رواية أسيل وآسر الفصل الخامس 5 بقلم إسراء حسن
رواية أسيل وآسر الجزء الخامس
رواية أسيل وآسر البارت الخامس
رواية أسيل وآسر الحلقة الخامسة
أسيل فتحت عينيها لاقيت نفسها ف اوضه كبيره و مربوطه ف كرسي قعدت تعيط ل غايه ما نامت على نفسها
____________
في الصعيد
العيله كلها على السفره عشان الفطار
احمد : اومال فين أسيل يا وعد
وعد : مشوفتهاش يا عمو من امبارح كانت بتعيط ف مرضتش ادايقها
احمد افتكر امبارح و زعل من نفسه أنه عمل كده
وعد : اروح اناديها يا عمو
أحمد كان عاوز يصالحها ف قالها : لا يا بنتي انا هطلع اشوفها مش هترضى تنزل معاكي
احمد طلع فوق وفضل يخبط على الباب ملقاش صوت ف الاخر قرر أنه هيفتح الباب
اول ما دخل الأوضه ملقاش حد فيها خبط ف الحمام مفيش صوت و فتحه ملقاش أسيل اتخض و نزل على طول ل تحت
أحمد : وعد مشوفتيش أسيل محدش شافها
كله قاعد و مستغرب هيه راحت فين و كلهم قالوا لا
أسر : ازاي هيه مش فوق
أحمد افتكر كلام أسر امبارح أنه هيقتلها راح مسكه من هدومه و زعق
أحمد : فين بنتي يا أسر
أسر واقف مصدوم و مش فاهم : معرفش هيه فين انا مشوفتهاش من امبارح
أحمد : انتا قولت هتقتلها امبارح عملت فيها ايه انطق
أسر : والله يا عمي ما شوفتها
سالم : مش وقته دلوقتي يا احمد نشوف هيه فين الاول
احمد ساب أسر و قال ل سالم يروح يدوروا عليها
و أسر خد رعد يقدموا بلاغ ف القسم
____________________
في القاهره
أسيل صحيت فجاه لما حست أن حد حاطط أيده على وشها
أسيل بتعب : انتا انتا مين و عاوز مني اييه
الشخص المجهول : مش مهم انا مين دلوقتي المهم انك ليا ومحدش هياخدك مني
أسيل برعب : انا عاوزه ارجع ل بابا وقعدت تعيط
الشخص : متعيطيش مبحبش اشوف دموعك و قعد يمسح ف دموعها
أسيل : انتا بتعمل كل ده ليه انا معرفكش
الشخص : على قد ما انا بكره ابوكي على قد مانا بحبك انتي ليا
أسيل عيطت و بصوت عالي : انا معرفكش و مش بحبك انا مش ليك
الشخص اتعصب فجأه و مسك رقبتها و اتكلم ب صوت عالي : لا انتي ليا و اي حد هيفكر ياخدك مني هيكون مدفون تحت التراب فاهمه ولا لا
بعدها ساب رقبتها لما لقاها بتتخنق و مش قادره تاخد نفسها
قام جري و جابلها مايه بسرعه
مسك وشها و قعد يشربها و هيه شربت و بعدها افتكرت أنها مخطوفه و قعدت تعيط
الشخص المجهول : انا هسيبك دلوقتي بس اوعي تفكري انك تهربي البيت كله في حراس و في كاميرات يعني لو حاولتي مش هتعرفي و مشي
________________
أحمد : ازاي مش لقينها انا السبب بنتي ضاعت مني بسببي و فضل يعيط
أسر : يا عمي أهدى والله هجبهالك ل غايه عندك هلاقيها
متقلقش
أسر : رعد انا عايزك دلوقتي تجمع الرجاله و ننزل نشوفها ف القاهره
رعد : حاضر و كمان ممكن نتصل ب سيف هو ظابط و اكيد هيعرف يساعدنا
أسر : حلو اوي اتصل بيه حالا
__________
ماما تفتكري مين ال خطفها
حنان : مش عارفه بس انا شوفت واحد امبارح كان لابس اسود و مغطي وشه و خطفها و عدت عربيه خدتهم
بسمه : المهم أن إحنا خلصنا منها اخير أسر هيبقى ليا
حنان : متفرحيش اوي استنى منعرفش ايه ال هيحصل
بسمه سكتت وفضلت تفكر ازاي تخلي أسر يحبها
_________
رعد اتصل ب سيف
سيف : اهلا ب الناس ال مبتسألش غير ل مصلحه
رعد : مش وقتك دلوقتي في موضوع عاوزك تساعدني فيه
سيف : قول يا صاحبي معاك
رعد حكاله و هو قاله أنه هيساعده و قفل معاه
_____________
في القاهره
– الشخص المجهول : انا مش هسيبه هنتقم منه ايوه بحب بنته بس ماما سابتني انا و انتا و خانتك بسببه
= يعني هتعمل ايه
– الشخص المجهول : هخليه يفتكر أن بنته ماتت هعذبه على فراقها زي ما عذبني
= ضحك ب خبث وقاله عجبتني بتفكر زي ابوك ….
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسيل وآسر)