روايات

رواية أسيره تميم الفصل الثاني عشر 12 بقلم لارين

رواية أسيره تميم الفصل الثاني عشر 12 بقلم لارين

رواية أسيره تميم الجزء الثاني عشر

رواية أسيره تميم البارت الثاني عشر

رواية أسيره تميم الحلقة الثانية عشر

تميم فتح عينه واتكلم بوجع: ا انا اس اسف غصب عني وغمض عينيه تاني
مسكت وشه بكف ايديها واتكلمت بكل وجع
Millet, biri bana yardım etsin, biri hemen ambulansı arasın
الترجمه((فليساعدني الجميع فليتصل أحد بالإسعاف الآن
بعد فتره من الوقت كنت قدام غرفه العمليات الصراحه مقدرتش اتلم ع اعصابي مقدرتش ادخل معااه الاوضه او اعمل حاجه مكنتش فاهمه حاجه مش فاهمه ازاي طلعلي مره وحده وانا مكنتش عامله حسابي معرفش هعمل اي
افتكرت احمد وقالت:
احمد احمد فين
طلعت تلفونها واتصلت عليه واتكلت بعياط:احمد انت فين
-خمس دقايق وهبقي عندك ف اي
=طيب بسرعه
-لي فيه حاجه متقلقنيش
=ايوا بس تعاله بسرعه
-طيب انتي كويسه ولا فيه اي
-لا مش كويسه بلله عليك تعاله
مكنتش قادره اقف ع رجلي اعصابي سايبه
كنت واقفه متبعااه بعيني من ازاز غرفه العملياات وف بالي ميت سؤال وسؤال مكنتش فاهمه لي لما شافني فرح كان مصمم يعرفني اي لي قالي اسف واي الي غصب عنو
لمحت احمد جاي عليا جريت عليه وحضنتو وعيط جامد طبطب عليا واتكلم بهمس :ششششش اهدي مالك فيه اي، اي حصل طيب متقلقنيش انتي كويسه
بعدت واتكلمت بصوت متقطع: جه ج جه يا احمد
بصلي بأستغراب: هو مين
حكيت ليه كل حاجه
-طيب اهدي الي علينا دلوقتي نستني ونشوف هنعمل اي معااه ونفهم منه كل حاجه
-طيب
الدكتور خرج قومت واتكلمت بكل لهفه معرفش اي سببها: اخبارو اي يادكتور
Rest assured, Doctor, the injury was minor. He only had a fracture in his left arm and a light wound in his head
الترجمه((أطمأني يا دكتور
، الإصابة كانت بسيطة. ولم يكن لديه سوى كسر في ذراعه اليسرى وجرح خفيف في رأسه .
اتكلمت بتنهيده: طيب الحمدلله الله شكرا لحضرتك
بعد مالدكتور مشي
اتكلمت بتنهيده طويله: احمد احنا هنعمل اي دلوقتي
-ولا حاجه هنستني لحد ميفوق وبعدين نفهم منه اصبري
-طيب انا هدخل اشوفه
=اصبري يامريم اصبري ياحببتي لما يفوق انتي عوزاهم يقولو عليكي وقعههه وضحك
رديت بتكشيره: الصبر من عندك يارب
اسكت يااحمد ونبي
___________________________________
كنت قاعده ف مكتبي واحمد معايا كنت سرحانه ف كل حياتي الي فاتت ف ذكرياتنا سوا ف نظره الحب ف عينيه ف كلامه ليا ف احساس الامان الي محستهوش مع حد ف حبي ليه الي دفنتو جوايا ف انتقامي الي اتنازلت عنه ومعرفش اي السبب ف وجعي منه وكسره ليا
فوقت ع صوت احمد وهو بيخبط ع المكتب: يااابنتييي انتي
-اي ها في اي
=بقالي ساعه بكلمك مالك
-مفيش يااحمد
=متاكده
-اايوا
رجعت اتكلمت: بقولك
رد عليا وهو باصص ف التلفون: هو انت هتن’تقم من تميم حتي لو ملوش دخل بحاجه
بصلي بنظرت شك: اشمعنا بتسألي
-عادي سؤال عادي اه ولا لا
=وانتي اي عرفك انو ملوش دخل
=حاسه
كان لسه هيرد عليا سمعت الباب بيخبط
-ادخل
دخلت صحبتي تسنيم
هعرفكم عليها بعدين وهيبقي ليها قصه معانا
دكتوره تالين المريض فاق
-طيب انا جايه يلا يا ساجد
طلعنا من مكتبي عشان نروح نشوف تميم كنا لسه هندخل
لكن انا وقفت وغمضت عيني
سمعت احمد اتكلم ومسك ايدي: مريم متخافيش انا جمبك ومعاكي دايما متقلقيش طول منا موجود
بصتلو وابتسمت ورديت عليه: حاضر
دخلنا
كنت خايفه عيني تيجي ف عينيه مكنتش عاوزه اضعف مكنتش عوزه اعيط لكن كان لازم اتشجع وابص ليه واتكلم: استاز تميم حابه اسمع الي انت كنت عاوز تقوله قبل الحا’دثه
اتكلم بصوت مبحوح وموجوع: وهتصدقيني وتسمعيني
بصيت لاحمد وكنت لسه هتكلم لقيته متوتر وبيبص لتميم
اتكلمت بهمس: مالك ف اي
رد عليا بتوتر زايد: لا لا مفيش
مهتمتش واتكلمت: اتفضل سمعاك
اتكلم ومسك ايدي
سحبت ايدي بسرعه واتكلمت: انت بتعمل اي
=عشان خاطري اسمعيني
رديت بتنهيده عليه: اتفضل اتكلم
كنت بكلمه بقوه وثبات معرفش جبتهم منين وقتها
اتكلم وقال: اول حاجه انا اسف ع كل حاجه حصلت مني يامريم انا مكنتش عاوز اأذيكي صدقيني بس كنت مضطر اعمل كده ومتقاطعنيش وتسالي اي سببك او ازاي وليه خليني اكمل
من ١٨ سنه انا كنت صغيرر لما كل دا حصل يامريم عمي السبب ف مو’ت ابويا هو الي مو’تهه ادالو دواا غلط وما’ت بسببه عشان الورث والشركه والاملاك وكل حاجه تبقي ب أسمه وكمان قت’ل اهلك هو واخوايا استغل مراد وانه صغير ولعب بعقله لما راحو لاهلك البيت كان عاوز ياخد نص الاسهم الي مش من حقه الي ابوايا بعها لابوكي قبل م’يموت ولما ابوكي قاله انو ملوش حاجه عنده كان هيضر’به ابوكي اتكلم معااه وخرجه من البيت والي عمي كدبه وقالو ان ابوكي طرده قام عمي بكل جبروت وكرهه وحقد و’لع ف القصر كله ومأخدش حاجه بردو وبعدين اخترع قصه وروايه ان ابوكي الي نصب ع ابويا وهو السبب ف مو’ته سبب كلامه نور ومراد وامي كانو بيكر’هو اهلك اووي وبعدين هو اتحبس واتعد’م ومرات عمي السبب من البدايه هي كانت السبب ف كل حاجه كلت عقله وخلته يطمع ولما انتي كبرتي ودخلتي الجامعه نور شافتك وعرفتك من الصوره الي كانت عندنا ف البيت الي قولتلك عليها قالت لمراد وعرف انك بنتها واتصاحبت عليكي لما كنت بشوفك معاها كنت بحبك يوم بعد يوم واكتر من اليوم الي قبله لحد معرفت انهم عوزين يمو’توكي ولحد هنا كنت لازم ادخل قررت اساعدهم ف خططهم وف نفس الوقت انقظك منهم
اتفقت مع مراد اني همثل اني بحبك علشان تفضلي معانا واتفقت معااه اني هطلعك من الببت اتفقت معاه ع كل حاجه واني انا الي همو’تك كنت خايف هما الي يأ’ذوكي ويبعدوكي عني قبل كل دا انتي متعرفيش ان انا واحمد صحابب اصلا ومتستغربيش احمد كان عارف كل حاجه ومتزعليش كل دي كانت خطه واسمعي للاخر هو ساعدنا يامريم هو ابن عمك والهي ودي مش كدبه صدقيني احنا اتعرفنا ع بعض ف المخابرات وبقينا صحاب وكنت بساعدو ومازلت عشان يقبضو ع اهلي اه هما اهلي بس يستحقوو العقاب لكن هو كان بساعدني اني احميكي
مكنتش قادره اتكلم من كتر الصدمه بس اتكلمت: كمل وصيت بعتاب لاحمد
-يوم مت’خطفنا مراد كان ناوي يمو_تك بس انا خوفت عليكي ف كلمت احمد قبلها يبعت البوليس عشان يعمل قلق ونهرب وحقيقي كنت ناوي اهرب بيكي كنت عاوز احميكي بس معرفتش كان اياد واقف بعيد عننا بخطوط
وكان ماسكك مسد’س وموجهه نحيتك بس شاورت ليه عشان ميعملش اي حاجه
فلاش باك))))))))
ازاي دول اخواتك ازاي يعملو كده فيك وفيا انا عملتهم اي هما مش اهلي استحاله
قرب مني ومسك وشي بين ايده وبعدين حضني واتكلم: متخافيش خلاص
بعدت عنه واتكلمت بعصبيه
انا عوزه اعرف انتو مين وازاي يعملوو كده انتو اي ابعد عني انا ممكن اكون غريبه عنكم بس انتو اهل انتو استحاله تكونو اهلي تميم انتو مش متعور وبتمثل عليا صح
لقبت سك’ينه دخلت بطني
بصيت لتميم بوجع
لي عملت كده
باك))))
____________________________________
-بما ان احمد دكتور كمان ساعدني قالي ع المكان الي هضربك فيه بالس’كينه الي مش ممكن تتأذي او تمو’تي منه كان لازم امثل اني مو’تك يامريم عشان محدش غيري يعملها عملت كده عشانك وعشاني وعشان احميكي والله العظيم احمد نقذك وكان لازم يظهر ف حياتك وقتها كان لازم نفكر بذكاء وكان لازم يغير اسمك ويسفرك وتعيشي بأسم مش اسمك كل دا عشان نحميكي يامريم
وصدقيني حق اهلك هناخدو انا احمد انا اسف بتمني تسامحيني عارف اني غلط وعارف اني خبيت عليكي عارف اني تعبتك وكسر’تك ووجعتك وعارف اني خيبت ظنك فيا عارف اني السبب ف وجع قلبك بس عشان خاطر حبك ليا سامحيني
اتكلمت بدموع: وانا اي الي يثبتلي ان كلامك صح وانك مش بتكدب
وكملت كلامي وانا باصه لاأحمد: وانت يااحمد ولا ياساجد انا مبقتش مصدقه حد ولا هثق في حد فيكم انتو كدبتو عليا ومازلتو بتكدبو انا همشي وهبعد وصدقوني محدش هيعرف طريقي
لقيت احمد مسك ايدي واتكلم: يامريم صدقينا والهي العظيم دا كل الي حصل تميم مبيكدبش عليكي و
تميم اتكلم بخو’ف وكان لسه هيقوم: مريم
احمد: خليك انا هوديها ع اوضه تانيه دا اكيد بسبب الصدمه متقلقش هاجي اطمك
اتكلم تميم بخوف وقلق: طيب

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسيره تميم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى