رواية أسيره تميم الفصل الثالث عشر 13 بقلم لارين
رواية أسيره تميم الجزء الثالث عشر
رواية أسيره تميم البارت الثالث عشر
رواية أسيره تميم الحلقة الثالثة عشر
تميم بقلق: احمد مريم عمله اي
-الحمدلله هي فاقت وكويسه بس عوزه تبقي لوحدها شويه متقلقش انا هديتها وهي هتبقي كويسه
=طيب
في غرفه مريم كانت قعده سرحانه بصه للسقف وبتتكلم جواها: معقول يكون كل دا حقيقي انا لي مصدقه تميم شايفه في عينيه الصدق شايفه ف عينيه حبه ليا وخوفه من انو يخسرني لي واثقه انا بحب احمد بس هو مش بيحبني اعمل اي هل اقول لتميم يبعد عني وانا خلاص مسمحااه هل هيوافق طيب انا لي خوفت عليه لي كنت قلقانه اوي كده لي مصدقااه لي قاطع سرحانها صوت احمد
-صدقيني انتي بتحبي تميم لسه يامريم
اتكلمت بصدمه: انت بتقول اي عرفت منين وازاي
-عشان انا عارف اختي
=احمد انا
-هتقوليلي انك بتحبيني ومش عارف اي انتي اعتبرتيني اهلك وحبيتي خوفي عليكي واهتمامي اعتبرتيني سند وضهر وفعلا بتحبيني حب اخوه لكن حبك الحقيقي تميم يامريم وصدقيني والله تميم بيحبك وفوق متتخيلي مريم انتي كنتي بتحاولي تنسي تميم بيا بصي انا فهمك كويس
انتي كنتي عاوزه تبدأي حيااه جديده وهتقنعي نفسك انك حبتيني بس انتي كنتي بتحبيني زي اخوكي فهماني لكن لا الحقيقه انك لسه بتحبيه وهو حبك الاساسي والحقيقي فهماني
اتكلمت بتنهيده: تفتكر كلامك صح
-طبعا يهبله
حضنته واتكلمت بأبتسامه: شكرا لوجودك انت احسن اخ ف الدنيا كلها
-وانتي احسن اخت ياعبيطه
وكمل كلامه بمرح: انا مش عارف اي جو الاطفال الي احنا فيه دا
اكتفيت بأبتسامه
كمل كلامه وقال: مريم
-امم
=انتي هتسامحي تميم
-مش عارفه بس خايفه
-متخافيش يامريم خلي عندك ثقه ف تميم المره دي وهو هيأثبت ليكي انه بيحبك بجد
رديت بتنهيده عليه: طيب
_________________________________________
بعد يومين تميم خرج من المستشفي
بقولك اي يااحمد انا هدخل الشنط دي ع المطبخ وانت كلم تميم يجي يتغدي معانا عشان هعمل حسابه ف الاكل
لقيت احمد رد بإستغراب: اي دا غريبه يعني انتي امبارح مكونتيش طيقااه
-بص هو يعني هو
=هو هو مين اتكلمي
-بص هو انا قررت اديله فرصه تانيه
اتكلم بفرح: بجد
ضحكت: ايوا لي
رد عليا بأبتسامه: ولا حاجه يقلب اخوكي يلا ادخلي غيري هدومك وبعدين اعملي الاكل عقبال ما اغير واصلي وبعدين اروح اكلمه
: حاضر
___________________________________________
لاريـــــــن🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🧚🏻♀️.:’؛
_____________________________________________
بعد فتره من الوقت))))
كان تميم قاعد مع احمد
اتكلمت مريم من المطبخ
سكرك كام ياتميم
رد عليا: ياستي انا راضي لو بملح والله
خرجت وانا ف ايدي كوبايات الشاي ع الصينيه واتكلمت:
كنت عارفه سكرك بس حبيت اتأكد
بصلي احمد وغمز وقال: طيب هسيبكم انتو تتكلمو وهروح اعمل مكالمه وجاي تاني
تميم: ياريت
رد عليه احمد بضحكه: ماشي اهو ياعم متزوقش بس
بعد ما احمد مشي))
بصيت لتميم بأبتسامه
ها سمعاك
تميم: مريم حقك ع قلبي انا عارف اني غلط مش دلقت الشاي ع مكتبك لا كسر’ت قلبك كسر’تك جيت عليكي سبتك وو’جعتك وخذ’لتك وكر’هتيني وانا عارف بس كل دا عشانك غصب عني والله العظيم انا بحبك يامريم وانتي عارفه قلبك عارف
رديت عليه: انت تعرف اني قلبي معرفش يكر’هك وتعرف ان روحي الي حبتك مش انا برا ان احمد صاحبك بس انا حاولت احب احمد عشان انساك وانا عارفه ان دا غلط مني بس ف الاخر اكتشفت اني بحبه حب اخوه مش الحب الي كنت بقنع نفسي بيه تعرف ان انا مسمحاك من زمان احساسي دايما كان بيقولي في حاجه غلط تميم مش كده هو بيحبني ومازلت
انا معرفش ازاي اخدت كل حاجه بهدوء لي معملتش حاجه لي منفهلتش لي اخدت كل حاجه بعقل هل لما عرفت كل دا اتعاملت كده ازاي ولي
اتكلم ومسك ايدي: عشان انتي قلبك ابيض وعشان كويسه وصدقيني
والهي العظيم بحبك ومن زمانن اووي وفوق متتخيلي وانتي مع الوقت هتعرفي كده كويس انا جتلك هنا ومش ناوي ارجع جيت ليكي عشان افضل معاكي وجمبك بتمني تسامحيني وتصفيلي بتمني تسامحيني من كل قلبك وترضي عني وتديني فرصه تانيه
وطول مأيدك ف ايدي محدش هيقدر يأذينا هناخد حقنا حق السنين الي اتحرمت منك فيهم وحق ابوايا الي مات غدر وحق اهلك وحقي
-تميم بس انا مش عوزه حقي خلاص انا مسامحه
رد عليا: مريم مينفعش لازم حقنا يتاخد يمريم بلاش الطيبه الي انتي فيها دي انا وعدتك +مراد حاليا بيتاجر ف المخدرات وحق العقوبه دي اعدام او مؤبد طبعا هو ميعرفش اني شغال ف المخابرات محدش يعرف غيرك انتي واحمد وسيف
اتكلمت بصدمه:سيف
-ايوا سيف عارف كل حاجه وهو الي بيساعدني وامي هفهمها كل حاجه هي ونور يامريم بس لما ناخد حقنناهه
-طيب لو بتحبني بلاش يبقي ليك دخل بيهم تاني وابعد حتي لو اهلك مش قولت جيت هنا ومش راجع
اسمعيني انا مش هدخل ولا هأذي حد انا ه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسيره تميم)