رواية أسيل وآسر الفصل الحادي عشر 11 بقلم إسراء حسن
رواية أسيل وآسر الجزء الحادي عشر
رواية أسيل وآسر البارت الحادي عشر
رواية أسيل وآسر الحلقة الحادية عشر
شخص من رجاله أسد : نفذت كل ال طلبته مني
محمد : تمام عموما هو هينفذ كلامنا بس الظابط ده شكله هيجيلنا منه مشاكل كتير خلص عليه
الشخص : يعني اقتل سيف
محمد : استنى النهارده و اول ما ابعتلك خبر تقتله
الشخص : تمام يا باشا
___________
أسر : ازاي ال بتقوله ده
الدكتور : الاستاذه أسيل من الصدمه و بسب الظروف و الضغوط ال مرت بيها نسيت حاجات أو أشخاص معينه بس كلها فتره و هترجع تفتكر كله
أسر مش مقتنع بالكلام ده : طيب و ايه الحل عشان ترجع تفتكر
الدكتور : اعرف دكتور كويس خد رقمه و اتواصل معاه
أسر : تمام
أسيل : ده كله بتتكلموا انا عاوزه اعرف ايه ال جابني هنا و بابا فين
الدكتور : استاذه أسيل والد حضرتك هنا و انتي كنتي معاه
أسيل : بابا كان هنا ليه ماله
أسر : انا اتصلت بيه يجي عشان انتي تعبانه
أسيل : بس ازاي انتا تعرفه منين
أسر : لما نروح هحكيلك هشوف عمي و جايلك
___________
أحمد كان واقف ف الاوضه و مصدوم من الفيديو ال شاف فيه سيف و هما بيضربوه
فجأه باب الاوضه اتفتح و هو اتخض وقام بسرعه خبى العلبه و الرساله
أسر : انتا قومت من على السرير ليه هو حصل حاجه حضرتك كويس يا عمي
أحمد : انا كويس عاوز امشي حالا
أسر حكاله على ال حصل مع أسيل
أحمد : ازاي حصل كل ده و امتى
أسر سرح و قعد يفكر ازاي هيقول ل عمه أنه عنده كانسر
أحمد : أسر روحت فين حصل ايه
أسر : نمشي من هنا و هحكيلك يا عمي
أحمد افتكر ال حصل : ايوه لازم نمشي حالا
أسر استغرب بس سكت
___________________
سيف كان مربوط ف مخزن كبير و عنيه مش قادره تفتح من كتر الضرب بس حس أن في حد جاب كرسي و قعد قدامه
محمد : عامل ايه يا سيف
سيف : انتوا مين و عاوزين مني ايه
محمد : احنا مين مش لازم تعرف بس هعرض عليك فرصه انك تعيش انتا و اهلك يا تنفذ ال هقولهولك يا تعتبر أنهم ماتوا
سيف : حسابك معايا و لو عملتلك حاجه خد حقك مني مش من اهلي
محمد : مش انتا ال هتقولي اعمل ايه يا تنفذ يا يموتوا
سيف : و الطلب ايه
محمد : سهله هتقتل بدر و عياله
سيف : انا مستحيل اعمل كده
محمد : براحتك بس التمن هيبقوا اهلك
سيف : موافق هنفذ
محمد : كده تعجبني
___________
أسيل و أحمد و أسر مشيوا من المستشفى و أسد وصل وملقاهمش
أسد بزعيق : ازاي مشيوا وانتوا موجودين قدام المستشفى
واحد من رجاله أسد : يا باشا والله ما اتحركنا مش عارف اختفوا ازاي
أسد ب عصبيه ضربوا بالمسدس وقع على الأرض : لو أسيل مرجعتليش هتبقوا جثه زي كده و مشي
__________
أسيل : بابا احنا مش هنرجع بيتنا احنا رايحين فين
أحمد : احنا هنسافر الصعيد
أسيل : ازاي انا مستحيل اروح بقولك ايه ياللي بتسوق انتا العربيه نزلني انا و بابا هنا
أسر : اولا اسمي أسر و ثانيا مفيش نزول
أسيل : انتا يا حمار بقولك نزلني انا و بابا
أحمد بصلهم ونسي كل ال حصل و قعد يضحك
أسر : عمي انتا بتضحك اتصرف قبل ما امسك لسانها و اقصه
أسيل : هتقف ولا اصوت و ألم عليك الناس
أحمد : خلاص اسكتوا و انتي يا أسيل خلاص هنروح هناك و هفهمك
أسيل سكتت و بصت بديق لأسر من المرايا و طلعتله لسانها
أسر : يارب صبرني حاسس اني واخد معايا بنت اختي ف العربيه
أحمد ضحك و بعدها افتكر سيف وأن أسيل ف خطر
___________
محمد : هسيبك عشان تنفذ ال قولتلك عليه بس عشان تعرف ان رجالتي هيرقبوك لو عملت اي حركه و قولت لاي حد حاجه هتلاقي اهلك مقتولين
سيف : تمام
__________
ف الصعيد
أحمد و أسر و اسيل وصلوا و العيله استقبلتهم
أحمد : أسيل خليكي مع وعد
الجد بدر : تعال على اوضتي يا احمد
أحمد : حاضر يا ابويا بس انا عاوز أسر و سالم كمان في موضوع عاوز احكيه معاكوا
اتجمعوا التلاته ومستنين احمد يتكلم
أحمد حكالهم عن الرساله و العلبه وهما قاعدين مصدومين
الجد : انا شاكك أن صاحب الرساله يبجى اخوك محمد
أحمد : بس ازاي يا ابويا محمد مات هو و أسد
الجد : مكنش في دليل أنه مات احنا بس سمعنا خبر و صدجنا مش يمكن أنه عاود عشان ياخد الورث ويمكن يكون ناوي يجتلنا اخوك يا احمد شيطان وال عمله زمان تتوقع منه اي حاجه
أحمد : معاك حق يا ابويا عشان كده انا عاوز أسر و أسيل يتجوزوا النهارده و يسافروا برا البلد عشان هيه ف خطر
أسر : و أسيل مش هتوافق يا عمي هنقنعها ازاي
الباب اتفتح و دخلت أسيل
أسيل : انا موافقه
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسيل وآسر)