رواية أسيرتي المتزوجة الفصل الحادي عشر 11 بقلم مريم الشهاوي
رواية أسيرتي المتزوجة البارت الحادي عشر
رواية أسيرتي المتزوجة الجزء الحادي عشر
رواية أسيرتي المتزوجة الحلقة الحادية عشر
مرام/والله متجوزة ومعايا ابن
عز بصلها بذهول وشدها من دراعها/كنتِ
مرام برقت/انت عارف
عز/تاريخك كله عارفه يا حببتي
مرتم/وابني يا عز
عز/متقلقيش هجيبه بس هو ساعات السفر بس
مرام بصتله بقرف/انت بني ادم مقرف بجد بعد كل الي عملته فيك عاوز تتجوزني
عز/يا شيخنا العروسه جاهزة
ولأن مرام كان فوق التلاته وعشرين سنه فكانت ولي امرها بنفسها واتمو الجوازة
مرام وقفت قدام عز /انتو عملتو اي ف ابني مهو اكيد مش هتسيبوه كدا
عز/لا متقلقيش الصبح هيبقى عندك بس انت قوليلي عملتيها ازاي
مرام/الي هي اي
عز/يوميها كنت بتعيطي بقهره انك متجوزة وانا لمستك ساعتها وكنت بنت
مرام ضحكت بمكر/متهيألك انت كنت غايب عن الوعي فعلا لاني حطيتلك اقراص ف العصير واما فوقت ولقيت د*م اتنبألك اني كنت بنت
تز/انتو فكرتو ف دا ازاي انا تعبت من التفكيرف دا
مرام/حاولت اوضحلك الحقيقه وانت مصدقتش
سابته ومشيت وهو دخل اوضته نام فيها ورافض يروح حتى يشوفها تعبان من جواه لانه عارف ان عندها ابن وان جوزها ميت
اخد اقراص الضغط ونام على مخدته بتعب
صحي فجأه على منبهه طفاه وقام عرقان وتعبان جدا وجسمه واجعه الباب خبط ودخلت فريده/عز بيه الفطار جاهز
عز استغرب ونزل واما شاف ابوه اتخض ووقف متجمد
عز/بابا!!
نبيل/تعالي يا عز خلينا نفطر قبل ما نروح الشركه
عز نزل وعينه على عمر الي كان بياكل ومش هامه
فريده/عز بيه في دكتورة هتقدم نفسها النهاردة هيه دكتورة علاج طبيعي شاطرة وهتيجي اخر النهار وبتسأل حضرتك فاضي ف الوقت دا
عز جسمه كله كان متلج وحاول يتكلم بصعوبه/ايوه ايوه
نبيل/انا قولت مش هتعالج
عز/يا بابا هيه هتيجي في البيت مش هتروح مستشفيات هتبقى معاك اربعه وعشرين ساعه
نبيل/انا قولت الي عندي
عز بص لفريده وشاولها براسه وفريده فهمت ومشيت
عز قاعد ف مكتب وابوه بيفكر ودماغه بتجيب ف الف سؤال وجواب
العصر اذن وجرس الفيلا ضرب الباب اتفتح وعز سامع خطوات رجليها ومتابعهم وسمع صوتها ايوه صوتها عمره ما هينسى صوتها ابدا
/لو سمحت الاستاذ نبيل النابلسي موجود
-اه يا هانم اقوله مين
مرام/انا الدكتورة مرام دكتورة علاج طبيعي
-تمام اتفضلي هو موجود ف مكتبه
الباب خبط وعز اترعش وجسمه كله متلج
ودخلت الخدامه/نبيل بيه عز بيه دكتورة العلاج الطبيعي وصلت يا بيه
نبيل أفأف
عز بتوتر /دخليها يا فريدة
فريده/اتفضلي يا دكتورة
مرام دخلت بتبص في الارض ورفعت عينها واتلاقت ما بينها وبين عز نظرات محدش فهمها عز دماغه هتنفجر هو ليه كل الي حصل بيتعاد تاني ابتسمت ابتسامه خفيفه خلت قلب عز يدق بطريقة غبيه بص ناحيه الشباك وراح وقف جمبه ولع سيجارته الي خلت مرام تكح جامد
عز بص بذهول
مرام /ممكن حضرتك تشرب السيجارة ف مكان تاني
عز بصلها/افندم
مرام/حضرتك بتشربها ف مكان مقفول ومفيش ولا شباك مفتوح ممكن يإذي استاذ نبيل لانه لسه قايم من حادثه مبقولش لحضرتك اطفيها بقولك اشربها ف مكان مفتوح
عز/انت بتقوليلي اطلع بره بالادب يعني ولا اي
مرام/انا مقولتش كده
نبيل الي حد ما عجبته شخصيتها
عز طفى السيجارة وراح قعد على الكرسي ومرام قعدت قدامه وهيه بتبص لنبيل وبتبتسم
مرام /ازي حضرتك استاذ نبيل انا الدكتورة مرام هكون مشرفة على علاجك وبإذن الله هتخف ف وقت صغير
نبيل/انا مش عاوز اتعالج
مرام/حضرتك ليك مكانه عند ناس كتير و…..
عز قاطعها وهو بيبصلها/وليك اسم وشركات ولو سكت على مرضك دا هيتطور واحتمال يكون شلل كلي مش هيخليك تتكلم دا بعيد الشر عنك طبعا بس ف مكانتك دي اكيد ليك اعداء واكيد هما هيستغلوا وضعك ودا كلام كلنا عارفينه.
مرام بصتله باستغراب
عز/مش دا الي كنت هتقوليه
مرام اتكسفت وقعدت تكمل كلامها مع نبيل وعز مركز على كل تفصيله فيها
عز ف نفسه/ايوه هيه مرام مش حد تاني ليه الاحداث بتعيد نفسها تاني معقوله اكون اتجننت او معقوله يكون محصلش دا اصلا وانا بتخيله او معقوله…… معقوله يكون حلم!
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسيرتي المتزوجة)