روايات

رواية أشمعنا أنت الفصل الأول 1 بقلم نيفين أحمد عبد الفتاح

رواية أشمعنا أنت الفصل الأول 1 بقلم نيفين أحمد عبد الفتاح

رواية أشمعنا أنت الجزء الأول

رواية أشمعنا أنت البارت الأول

رواية أشمعنا أنت
رواية أشمعنا أنت

رواية أشمعنا أنت الحلقة الأولى

 

ترن ترن ترن

بصوت نايم : الو

حورية : الو

بصوت نايم وقلق : في حاجه ول ايه ده ساعه ٢

حورية : لا مفيش بس كونت عاوزه اقولك علي حاجه كده

بصوت نايم : قولي

حورية : انا بحبك ومعلش صحيتك وقلقتك بس حبيت اقولهلك دلوقتي وبس

. بهدوء وراحة : طب يا حبيبتي يلا روحي نامي تصبحي علي خير

حورية : وانت منه أهله

بعد ما قفل

حورية بتكلم نفسها : هههههههه عارفه أن مجنونه بس لم رجعت قرأت كلمنا اول خطوبة حاسيت أن نفسنا القديمه ماتت و مشاكل كترت بينا وكونت حابه يوم ده يرجع يصحيني وميكونش نايم مضايق مني 😅😅

لم اروح اكمل مذكرة انا الي جبته لنفسي اعمل ايه بس 😂😂😂

لمح عن الابطال

حورية بنت عندها ٢٤ سنه ومتفائلة ومجنونة شوية وطفوليه وشعره طويل جدا وبني و عيونها بني و عندها غمزات وبتكمل ماستجير

البطل اسمه زيزو : وهو قمور وصاحب شركة وكابتن كده وبعضلات وعيونه عسلي فاتح وهادئ ولكن مجنون وطفولي في بعض الأحيان مع حورية

تاني يوم

ترن ترن ترن

زيزو : ايه يا حوريتي صباح الشكولاته

حورية : صباح الاناناس علي احلي عيون يا ناس هههههههه

زيزو : ماشي يلا عشان اوديكي الكليه

حورية بخضه : لاااااا قصدى انا هروح مع صحبتي

زيزو : 🤨🤨 يبقي هوصلك يعني هوصلك

حورية : ليه بس كده

زيزو : ايه جايبه عريس تاني 🤨

حورية : هههههههه اعمل ايه يعني محدش قالك أخطب واحده قمر زايه كده

زيزو : لا والله

حورية : خلاص بقي اعمل ايه لبسه دبله اعمل ايه اكتر من كده امشي في كليه اقول للناس انا مخطوبة يا ناس هههههههه

زيزو : ماشي يا حورية انا هروح شغل روحي مع صحابتك وكمان بطلي شغل الخطابه ده

حورية : هههههههه اعمل ايه الشباب عارفه اني صحابة البنات كلها وبتيجي تسالني عن رقم تلفون أولياء أمور صحابتي امنع الخير ول ايه

زيزو : لا متمنعيش انا الي همنعك من الحياه كلها واحبسك بعد الجواز لو مش اتلميتي فاهمه

حورية بلوي بوز : حاضر

زيزو : فكي بوزك ويلا قومي البسي عشان مش تتاخري وتيجي تقولي بيقلد صوته طفولي ( اتاخرت زيزو عشان رغيت معاك ) هههههههه

حورية : كده ماشي ومن غير سلام وقفلت فون في وشه

زيزو اتصدم ورن تاني

حورية رد قالت الو بخوف

زيزو بتقفلي فون في وشي

حورية اصل

زيزو انا عملها بقي وقفل فون في وشه

وقعد يضحك عليها

حورية بصت لي فون بصدمه 😳 والله ماشي بس متاخر بس ولم ارجع لينا روقه

عند زيزو في شركه

سكرتيره : يا فندم استاذه مها عاوزه تقابل حضرتك

زيزو : خليها تدخل

مها : أهل اهل بالي وحشنا وقربت عليه

زيزو : تجاهلها وراح قعد علي مكتب وقالها اتفضلي اقعدى يا استاذه مها

مها : استاذه مها كده بردو يا زوزه

زيزو : ممكن نتكلم في شغل

مها: طبعا يلا

وأثناء الشغل مها قامت وزيزو باصص في ملفات وقطعت بلوزه الخاصه بيها وغمزتله وصوتته 😳😳

……..

عند حورية

كانت ماشيه مع جنه صحبتها

جنه : اعمل ايه يا حور ده بيقولوا هيخطب قريب خلاص حبي من طفولتي راح 🥺🥺

حورية : لو نصيبك هيجيلك قولتلك متفكريش فيه وسيبها علي ربنا عارفه انها صعبه بس غصب عنك هتعملي ايه

جنه : حولت كتير وانتي عارفه بس اعمل ايه في ده ( وبتشتاور علي قلبها بعياط )

أحمد : جه من وراهم ايه يابنات جايين بدري يعني

جنه بتمسح عيونها بسرعه

أحمد : مالك يا جنه شكلك معيطه انتي كويسه

حورية : اها

جنه بسرعه : اها حاجه دخلت في عيوني

أحمد : بعدم تصديق الف سلامه عليكي طيب انا هروح اخلص شوية حاجات في شؤون

جه من وراهم سمية اهلا يا بنات

جنه وحورية : اهلا

سمية بسرعه : خدني معاك لان زهقانه اوى

أحمد : تعالي اهو نتمشي شوية

سمية : يلا يا حمودي

حورية : يلهوى علي رمي جتت

جنه : شفتي اهو بتجري وراه دايما اموته ول اعمل فيه ايه بس

حورية : سيبك منها صح كانوا عاوزينك بردو في شئون عشان ندوة الي هتعمليه وانا هروح اجيب حاجه سخن لينا واحصلك اسبقيني

جنه : طيب

جنه داخله غرفة شئون من جوه مش من شباك

لقت أحمد و سميه في غرفه لوحدهم وسمعت سميه بتقوله

سمية : انت صح بتحب بنت خالتك وهتجوزه

أحمد : هههههههه لا طبعا دي زاي اختي يا بنتي وكمان مش لايقين علي بعض خالص انا طويل وهي قصيرة 😂

سمية : علي رايك دى شبر ونص هههههههه

جنه انصدمت فيه ورجعت لوره اتخبطت في سن اتطربيز وقعت واتعورت جامد

أحمد بخضه جري عليها راحت زقته واتسندت وقامت بس وقعت تاني

أحمد بعصبيه شالها بسرعه وهي بتعيط بس انصدم من الي حصل ….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أشمعنا أنت)  

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى