مستعجله كتير ومش فاضيالك ، ابعد كده احسن اتأخرت على الجامعه ..
الشاب :-
وانا عندى اجتماع وتأخر عليه ” ليذهب التاكسي ليصرخ امير ” هااااااى انت استنا ” ليقف التاكسي للسيده الواقفه بعدهم بقليل لتركب هى ويذهب ليذهب إلى بتول ” عجبك كده يعنى
بتول بغيظ :-
ليه هو انا إللى خليته يروح ولا الحمار الغبي إللى خلاه يروح هااا
الشاب :-
تقصدى بمين الحمار هااا ؟!
بتول :-
ثانيه كده ” وتبص يمين وشمال ” ايه ده !! ده طلع مافيش غيرك هنا ” وتنظر للطريق لتجد تاكسي آخر ” اما حمار صحيح
لينظر لها الشاب :-
لوله انى مستعجل كنت عرفتك مين الحمار دلوقتى ” وجه يمشي لقى بنت حلوه معديه من عنده بصلها وضحك ” واحد .. اتن ” لتنظر لهو الفتاه وتضحك ” قبل ما اوصل لاتنين حتى ” ليبتسم لها ”
بتول بغيظ :-
وقح.. ” وتذهب بعيد عنه لتجد تاكسي ليذهب ورائها ”
الشاب :-
هااا عايزه تركبي التاكسي قبلى ، بس ده بعدك ” لتنظر لهو بتول بغيظ شديد ”
بتول لنفسها :-
اهدى يا بتول ، اهدى ده واحد شكله اهبل هتعملى عقلك بعقله ، ركزى على العربيات وسيبك منه ، اليوم اصلا ضارب من اوله ، كفايه انى ماقدرتش اسلم المجموعه للاستاذه احلام النهارده يارب بكره القيها
الشاب لنفسه :-
حلوه بس لسانها طويل ، انا هعرف اجيبك ازاى ، بس مش النهارده علشان مش فاضي ” ليرها تركب اوتوبيس ليركب ورائها هو الاخر ”
________________________
فى معرض Dreams of a fashion
يوجد به العديد من المصورين ورجال وسيدات الأعمال يهنئون احلام على مجموعت الشتويه بتعتها ، وهذا المساعد الذي يرقض من مكان إلى مكان ليذهب ناحيت احلام ليجدها المصورين يلتقطون بعض الصور
مساعد احلام:-
تمام حلووو اووى ” ويذهب إلى الطاوله التى ورائها ” ايه رايك ، عجبك
الفتاه :-
حلو جدا ، كل موديل اجمل من إللى قبله بجد مدام احلام السنه دى نازله باكتساح تام
مساعد احلام :-
طبعا طبعا ، نورتى المكان كله يا فندم ، بعد اذنك ثانيه وجيلك تانى
الفتاه :-
تمام ” وتذهب إلى باقى السيدات لتعرف رأيهم ايضن وتتاكد انهو لا يوجد نقص فى اي شيئ ”
عند احلام ..
لتعتدل من وقفتها وتأخذ أكثر من وضعيه للتصوير لتاتى لها سيده ليست بكبيره ولا صغيره
السيده :-
حبيبتى احلام ..
احلام بابتسامه :-
ايه ده هو انتى ..
لتمسك السيده يد احلام :-
الف مبروك ياروحى بجد شغلك كله بيجنن ، والله الواحده محتاره تاخد ايه ولا ايه من كتر الحاجات الحلوه إللى عملها
احلام :-
تسلميلى حبيبتى لذوقك ، شكرا جدا
السيده:-
يلا اشوفك بعد شويه بس يارب أقرر اخد ايه ههههه
احلام :-
هههههه ان شاء الله ياحبيبتى
لتذهب وتأتى صديقة احلام لتذهب ناحيتها ويتبدلو الاحضان سويا
احلام:-
ايه ده ميرفت هنا ، مش معقول ، جيتى أمته يابت ؟؟
ميرفت :-
لسه واصله من كنده على طول واول ما سمعت عن افتتاح موسمك الجديد قولت لازم اجيلك
احلام :-
حبيبتى ، فرحت جدا انك جيتى ، تعالى بقى نقعد فى المكتب بعيد عن الدوشه دى واعرف منك عملتى ايه
ميرفت :-
طول عمرك فضوليه يا احلام ههههههه
احلام :-
جدا ههههههههه ” ويذهبو للمكتب ”
______________________
فى المكتب عند يوسف الجميع يجلس فى صمت رهيب جدا لينظر لهم يوسف ويتكلم اخير ويقطع هذا الصمت
يوسف:-
ااااا … تحبو تشربو ايه ؟ قهوه ولا عصير ولا بيبسي ؟؟
“لينظر لهو معان بصمت لينظر يوسف إلى نور لتتكلم ”
نور :-
لا ولا حاجه ، برايك مستر يوسف مستر امير عنده سبب مقنع لتأخيره ده كله
يوسف:-
اكيد طبعا ، اصلا هو عمره ما اتاخر بالشكل ده ، حالا يجى ” لتدخل هبه وبيدها بعض الملفات ”
هبه :-
اتفضل مستر يوسف ” وتضعها على المكتب ”
يوسف بهمس :-
قدرتى توصليله ” ويحك زقنه ويبتسم للوفد ”
هبه بهمس :-
لا لسه … ” وتذهب ”
يوسف بداخله :-
لو ماعملتش منك بوفتيك النهارده يا امير الكلب مابقاش يوسف ..
______________________
فى الاوتوبيس تقف بتول وهذا الشاب بجورها لعدم وجود أماكن للجلوس عليها ، لتنظر بتول إلى ساعتها تحت نظر امير الذي يرقبها من اول ركوبهم الاوتوبيس ليقف الأوتوبيس فجاه لتصتدم بتول بامير ليمسكها ويتركها مره واحده لتقع فى الارض
بتول :-
اااااااه ” لتنهض وتأخذ حقيبتها من الارض ليقع كل ما بدخلها لتنزل وتجمعها ” هو يوم باين من اوله ” وتنظر لأمير الذي يبتسم ” بدل ما انت فاتح بوقك كده تعاله وساعدنى
ليبتسم امير وينزل لاسفل ويسعدها وهو يضحك لياخد البخاخ ويضعه فى حقيبتها لتصتدم رؤوسهم ببعض. عندما مرا الأوتوبيس على اول مطب
بتول بغيظ:-
ااااه مش تحاسب كسرتلى راسي
امير :-
ماتخافيش واحده زيك لسانها متر رأسها مش هيحصله حاجه ..
لتنظر لهو بغضب وتاخذ محفضتهاوتضعه فى الحقيبه ليمر الأوتوبيس فوق ثانى مطب لتقع هذه المره فى حضنه لينظر إلى بعضهم لمدة ثوانى لتفيق اخيرا وتأخذ بالها وتدفعه ليقع للوراء بعيدا عنها ليقع هاتفها على الارض
امير :-
برااحه مش كده ..
لتاخذ هاتفها واحمر الشفاه وتنهض لينهض هو الاخر ويأخذ هاتفه
امير :-
هرجع لوره احسن مش ناقصنى مشاكل مع وحده هبله زيك ..
بتول :-
خير ما فعلت والله ، هى الحمير اصلا مكنها وره ” لينظر لها الناس الذين يقفون وره ” معلش الحمار هيقف بين الزهور إللى وراه ، نعمل ايه بقي … معلش حمار استحملوه شويه ” لتقول بهمس ” بس يابتول احسن هتعكننى الدنيا اكتر واليوم مش ناقص عكننه
________________________
فى مكتب احلام
ميرفت :-
بس بجد يا احلام المجموعه دى تجنن ، انا تقريبا خدت كل الموديلات إللى هنا ..
احلام :-
حبيبتى تسلميلى على ذوقك ده ، وكمان كل إللى خدتيه من هنا ده هديه منى ليكى بمناسبه رجوعك من كنده ..
ميرفت :-
حبيبتى تسلميلى يارب ..
احلام :-
هااا قوليلى عملتى ايه هناك ، وفين الدبله مش شايفها مش على اساس قولتى هتستقري خلاص ..
ميرفت :-
مافيش كالعاده الروتين الرسمى بتاعى انا وفارس جوزى
احلام :-
اوعى تقولى ، بص لوحده تانى .. ؟
ميرفت :-
لا ..
احلام :-
شوفتيه مع وحده تانى .. ؟!
ميرفت:-
لا برضه ، بس شاكه فيه ، حاسه انى بيخونى مع وحده غيري ..
احلام:-
ليه هو عمل ايه ؟؟ وخلكى تشكى فيه ..
ميرفت :-
بقي مهتم بيا جدا الفتره دى ، هدايه وفسح وكل ما اتخانق معه يجى هو ويصالحنى ، تخيلى انه بقي يهزر معايا ..
لتضع احلام يدها على قلبها :-
لا لا كده كتير اوووى ، قلبي خلاص هيقف ..
ميرفت:-
احلام ، مالك يا احلام فى ايه ؟؟! احلام ..
لتنهض احلام وتخرج من المكتب :-
ده انا هعمل لفارس تمثال لأنه لسه مستحملك لحد النهارده ، الراجل يعمل معاكى ايه تانى يا مفتريه ، لا كده عاجب ولا كده عاجب ، اااه قلبي هيقف يا ناس ..
ميرفت :-
احلام.. انتى شكلك اتجننتى خلاص ياحرام ، خدى هنا يابت رايحه فين ” وتخرج ورائها ”
_______________________
ليدخل امير الشركه اخيرا لتاتى لهو هبه بالبدله لياخذها
هبه :-
الكل بانتظارك فى غرفه الاجتماعات مستر امير
ليبتسم امير لها :-
حلو كتير الفستان ده عليكى ” ويذهب لترجع هبه شعرها للوراء وتبتسم لهو ”
هبه:-
كلك زوق امير بيك .. ” وتذهب إلى مكتبها وامير الى المكتب ليغير ثيابه ”
عند بوسف …
معان :-
هنستناه خمس دقايق بس ولو ماجاش هنطر نمشي ..
يوسف:-
بس …
لتقطعه نور :-
احنا صحيح بنهتم بجودة منتجاتكم لتحسين جودتنا بس.. بس اهم قاعده عندنا عدم الالتزام بالمواعيد علشان كده مطرين نمشي ..
لينهضو من مكانهم ليقف يوسف سريعا :-
استنى بس ، اتفضلو اقعدو وخمس دقايق وامير هيكون هنا ..
نور :-
اسفه يوسف بيك بس احنا ورانا اجتماع تانى ولازم نمشي
لينظر لهم يوسف بيأس و….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أصابتني لعنة عشقها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى