روايات

رواية أشواقي الفصل الخامس 5 بقلم زهرة الربيع

رواية أشواقي الفصل الخامس 5 بقلم زهرة الربيع

رواية أشواقي الجزء الخامس

رواية أشواقي البارت الخامس

أشواقي
أشواقي

رواية أشواقي الحلقة الخامسة

فراج اسودت عنيه بغصب وهو شايفو بيصورها وبيعاكس،ها اتقدم عليهم بغضب وهو بيتوعدلو بس اتصدم لما اشواق قربت منو ومسكت الكاميرا وهيه بتبتسملو وهوب ضر،بتو بيها على دماغو فت،حتهالو
فراج وقف مكانو بصدمه من الي حصل والامن اتلم وراجل واقع والد،م نازل من دماغو
واحد من المسئولين قال بزهول..انتي عملتي ايه يا مدام
اشواق قالت بغضب…عملت ايه …ده الويلكم بتاعنا ترحيب يعني ..امال لو شاف ويلكم الشبشب ..ده تعارف حضارات متشغلش بالك انت
فراج شدها من ايدها ورغم الموقف وعصبيتو لكن كان هيموت من الضحك من كلامها وقال…تعالي الله يخرب بيتي انا الي جبتك هنا… وقعدها على الكرسي وراح للمسئول اتكلم معاه وفضل يزعق وهو بيبص للراجل بغل ومش قادر ينسى نظراتو ليها قال بغضب..هيه رحمتو لما عملت كده لانها عتقتو من يدي..
المسأول اعتذر لكل واحد بعيد عن التانى والشاب مسكتش غير لما فهموه انها مجنونه..وفراج مسكتش غير من بعد محايلات عديده واعتذارات شديد
بعد شويه طلعو اوضتهم وفراج اتنهد وقال..ولو ان الجزمه الي تحت ده يستاهل…بس كنتي هتروحي فيها لو حصلو حاجه ..ده قاعد ساعه على بال ما فكر هو فين
اشواق قالت بلا مبالاه اديك قولت …يستاهل …هعملو ايه..وبقت تلف في الاوضه بتاعتهم بانبهار وقالت…الله…المكان حلو قوي شوف البحر جميل ازاي انا كنت اشوفو في التلفزيون
فراج ضحك وقال…عجبك البحر..تحبي تجربي ميتو
ضحكت وقالت..لا يا اخوي اخاف اغرق…هو انت بتعرف تعوم
بص في عيونها وقال..كنت بعرف..دلوقتي انا كمان خايف اغرق..وقرب اكتر وقال..او ممكن اكون غرقت اصلا
بقلم…زهرة الربيع
اشواق دفعتو بخفه وبعدت وقالت بارتباك…وبعدين يا فراج متقعدش تقولي الكلا م ده…متلعبش بيا الله يخليك.
فراج ابتسم وقرب منها واخدها في حضن،و واتنهد براحه وقال…والله انا مابلعب بيكي ولا بقولك كده علشان اقربلك…انا مبقولش غير الي حاسس بيه..من ساعة ما شوفت عيونك وانا تايه..ومش قادر الاقي طريقي تاني
اشواق رفعت اديها وبادلتو حض،نو وحطت راسها على صدره بارتياح وقالت…لو خدتلي نومه متصحنيش
فراج ضحك من قلبو وبعد وقال..مغيش فايده فيكي..كل ما احاول اتلحلح واقول كلمتين تفصليني
ضحكت وقعدت على السرير وقالت..انا اعملك ايه وانت عاملي فيها مهند..بلاش تسرح بيا انا فهماك..ومش هيحصل يا فراج …اخر حاجه ممكن تعملها معايا الي عملتو في البيت لو عايز اتعيدو مش هقدر امنعك انما بمزاجي لا..انت اصلا متدخلش مزاجي
فراج ضحك من قلبو وقال….بقى كده…ماشي
..على العموم بكره تشوفي ازاي هلين الحديد واشكلو من جديد
اشواق ضحكت وقالت…وبكره مش بعيد يا شديد..يلا سيبني انام بقى
فراج اتنهد وقال .اتخمدي يا اختي ده الي فالحه فيه
وقرب هينام جمبها واشواق قالت بقلق انت هتنام جاري
قال بسخريه..لا هروح اقولهم طلعلولنا كنبه انا ومرتي متعودين عليها ومنقدرش نقعد من غيرها واصل
بصتلو بغيظ من سخريتو وقالت..طب نام زي الشاطر متخلنيش اقلب عليك
قال فراج بسرعه..يا ابووووي لو تتقلبي علي ده انا تبقى امي دعيالي
اشواق حاولت تكتم ضحكتها وقالت..اقلب عليك مش اتقلب عليك يتقلب عليك ترماي.. اتخمد
فراج ضحك ونام ومفيش دقايق وعمل نفسو نايم وبيحلم وبقى يقرب عليها وحض،نها بقوه
اشواق كانت عايزه تضحك على حركاتو وقالت…ده على اساس كده نايم يعني
فراج قال وهو مغمض عنيه ..اششش اسكتي اوعي تصحيني
اشواق ضحكت بيأس من جنانو وسابتو حاض،نها وهيه مرتاحه بين اديه لحد ما نامو هما الاتنين بارتياح
في صباح يوم جديد فراج قام من النوم لقاها ماسكه فيه بقوه ونايمه بهدوء ابتسم وبقى يشدها عليه ودفن راسو في رقبتها وبقى يبو،سها برقه
اتململت وقالت بنوم…عايز رقبتي في حاجه..والله ما تغلى عليك
ضحك وبا،سها تاني وقال…ابقى شاكر قوي والله
اشوق قامت وبعدت عنو وقالت..بلاها نوم علشان ترتاح
فراج قال..سيبك من النوم ..يلا قومي اتنشطي علشان هفسحك وافرجك شرم الشيخ كلها
بصتلو بفرحه وقالت..جد يا فراج
ابتسم وقال جد الجد يا عيون فراج
اشواق قامت بسرعه ودخلت استحمت ولبست وجاد كمان وجهزو سوا ونزلو اتفرجو على الاوتيل وهلى القريه السياحيه كلها و اشترو لبس وطلعو اتغدو وراحو ملاهي وانبسطو جدا
وعدى اسبوع وكانو كل يوم يخرجو ويهزرو ومبسوطين جدا كانت اشواق مبسوطه جدا وفراج كان مبسوط بوجودها معاه وقربو من بعض جدا
في ليله كانت اشواق واقفه بتشم هوا في البلكون ومبسوطه بشكل البحر وقرب منها جواد وحتضنها من ورها وقال بهمس وانفاسو على رقبتها..مبسوطه يا قلبي.
اشواق ابتسمت وقالت…قوي يا فراج…حاسه الدنيا مش سيعاني
ابتسم ولفها ليه وقال بابتسامه..انا كمان..اول مره احس بالفرحه دي كلها…حاسس بقلبي هيطلع من صدري والدنيا زي ما تكون وسعت والنفس فيها بقى مرتاح
اشواق ابتسمت ونزلت راسها بكسوف وفراج رفع وشها ليه وبص في عيونها وقال..مش كفايه بعد يا اشواق…حابب اطمن انك شلتي كل الحواجز الي بينا…حابب احس اننا بقينا واحد…وقرب وقال قدام شغا،يفها نفسي اشبع من قربك واحلي شفا،يفي بطعم العسل للي على شفا،يفك
اشواق بعدت عنو ونزلت عيونها وقالت بارتباك وكسوف..انا..احم..انا كمان عيزاك يا فراج
فراج اتفاجأ وقلبو دق بسعاده وقال..وايه المانع يا قلب فراج ليه بتبعديني عنك
بصتلو بدموع وقالت..خايفه..خايفه قوي يا فراج…خايفه يكون ده اخر حاجه ربطاك بيا…خايفه لما تطول الي في بالك تطلقني…واتحرم منك بعد… بعد ما عشقتك قوي..وبقيت اهم من نفسي
فراج لمعت عيونه بالدموع وابتسم ابتسامه جميله وشدها لحض،نه وبص في عيونها وقال..انتي لسه فاكره ان ده الي رابطني بيكي يا غبيه..طب ما انا طولتك من اول يوم..انا كنت بقولك كده علشان متفضليش تقولي طلقني…مكنتش قادر ابعد عنك وكنت عايزك تحبيني زي ما حبيتك..انا..انا بموت فيكي يا اشواق …انتي بقيتي كل حياتي..وعلشان تطمنيلي….مهقربش منك واصل..لحد ما انتي ترتاحي وتعرفي قد ايه بحبك.
قال كده ولسه هيبعد مسكت ايدها وقربت منو وحطت اديه على وسطها واديها على شعره وقالت…بس انا مطمنالك يا فراج…وعايزه ادفى في حض،نك حتى لو هتسيبني بعديها
فراج بصلها بدهشه وهو مش مصدق من السعاده واشواق قالت..ايوه انت كان معاك حق…انا دلوك عيزاك زي ما انت عايزني ووقفت على اطراف صوابعها وقربتو منها وبا،ستو برقه تدوب الحجر
فراج غمض عنيه وقلبو بيضرب بعن،ف وبيستمتع بقربها واول ما جات تبعد ثبت دماغها بقوه والتهم شفا،يفها بقوه وجنون وهو طاير من فرحتو وفضل ماشي بيها وهو لحد مانومها على السرير وهو ضاممها ليه كانو بيتأكد انها بقت بيم اديه
في صباح يوم جديد قامت من النوم لقت نفسها بين اديه ومش بيسترهم غير الملايه عضت على شفا،يفها بكسوف ولسه هتتحرك شدها عليه وباسا،ها برقه وقال..صباحيه مباركه يا عروسه
اشواق ضحكت وقالت…بس احنا صبحيتنا عدت من بدري
ابتسم وهيه بين اديه وقال..لا
انا ملمستكش واصل قبل كده…الليله الي فاتت بس الي تتحسب بنا كل لمسه لها شكل تاني وانتي راضييه ..كاني ملمستش اي واحده قبل سابق
اتنهدت بابتسامه جميله وقالت يعني مبسوط
فراج قال …قوي وعمري ما اتبسطت كده وانتي مبسوطه معايا
اتنهدت بابتسامه وقالت…ومن يوم ما عرفتك..متبسطتش يوم واحد..بس ادينا بنجتهد
اختفت الابتسامه من على وشو وضربها بالمخده وقال..بتجتهدي يا اختي ..قومي من جاري قومي ..ده انا لو متجوز تلاجه كنت على الاقل شربت ميه ساقعه
بقلم…زهرة الربيع
بعد شويه كانو تحت على البحر ومبسوطين وبيضحكو وفراج قال…بقول ايه..ما تاجي نطلع نريح فوق شويه…عليا الطلاق قعدت السرير احلى مليون مره
اشواق ضحكت وقالت بطل بقى انت بتشبعش هديت حيلي
فراج ضحك ولسه هيرد جالو اتصال وقال ثانيه واحده دي مكالمه من الشغل
اشواق كانت مستنياه ..وجالها واحد من الي شغالين في الأوتيل وقال..مدام اشواق الاوضه جهزت وعملنالك كل الزينه الي طلبتيها يا ريت تيجي تبصي عليها علشان لو فيه حاجه غلط
اشواق ابتسمت بفرحه وطلعت على الاوضه وهيه بتتسحب علشان فراج ميشوفهاش عايزه تعملو مفاجأه
على زاويه كان حسان بيراقبهم وبيبصلها بغضب وابتسم بخبث اول ما طلعت وطلع وراها فورا
😱😱😱😱😱

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أشواقي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى