رواية أسيرة الصاوي الفصل التاسع عشر 19 بقلم سجدة جمال
رواية أسيرة الصاوي الجزء التاسع عشر
رواية أسيرة الصاوي البارت التاسع عشر
رواية أسيرة الصاوي الحلقة التاسعة عشر
افكركو ي حلوبن وقفنا البارت اللي فات لما س.يدرا كانت بتجري وجاسر بيجري وراها ومسكها زي الحرامي الغسيل وسليم شافهم واتعصب
سليم بغيره وغضب جحيمي: نتا مين واذا تتجرأ تمسكها كدااااا
جاسر وسيدرا عاملين كدا😂😮!!
سليم بغضب: رد علياا نت مين ونتي ازاي ي هاانم تسبيه يمسكك كدا لا وكمان لابسة هدوم البيت ونص شعرك برا البونيه لللي
سيدرا بردح: نتا مين اصلا بيه وبعدين اي الكلام الاهبل اللي بتقولة دا هو نا كنت من بقيت عيلتك ونا مش عارفه وبعدين هقولهالك تاني ي عنيااا البس اللي يعجبني ونتا مالكش دعوه بيا هو نا كنت اعرفك ي اخ انتا ونتا عامل زي مصصين الدمااء كدا وابعد عن سكتي ي سليم
جاسر بغضب: نا ولا هعتبر انك قولت حاجه دلوقتي بس
قسما بالله لو اتعرضلها تاني هزعلك
سليم بعصبية: نتا اهبل ولا اي نتا عارف بتكلم مين نااا سليم الصااوي اكبر ظابط مخبرات ف المدينه دي
جاسر بسخريه: ماكنش الشرف وبعدين نا اعمل باسمك اي ثم اكمل يلا سوسو خشي جواا ونا حساابي معاكي بعدين ع اللي عمليته
سيدرا بضحك: خلاص بقا ي حب عديها المره دي
جاسر: تؤتؤ هتترقعي ي حبي
وهناك كان من يحترق من الغيره وهو معروف يعني😂
سليم’: اي قلة الادب دي ماتتلم اي حب دي ونتي كمان اتعدلي بدل مااعدلك
سيدرا: نتا باين عليك مجنون ولا حاجه وجاي تطلع عفريتك عليا يلا ي عسل يلا ي باباا امشي عشان هنرش امياه هش هش(نا اووي لو معجبنيش كلام حد بعمل كدا😂😌)
جاسر قطعها: خلاص بقا ي قمري يلا خشي جواا
سيدرا: حاضر يروحي باااي
جاسر باااي
جاسر بص بقا نا لو شفتك ضيقتها تاني هتزعل اووي اشطا سلام ي شبح ومشي قبل مايرد علية
سليم واقف هيولع وبيفكر يعلم الادب لسيدرا بطرقته الخاص
سليم بخبث. ماشي اصبري عليا بس ي سيدرا الكلب انتي ونا هربيكي ع نار هاادية
عند سيدرا داخله تجعر
سيدرا: ماااععاماااع
هناء: اي ي مجنونه ف اي
سيدرا لا بجرب صوتي بس نيههاهههاها
هناء مسكت السلاح بتاع كل الامهات المصرية:وهووب حدفته بس ماجش فيها كانت سيدرا طلعت تجري
سيدرا: نيهاهاهاها ومجاش فيا ومجااش فيا ومج ولسة هتكمل الجملة لقت الفرده التانيه ف وشها
سيدرا’: عاااا اي دا ولا اكنك كنتي بتلعبي رمح قبل كدا
هناء بفخر: دا اقل حاجه عندي
سيدرا: ي واثق نتا طب نا هدخل النام شوية تكوني عملتي الاكل
هناء: نا عارفه مافيش غيرك اللي هيرفعلي الضغط هو نا مخلفة كولاا عشان تنامي كل ده
سيدرا وهي بتتاوب: معلش معلش يلا باي هخخخ
عند الشباب
سليم: ي علي النهارده باليل ع الساعه 8هنتحرك من هنا عشان غيرو المعاد بقا تسعة ولاد ال…
تسريع الاحداث ف تمام الساعه التاسعه مساء يتحرك كل من علي وسليم عشان المهمه
سليم: علي احنا هندخل عادي خالص من البوابه وهو زات نفسه هيطلع
علي: تفتكر
سليم: هتشوف
وصلو عند ڤلة احمد الخولي
سليم راح للبودي جارد
سليم للبودي جارد: احمد الخولي موجود ي شباب
احد هؤلاء الشباب رد
الشاب: ايوا ي فندم خضرتك مين
سليم: ادخل قولو سليم الصاااوي برا هو و علي الحديدي
الشاب: تمم
الشاب دخل جواا
البودي: احم احمد بيه ف واحد عايزك حضرتك برا
احمد بتكبر: مين هو يلا
البودي: بيقول اسمه سليم الصاااوي وعمر الحديدي
احمد بخوف بس اخفاه ببراعة واظهر عدم الاهتمام: اممم تمم شوية وهجي
البودي: تمم ي فندم
بعد خمس ثواني بالظبط طلع احمد لسليم و علي
احمد: اهلا اهلا ي سياده الرائد سليم وعلي هنا ف الفلة بتاعتي لا اي اللي حصل للزمن يجدعاان
سليم بعدم اهتمام لكلامه نا جاي بس هقولك كلمتين ع السريع كدا وهمشي
احمد: طب اتفضلو جواا بردة دا واجب الضيف
سليم بتكبر لا مش هخش هنفضل ف الجنينه
احمد: ع راحتك
احمد: اومالل ي علي مش سامعلك كلمه يعني كل حاجه سليم اللي بتكلم
علي بقصف جبه-: هو اخويا الكبير ف لازم اسكت طالما هو اللي بتكلم ونا بحب كدا ومش معترض ف مش هتيجي انتا وتقع مابنيا
احمد بغيظ وضيق: طيب خلاص اتفضلو اتفضلو
سليم حرفيا كان فرحان اووي ع اللي علي قالو.
سليم: بقا نت كل دا فكرينك ميت ونتا عايش وياتري مين بقا مشترك معاك ف المسلسل دا
احمد بارتباك: محدش نا لوحدي وبعدين هو نتا اللي هتقولي اعمل اي وماعملش اي ي سليم بيه
سليم بسخرية: ونا من امتا بعلم حريم
احمد بغضب: سليم حااسب ع كلامك واعرف انتا بتقول اي وتتكلم مع مين
سليم ببرود: مش محتاج تقول نا عارف احمد الخولي اللي باع اصحابة عشان شوية فلوس وشوية صيع زيك هاا رد عليا ياللي كنت اخونا التالت وغدرت بينا هاا مين فينا دلوقتي اللي غلطان هاا رد عليا وصدقني ي احمد هتيجي نادم بس الوقت هيكون فات وصدقني للمره المليون هقبض عليك بس يكون معايا دليل ضدك وهتشوف وهتقول سليم الصااوي قال
احمد بغضب: نا بردو اللي غلطان لو انتا اما وموت حب عمري قداامي هاا رد عليا بقا ي سليم الصااوي
سليم بغضب: ماقتلتهاش يعم نتا هي كانت واخده جرعه مخدرات كبيرة ف ماتت نا عمري مااقتل ي احمد ي خولي نا مش زيك ولا عمري هكون زيك نتا ساااامع وعهد الله لتندم ي خولي وهتيجي راكع قدام رجعلي سلااام ياالي كنت صااحبي وشقيق عمري هه
احمد بغضب:: سلام ي صااوي واهه تنبيه اخير ليك خالي بالك من المزه ها
سليم بغضب: نفسي بس تمس شعره منها ونا قسم بالله هقتلك ومش هيرمش ليا جفن ونتا عرفني كويس اووي
احمد بهدؤ:: نا قولت خالي بقالك منها بس تعرف هي جاامده وليك حق انك تخاف عليها كدا ونتا ي علي خلي بالك من المزه التانيه واقع واقف يباختكوو
علي بغضب: وربي وما اعبد لو لمستها لهدفنك مكانك ي خوللي نفسي بس اعرف ولا اسمع انك جيت جنبها سلاام
ومشي سليم وعلي وتبقا احمد ف الجنينه
احمد بحقد وغل: والله لحرقك قلبكو انتو الاتنين وبالذات نتا ي سليم ي ه ي صااووي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسيرة الصاوي)