رواية أسيرة قسوته الفصل العاشر 10 بقلم Sos Khalil
رواية أسيرة قسوته الجزء العاشر
رواية أسيرة قسوته البارت العاشر
رواية أسيرة قسوته الحلقة العاشرة
إللي أنا سمعته ده يا رحمه
رحمه اتخضت ولفت بخوف :كريم
كريم قرب منها بغضب وقال :سمعيني كده قولتي اية تآني
خطه انتي كنتي عامله علي سما خطه
رحمه بتوتر :ك ك كريم والله إنت فاهم غلط
كريم مسكها من شعرها :فاهم غلط إيه دانا سمعك بودانى
هتكدبي وداني يا زبالة
رحمه بخوف جايه تتكلم دخل عليهم سما وشريف
سما ببرود :اية يا جماعه مالكو مالك يا كريم مسكها كده ليه
كريم بصلها ومكنش عارف يقولها اية
سما :مش عايز تتكلم علشان عرفت صح
كريم بصلها بأستغراب إنها إزاي عارفه وبقي مستني تكمل
كلامها
سما :احب اعرفك ان الهانم ازبل من أي زباله حوالينا الهانم
عملت خطه علشان تطردني من الشقه و تطلقني اتفقت مع
عشيقها الكلبه الحيوانة ومش بس كده بتخونك كمان يا كريم
بتستنى إنك تنزل الشغل واليوم إللي ترجع فيه متأخر كانت
بتروحلو وترجع قبل مانت مترجع علي طول وأنا كنت
مراقبها كويس علشان يجي اليوم اللي تكشفها في واه انا
مش حابة اصدمك بس هقولك البيبي إللي في بطنها ده
مش ابنك ده ابن عشيقها مسالتش نفسك انا ليه قولت
آنتو مكلمتوش اسبوع جواز علشان عارفه انها بتقابل
عشيقها فى الوقت اللي انت بتنزل فيه من البيت وترجع
متأخر وغير الايام اللب كانت بتقولك إنها رايحه تزور
صحبتها وإنت كنت بتخليها تروح عادي الهانم مش متجوزه
جنابك علشان بتحبك متجوزة علشان تاخد كل فلوسك
والبيت البيت إللي هو بيتي أصلا وأنا معديه من كام يوم
سمعتها وهي بتكلم عشيقها إللي كان اسمه ايه تقريبا
آه معاذ معاذ ده اللي كان ناوي النهارده يبهدل شرف مراتك
بتفاق مع الحيوانه إللي جنبك دي أنا كده خلصت إللي
عندى أتصرف إنت بقى
كريم بقي مصدوم من إللي بيسمعو وهو لسه ماسك
شعر رحمه في إيده إللي مصدومه إزاي سما عرفت كل ده
رحمه بارتباك وكدب :بلا تصدقها يا كريم دي بتتبلي عليا
معاذ ده عشيقها هي هي اللي زقتو عليا وانا حامل في ابنك
إنت أنا معرفش مين معاذ ده حتة صدقني يا كريم
سما بقرف :لسة بتكدبي طب أنا هوريك يا كريم هات يا
شريف التليفون
شريف أداها التليفون وسما خدتو وفتحته على كل حاجه
تبع رحمه ووريتها لكريم
كريم بقي يتفرج و يسمع التسجيلات وهو مصدوم
ومبقاش يصدق إن رحمه تخدعه وتخونو كمان رمي التليفون
لشريف ولف لرحمه وعيونه بطلع نار
رحمه كانت في حاله لا يرثي لها كانت خلاص هتموت
رحمه بخوف شديد :ك ك كريم اسمعني ونبي دول دول
عايزين يوقعو بيني وبينك و والل كريم صرخ في وشها
لدرجه إن شريف وسما اتخضو من صوتو
بغضب :متحلفيش بربنا كدب يا خاينه يا زبآله أنا بجد
مكنتش أتخيل إنك كده بتخونيني وتكدبي عليا لا وكمان
عايزه تطلعي مراتي زبالة زيك يا بنت ال 🐕
كريم خلص كلمتو ونزل عليها ضرب فضل يضرب فيها
وهي تصرخ و سما واقفه علي قد ما كانت فرحانه إن ربنا
هيخلصها منها و تبعد عنها وعن كريم وعن حياتهم على قد
برضو ماكانت مش عايزه كريم يضربها بس قالت في نفسها
إني دي رد فعل طبيعية منه وبعدين افتكرت إن رحمه حامل
راحت علي كريم بسرعه :كريم خلاص يا كريم كريم متنساش
إنها حامل يا كريم
وكريم ولا هنا قاعد يضرب فيها
سما صرخت :يا شرررررريف تعالي حوشو
شريف راح بسرعه وشد كريم من فوق رحمة
كريم بعد عن رحمه وهو بينهج وبيقول بعصبيه :وحياه
أبوكي إبن بياع المخلل لارميكي في الشارع إللي جبتك منه
يا زبالة دانتي مكنتيش لأقيه تكلي يا معفنه ده عملتك
هانم يا زبالة عايزه تخربي علي ستك وتاج راسك يا زبالة
آنتي طالق بالتلات وملكيش حاجه هتغوري زي ما جبتك
يا معفنه وجرجرها من شعرها في الارض وهي بتصرخ لحد
ما ودها عند
الباب ونزل بيها السلم ورمها في الشارع
وقالها :لو شوفت وش أمك تآني هموتك سامعه ولا لا
و راح تف عليها وطلع تاني
كريم طلع وهو ينهج ورزع الباب ودخل قعد علي الكنبه
وحط ايدة بين راسه
سما وشريف بقو واقفين يبصو لبعض ويبصو على كريم
لاقو جسمه قاعد بيتهز سما كده عرفت إن بيعيط
نفخت بخنقه وقربت منه
قعدت جمبه وحطيت أيدها علي كتفه :كريم
كريم رفع وشه إللي مليان دموع وحضنها جامد وفضل
بعيط في حضنها سما اتفاجأت انو حضنها بصت لشريف
لاقيته بيبتسم ليها وبيهز دماغه بمعني احضنيه
سما بصت تاني لكريم وطلعت أيدها براحه وحطيتها عليه
شريف ابتسم وسابهم ونزل بهدوء سما سمعت قفل الباب
لفت وشها ملقتش شريف عرفت كده إنو نزل بقت تشتم
فيه في سرها
شويه وكريم خرج من حضنها وبص ليها وهي الدموع
علي خده :أنا أسف
سما بصتله وهي ساكته وهو كمل :اسف اني جرحتك
اسف اني فضلت عنك الزباله دي أنا بجد مكنتش عارف
اني غبي كده سبت ست ستها وخدتها هي
أسفه يا نور عيني أنا بحبك يا سما واكتشفت اني بحبك
من بدري بس كنت بنفض الفكره دي من دماغي..
أنا كنت كل يوم افكر انا هصلحك إزاي و هصرحك إني بحبك
ومقدرش أعيش من غير كنت غبي يوم ما فكرت أتجوز
عليكي واجرحك بكلامي عن الخلفه أنا مش عايز عيال
مش عايز غيرك آنتي حتي لو ربنا مكتبش لينا الخلفه
أنا مش عايزها أنا عايزك انتي انتي حياتي ودنيتي كلها
اللهي أيدي كانت تتقطع قبل ما تتمد عليكي أنا فعلا مش
راجل أنا مش راجل يا سما لأن أنا لو كنت راجل مكنتش
مديت أيدي عليكي مكنتش جرحتك بكلامي مكنتش
دخلت وآحده زي دي بيتنا أو لا بيتك لان ده بيتك فعلا
يا سما وأنا أللى مجرد ضيف فيه حقك علي قلبي يا سما
أنا مقدرش استغني عنك بس أنا عارفه إنك مش هتسمحيني
علشان كده لو عايزه اطلقك وامشي من هنا أنا هريحك
بس أنا بقول كده وقلبي بيطقع عايزاني اطلقك يا سما
سما فضلت بصالة وهو بيتكلم وساكته
كريم ابتسم بوجع وقال :طيب يا سما إللي يريحك
آنتي طا سما حطيت ايدها على بوقه بسرعه :لا متقولهاش
يخربيتك إنت إيه عصر سرعه
كريم بصلها بفرحه وهي كملت كلامها : بص أنا كنت ناويه
اكشف الزفته دي وأطلق منك ولو إنت مرضتيش
تطلقني كنت هخلعك بس قلبي إبن الجزمه إللي لسه
بيدق باسمك وعايزك حيوان بقى
كريم بصلها بحب كبير وابتسامه :يعني مسمحاني
سما بصتله :للأسف
كريم بصلها برفع حاجب :يعني إيه للأسف يا سما
سما :إنت قلبت فجأه ليه كده
كريم :مسمحاني ولا لا
سما بسرعه :مسمحاك مسمحاك ينهار ازرق مش هتتغير والله
كريم ضحك وحضنها :حبيبه قلبي بحببك يا اغلي هديه
ليا
سما ابتسمت :وانا كمان وبالنسبه للخلفه انا قاطعها كريم
:مش عايز حاجه في الدنيا غيرك والله مش عايز افتح
الموضوع ده تآني خلاص أنا قاطعته سما بصوت عالي
:يابني اهدا أنا قصدي عايزه اقولك اني حامل في شهرين
كريم :آه وماله مفيش مشكل وبعدين خد باله :انتي قولتي
ايه
سما بضحك :بقولك حامل في شهرين
كريم بفرحة وصدمه :حامل حامل إزاى
سما :زي الناس يا كريم كنت حامل قبل ما تتجوز بس
أنا مكنتش اعرف او مكنش باين مكنش فيه اعراض أصلا
بس في يوم تعبت ورحت كشفت عرفت اني حامل
في شهرين وعرفت بعد مانت اتجوزت الزفته دي
كريم بفرحة حضن سما :يااه يا ناس علي الفرحه
هيبقي عند بيبي عسل من المزه العسل بتاعتي دي
سما ضربته بهزار :بس يا واد واوعي تفتكر إني معنديش
كرامه ده بس قلبي إللي سامحك يلا بقي عادي ههه
كريم ضحك وقال :طيب بمناسبة السعيده دي أو آلأتنين
يعني اول مناسبة انك رجعتيلي تاني حاجه علشان هبقي
اب هنسافر اسبوع شرم الشيخ يلا قومي حضري
الشنط يلا
سما بفرحه وصقفت زي الاطفال :هيييه يعيش كريم
يعيش وقامت وهي بتقول كده ودخلت الاوضه
كريم فضل باصص ليها وهي بتعمل كده :إيه البت
العبيطه دي بعد شويه سما خلصت ونزلت هي وكريم ركبو
العربية وفي طريقهم لشرم الشيخ بعد كام ساعه
وصلو شرم ونامو شويه وبعدين صحيو و ابتدو يستمتعوا
بايامهم
بعد يومين شريف اتصل يطمن عليهم وكمان يقولهم انو
هيتجوز دعاء وحددو معاد الفرح علي طول من غير خطوبه
وهما فرحو ليه جدا وفي يوم كانو قاعدين جه لكريم
تليفون رد عليه اتصدم وقفل
سما بقلق :في إيه يا كريم
كريم بصدمه :رحمه اتقتلت
سما اتصدمت :إيه اتقتلت إزاى
كريم :بيقولو كان في واحد معاها في الشقه وسمعوا صوت
عالي وبعد كده لقو الواد بيطلع يجري الجيران كسرو
الباب لاقوها غرقانه في دمها
سما :لاحول ولا قوة الا بالله يلا ميجوزش عليها غير
الرحمه ممكن يكون إللي إسمه معاذ ده عشيقها
كريم :هو مش ممكن هو أكيد يلا ربنا يرحمها بقي
عدت الايام وكأنو كريم وسما فرحانين جدا وكريم منفذ
لسما كل طلبتها نزلو مصر وقابلو شريف واتفقوا هيعملو
.
ايه ساعه فرحو
عدا اسبوع وجه معاد فرح شريف
كريم وهو بيبص في الساعه :يا سما يلا هنتأخر علي شريف
سما خرجت وهي بتلبس الحلق وبطنها مبروزه شوية
:خلاص خلصت أهو يلا
كريم بإعجاب :إيه الجمال ده
سما بكسوف :حلوه
كريم قرب منها وباس راسها :قمر يا حبيبتي كده هتتحسدي.
ضحكت سما :ياعم خليها علي الله يلا
كريم ضحك وخرج هو وهي من الشقه
وقابلو شريف وراحو خدو العروسة من الكوافير
وكريم عمل لشريف زفه حلوه جدا وبعدين طلعو علي
القاعه
فضلو يرقصو كلهم سوا وشريف كتب الكتاب
وقص سلو وكريم خد سما رقصو معاهم واليوم عدا جامد
جدا
عدا كام شهر وجه معاد ولاده سما
سما كانت نايمه ومره واحد صرخت: ااااااااااااه
كريم صحي بفزع :إيه في إيه مالك
سما بصويت : بولد يا كريم بولد
كريم نط من علي السرير بسرعه وفضل يلف حوالين
نفسه :بتولدي بتولدي طب أعمل إيه أعمل إيه
سما بسوية :وديني المستشفى يا بنادم ااااه
كريم :آه آه صح تعالي شالها ونزل بيها
وبعدين اتصل لشريف :اييه يا شريف سما بتولد
سما :آآآآآآه
كريم :ااه آه إحنا طلعين علي المستشفى دلوقتي ماشى
هستناك سلام
سما خدت أيد كريم فضلت تعض فيها
سما :ااااااااااااه
كريم :ااااااااااااه يابنت العضاضه
سما :ااااه مش قادرة
كريم :خلاص خلاص قربنا والله
بعد شويه وصلو المستشفى
ودخلت سما اوضته العمليات
شريف جه هو ودعاء :ها سما عامله ايه
كريم بقلق :لسة داخله دلوقتي
شريف :ربنا يقومها بالسلامة يارب
كريم :يارب ان شاء الله
بعد شوية سمعو صوت عياط البيبي
كريم بفرحه ;ولدت ولدت سامع يا شريف
شريف بضحكه فرحة :سامع سامع يتربي في عزكم
كريم ضحك بفرحة الممرضه خرجت بالبيبى واديتو
لكريم :الف مبروك ولد زي القمر
كريم :سما عامله ايه
الممرضه :كويسه الحمد لله هننقلها اوضه عادية
كريم بأبتسامه :تسلمي
شريف قرب من كريم علشان يشوف البيبي :يا خلاثي
عسول آوي يا كريم
كريم بصلو وابتسم وباس دماغو
شريف :كبر في ودنه يا كريم
كريم كبر في ودن البيبي
بعد شويه خرجت سما وكلهم دخلو ليها
سما ابتدت تفوق من البنج :ااه إبني
كريم قرب منها وهو شايل البيبي :حمدلله على سلامتك
يا قلبي
سما :الله يسلمك يا حبيبي وبعدين بصت للبيبي :هاته يا كريم
كريم ادلها البيبي سما خدتو :يا روح قلب ماما يا خلاثي علي
العسل وباستة من أيده الصغيرة
شريف بأبتسامه :حمد الله على السلامة يا حبيبتي
سما بابتسامة :الله يسلمك يا شيفو عقبالك يارب
شريف :تسلمي يا قلبي
دعاء :حمدلله على السلامه يا سوسو يتربي في عزكم يارب
سما بابتسامة : تسلمي يا دودو وربنا يقومك بالسلامة يا رب
دعاء ابتسمت :حبيبتي
كريم :هتسمي البيبي إيه يا قلبي
سما :هسميه عدي
كريم :حلو عدي ربنا يباركلنا فيه يا رب ويباركلي فيكي يا
إم عدي
سما ابتسمت لية بحب
تمت
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسيرة قسوته)