روايات

رواية أسيرة عائلة القناوي الفصل التاسع 9 بقلم يوستينا سامي

رواية أسيرة عائلة القناوي الفصل التاسع 9 بقلم يوستينا سامي

رواية أسيرة عائلة القناوي الجزء التاسع

رواية أسيرة عائلة القناوي البارت التاسع

رواية أسيرة عائلة القناوي الحلقة التاسعة

في اوضة عاصي 🔥
رهف و هي بتتلوي في الارض من ايد عاصي اللي سابت اثر في كل جسمها لكنها كانت بتحاول تمسك ايده علشان تترحم من ضربه و هي مش عارفة تاخد نفسها من الصريخ و العياط
رهف بصوت مبحوح / خلاص خلاص بالله عليك مش قادرة والله ما قادرة تاني
عاصي مسك وشهها اللي كان عباره عن كتلة سخونية من الدموع و الصريخ / اي اتربيتي ولا لسه معدومة الرباية زي ما كنتي
رهف بصتله بغل واضح لكن مردتش عليه ، عاصي بصدمة قرب قدامها علي الارض و مسك راسها و قالها بغيظ / بعد كل اللي عملته فيكي لساتك راسك ناشفة ، انتي اي يا بت انتي ، معمولة من اي ليه راسك دي عاملة كيف الحجر
رهف كانت دموعها بتنزل من عينيها بغل و صمود / انت فاكر نفسك كده راجل صح ! طب اديك ضربتني و شوهتني كمان اي ارتاحت ،النار اللي في قلبك هديت يا ابن القناوي ولا لسه
عاصي شدها من شعرها بعزم قوتها و مسك دقنها بايده
و قالها/ انتي جايبة الجبرووت ده كله منين .
بس اجولك يا رهف لاااه انا مهديتش و النار اللي في جلبي مبردتش و هطلعه علي جدتك تاني و تالت لحد ما اسمع كلمة انا اسفة و خدامتك يا سي عاصي
رهف بوجع مكبوت حاولت تمسح دموعها و الدم اللي في بوقها بيد بتترعش و منظر يوجع قلب اي شخص
و قالتله / هتقدر تضرب لحد امتي وريني شطارتك بقي
عاصي بصلها بغيظ وفعلا مسك برضو حزامه بدا يضرب فيها بمنتهى الغل والعنف عشان يكسرها بس ما كانش سامع منها الا صوت صريخها ودموعها اللي على قد ما تقدر كانت بتحاول تكتمهم بس مكنتش قادرة
____________________________________________°•°
في المكتب 🙈
زين باحراج / احم ..طبعا انتي مش هتحطي الكلام ده في دماغك خالص سيبك منه ده مراد يعني
تولين بدموع محبوسة في عينيها / هو انت حكيتله انت عرفتني ازاي يا زين
زين حط ايده في شعره من احراجه من نفسه و قالها /مش بالضبط ده يعني
و قرب منها و شدها من ايديها و لف ايده حواليها بتحكم و قالها/ بقولك اي مش وقت الكلام ده و لا عايزك تحطي في دماغك ، تعالي معايا يلاا
تولين و هي بتشد نفسها منه / اجي فين.. انت مش سامع الصريخ اللي مسمع الدوار كله ، انا لازم اطمن عليها
زين بيستغراب/ علي مين اساسا ..
تولين بتوتر / لا معرفش اسمها بس بنت عاصي كان بيحاول يضربها كدة و شدها و عمالة تصرخ زي ما انت شايف
زين ببرود/ خلاص طلاما عاصي عمل كدة يبقي البت عايزة رباية و ريحي نفسك عمر ما حد فينا هيعرف يدخل … يلاااا تعالي بقي
و شد زين تولين من ايديها و خرج بيها لجنايين قريبة كانوا بيقعدوا فيها زمان
____________________________________________°•°
في مكان بعيد عن الدوار راحوا زين هو و تولين بالخيل بتاعه وكان مكان جميل وهادي مليان شجر وريحه البلد
و الدفا اللي كانت محرومة منه سنين طويلة
تولين كانت واقفه بتفرج بتاثر لكن زين لف ايده حوالين وسطها وحضنها من ضهرها وقالها و هي ساند راسه علي كتفها / ما تسرحيش قوي كده كل اللي جاي هيبقي لحظات حلوة بس طول ما انتي معايا و في حضني واي حاجه وحشه هننساها صح
تولين ضحكت و لفت نفسها علشان تعرف تبصله و قالت بحماس / ارض الاحلام فاكرها يا زين متغيرتش هي هي
زين ضحك جامد / يا ولا يا جامد انت لسه فاكره بس مراد وملك هما اللي كانوا عليها ارض الاحلام لكن انا و انتي غيرهم صح
تولين وهي بتتحرك بعيد عن زين وبترفع ايديها لفوق وبتلف حوالين نفسها بفرحه وابتسامتها اترسمت على وشها
وقالت / كنا بنسميها اي .. يا ترا اي مش فاكره ما تفكرني انت
زين قرب ناحيته و باسها من خدها بعشق / لا فاكره عينيكي يا بت فضحاكي ، اهاا من عينيكي يا ناس بتاسرني
تولين رفعت حاجبها و حطت ايديها علي وسطها زي حركتها القديمة و قالت نفس الكلمة حتي بنفس نبره صوتها / والنبي اي يا زينو اضحك علياااا و كل حلاوة بعقلي
زين ضحك بعلو صوته و ضرب كف علي كف / والنبي عسل انتي لسه فاكره كلامنا
تولين بتاثرر/ انا عمري ما نسيته اساسا يا زين ، اه كنت صغيره بس عمري ما نسيتك
زين و هو ماسك خدومها بهزار / مش بقولك عسل وعايزة تتاكلي كدة اكل ، و انا ممكن افقد اعصابي عليكي و ساعتها محدش هيلحقك مني يا تمارا
تولين كشرت فاجأه و اختفت الابتسامة و بعدت بخوف / ليه تمارا .. بلاش الاسم ده يا زين بجد لو عايزني افضل فرحانة بلاش تقوله
زين قرب منها و اخدها في حضنه و بدا ينعم علي شعرها علشان يهدي اعصابها اللي اتشدت فاجأه / طب اهدي طيب و بلاش التكشيره دي
تولين بصتله بوجع و بدات دموعها تنساب علي وشها ببرائة و رقة خلت زين يضها في حضنه و هو مبتسم
زين / لا يا روحي خلاص بلاش والنبي دموعك اللي بتهلكني دي بجد هضعف اوووي
و يلا قولي اسم المكان …يلااا انتي لسه هتفكري
تولين ببتسامة شدت ايد زين وودته في حتة في الجنينة مدارية و قالته/ فاكر المكان ده يا زين . فاكر اخر مره قابلتك فيه قولتلي اي
زين بحماس حاول يفتكر لكن فاجاه بانت علي وشه معالم الوجع و الحزن و قالها / ليه كدة يا تولين ، ليه مصره توجعينا
تولين مسكته من هدومه / ليه يا زين تعمل فيا كدة
زين / 😔
____________________________________________ °•°
في الدوار 🌿
في عز ما رهف بتصر*خ جامد من ضر*ب عاصي ليها كريم دخل الدوار ملهوف و شاف نور واقفة بتعيط
كريم بقلق / في اي مالك واجفة اكده و بتعيطي و مين اللي يصرخ جواا
نور بخوف قربت من كريم وحضنته و بدات تتكلم بصوت متقطع خايف و قالتله / عاصي .. بيضر*ب … رهف جوااا هتموت في ايده
كريم بغضب زق نور بعيد عنه / بيضر*بها كيف يعني ، اوعي اكده من وشي
و بدا يخبط كريم علي الباب بعزم قوته و هو بيزعق / افتح يا عاصي و بعد عنيهاا و اعجل يا ولد عمي
فاطمة خرجت من اوضتها و كانت متابعة الحوار كله بشماته و قالتله بخبث / ما تسيبه يربيها وانت مالك ومالها
كريم بحده / كيف يعني مالي و مالها مش اللي جوه ده تبجى اختي و مهما كان مش هخليه يمد يده عليها وانت افتح
يا عاصي
فاطمه /يا سلام اختك دي بنت ماجده انت بتستهبل
يا كريم ، ما يضربها ولا يولع فيها حتي
نور بسطن فاطمه بغيظ وحست بالوجع لما اتكلمت عن والدتها كده لكن كريم قاطعها في الكلام وقالها / بنت ماجده مش بنت ماجده دي تبجي اختي اللي عمري ما هسمح ان يحصل فيها اكده واصل
وفضل كريم يخبط على الباب جامد لحد ما لقى عاصي فتح الباب و اتفاجاه من ملامحها و شكل هدومه المتبهدل اللي بيوحي ان عمل مجهود كبير و وشه اللي ملامحه ما تطمنش و كان كله عرق و عروق ايده نافره
كريم بتوتر./ انت عملت فيها اي جوا …اوعي من خلقتي
و حاول كريم يدخل بس عاصي زقه و قاله بغضب / لو باقي عليها جوي اكده روح هات اي دكتورة علشان تشوفها عايشة لا ميتة
نور حطت ايديها علي بقها بصدمة / لاااا …..
وقربت و مسكته من هدومه / حرام عليك نور متستهلش كدة انت حيوان مش بني ادم
فاطمة بستغراب / نور مين

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسيرة عائلة القناوي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى