رواية أسيرة الصقر الفصل السابع 7 بقلم جنات
رواية أسيرة الصقر الجزء السابع
رواية أسيرة الصقر البارت السابع
رواية أسيرة الصقر الحلقة السابعة
نعمة. …..الو….انت فين ….انت معاها….انا مش عارفه ايه آخره ال بتعمله ده يا احمد يا ابني…
(نعمة مش ام قمر هي تعتبر مرات عماها وهي ربت قمر بعد ما حسام هرب وهي عندها سنتين واحمد ابنها وهنعرف التفاصيل بعدين… )
احمد. ماشي يا ماما….هنشوف الحكايه دي بعدين..
نعمة. هنقعد نقول بعدين بعدين احنا مش هنعمل الحنا عاوزينوا….
احمد. تمام بس يا تري قمر هترضى تقابلني ول ايه…
نعمة. تقابلها ايه…انا الي هعمل كده…بس انت هتظبط بقيت الحاجات…
احمد. ماشي…معلش اصل نيفين مستنياني هناك…
نعمة. روح روح ام نشوف آخر الحكايه دي…
راح قفل وراح لنيفين…
احمد. معلش يا نيفين كنت بكلم ماما…
نيفين. ابقي سلملي عليها…
وبعد فتره …..
احمد. انا عايز اقولك علي حاجه…
نيفين. اية…
احمد. انا عايز اكمل حياتي معاكي…وتبقي معايا…موافقه…
نيفين بصدمه. ايه… ملعش يا احمد…احنا عارفين بعض من فتره…مش بسرعه كده…
احمد. يعني ايه؟
نيفين. قصدي سيبني افكر شويه…
وعند قمر…
قمر بألم. كفايه بقي…انا عملت معاك ايه عشان تعمل معايا كل ده…
صقر وهو بيض*ربها بكل غ*ل…
صقر. مسمعش نفس.. انتي فهمه…
راح طلع وقفل عليها الاوضه قمر وهي علي الارض وض*مه رجلها وبتعيط جامد…وجسمها بين*زف …
قمر. انا….انا…تعبت…مش قادره…راح اغمي عليها…
وفي اوضه صقر….وهو بيرتب شويه ورق…
راح اتصل بشخص…
صقر. في جديد…
_….لأ بس انا سمعت انها ناويه علي حاجه… لقمر…معرفش ايه…
صقر. مين …
_….تقريبا والدتها…
صقر. والدتها هتعمل معاها ايه دي…خلاص اقفل دلوقتي..
راح قفل وحط إيده علي رأسه…
صقر. انا هوريك…زي ما عملت في ابويا هعمله في بنتك…يا حسام رفعت…خرج صفر من المكتب
وراح لأوضه قمر و فتح الباب عليها لاقها مرم*يه علي الارض رحلها ور*زقها برجله…
صقر. انتى فوقي…متعملش فيها مغمي عليكي..
راح نزل صقر لقمر وحط إيده علي رقبتها بيجس نبضها…
صقر بصدمه. دي…نبضها ضعيف جدا …شكلها هتم*وت كده…راح شالها ونزل من القصر علي العربيه بتعته…
منى. صقر انت رايح فين في الوقت ده…ده مشي.. ايه السرعه دي…
صقر وبيسوق بسرعه…
صقر بيكلم نفسه. انت مالك قلقان عليها كده ليه هي صعبت عليك ول ايه انت ناسى الي عمله ابوها في ابوك…ده كان سبب مو*ته…
صقر. انا…انا مش هبقي زيو….انا بس بنت*قم منه…انا مش ق*اتل مش هبقي السبب في م*وتها…
راح بيها المستشفي ودخل…
صقر بصوت عالي. إسعاف بسرعة….
راح جم ممرضين واخذو قمر وودوها غرفه الاسعافات…
وكان صقر بيملي بيناته…
_…..يا فندم…فندم…
صقر وهو مش مركز. نعم…
_..بيانات حضرتك…
صقر. انا صقر محمد صقر…و ال دخلو بيها دي قمر حسام رفعت…
_….حضرتك زوجها…
صقر وهو مش مركز. ….إيه…اه اه زوجها …هي هتطلع امتي..
_…استني حضرتك هنا واول ما تطلع هنبلغ حضرتك….
راح قعد صقر ونزل رأسه للأرض….
صقر بيكلم نفسه. انت قلقان عليها كده ليه حب*تها يا صقر ….صقر ال قلبه عمره ما حن لحد….هيحن علي بنت الي كان السبب في موت ابوك…
كان صقر ساكت وسرحان….فجأه لاقي الدكتور خرج…
راح صقر للدكتور وقاله…
صقر ببرود. هي عامله ايه دلوقتي…
الدكتور. حالتها صعبه جدا…ماكلتش بقالها مده وده غلط علي صحتها…هي تعرضت لضر*ب بأد*اه حا*ده….وده باين علي آثار جسمها…هو انت زوجها…
صقر بتوتر. اه.. كانت راجعه من مشوار واتصلت بيا لقتها كده روحت جبتها علطول علي هنا…
الدكتور بشك. تمام…
ومشي الدكتور وبعد مده وقمر في المستشفي علي سريرها…
كانت نعمة في طريقا للمستشفي الي فيها قمر علشان تمضيها تنازل عن جميع املكها عشان تبقي كلها لابنها الوحيد احمد….جت نعمة وطلعت علي اوضه القمر فيها وحضنتها…
نعمة. إيه الحصل يا بنتي فجأه كده..
قمر بتعب . ماما انا….(راحت افتكرت كلام صقر…)
نعمة. في إيه يا بنتي…
قمر. مفيش…
نعمة. صح يا بنتي كان في توكيل بشركه ابوكي الله يرحمه بينسب الأملاك ليكي…بس هو طالب الامضاء بتاعتك… وتبقي كل الأملاك ليكي….
قمر بتعب . هو ده وقته يا ماما….
نعمة. معلش يا حبيتي اصل التوكيل ده ليه مده…
قمر. ماشي…
(قمر اه مش بتعرف تقرأ ولا تكتب بس ادربت علي الامضاء عشان نعمة مدربها من و هي صغيره عشان اللحظه دي)
ومضت قمر….
وعند حسام (والد قمر )
فجأه وصلت رساله في موبيله…وفتح الرساله ولاقي فيها صوره ومكتوب فيها قمر…
حسام بصدمه. دي قمر….قمر في المستشفي….
راح ابعتله رساله ثانيه….
حسام بيقرأ الرسالة. بنتك بين الحيا و الموت…
حسام. ايه…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسيرة الصقر)