روايات

رواية أسيرة الصاوي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم سجدة جمال

رواية أسيرة الصاوي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم سجدة جمال

رواية أسيرة الصاوي الجزء الثامن والعشرون

رواية أسيرة الصاوي البارت الثامن والعشرون

رواية أسيرة الصاوي
رواية أسيرة الصاوي

رواية أسيرة الصاوي الحلقة الثامنة والعشرون

وقفنا البارت اللي فات لما سليم شاف سيدرا برا
سليم راح عليهم وشد سيدرا من دراعها واخدها ف جمب وعلي وقف مع تاليا عادي.
سليم: انتي ازاي تنزلي من غير ماتقوليلي وللمرة المليون مش نا قولت بناطيل لااااا ها ردي عليااااااااااااا
سيدرا بفزع: ا اي ف اي نسيت اقولك عادي يعني مااجرمتش والبناطيل ف نا مش هغير من نفسي ف يوم وليله عشانك وصلت
سليم بغيظ مكتوم: تممم بقا نتي اللي جبتيه لنفسك نص ساعة والاقيكي ف البيت نتي سااامعة واه صح ابقي عرفي حماي وحماتي اني جاي باليل عشان كتب الكتاب ي قطتي باي باي
سيدرا بصدمه: دا اتجنن رسمي فهمي نظمي خاالص 😂
سليم: يلا ي علي
ومشيو
تاليا: انتي دماغك دي عايزة الكسر بطلي عناد بقا شوية
سيدرا: تع، رفي تريحينا عشان ماطلعش كل اللي فيا فيكي حالا ف نقطيني بسكاتك ويلا نتمشي شوي وناكل ايس كريم
تاليا باستغراب: ف الشتا دا ايس كريم انتي اتهبلتي ي بنتي
سيدرا: دا حكااايه الايس كريم ف الشتا دا انتي بتفهمي اصلا ولو انتي م عايزة ايس كريم هاتيلك البتاع اللي طعمو مش حلو دا حمص الشاام اععع
تاليا باستمتاع: اي دا ف اي ماهو حراق اهو ونتي بتحبي الحراق اي اللي اعععع
سيدرا: مش بحبو الله

 

 

تاليا: احسن احسن خليكي انتي ف الايس كريم بتاعي ونا مع العشق بتاعي حمص الشام
سيدرا : نا شايفة اننا عمالين نتكلم وخلاص ومجبناش حاجه
تاليا بضحك: هههه اه صح يلا نجيب
تسريع الاحداث جم من برا وكلو واتظبطو وطبعا بطلتنا العنيده رجعت بعد تلات ساعات مش نص ساعه 😂
ف المساء عند سليم
سليم: هاا شكلي حلو
علي: جمر
سليم: عارف مش محتاج تقولي
علي: انت اتجننت مش نتا اللي سألتني
سليم بانتباه: ياااااختي دا من دلوقتي ودماغي طااار اومال لو دخلت العش بقا هعمل اي 😂
علي بضحك: كل خير مش كفايا معاك سيدرا العسل
سليم بغيرة: اتلم ها ولا انتا ضربي وحشك ف عايزني اسلم عليك قبل الفرح
علي ببعض الخوف: احنا اسفين ي كبير
سليم: ناس ماتجيش غير بالعين الحمرا
عند سيدرا طبعا عرفت اهلها
الام من جوااا: انتي ي بنتي اخلصي البسي يلااا دا كلو قاعده بتعملي اي مش عارفه
سيدرا: محسساني ان الوزير جاي عادي يعني هبقا البس اي حاجه وخلاص
الام طلعت من المطبخ ومسكت الشبشب: هتقومي ولا ابو وردة يسلم عليكي قبل ماتلبسي
سيدرا بخوف: ربنا ع الظاااالم والمفتري محسسني ان الوزير جاي اي القرف دا هووف
الام: هتقومي ولا
سيدرا: خلااص اتزفت قومت منك لله ي سليم ي بن سحر
الام: اخلصي ي قليلة الادب ياللي ماعداش عليكي بربع جنيه تربية خلصي
سيدرا من ع الباب الاوضة: والله انتي ادري ف تربيتك ي ست الكل
الام: تربية النيله والهباب وخلصييييي ادخللي البسي
سيدرا: داخلة كل شوي قومي قومي حاجه زفت
بعد ساعه جة علي وسليم
سليم: السلام عليكم
الاب والام ومراد: عليكم السلام اتفضلو ي
الاب: نادي لسيدرا وهاتي حاجة الشباب يشربوها
سليم: مافهوش داعي يعني احنا بقينا واحد
الاب: ولو لازم الواجب يتعمل
بعد دقايق سيدرا طلعت

 

 

سيدرا: السلام عليكم
الكل عليكم السلام
الاب: تعالي اقعدي جمب خطيبك
سيدرا بصتلو بصة وراحت قعدت
سليم: بس يعمي نا ان شاءلله عايز كتب الكتاب بعد بكرا
الاب: طب ومستعجل لية
سليم بنظرة فهماه الاب: هعمل اي بقا ي عمي عايز اتجوز
الاب: اممم طب اما نشوف رايك اهلك الاول صح هما ماجوش ليه
سليم: ماردتش كل شوية ابهدلهم ف الطريق ف سبتهم لحد كتب الكتاب وهما كدا كدا عرفين اني هنا
الاب: مايجراش حاجه يبني فاضل راي سيدرا
الاب: هاي ي بنتي رايك اي
سيدرا بتفكير: تمم ي بابا موافقة عايزين مني حاجه تاني
سليم بمقاطعة: عمي ممكن اخد سيدرا ونخرج شوية
سيدرا باعتراض: لاا مش عايزة
الام: سيدراااا
سيدرا هوف: يلا ي عم خلصني هسبقك ع تحت باي
الام: معلش يبني استحملها لانها عنديه اووي
سليم بضحك: دي حيروت يلا سلام
ونزل ليها تحت
سليم: يلا اركبي
سيدرا كانت هتركب ورا بس
سليم؛: مش سواق الهانم ناا تعالي اركبي جمبي
سيدرا: ونا مش عاوزه اركب جمبك وهركب ورا
سليم: قسم بالله لو ماركبتي هركبك بطرقتي
سيدرا عندت وركبت ورا
سليم: طب استحملي بقا وشالها وركبها قدام
ف الطريق
سيدرا: انزل هاتلي اي حاجه اكلها
سليم بصدمه: هاا اي ي بنتي فين برقع الحياء اللي عندك هو حوار الكسوف دا ماعداش عليكي
سيدرا: لا معداش وخلصني نا جعانه
سليم: صبرني يرب ونزل يجبلها اي حاجه تاكلها
بعد ثواني سليم جة
سليم: امسكي ي ستي الاكل اهو
سيدرا: حبيبي تسلم
سليم: اي قولتي اي بالله
سيدرا بانتباه: هاا لا متاخدش ف بالك
سليم بتدقيق: هو اي اللي ع بوقك دا

 

 

سيدرا باستغراب: اي دا وبصت ف المرايا مافيش حاجه اهو
سليم بغضب مكتوم: لا ي شيخة اومال اللي لونه احمر دا اي خيال
سيدرا: اه دا روچ عادي يعني
سليم: تصدقي اول مرة اعرف اخلصي امسحي القرف دا حالا
سيدرا: لا واسكت بقا سبني اكل
سليم -: سيدرا امسحي البتاع دا مش حلو
سيدرا: عجبني ومش همسحو واسكت بقاا
سليم بتحذير: امسحي الزفت دا ولاخر مره اقولك
سيدرا: نا قولت لا
سليم: تمم بقا وفضل يقرب يقرب
سيدرا بتوتر: م م ماتقربش وخليك مكانك احسن
سليم عمال يقرب لحد مةوصل لوشها وقرب اووووي منها
وفجاء طلع منديل ومسحو قوي
سليم: بس ك.دا حلو (نياهاهاه خلفت توقعاتكم😂😌)
سيدرا بألم: اي ي عم انتا بحفر ماتمسع براحه
سليم احسن عشان قولتلك ونتي مش رديتي ويلا نروح

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسيرة الصاوي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى