رواية أسيرتي المتزوجة الفصل الثامن عشر 18 بقلم مريم الشهاوي
رواية أسيرتي المتزوجة البارت الثامن عشر
رواية أسيرتي المتزوجة الجزء الثامن عشر
رواية أسيرتي المتزوجة الحلقة الثامنة عشر
قعد على المكتب مش شايل نظراته من على عز ونفسه يقوم يخنقه ويخلص بتاره
فجأة الباب خبط وطلع من شروده على صوتها الرقيق
*اتفضل معايا عشان اوريك طبيعة شغلنا هنا
ابتسملها ووقف وقرب منها وهيه اتكسفت ووشها احمر وطلعت برا المكتب مستنياه
رفيف/انا بجد مش متخيله انك جيت هنا تشتغل مع ان امكانياتك عاليه تقدر اي شركة تقبلك يعني اشمعنى دي احب اسمع رأيك
حمحم وبصلها بحب/ممكن اكون اخترت الشركة دي عشان عاوز ابقى مع شخص معين فيها واشوفه كل يوم
اتكسف وبصتله باستفهام نفسها يجاوب ويقولها الحقيقة مباشرة وبصتله بهيام
ضحك ادهم /انا قولت ممكن..
كشرت وبصت قدامها وابتدت تتكلم معاه في الشغل واي الي هيستلمه كان اسعد يوم في حياتها ومبسوطه انها هترجع تشوفه من تاني
طلعت رفيف مكتب ابوها
رفيف/بابا الموظفين الجداد تم قبولهم وانا سلمتهم شغلنا
عز~جميل يا رفيف حضري نفسك عشان شهاب وعيلته معزومين عندنا النهاردة علعشا
رفيف بنفخ/حاضر يا بابا
وهيه نازلة اتقابلت بادهم صدفه
ادهم/جايه النادي النهاردة
رفيف/مش عارفه ممكن لا
ادهم برفض/رفيف انا عاوز اتكلم معاكي والنهاردة
رفيف/ماشي يا ادهم هشوف كده ولو عرفت انزل هبلغك
الليل جيه وشهاب وعيلته جم واتعشو وشهاب اخد رفيف يتمشو في جنينة الفيلا
شهاب/رفيف عامله اي
رفيف بابتسامه/الحمد لله يا شهاب انت عامل اي
شهاب/انا تمام الحمد لله
سكت وبلع ريقه وحاول يستجمع قوته
شهاب/رفيف انت عارفه انك سحرتيني من ساعة ما شوفتك
رفيف دقات قلبها اتسارعت مش عايزة تترجم كلامه دا ابدا في عقلها وبتدعي متكونش هيه الترجمة الي في دماغها
شهاب ابتسم /انت اصبحت شاملة تفكيري طول الوقت وخصوصا اما اتعاملت معاكي واتكلمنا رفيف انا……
شهاب في سره/يلا يا شهاب قولها…
شهاب بجمود/انا بحبك يا رفيف
وطلع علبة من جيبه ونزل على ركبه /تقبلي تتجوزيني يا رفيف
رفيف كانت لسه هترد لاقت الكل وراها بيزغرط ومستنين ردها
رفيف باقت مكسوفه ولو رفضت هتخلي منظر ابوها وحش دا باين انهم اتكلمو معاهم قبل ما شهاب يقولها
شهاب/رفيف
رفيف ساكته ومش بترد
ومامتها جات وحضنتها
مرام/تلاقيهامكسوفه انت عارف بقا يا شهاب رفيف بتتكسف قد اي
شهاب ابتسم/رفيف ليكي رأي تاني
مرام بصتلها ورفيف ابتسمت بخجل لامها
عايدة(ام شهاب)/طبعا وهيه هترفض ليه يا شهاب هيه هتلاقي زيك فين او انت هتلاقي زيها فين انت دكتور قد الدنيا وبنتنا باشهندسه زي القمر
شهاب ابتسم ولبسها الخاتم والكل زغرط ومبسوطين ورفيف مش عارفه تتصرف قرأو الفاتحه واتكلموا في امور الخطوبة ورفيف متوترة من نظرات شهاب الي كلها حب وخايفه تكون بتخونه لان قلبها ملكه شخص تاني للأسف
مشي شهاب وعيلته ورفيف طلعت اوضتها اتصلت بادهم
ادهم/الساعه 11 يا رفيف انا مستنيكي من بدري
رفيف/اسفه والله انا نازلة اهو اديني خمس دقايق وابقى عندك
ادهم بحب/متتأخريش
نزلت مرام وعز وقفها
عز/على فين يا عروسه
رفيف/بابا.. ااا… اصل صاحبتي تعبانه
عز/تعبانه!!
رفيف بتوتر./اه.. اص.. اصلها تعبت ونقلوها المستشفى وانت عارف انها صاحبتي القريبه مني
مرام/مين يا رفيف
رفيف فكرت شوية وسكتت
عز بصرامة/اتكلمي….
رفيف/خ.. خلود يا بابا خلود تعبانه اوي
عز/لا دانا لازم اجي اوصلك الوقت متأخر واهو بالمرة نطمن على صاحبتك
مرام/واناجايه معاكو هتسيبوني في البيت لوحدي
رفيف كشرت لانها مكنتش عامله حسابها يجو معاها ومش عارفه تتصرف ازاي
مرام/مفيش مشكله يا بابا انا هروح لوحدي عادي
عز/لا يا رفيف الوقت متأخر يلا.
اخد مفاتيح العربيه ونزل هو ومرام ورفيف وراهم بعتت رساله لادهم انها مش هتعرف تيجي
ادهم اتنرفز وكسر كل حاجه كان عاملها عشانها وبعتلها رساله علموبايل
ادهم/انت بتستهبلي يا رفيف
رفيف/والله ما هعرف بابا وماما معايا
ادهم شاف رسالتها ومردش وخرج من النادي متنرفز ركب عربيته ومشي
______
عز/مستشفى اي رفيف
رفيف كانت شاردة بسبب ادهم وخايفه تكون زعلته
عز/رفيييف
رفيف/ها… نعم يا بابا
مرام/انت مش معانا خالص با رفيف ابوكي بيكلمك
عز/انهي مستشفى يا حببتي
رفيف قالتلهم على اي مستشفى جات في بالها وهيه قلقانه هتتصرف ازاي بعد كل الكذب دا
وصلوا المستشفى وطلعوا فوق ورفيف متوترة
رفيف/خليك هنا يابابا انا هسأل عليها
عز سابها بمزاجه ووقف هو مرام. متابعها وهيه عماله تبصله بتوتر
ادهم في اوضة في المستشفى ماسك ايديها وبيتكلم بضعف باين على ملامحه
ادهم/متقلقيش هاخدلك حقك انا خلاص قربت ابدأ اللعبه معاهم بس انت قومي يا امي قومي عشان نبقى اقويا سوا
طلع من اوضتها واتفاجئ بعز ومرام في وشه….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسيرتي المتزوجة)