رواية أسيرة عائلة القناوي الفصل الحادي عشر 11 بقلم يوستينا سامي
رواية أسيرة عائلة القناوي الجزء الحادي عشر
رواية أسيرة عائلة القناوي البارت الحادي عشر
رواية أسيرة عائلة القناوي الحلقة الحادية عشر
وفجاه زين جري على الحمام وفضل يرجع بطريقة صعبة
تولين قالت بقلق / شكلها مش تعدي على خير انا كنت عارفى
و طلعت التليفون من جيبها بسرعة ورنت على رقم حد و بدات تتكلم بخوف و صوت واطي و هي عينيها علي الحمام خوفاً من خروج زين فاجاه / الو بقولك ايه زين بيرجع جامد وانا مش عارفه اتصرف ازاي ، هو ممكن يموت
البنت بتريقة / لا طبعا بلاش عبط وروحي شوفي ماله واوعي تبيني حاجه .. سيبيه يتعذب شوية دول ياما عملوااا في الغلابة يا تمارا .
تمارا بخوف / ربنا يستر بقي
..و دخلت تمارا الحمام وفضلت مع زين بتحاول تهديه بس كانت حالته صعبه قوي وفجاه وشه اصفر جامد
تمارا وهي بتحط ايديها على شعره / انت كويس يا زين
زين وهو بيبصلها بتعب وبيحرك راسي بعلامه نفي / مش عارف ايه اللي حصلي ممكن اكون اخذت برد في معدتي صح
تمارا وهي بتحاول تهرب من عينيه بتوتر/ اه اه ممكن ليه
لا يعني ، طب تعال اسندك تروح للسرير تعالي معايا
…وبعد تعب كبير قدرت تمارا تحطه علي السرير لان زين
ما كانش قادر يتحرك وتقريبا كان سند على تماره جدا وهي ضعيفه ، و اول ما نام علي السرير واتفاجئت ان هو بيشدها من ايديها وبينام في حضنها وهو تعبان جدا
زين / احضني يا تمارا انا تعبان اوي
تمارا لفت ايديها حوالين زين و فضلت تلعب في شعره لحد ما لقته نام بسهولة بين ايديها و بدات تكلم نفسها
بتانيب / انا عمري ما فكرت اني اذي حد و خصوصا لو بحبه
بس ده حق اهلي يا زين
و فضلت طول الليل تكلم نفسها لحد ما استسلمت و نامت
_____________________________________________°•°
تاني يوم الصبح
في اوضة العمدة 🥹
رهف بتبدا تفتح عيونها غصب عنها بسبب شعاع النور اللي داخل من الازاز .. كانت بتحاول انها تحرك راسها يمين و شمال علشان تبعد عنه لكن دون فايدة وبتستسلم وتفتح عيونها
بمجرد ما تفتح عيونها بتحس بوجع شديد في راسها و كل جسمها لدرجه انها مش قادره تحرك رجليها
رهف بالم / اممم .. اهاا رجلي
و اول ما بتحاول تحركها بتصرخ فاجاه بدون ارادتها لكن بتحط ايديها علي بقها علشان عاصي ميسمعهاش
وبتردد في سرها / استحملي يا رهف .. براحة
لما بتحاول تدي نفسها فرصه ثانيه تحرك رجليها بس برده
ما بتقدرش وبتقرر انها تستسلم و تفضل قاعدة علي السرير
وتبص على كل تفاصيل الاوضه وتفتكر كل حاجه حصلت فيها امبارح و حست بوجع في قلبها لانها اتذلت في المكان ده وقبل ما تدي لعيونها باذن الله هتدمع على حالها سمعت صوت الحمام بيتفتح و خرج عاصي اللي كان قالع التيشرت و لابس بنطلون بيتي اسود فقط
عاصي ببتسامة خبيثة / واه انتي صحيتي ، صباحية مباركة يا عروسة
رهف بصتله بقرف و لفت وشها الناحية التانية و مدتلوش اي اعتبار .
عاصي رفع حاجبه بغيظ / والله .. انتي يا بت مفكره نفسك جوية جوي و هتعرفي تجفي قدامي اتفكري حصلك اي امبارح جبل ما تتنكي اكده
رهف / استغفر الله العظيم يا رب هو انت يا ابني جاي تقول شكل للبيع، ما تفكك مني بقى و اخرج عن دماغي.. اقولك روح دور علي حد تاني في الدوار انزل ضرب فيه .. يمكن رجولتك تتهد
عاصي ضحك بتريقه وربع ايديه وقالها / لاه ما انا معمدش يدي على اي حرمه وخلاص لازم تبقى عديمه الربايه شبهك
و رهف لفت وشها ليه بصتله بمنتهي الكره و الغيظ لدرجة ان عاصي قالها بعدم وعي / هو انتي بتكرهيني أكده ليه
لكنه فاق علي صوت ضحكة رهف وقالتله/ ما فيش اصلك ضربتني و عملتلي واوا شوفت بقي .. انت متاكد انك عمدة اصلي مره اشوف عمده بقف شبهك
عاصي ضغط علي سنانه بغل و قالها/ معايزش اتعصب عليكي انتي مش جد يدي تاني و في الاخر هرجع برضو اعالجك
رهف / نعمل اي بقي في قلبك الطيب الحنين ده
و بتسند رهف علي السرير علشان تقوم لكنها لتاني مره مش بتقدر و تقع تاني علي السرير بقوة لدرجة انها غمضت عينيها و حاولت تضغط علي اسنانها جامد علشان تستحمل آلام في صمت علشان متشمتوش فيها
عاصي بقلق / اي رجلك بتنجح عليكي ولا ايه طب تعالي اتسندي علياا
رهف زهقت ايده بعيد عنها / انت عبيط ولا اي ابعد ايدك دي عني …الايد اللي في يوم ضربتني و وجعتني عمرها ما تبقي مصدر عوني ابدا
عاصي اتاثر اوي بالكلمة دي و حس انه وجعت قلبه وحسسته بصغره قدام نفسه و بعد عنها بغيظ
و قالها بغيظ / تستطفلي يكشي تجعي علي الارض ولاتغوري كمان و لعلمك بجي انا عمري ما مدين يدي علي حرمة بس انتي ..
رهف قاطعته في الكلام / متقولش مبرر .. الراجل اللي بيمد ايده علي واحدة ميبقاش راجل
و اللي بيستقوي علي مراته بيبقي حيوان و سادي
و انا عمري ما هقبل انك تساعدني حتي لو موت كدة مكاني
عاصي استفز جدا من كلامها وخبط رجله بغيظ في السرير وقالها / طيب يا رهف مش همد يدي عليكي ولا هجرب منك ،هجيبلك صاحبتك اللي ما عرفناش اصل من فصل دي تجعد معاكي بس يكون في علمك انتي النهارده هتبقي مراتي
رهف ضحكت باستهزاء جامد على كلام عاصي وقالتله /انت عارف ان جوازنا دوت عمره ما هيكمل و لا هيبقي صح عندك فضول تعرف
عاصي كان واقف قدام المرايه وهو بيلبس الجلابية بتاعته وضحك بخباثه وقالها /عارف بس انا بقى مش مش هتجوزك بالبطاقه اللي معايا …انا هتجوزك ببطاقتك الحجيجية يا نور
رهف من خضتها اتنفضت و قامت بضهرها من علي السرير
و قالتله بقلق / نور!؟ انت قصدك اي
عاصي بخبث / علشان اكده سالتك ليه تكرهيني اكده …ايه بيني و بينك يا بنت الناس علشان يبقي كل القسوة دي في جلبك ليااا
رهف دمعت بوجع و سندت راسها علي السرير و قالت / مش لازم تعرفني بس اعرف حاجة واحدة بس اني بكرهك و ده كفاية صح ولا اي
عاصي ضغط علي ايده بغيظ و غل و قالها/ صووح انتي كلامك كله صوووح … و انا بجي هكتب عليكي النهاردة
و هتبجي مرتي و ساعتها هربيكي بجد و اعرف مين وراكي .
و خرج عاصي من الدوار علشان يشوف مصالحه و راح الارض بتاعته مع الغفر و كالعادة قفل عليها بالمفتاح
_____________________________________________
اما مراد كان صاحي بدري جدا على غير عدته لانه ما كانش عارف ينام في البيت وقرر ان ياخذ الخيل بتاعه او الخيل اللي كان بتاع ملك و راح يتمشى بيه
مراد و هو بيفتكر كل كلامه مع ملك زمان
فلااااش بااااااااااك
مراد كان بيجري من الدوار و هو خايف من ابوه قوي احسن يضربه لانه كسر الكوبايه بغيظ لحد ما وصل لارض بعيدة اوي عن الدوار و استخبي ورا شجره
وعدى وقت طويل وما حدش كان عارف يوصله الا ملك اللي عرفت المكان بسهوله
ملك بعصبيه / انت بتعمل ايه هنا انت عارف احنا بقالنا قد اي بندور عليك انت غبي
مراد قرب منها وحط ايده على بقها بسرعه وقالها /انت ليه غبيه كده وصوتك عالي ..وطي صوتك بدل ماخرسك العمر كله سامعة
وفجاه ملك ضربت مراد بكوعها في بطنه وبالرجل في وشه فوقع على الارض وهو ماسك مناخيره اللي بدات تنزف دم وقالتله / قلتلك 100 مره ما تمدشك ايدك عليا عشان هتزعل
مراد وهو بيشوف مناخيره والدم اللي في ايده/ انتي غبيه انت ايه اللي جابك ورايا وبتدوري عليا ليه ما كل اللي حصل
ده بسببك
ملك بستغراب /سببي انا ليه انا اللي قلتلك اضرب زين و اتعصب وارمي الكوبايه وعمه يسمعك ويجي عشان يضربك
مراد قرب ناحيتها ومسك ايديها بغل وقالها /ما انا عملت كل ده عشان استظرف عليكب وكان عايز يبوسك من خدك وانتي بتضحكي
ملك / اه اضحك ودي حاجه تخصني وبعدين زين ما كانش هيعمل كده زين كان بيهزر معايا وقلتلك الف مره زين ده اخويا الصغير
مراد بغيره شديدة قرب ناحيتها وخبطها في رجلها جامد ووقعها على الارض ومسكها من ايديها بغل/ لا مش اخوكي زين مش اخوك و عاصي كمان مش اخوكي ، افهمي انا بغير عليكي .. سامعة انتي بتاعتي انا
ملك بوجع/ اوعى سيب ايدي يا مراد و بطل تستقوي عليا
مراد بعد عنها وهو متعصب وقالها / انا عمري ما استقويت عليكي انتي دايما ايه اللي بتستقوي عليا يا ملك
زي دلوقتي مثلا لما زعقت غصب عني ضربتيني بالحركات اللي انا معلمهالك علشان تدافعي بيها عن نفسك
و بصلها مراد بحزن و سابها و دخل الدوار تاني
باااااااااااااااااااااك 🌾🔥
في اللحظه دي مراد كان مغمض حلو و بيدمع بوجع على دي ذكريات واتفاجئ واحده بتصرخ وهي واقعه تحت الحصان وده خلاه يفتح عينه بسرعه ومسح دموعه ونزل جري من على الخيل وشوف ايه اللي حصل
مراد لقى بنت واقعة علي الارض و كانت بتحاول تقوم من على الارض …قرب ناحبتها ومسك كتفها وقالها/ انتي كويسه حصلك حاجه
وفجاه البنت دي خبطته بكوعها في بطنه ورجليها في مناخيرهم وشالت شعرها اللي كان تقريبا واصل لاخر ظهرها من على وشها وقالتلك بعصبيه وغل / اوعاك تمد ايدك ناحيتي تاني هقطعهالك
مراد وهو حاطط ايده على مناخيره اللي بقت كلها دم
وبصلها بصدمه و قال / انتي مييييين
البنت بعيون عسلي صافي و شعر بني كثيف خيلي بصتله بتريقة / ملكش فيه …
و فاااااااااااااااااااااااجاه 🤭🤭🤭🤭🤭🥰💕
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسيرة عائلة القناوي)