روايات

رواية أسر قلبي الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم ندى رأفت

رواية أسر قلبي الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم ندى رأفت

رواية أسر قلبي الجزء الثاني الجزء الأول

رواية أسر قلبي الجزء الثاني البارت الأول

رواية أسر قلبي الجزء الثاني
رواية أسر قلبي الجزء الثاني

رواية أسر قلبي الجزء الثاني الحلقة الأولى

رفعت الجلسه …

خرجت هدير ..من المحكمه ..وركبت عربيه ..

هدير : الحمد لله خلصت منه ..وكسبت انا القضيه ..

آسر بتعب : طب ما هو يمكن يكون اتغير فعلا يا هدير ..

هدير : لأ ..انا عندي اعيش حياتي لوحدي انا وبنتي ..على انا ارجع لانسان زي دا ..المهم قولي ..مفيش اي اخبار عن مراد لسه ..

آسر بتعب : انا بقالي ثلاث اسابيع بدور عليه ..بس مفيش فايده .. اتوصلت مع البوليس ..وقالولي..انهم لو لاقوه ..هيقولولي ..بس انا مش ..هستناهم…وهفضل ادور ..

هدير بحزن : يا رب تلاقوه ..لأن نغم حالتها صعبه ااوي ..

آسر بحزن وتعب : والله انا من ساعه ما حصل كدا ..وانا مش عارف انام ..ولا عارف اعمل حاجه ..

هدير : طب ما هو يمكن فارس الي خده ..علشان عايز يحر”ق قلبك …

آسر : ما هي دي اول حاجه شكيت فيها ..وعرفت ..انه بعد ما خرج خد والده بسنت وبسنت ..وسافروا . لكن العربيه انقلب”ت ..بيهم ..وما”توا كلهم …

هدير بحزن : إن شاء هتلاقيه يا آسر متقلقش ..

وبعد فتره …

وصلو للفله …

واول ما دخلو …

نغم بج”نون ماسكه مخده وقاعده تهزها وبتقول : بص يا آسر..مراد قمر ازاي ..شبهك صح ….وبعدها ر”مت المخده وقعدت تعيط وتقول : انا عايزه ابني انا عايزه ابني …وفضلت تك”سر في كل حاجه حوليها ..مس”كها آسر بصعوبه وقال : اهدي يا حبيبتي ..علشان خطري ..اهدي..هجيبوا ..يا حبيبتي ..بس اهدي …

نغم بعياط بشهتفه : دا..مشفتوش ..دا انا اول ..ما فوقت من البنج ملقتهوش …حراام ..يا ربي ليه بيحصل فيا كدا ..

آسر كان قلبه بيتقطع ..عليها ومكنش عارف يقولها ايه ..

هدير بدموع : اهدي يا نغم علشان خطري …هنلاقيه ..صح يا آسر ..

بصلها آسر وعيونه فيها الدموع ..وقال بحزن : هنلاقيه يا حب*يبتي ..وهتشوفي …وبعدها قعدها على الكنبه وهي منهاره في العياط ..وبعدها خرج من الفله بسرعه ..

هدير : آسر ..آسر ….وبعدها حضنت هدير نغم ..وهي بتفكر …

طلعت عمه آسر من المطبخ هي ونور وقالت : هاا إيه الأخبار يا هدير ..

هدير بقلق : الحمد لله الطلاق تم ..وبالنسبه لمراد مفيش اي جديد للأسف..

نور بغي”ظ : ما تبطلي عياط بقا يا اختي ..بتنكدي على آسر على الفاضي خليه يعرف يفكر ..بقااا ….دا بقاله ..ثلاث اسابيع بس ضايع يعني مش مستهاله كل ..دا وبعد كدا قالت اومال لو قعد كذا سنه هتعملي ايه ….

نغم انصدمت ….وقالت : لا مستحيل مش هقدر استحمل …لا ..

عمه آسر بغضب وزعيق : امشي من هنا دلوقتي ..يا نور يلااا ..

نور: متتعصبيش كدا يا أمي ..انا بقولها الي هيحصل علشان متتصدمش …

عمه آسر بعصبيه : طيب امشي ..من هنا ..

وقعدت جنب نغم وطبتبت عليها وقالت : متقلقيش يا بنتي ..كله هيبقى خير ..وهنلاقيه …

…….بليل ……..

هدير : هاا يا نغم …قومي كلي بقا ..انتي بقالك فتره مبتكليش كويس

نغم : مش هاكل غير لما يبقى مراد معايا ..

فجأه….

دخل آسر الفله وكان باين على شكله الفرحه ..قال : واهو مراد أهو …اتبعتتلي… رساله …من ..البوليس.. انهم لقوه ..وانا روحت ..علطول

راحت نغم وهدير بسرعه ..مسكته ..نغم وحست بشعور غريب لكنها تجهالته وحضنته جداا بفرحه ودموع …

آسر : يلا بقا نروح ناكل …

نغم بفرحه راحت ..بمراد على تربيزه الاكل…….

وبعد ٢١ سنه ….

في فله آسر ..

دخلت رغد وهي في منتهى الفرحه ..

ووراها مراد الي هو مش فاهم حاجه ..

هدير : ايه يا بت فرحانه كدا ليه ..

نغم : مالك يا رغد ..مالها يا مراد …

مراد : والله ..انا من ساعه ما خدتها من الشركه الي بتشتغل فيها ..وهي كدا ..

رغد بفرحه : بصوا بما انكم كلكم موجودين ..انا عندي خبر حلو ..

هدير : قولي ..

رغد : مدير الشركه الي انا بشتغل عنده عايز يتقدملي ..

هدير بفرحه : بجد يا بت ..

رغد : آه يا ماما ..قالي انهارده ..إنه عايز وبعدها قالت بحزن : عايز يجي يطلبني من بابا …

هدير : وبتقوليها بزعل كدا ليه ..ما هو آسر ومراد موجودين ..صح يا مراد ..

مراد وظهر على وشه الحزن : ااه صح ..الف مبروك ..يا رغد عن إذنكم ..هخش اريح شويه اصلي تعبان من الشغل ..ومشي ..

نغم بصت عليه بحزن …

رغد باستغراب : هو مش مبسوط ولا إيه..

نغم بتوتر : لا يا حبيبتي ..ازاي ..دا بس تعبان من الشغل شويه ..ما هو قالك …انا هروح اشوفه ..ومشيت

وفي عربيه ..ذات طراز خاص …..

_بقا كدا ..هتجوز وانا اخر من يعلم …

_يا عم ما انا قولتلك اهو ..دا انا لسه ..هروح أتقدم..ابقا تعالى معايا ..

: طب خلاص بقا لازم انهارده نسهر في مكان يا أدهم ..

أدهم ببرود : خليها يوم تاني يا وليد ..انا لسه راجع من السفر انهارده ..محتاج استريح ..شويه ..

وليد بمزاح : ماشي يا جدو ..ربنا يكون في عون مراتك المستقبليه …

أدهم ببرود : هو انا علشان مش عايز اخرج ابقى جدو ..

وليد : يا ابني انت جايب البرود دا كله منين …

وفجأه صوت خبط ..على عربيه أدهم…وقف الشوفير …

أدهم: ثواني يا وليد …

وبعدها قال للشوفير : وقفت ليه واي صوت الخبط دا ..

الشوفير : في انسه وقفت قدام العربيه فجأه..وقعدت تخبط ..عليها ….

ادهم : اطلع ..مشيها …او شوف مالها ..وخلصني ..

الشوفير : حاضر يا باشا …..

وبعد فتره …

دخل الشوفير العربيه وقال : مش راضيه تمشي يا باشا..مش عارف ملها ..كل ما اكلمها ..تعيط ..وبعدها تضحك ..شكلها مجنو”نه يا باشا ..

خرج أدهم..من العربيه بنفسه ..ورحلها ..لقاها قاعده تخبط على العربيه ..وتعيط …

أدهم باستغراب : يا انسه …

بصتله ..ببراءه …

أدهم ركز مع ملامحها البريئه ..وبعدها بص الناحيه التانيه وقال : ينفع ..تمشي من هنا …مينفعش التصرفات دي ..

فجأه نزلت الانسه على ركب واحده وطلعت ورده كانت معاها وقالت : تتجوزني ……..

أدهم بصدمه : إيه دا ………………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية أسر قلبي الجزء الثاني

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى