رواية أشمعنا أنت الفصل الثاني 2 بقلم نيفين أحمد عبد الفتاح
رواية أشمعنا أنت الجزء الثاني
رواية أشمعنا أنت البارت الثاني
رواية أشمعنا أنت الحلقة الثانية
مها قامت قطعت بلوزه الخاصه بيها وصوتت
زيزو : بيفرج عليها ببرود
مها : استغربت بروده بس غمزتله لم سمعت صوت الي في شركه بيقربوا علي غرفه
مها بدموع تماسيح وقعت علي الارض وبتعيط وتقول حرام عليك
حسام : حلوه التمثيل ده بجد ابهرني دورك مره دى
مها : حرام عليك يا حسام بيه هيهيهي وتعيط
زيزو : لو خلصتي قوليلي عشان بوليس مستنيكي بره
مها بصدمه : بوليس 😳
حسام بضحك : هههههه طبعا هو انتي فاكرة دخولك هنا مش عملين حسابنها من العيبك الوس*خة كاميرا في غرفة سجلت كل حاجه وكمان مدير شركتك زمانه اتقبض عليه بتهمة تلفيق وتزوير الورق الخاص بيه وكمان التشهير بسمعت الناس وحضرتك معها وكمان كسبنها شركتكم وضمنها ضمن شركتنا 😉 وغمزلها وضحك
زيزو ببرود : اتفضل يا حضرة الظابط التسجيل
خدوا مها ومها وهي ماشيه قالت كلمه : هتندم علي حوريتك
زيزو خاف من كلمتها بس قال : كان غيرك اشطر يا حلوه 😏
بعد كده حسام قعد قدام زيزو
حسام : ايه ياعم وحشتني مفيش أحضان ول سلامات ول خشن في حضن اخوك يا فواز اخص عليك والله وبيكلم بصوت رفيع 😂😂
زيزو : عمرك ما تتغير اتعدل يا بني ويلا عشان ننزل نتمرن شوية في جيم
حسام : حرررام عليك معندكش اخوات بلاستيك مفيش يوم راح منك يلهوى عليك يا اخي رفعت ايدايه عليك و…
زيزو بصله برفع الحاجب 🤨 وقاله كمل
حسام : ودعتلك بالهنا والسعادة وتخلف ٢٤ عيل يتربوا في عزك
زيزو : هههههههه طيب يا خفيف يلا ورايا علي جيم
حسام : حسب الله ونعم الوكيل ربنا يهدك
زيزو : رجعله قولت ايه ياض
حسام : بدعيلك بالستر والصحه
زيزو : ماشي يلا
………
عند جنه وأحمد
شالها أحمد من الأرض وهي بتعيط ولكن أنصدم
لم ضربته بالقلم
أحمد بغضب مشي علطول لغرفة الطبيبه في كليه ورامها علي سرير وقال للدكتورة شوفي رجليها وانا واقف بره
دكتورة بعمليه تمام
جنه : اعاااااااااااااااا براحه بتوجع 🥺🥺🥺
دكتورة : دي لازم خياطه ومش هتعرفي تمشي كويس فلو في حد من أهلك يجي يوصلك للبيت بالعربية عشان مش تلتهب
جنه : حاضر واتصلت بحورية تيجي
حورية اتخضت وراحت لقت أحمد واقف بره ومتعصب
حورية وقفت وقلتله ايه الي حصل يا أحمد
أحمد : خبططت رجيلها في طربيز من تحت واتفتحت رجليها
حورية : أحمد انت عملت ليها حاجه بصراحه
أحمد : وانا هعملها ايه هي الي دخلت وانا واقف مع سمية بنهزر فمعرفش فهمت ايه وزعلت تقريبا وجت تخرج اتخبطت
حورية : وايه الي حصل بهزار يا أحمد
أحمد بتوتر : حكي الي حصل
حورية : حرام عليك انت ازايه تجرح بيت خالتك كده ول تكلم في ظهر بالاسلوب ده
أحمد : قولتلك هزار
حورية : مفيش هزار بشكل ده انت انسان قليل الادب وانا هكلم ولدك علي عملته في جنه ده
أحمد : هو انا عيل صغير يا حورية وكمان انا عملت كده من زهقي اصل …
حورية اصل ايه انطق
أحمد : ابويا اتفق مع والد جنه أننا نتجوز
حورية : ده مش مبرر لو مش عاوزه تقول ولكن مش تجرحها
أحمد بتفكير : مش حكايه مش عاوزه محدش يجبرني علي حاجه وكمان انا وجنه اخوات
جنه كانت طلع مع دكتور علي كرسي متحرك من غرفة وسمعت وقالت وانا شايفه انك اخوايا وبس يلا يا حورية عاوزه اروح
حورية : زعلت علي صحبتها وكسرتها ومشيت بيها لحد العربية وركبتها وروحوا
محمد صديق أحمد من وراه ليه كده انت بتحبها بس بتكابر وهتندم بكره
أحمد : انا لا يمكن اندم علي حد هم الي بيندموا مش احنا يلا بينا ومشي
يا تره حكاية أحمد ايه
في بيت عند جنه
جنه : يعني ايه هو غصب ول ايه
والدها : اها ده اخر كلام مفيش مناقشه هتجوزي أحمد كمان شهر ويوم الخميس خطوبتكم وقفل الكلام
جنه مصدومه في أهله وفي أحمد ومنهارة في غرفتها
يا تره ليه بيجبوراها علي الجواز ليه
…….
حسام : اها ياني يا صغير علي هم ياختي هموت
زيزو بضحك : هههههههه يابني انت عملت حاجه انت بقيت ضعيف من ساعة ما سفرت فرنسا
حسام : اها اصل في فرنسا الجوه جميل كده وبيخليك تانتخ هههههههه
زيزو : طيب يلا عشان امي البط الي انت طالبه ياعم
حسام بصدمه : اهااااا لا بجد مش مصدق ياااا علي مفاجأة المفرحه اهاااا قلبي لا يتحمل هذه الصدمه
زيزو بضحك : هههههههه يلا يا اهبل قبل ما الاكل يخلص
حسام جري ركب العربية وساقها وسبق زيزو
زيزو بضحك : يابن المفجوعه هههههههه وركب عربية و وصل وجاي يدخل من باب الفيله
شاف حورية في حضن حسام
زيزو اتعصب جامد وراح ضرب حسام
حسام …….
هنشوف مره جاي حسام هيعمل ايه و جنه هتعمل ايه مع اهلها ومع أحمد ويا تره أحمد مخبي ايه
وحورية ليه حضنت حسام
يتبع …
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أشمعنا أنت)