روايات

رواية أسيرة الصقر الفصل الأول 1 بقلم جنات

رواية أسيرة الصقر الفصل الأول 1 بقلم جنات

رواية أسيرة الصقر الجزء الأول

رواية أسيرة الصقر البارت الأول

رواية أسيرة الصقر
رواية أسيرة الصقر

رواية أسيرة الصقر الحلقة الأولي

 

_يوووه انا زهقت يا ماما انا مش طالعه..

_يا بنت عيب الست وابنها بره وانت جاهزه مش عايزه تطلعي ليه ؟

_انا جاهزه عشان لسه جيه من بره…وكمان…

_بنت انا مش عايزه لعب عيال انتي مش صغيره العصير في المطبخ اول لما اناديك تطلعي لو ما طلعتيش مش هيحصل كويس

_ماشي…

وفي الصالون بعد ما جت مامتها..

_اومال قمر فين يا ست نعمة ؟

نعمة. البت جيه بس هي مكسوفة شويه…قمررر تعالي يا حبيبتي…

قمر في المطبخ وسمعه مامتها بتناديها ومسكه الكوبيات…

قمر بهمس. انا هطفشه زي الي قبله استنى بس…

وطلعت وقدمت الكوبيات وقعدت…

وبعد فتره..

نعمة. نسبكم مع بعض بقي….

ومشيت هي و والده الشاب وقبل ما تمشي همست لقمر وقالت. ده ابن ناس فهمه …

ابتسمت قمر ابتسامه زائفه ومشيت مامتها هي والده الشاب…

فضلت قمر تبصله من فوق لتحت وحطه رجل علي رجل…

قمر. اومال البيه بيشتغل ايه…؟

الشاب بصلها بتعجب و وشه اتغير….

قمر. هو انا قولت حاجه مالك قلبت وشك ليه ؟

ماما قلتلي ان اسمك….يارب مش فكره… اه… اسمك صقر…وابتسمت بخبث…ويا تري شغلك في السماء ول ايه…ههه..ول..

راح مسكها صقر من كتفها وقال بصوت مرعب. لو بتعملي الحركات دي عشان تطفشيني زي القبلي فمكشوفه…اعمليها علي حد تاني يا صغيره…

قمر بتوتر. سيب إيدي…وبعدين ايه الكلام اللي بتقوله ده

راح ساب كتفها ونده على والدته و جم

رحت قمر دخلت جوه الاوضه بتاعتها بسرعه

نعمة. انت يا بنت رايحه على فين…. مش عارفه البنات مالهم اليومين دول..دخلت

قمر جوه في اوضتها وكانت خايفه جداا و متعجبة من اللي سمعته وبتقول هو عرف منين وفتحت موبايلها و اتصلت ب صاحبتها نيفين وهي بتتكلم معها سمعت صوت زغاريط بره…

قمر. ثواني يا نيفين كده…

خرجت بره وهي ساكته…

نعمة. بتقول لها يلا يا حبيبتي عشان نقرا فاتحتك

قمر. ايه انا…

والده صقر. يلا يا حبيبتي انت واقفه ليه تعالي اقعدي

وقعدت قمر وهي مش فاهمه ايه اللي حصل بالضبط هو ازاي وافق عليها بعد كل اللي عملته ده

ومشيو… وهو ووالدته

نعمة. برافو عليكي ….

قمر مصدومه ومش مصدقه….

وفي اليوم البعده الصبح…

كانت قمر و نيفين في الكافيه…

قمر. انا مش عرفه هو وافق ازاى بعد ال عملته فيه…

نيفين. يمكن يا قمر يبقي من الرجاله ال بتتجوز كتير

قمر. لا ماما قالتلي ان هو متجوزش قبل كدا

فجأه موبيل قمر رن..

قمر. ثواني…الو….نعم مين معايا….

نيفين. في ايه؟

قمر. انت جبت رقمي منين ؟

راحت قفلت في وشو ورمت الموبيل في الشنطه…

نيفين. في إيه يا بنتي؟

قمر. مفيش واحد بيستظرف… سيبك منه..

فجأه قمر بصت يمين في زجاج الكافيه وقالت بصدمه. ايه…..احمد …وخرجت بسرعه وقالت : كنت فين يا احمد كل الفتره دي ..

احمد : ما أنتي عارفه اني كنت مسافر..(احمد ابن عم قمر ومتربين مع بعض من صغرهم )

قمر بدموع : شوفت الي حصل …

احمد : إيه في إيه مالك ..

قمر : ماما مقلتلكش ان انا اتقدملي عريس ..وقرأنا الفاتحه..

احمد : طب ودا فيها أيه..الف مبروك ..

قمر بصدمه : إيه..الف مبروك ..دا انا افتكرتك هتزعل …وهو احنا مش بنحب بعض من صغرنا ووعدتني اننا هتجوز

احمد : ههههه …إيه بنتي انتي صدقتي دا كلام عيال ….

قمر : كلام عيال ..يعني انت مش بتحبني …

احمد : احبك ايه يا بنتي ..دا احنا زي الأخوات…………………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسيرة الصقر)    

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى