روايات

رواية أسود الداخلية الفصل الرابع 4 بقلم أسماء عبدالهادي

رواية أسود الداخلية الفصل الرابع 4 بقلم أسماء عبدالهادي

رواية أسود الداخلية الجزء الرابع

رواية أسود الداخلية البارت الرابع

رواية أسود الداخلية الحلقة الرابعة

فتح مازن الخط ولسه هيرد
سمع صريخ أخته العالي
_مااااازززن
فمقدرش يتحمله فبعد الموبايل بسرعة عن ودنه
_ يا شيخة حرام عليكي خرمتي وداني هو في كدا ياناس الرحمة
لينا بصراخ
_ مازن إنت كداب وغشاش وأناني كمان ها
_ عارف عارف وفيا كل العبر مجبتيش جديد
لينا عيطت
مازن أنا بكرهك إنت وأخوك ومش عايزه أشوفكم تاني
ضحك مازن
_ وأنا بحبك يامجنونة وبموت فيكي كمان
_اسكت مش عايزه أسمع صوتك، إنتوا مش بتحبوني إنتوا مش بتفكروا غير في نفسكم وبس
_ليه بس كدا … تنكري إننا بنحب دلوعتنا الصغيرة
_ حب إيه دا .. لو كنتوا بتحبوني كنتم أخدتوني معاكم أنا وبنات عمك نغير جو معاكم إشمعنا إنتم تروحوا تتفسحوا وإحنا نتحبس هنا في البيت ها… البنات أول ماعرفت جالها اكتئاب والله حرام عليكم بجد إنتوا أندال أوي … كنتوا هتخسروا إيه ها قولي رد عليا
_ ها خلصتي كل اللي عندك ولا لسه في كلام تاني عايزه تقوليه
_اه إنت بتستهزأ بيا سيادتك ومش هامك اللي بقوله… ماشي يا مازن إقفل أنا غلطانة إني كلمتك
_لا لا إستي بس.. أنا بس كنت عايزك تقولي كل اللي في قلبك متخبيش حاجة
_وهيفيد بإيه اللي بقولوا ما إنتم مش بتحبوا إلا نفسكم وبس
إتضايق مازن
_لينا متنسيش إني أخوكي الكبير ومش هسمح بكلامك دا حتى لو كنتي متعصبة مفهوم!!
لينا بحزن
_ أنا آسفة يا مازن بس إنتوا السبب في الإنفعال اللي أنا فيه دا.. عن إذنك أنا هقفل سلام
_ إستني يا لينا متقفليش
_ لا مش حابة أتكلم خلاص
_ إنتي يازفتة بقولك إسمعي
_ يووه عايز تقول إيه تاني.. هتضحك عليا وتقولي هجيبلك هدية وأنا راجع مش عايزه منك حاجة .. وعلى فكرة سمر ومنة زعلانين هما كمان بلغ أبيه قصي بدا بس طبعاً ميقدروش يكلموه ويقولوله دا.. سلام يا مازن
_ إستني يا لينا هتقفلي في وشي
_ مازن أنا آسفة مش قادرة أتكلم
_ لا وربنا ما تزعلي علشان خاطري أنا
_بعد إيه يا مازن بعد إيه
_ لما أجيلك وأحكيلك هتعذريني مش عايزكم تزعلوا بالله عليكي
ردت بهدوء ظاهري
_ماشي يا مازن ممكن أقفل بقى
إتنهد وقال
_ مع السلامة يا حبيبتي خدي بالك من نفسك
قفل مازن الخط وبص لقصي بضيق
_ عاجبك كدا يا قصي .. اه إخواتك البنات متضايقين ومقموصين منك
قصي بهدوء
_ لما نرجع ونقولهم هيتفهموا بلاش تكبر الموضوع
عدي
_ إنت يابني كدا إزاي بيقولك البنات زعلانة يعني إتصل وراضيهم بكلمتين إتلحلح.. أتعلم من أخينا دا ..
❈-❈-❈
أدهم سلم المجرمين للقسم شرطة للحدود علشان التحقيق معاهم ورجع تاني بالعربية وفي طريقه شاف….
مرام جالها أخبار بتحركات أدهم ومكانه
أيهم كلمها
_مرام الهدف على الطريق دي فرصتك يلا
مرام بتعب
_ماشي مستعدة
وأول ما لمحت عربية أدهم جاية عليها وقعت قدامه على الطريق
وقف أدهم العربية بسرعة
وقال بقلق على البنت اللي شافها واقعة قدامه على الارض
_ يا نهار أبيض البنت دي جرالها إيه
نزل من العربية بسرعة وحذر في نفس الوقت بص على مرام وبص حواليه ملقاش حد
حاول يفوقها
_ يا آنسة إنتي سامعاني… يا آنسة إنتي كويسة يا آنسة … طب يامدام
ملقاش منها أي رد لأن مرام كان أغمى عليها فعلاً
حاول يشوف علاماتها الحيوية مسك إيدها وجس النبض من رسغها
_الحمد لله في نبض .. تقريباً مغمى عليها شفايفها زرقا ووشها أصفر.. أكيد إما حالة اختناق أو الضغط واطي .. طب هتصرف إزاي بس
مكانش عارف يعمل إيه
فشالها وركبها جنبه في العربية وساق في طريقه للفندق
ولما وصل
عدي كان بيحاول يقنع قصى إنه يكلم إخواته البنات
_يابني كلهم راضيهم بقى
وهنا شافوا أدهم بينزل من العربية لأنهم كانوا بينتظروه تحت
عدي
_ أهو أدهم جه أهو.. أخيراً يابني إتاخرت ليه
أدهم بلع ريقه وشاور على العربية
_يا شباب أنا معايا في العربية واحدة
مازن
_ نعم ياخويا واحدة يعني إيه وواحدة واحدة ولا واحدة ونص
أدهم بضيق
_ إنت هتقلش دا وقته
قصي بجدية
_ أدهم في إيه ومين اللي معاك
_ دي بنت لقيتها مغمى عليها في الطريق
مازن بإنزعاج
طب وإحنا مالنا جايبها هنا ليه الله أعلم البنت دي سكتها إيه أو هي مين
أدهم
_ إفهم يازفت أنا إستحالة أسيب بنت مرمية في الطريق واتجاهلها.. قصي هو فيه أي مستشفيات هنا أو دكاترة
_ أكيد في علشان السياح اللي هنا بس معرفش مكانها.. خلينا نسأل صاحب الفندق
وبالفعل عدي راح سأل صاحب الفندق
_لو سمحت في مستشفى قريب من هنا
_خير يافندم حضرتك محتاج دكتور؟ أنا ممكن أتصل بالدكتور هيكون عندك خلال نص ساعة
_ اه ياريت و بسرعة هكون ممنون ليك
_ حاضر يا فندم مسافة السكة بس وألف سلامة
عدي راح لأصحابه الدكتور جاي
أدهم
_ هنخدها فوق عندنا لحد ما الدكتور يجي
مازن
_ إنت اتجننت في عقلك هتدخل بنت غريبة لا ومغمى عليها في شقة أربع شباب عزاب
ضحك أدهم
_ إيه إنت مش واثق في نفسك ولا إيه
مازن بضيق
_ مش القصد يازفت .. فكر إنت في منظر البنت لما تفوق تلاقي نفسها في جناح أربع شباب أغراب .. رد فعلها هيكون إيه
أدهم
مفيش حل إلا دا الفندق كله رجالة مفيش هنا أي ست حتى عمال النظافة رجالة فبالتالي جناحنا هنا ءامن مكان
وطلع بيها فوق ونيمها على الكنبة في الصالة ومازن جاب غطا من أوضته وغطاها وبعد شوية جه الدكتور وكشف عليها
قصي
_ خير ياكتور إيه سبب الإغماء دا
_ خير البنت بس جالها هبوط حاد في الدورة الدموية بشكل مفاجئ أدى للأغماء
أدهم
_ وإيه سبب الهبوط دا
_ أسباب كتير منها سوء التغذية وفقر الدم وغيره… أنا هركب لها المحلول المغذي دا وأول ما يخلص هتفوق وهتبقى كويسة إن شاءالله ااه وممكن تحتاج تعمل شوية تحاليل
أدهم
_ تمام يا دكتور متشكر جداً
❈-❈-❈
فضلوا الشباب حوالين مرام قلقانين عليها ومنتظرين تفوق
أما قصي فدخل أوضته وطلب منهم يبقوا يطمنوه عليها
وخاصة إنه قدر يتعرف عليها
قصي
_ دي البنت أم لسان طويل اللي شوفتها إمبارح بس يا ترى إيه اللي جابك هنا حلايب… وهل دا مجرد صدفة ولاااا … اه لو كان اللي في بالي يا ويلك مني
بعد شوية بدأت مرام تفوق وقالت بتعب
_اه .. أنا فين
أدهم
_حمدالله على السلامه يا آنسة
انتفضت بفزع وبراعة في التمثيل
_ إنت مين وبتعمل إيه هنا
ضحك مازن
_ إهدي بس متخافيش إحنا في جناحنا إنتي اللي مشرفه معانا هنا
_ وأنا بعمل إيه في جناحكم
بصت حواليها وحاولت تقوم كانت هتقع
أدهم سندها
حاسبي إنتي لسه تعبانة
حاولت تقول بخوف
_ إبعد إيدك عني… إنتوا جبتوني هنا إزاي أنا لازم أمشي حالاً وإيه اللي بيحصل بالظبط
عدي
اتفضلي أقعدي بس وإحنا هنفهمك
مرام
أفهم إيه أنا بعمل إيه في مكان رجالة
أدهم
_ إنتي مش فاكرة حاجة
_ حاجة حاجة إيه أنا كل اللي فاكراه إني كنت رايحة اتمشى بالعريية ف.. ف..
غمضت عنيها بألم وخوف
_لااا مشوني من هنا .. أرجوكم متؤذونيش سيوبني في حالي
جت تركن على إيديها وتقوم الكانيولا وجعتها وايدها جابت دم
مرام أول ما شافت الدم اتفزعت
_لا دم عااااا
واغمي عليها تاني
مازن
إيه البنت الفافي الرقيقة دي من نقطة دم من ايديها فرفرت
أدهم شالها تاني
_ فضي سريرك يا مازن
إشمعنا سريري وليه أوضتنا بالتحديد إنت بتخم يا أدهم
عدي
أنا هتصل بالدكتور تاني
الدكتور جه وفحصها
هي كويسة وهتفوق بعد مدة شكلها منامتش بقالها كتير الأفضل تسيبوها ترتاح
خرجوا الشباب وسابوها نايمة
وهي إبتسمت بخبث

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسود الداخلية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى